augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik slaap ook niet meer snachts en overdag ga ik in de schaduw op het balkon even een dutje doen.
    Maar ik ben gisteren even gaan liggen op het balkon en was een beetje ingedut en ik hoorde iets en deed mijn ogen open en zag ik ineens een meeuw op het randje zitten.................................. dan schik je je ook rot zeg :x

Vanmiddag gaat mijn mannetje een airco halen, hij heeft het ook gehad en heeft het zo te doen met mij :cry:
    Dus ik ben wel benieuwd of ik dan wat lekkerder nog kan slapen, alleen als ons kleine mannetje er is mag dat ding niet aan natuurlijk...........ach ik zie het wel dan weer.

Ik heb vanaf gisteravond last van diaree en pijn in mijn buik, pijn meer kramp aan de zijkanten.................... zou het kunnen dat mijn kleine uk er aankomt?

Nog 2 weken en dan ben ik uitgerekend, wel spannend hoor allemaal en nu zeker omdat alles klaar is, hij kan gewoon komen.

Bah ik hoor net nog iets van 10 dagen kan deze hitte nog aanhouden, nou meiden ik hoop maar dat het nog minder gaat worden hoor met het weer!
    :evil: :x :(

Succes allemaal.

Gr. Patricia ;)

2. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    zo, kom net uit het zwembadje uit de achtertuin, heerlijk!
    Ben weer even afgekoeld om te strijken, stofzuigen en dan vervolgens weer een duik nemen....
    gaat het nog een beetje bij iedereen?

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    pff nog 10 dagen langer??? jak!

vanmorgen bij vk geweest. Kleine ligt goed in het bekken , maar nog niet vast. Ik hoef niet meer te gaan liggen als de vliezen nu zouden breken.
    Mijn bloeddruk was wel laag voor mijn doen. 117/52 maar verder weer alles prima!

Vannacht weer 4x uit bed geweest. slapen is echt niet leuk meer!!!

4. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    mijn bloeddruk was 130/70, eigenlijk al de hele zwangerschap.
    vervelend dat je er zoveel uit moet, val je dan wel weer in slaap?

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    de ene keer wel ,de andere niet. vannacht het ik van 3 tot 5 uur wakker gelegen. Ben toen maar naar de badkamer gegaan en heb een handdoek nat gemaakt.. deze over me heen gelegt.. toen ging het weer ietsje.... en ben ik in slaap gevallen.

6. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    Klaasje;deze airco was 400,-maar je hebt natuurlijk ook duurdere of goedkopere het is een verijdbare je moet dan een slang op de achterkant monteren en die hang je buiten net als een wasdroger zeg maar,echt makelijk maar weer niet geschikt voor de woonkamer die ruimte is te groot kan wel maar duurt erg lang voordat het koel word,ik ben allang blij dat ik nu goed slaap ,en trek ik het beneden ff niet ga ik daar toch t.v kijken of een dvdtje ,een boek lezen of laptoppie mee tis maar tijdelijk zolang het extreem heet is.

sweetangel;hoop niet dat ik ziek word ervan maar zet hem ook niet extreem koud gewoon lekker aangenaam ,en ik betrapte mezelf vanacht dat ik dan toch onder mijn dekbedje kruip.

susane;fijn dat de kleine nu goed ligt in je bekken het schiet echt al op voor je spannend.

7. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Wij hebben wel mobiele airco, maar dan voor de kids. Anders ben ik niet alleen wakker, maar zij ook! Helaas is een matrasje op hun kamer geen optie, want ik kan echt niet meer overeind komen! Airco heb je ook rond de 300 euro bij marskramer, mediamarkt, etc. En da;'s inc;usief BTW!

Jeetje Christel, dat je de kleertjes heb teruggebracht. Dat doe je toch niet! :p Hoe is het weer bij jou?

Ik kan in de middag niet meer lopen op mijn linkervoet, die is dan te opgezwollen. gelukkig vandaag kinderloos......

Goed idee om je voeten in de tummy tub te doen. Ik zit steeds te klunsen met emmers!

groetjes en sterkte iedereen vannacht!

