augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Jemig Ellen, ben je tien weken thuis geweest vanwege de zwangerschapkwalen? Ik ben een paar weken iedere dag één tot twee uur later begonnen. Niet vanwege de misselijkheid, maar vanwege de vermoeidheid.

    Als ik het zo lees, kan ik met een paar weken al een mooie buik hebben. Heel raar, maar ik verheug me erop. Dan zien anderen ook dat ik zwanger ben en dat mag want ik ben er trots op.

    Senna: al zes dagen niet geweest? Ik wordt al ongerust als ik één dag niet geweest ben. Ik heb dan ook een prikkelbare darm waardoor ik dagelijks meerdere malen moet, dus dit is wel even een omslag voor mij. Ik heb anders ook nooit last van verstopping, dus ik vind dit wel erg raar.

    Ik zei al gekscherend tegen mijn man: dit is een trucje van de natuur om vrouwen 9 maanden lang alvast voor te bereiden op het persen ;) .
     
  2. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    hahaha indd tam! ben vanavond geweest en ik dacht dus hetzelfde als jij :)

    wat een oerkracht zit er toch in een mens he als er iets uit moet :)

    Maar het is gelukt, ik ben er weer van verlost heb van de dok van die poeders gekregen, daar ga ik morgen meteen mee beginnen dus hopen dat het niet weer zo ver hoeft te komen.
    Ik werk trouwens ook minder op het moment werk nu ongeveer een maandje 25 uur ipv 32 ivb met de misselijkheid.
     
  3. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Het is wel een opluchting te weten dat ik niet de enige ben die niet fulltime kan blijven werken. Ik hoor alleen van vrouwen om mij heen: 'Ik had nergens last van. Ik heb gewoon gewerkt.' Dan voel je je wel een slappeling als je gewoon niet je bed uit kunt komen 's ochtends van de vermoeidheid en ellende. En dan heb ik zeker 10 uur geslapen. Ben vanochtend ook pas om 9:45 begonnen.
     
  4. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik heb vanochtend de echo gehad! En ik ben blij! Alles zit erop en eraan. Het hartje klopt en ik zag het babietje (eigenlijk foetus, maar dat klinkt zo vreemd) bewegen! Ik ben volgens de echo 28 augustus uitgerekend, i.p.v. 27 augustus. Maar dat scheelt dus niet veel.

    Wat een opluchting. Nu weet ik dat het tot nu toe goed gaat. En nu mag ik het eindelijk wereldkundig maken. Ik heb de hele dag vrij genomen en ga vanmiddag langs mijn grootouders en vanavond langs mijn schoonfamilie.
     
  5. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    wat leuk zeg tam! foto ??? :)
    met elf weken begint het al echt op een babytje te lijken!!!

    ik hou het ook niet fulltime vol hoor, ik werk ook nog eens erg onregelmatig, (diensten van 5.30 tm 2 uur smiddags) 18.00 tot 2.00 , nu heb ik veelal diensten van 2 tm 6 en 7 tm 12 en 5 tm 10.
    de bedrijfarts heeft nu geadviseerd om helemaal niet meer smorgens en savonds te gaan werken, maar alleen maar smiddags zodat mijn lichaam meer regelmaat krijgt, hij denk nml dat dat een van de redenen is waarom ik nog zo misselijk ben, mijn lichaam heeft geen tijd om te wennen...

    ben benieuwd wat mijn baas hiervan zegt...
     
  6. sweetangel100

    sweetangel100 Niet meer actief

    Ik zit ook al 3 weken thuis. Door een lage bloeddruk, maar ook door ontzettende vermoeidheid door wisseldiensten (ik werk in de zorg)... Ik wil graag weer aan het werk, maar dan echt niet mijn volle procenten. (ik werk 60% eigenlijk, in korte diensten, dus je werkt 4-5 dagen per week)... Ik ga hier nu met mijn baas over praten, de bedrijfsarts zei dat de baas in principe verplicht is om de omstandigheden aan te passen als dat zou betekenen dat ik dan uit de ziektewet kom... Misschien vind je baas het niet zo leuk, maar hij zal toch afspraken met je moeten maken!
     