Ellen

8. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Afgelopen nacht was weer een ramp :cry:
    Veeeeeeeel ste warm....
    Heb net ook maar ff een airco gehaald voor op de slaapkamer...kunnen we hopelijk strax eens lekker slapen! :)

Christel, ik vind het alleen maar goed dat je de kleertjes hebt teruggebracht! Wat heb je aan kleertjes als je ze de kleine toch niet aandoet...kun je beter je eigen smaak halen!

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    goedemorgen (voor mij dan)

nou ik heb dus zo als de laatste 4 anchten niet geslapen jahooguit een anderhalf/ twee uur bij elkaar.... het weer is hier warm maar ja dat is normaal voor california.... zo rond de 32 graden denk ik nu.. we hebben in juni wel een paar warme dagen gehad van bijna 40 maar het is anders heet dan in nederland al hoewel het een paar dagen terug ook erg benauwd was... maar ja sinds het hier meestal warm is hebben de meeste hier airco dus heb weer geluk ookal heb ik m niet vaak aanstaan omdat ik snel verkouden/ ziek wordt van dat ding...

denken jullie trouwens dat jullie eerder gaan bevallen dan jullie uitgerekende datum of later???

ik dacht eerder maar ben er nu niet mer van overtuigd

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Hier was het weer een beetje schrikken vanmorgen :( Nav de verhoogde bloeddruk door de VK doorgestuurd naar de gyn en bij de groeiecho bleek dat ons hummeltje helemaal onderin de curve zit :( Gelukkig was het CTG(hartfilmpje) wel goed dus de kleine heeft het nog wel naar z'n zin!
    Ik heb er alleen verplicht een nieuwe hobby bij: zo, di, do en vrij naar het ZH voor CTG en verdere controle... Verwachting van de gyn is wel dat ze onze hummel niet veel langer dan 38 weken laten zitten omdat ze vermoeden dat m' n placenta op is en het kindje dan dus ook niet veel meer groeit in mijn buik.

Hebben jullie leuker nieuws?

11. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Leuker nieuws? Nee..... maar ook geen slechter nieuws hoor! Wat vervelend voor je Sjalleke. gelukkig doet de beep het dus nog goed. Onderin de groeicurve qua gewicht of zo? Misschien is dat juist positief tijdens de bevalling (ik probeer je maar wat positiefs mee te geven). Dus zondag mag je weer naar het zks? Waarom eigenlijk donderdag en vrijdag ook? Ik bedoel donderdag snap ik nog wel, maar vrijdag is meteen de dag daarna!

@Christel: ik hoopte eerder te bevallen, maar omdat beep zo beweeglijk is, vrees ik voor de 42 weken......

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    sjalleke veel sterkte maar een kleine baby hoeft niet te betekenen dat het niet gezond is! dus doe rustig aan en relax...

nou ellen 42 weken hoef ik niet bang voor te zijn want hier gaan ze het kindje halen bij 40 weken en 3/4 dagen normaal gesproken dus dat is wel fijn... ik wil gewoon dat ze komt nu!!! ik hoopte eigenlijk op morgen.. of ja ik dacht dat het morgen zou worden

13. jacky

jacky Actief lid

17 dec 2005
    421
    0
    0
    zuid-holland
    Tjee sjalleke dan heb je het er maar druk mee,maar goed je word goed in de gaten gehouden en dat is het zeker waard,sterkte ermee.

Ook wel een lekker vooruit zicht christel dat je weet dat je niet langer hoeft te lopen,en groot gelijk dat je de kleertjes terug hebt gebracht.

Is je voet zo dik van het vocht ellen dat je er niet op kan lopen of iets anders aan de hand??

Tis buiten nu wel lekker niet zo plakkerig,heb net lekker ff gestofzuigd en gedweild hoef ik dat morgen vroeg niet als het zonnetje weer binnen schijnt,nou voor straks slaap lekker allemaal.

14. Niet meer actief

Nou ik ben vandaag ook weer bij de vk geweest, beeb ligt nog steeds in stuit en is ook aan de kleine kant, woe moet ik naar de gyn voor een echo, kijken hoe en wat en of ze het gaan proberen te draaien, de kans dat ie terug schiet is dus groter omdat hij zo klein is :cry: Maja, wel ook weer een voordeel, kans is groter dat een natuurlijke bevalling goed gaat met een kleine beeb!