  7. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Mijn werkdagje beviel prima; was eigenlijk meer lunchen en bijkletsen met collega's. Omdat ik zo misselijk was en nog een beetje ben, wist iedereen al met 5 weken dat ik zwanger was. En tja, nu met buik, maar met ingevallen bekkie viel dat ook niet meer te verbergen, haha.
    Ik ga over anderhalve week weer beginnen. En ze zijn erg afhoudend op mijn werk, wel prettig dus. Als ik later wil beginnen, dan doe ik dat dus. Ik startte altijd 7 uur, zodat ik vroeg naar huis kon, maar nu wordt het dus later (en werk ik niet 8 uur per dag) en stop nog steeds op een normaal tijdstip.
    We zijn ook bezig met een ander, nog te bouwen huis, dus het is eigenlijk wel lekker om daar ook nu aandacht voor te kunnen hebben....

    groetjes, Ellen
     
  8. Ellen1973

    Ellen1973 Actief lid

    22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Tegen mijn misselijkheid heb ik iets homeopathisch gekregen van de vk. Misschien kunnen de misselijken onder ons informeren bij hun vk of iets homeopathisch zoeken bij een alternatieve arts?

    kan me voorstellen Senna, dat jouw lichaam die wisseldiensten nu beantwoord met misselijkheid. Maar ben geen arts ;)
     
  9. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    De foto van de echo staat in het fotoalbum! Gistermiddag bij mijn grootouders geweest, en bij een goede vriendin langs geweest. Gisteravond alle broers en zussen van mijn man langsgeweest (hij heeft drie broers en drie zussen). Vandaag een email naar vrienden, kennissen en verdere familie. Dus het is nu wereldkundig. Ik had er speciaal een dag vrij voor genomen om het iedereen te vertellen. We zijn zo blij en trots dat de echo goed bericht heeft gebracht.
     
  10. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Fijn dat ze bij jou begripvol en soepel zijn zeg!
    en grappig dat jullie bezig zijn met een huis, wij hebben ook net een huis gekocht, nog geen sleutel, maar hopelijk deze maand nog.. zal wel zwaar worden maar vindt het fijn om mijn aandacht even te verzetten!

    ik heb mijn baas de brief van de bedrijfarts overhandigt, nog geen reactie gehad, dus vanavond ga ik wel gewoon van 5 tot 22.00 werken...
    ik hoop wel dat als ik op mijn werk kom dat ik een mail van haar heb over dat ze de roosters gaat aanpassen...

    Ik heb laatst een uitbrander van mijn manager gehad, ik had al duidelijk aangegeven dat smorgens niet mijn beste tijd om te werken is.. en ik moest om zeven uur beginnen, en kwam dus pas om acht uur binnen (had netjes gebelt dat ik later zou zijn dus ze wisten ervan) want om 7 uur hing ik boven de wc, tja kan niet op twee plaatsen tegelijk zijn! half acht nog steeds, daarna tanden gepoetst opgeknapt en naar het werk gereden.

    en een dag later riep hij me apart in zijn kantoor en zei hij, gisteren was je een uur te laat hoe komt dat??? ik uitleggen, zegt hij: Maar vindt je het dan niet raar dat je er om 8 uur wel kan zijn???

    nou dacht werkelijk waar dat mijn klomp brak. Daar kwamen de hormoontjes naar boven en heb ik hem eens even haarfijn verteld dat dat zo niet werkt met zwangere vrouwen. pff wat denkt hij wel niet? zou hem eens vol met hormonen moeten proppen en kijken wat er dan gebeurd.

    @tam ga meteen ff zoeken!
     
  11. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Dat klinkt niet echt begripvol van je baas, Senna. Ik zit ook in een lastig pakket. Mijn tijdelijke contract loopt af in mei. Ik heb zicht op een vast contract maar door mijn zwangerschap zit ik niet echt op mijn gemak. We zijn maar met vier collega's en ieder heeft een specifieke functie en is redelijk onvervangbaar en onmisbaar.

    Maar doordat ik de laatste weken ook 's ochtends standaard 1 tot 2 uur later begon, moest ik wel vertellen wat er aan de hand was, anders kan ik alsnog naar dat contract fluiten omdat ze me lui zouden vinden of denken dat ik mijn werk niet leuk vind.

    Gelukkig is er volop begrip en wilden ze vandaag allemaal mijn echo foto zien. Ze hebben gezegd dat ik me geen zorgen hoefde te maken over dat vaste contract. Dat krijg ik hoogstwaarschijnlijk toch wel (naast mijn zwangerschap bezit ik genoeg goede kwaliteiten ;) ). En anders zeker nog een tijdelijke, want ze zijn al voor mijn verlof aan het plannen, dus er wordt rekening mee gehouden.
     
  12. Senna

    Senna Fanatiek lid

    8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ik kan je foto niet vinden tam!
    ik zit in pcies dezelfde situatie, mijn contract loopt eind maart af!
    Ik zou dus dan een vast contract krijgen, ik hoop dat dat alsnog doorgaat, bij mij plannen ze mijn verlof etc ook al in, dus ik denk wel dat het goed zit, maar indd echt super op mijn gemak zit ik nou ook weer niet.
     
  13. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    De foto staat in het fotoalbum onder echo's en dan de eerste (of inmiddels mss de tweede).