Voor vannacht wens ik iedereen een goede nachtrust voorzover dat mogelijk is met die hitte!

groetjes Petra

15. lisacar

lisacar Actief lid

Goedemorgen allemaal,

Ga nu ook wat meer last krijgen van de warmte s nachts en slaap slechter. Merk dat ik zo langzamerhand ook wat vocht ga vasthouden. Zie en voel t aan m'n handen en voeten. Best wel naar gevoel eigenlijk...... :cry:

Wonder boven wonder, de harde buiken worden steeds minder en doen niet meer zo'n pijn !!!!! :) Oh, hier ben ik zo blij om. Denk dus toch dat rust wonderen heeft gedaan.

Heb deze week verschrikkelijk pijnlijke aambeien gekregen..... :evil: Maakt niet uit wat ik doe, ze doen continue zeer. Weet iemand van jullie wat goed helpt ?Thanks alvast!

Vanmiddag komen 2 vriendinnen gezellig langs. Dat zal wel voor wat afleiding zorgen.

Babykamer is bijna klaar. Alleen de inbouwkast moet nog gemaakt worden. Heb van de week alle kleertjes gewassen en gestreken en kan denk ik volgende week alles gaan inruimen. Jeetje, wat is dat leuk zeg om steeds een blik te werpen in deze kamer.

Iedereen succes vandaag !

Liefs Carmen

16. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo...

dat iz zeker leuk de baby kleertjes wassen enzo... vind ik dan.. maar daar ben ik nu klaar mee... mag ook wel want ben er bijna...

ik hoorfed dat het nu regende dus hopelijk is het wat afgekoelt!

17. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja hier wel een beetje regen gehad (GROTE druppels, maar niet veel) en afgekoeld is het er helaas niet door, het is benauwd :(

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Lisacar: Ik heb curanal (tabletten, zetpillen) Voor mijn aambeien gekregen.
    Je kan ze alleen krijgen via een apotheek in Hilversum. Als je door je eigen huisarts een receptje laat uitschrijven voor Curanal, dan kan je het bij die apotheek bestellen. Via een retourenvelop kan je dan de recepten naar apotheek van de Bergh sturen.

http://apotheekbergh.nl kan je kijken.. klik op herhalingsrecepten en je kan daar je bestelling doen.
    Echt ideaal spul, je kan het tijdens de zwangerschap gebruiken en borstvoedingsperiode gebruiken.

19. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Die voet komt door het vocht Jacky. Eg heeft er eergisteren ook foto's van gemaakt. Ik vraag me af hoeveel vocht er nog bij kan :(

En heeft iedereen een beetje geslapen vannacht? Ik moet zeggen dat het nu met de ventilator wel uit te houden was. Helaas blijft het weer voorlopig nog zo als het was. Ik hoopte op een buitje, maar ja, hier is neits gevallen, in tegenstelling tot het midden/noorden van Ned geloof ik. Mensen wat een overlast als ik het journaal mag geloven1

Morgen weer naar de vk. Ben nu even niet meer aangekomen na die schokkende 4 kg vorige week. Maar hoop aan de ene kant wel dat mijn bloeddruk te hoog is. Dat was de vorige keer het sein om Jelmer eerder te halen (goed nog steeds bij 39 w en 3 d hoor.....).

Vervelend om nu aambeien te hebben. Ik had na de vorige bevalling te hard geperst en daardoor aambeien gekregen, maar herinner me wel hoe rot dat aanvoelde! Mag je niet gewoon sperti gebruiken daartegen?

Enveloppen heb ik nu geschreven, dus het wachten is op onze kleine meid!

Groetjes, Ellen

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jawel, je mag ook sperti gebruiken, maar Curanal is voor een deel plantaardig en voor een deel homeopatisch. Ik persoonlijk vind de curanal beter werken (heb nl allebei geprobeert)

Ik heb redelijk geslapen vannacht.. maar het was dan ook 1.30 uur voor we naar bed gingen. Ben er "maar" 2 x uitgeweest om naar de wc te gaan.

Hier is ook alles klaar... enveloppen, kraambedankjes, babywas ed...
    Laat de bevalling maar komen (eh.. pas als het wat koeler is eigenlijk...hihih)

Deel Deze Pagina