    Dat klinkt dus idd allemaal bekend in de oren. Ze hebben afgesproken dat ik voor 1 maart te horen krijg wat voor contract ik nu krijg. Mijn collega's vinden niet dat ik me zorgen moet maken, maar ik heb toch het gevoel dat ik toch een soort moet bewijzen dat ik goed genoeg voor de functie ben dat ze de zwangerschapsverlof periode er wel voor over hebben. Maar ze wilden nu al met me praten over oplossingen: stagiaire, invalkracht uit ander bedrijf in zelfde gebouw, uitzendkracht, etc. Dus ze bereiden zich er op voor dat ik straks vervangen wordt tijdens het verlof. Lijkt me dat als ze niet van plan waren met mij verder te gaan, ze wel anderen zaken aan het voorbereiden zouden zijn.
     
  14. helen

    helen Lid

    1 jan 2006
    28
    0
    0
    Hallo Allemaal,

    Hier nog een augustus mama! ik ben uitgerekend op 27 aug.,
    Ik heb vandaag een tweede echo gehad en alles zag er goed uit!
    Het was behoorlijk aan het bewegen erg leuk om te zien!Het stelt me toch
    wel erg gerust dat de 12 weken nu bijna om zijn, het heeft bij ons ruim
    6 en een half jaar geduurd en ik was toch best wel bang voor een miskraam, die ik overigens niet eerder heb gehad gelukkig maar je hoort
    of leest soms van die vervelende verhalen. In elk geval ben ik superblij!
    Helemaal spontaan zwanger, er was ook niks te vinden waardoor ik niet
    zwanger raakte, het gebeurde gewoon niet.. en nu een wondertje!!
    Leuk dit met jullie te kunnen delen!

    Groetjes Helen
     
  15. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    @helen: Je bent dus dezelfde datum als mij uitgerekend! Leuk! Alleen ik lees dat meerderen hier rond de twaalfde week al de tweede echo hebben gehad? Kan dat dan? Wat is de reden dat sommigen al zo vroeg een echo laten maken?

    Mijn schoonzusjes waren verbaasd dat ik al bij een verloskundige was geweest en een echo zo vroeg hadden ze ook nooit gehad. Maar hier blijkt dat dat toch wel normaal is.
     
  16. helen

    helen Lid

    1 jan 2006
    28
    0
    0
    Hoi Tam,

    idd leuk dat we op dezelfde datum zijn uitgerekend!
    Ik zou niet weten waarom ze nu wel al zo vroeg een echo maken?
    Voor een jaar of 4 terug was dat nog niet zo hoor, maar nu is het bijna
    standaard in de verzekering om met een week of 10 a 12 een termijn
    echo te laten maken. Ik kreeg met 10 weken de eerste en omdat ze het niet goed konden meten mocht ik met 12 weken nog een keer terug komen! Ik was alleen maar blij daarmee want dan kon ik het tenminste nog een keer zien!!
     
  17. Tam

    Tam Actief lid

    5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Oh zo. Vandaar. Inderdaad wel leuk om dan twee keer even een kijkje te nemen in je buik. Ik had donderdag de eerste echo en vond het heel bijzonder. Bij mij was het babytje ook erg in beweging. Je zag iedere keer een handje of beentje 'floepen'.

    Alleen niemand had mij gewaarschuwd dat het een 'vaginale' echo zou zijn. Kwam die man met een grote staaf met een bol erop eraan: 'doe je broek en slip maar uit.' Oh jee... Maar ik voelde er weinig van en was al snel in beslag genomen door het wondertje op het beeldscherm.
     
  18. Niet meer actief

    Jeps ook ik ben een augustus mama! :) Ik ben zwanger van mijn eerste kindje. Erg spannend allemaal!

    Ben 12 augustus uitgerekend. Na het eerste bezoek aan de verloskundige, bleek dat ik 3 dagen korter zwanger was dan we dachten en ik ben dus eigenlijk 15 augustus uitgerekend.
    Maar omdat je in principe vanaf week 38 t/m 42 kan bevallen, hebben we het maar gewoon op de 12de gehouden.

    Een klein percentage van de vrouwen bevalt tenslotte op de uitgerekende datum...

    Ik ben trouwens 22 jaar...

    Ik wens jullie bij deze allemaal een hele fijne zwangerschap toe. Geniet ervan!
     
  19. helen

    helen Lid

    1 jan 2006
    28
    0
    0
    Zo zie je maar dat het bij iedereen weer anders kan gaan, bij mij zei de verloskundige dat als ze het niet kon vinden via een gewone echo dat ik dan zou worden doorverwezen naar het ziekenhuis om een vaginale echo te laten maken.
    Maar wel vervelend dat ze dit niet even eerst hadden vermeld aan jou!
     
  20. Tannes

    Tannes Lid

    30 jan 2006
    9
    0
    0
    HR Manager
    Utrecht
    Hoi Helen en Graciella,

    Gefeliciteerd met jullie zwangerschap. Wat heerlijk, Helen, dat het uiteindelijk toch nog spontaan gelukt is! Ik weet hoe het is om lang te moeten wachten: bij mij duurde het bijna 5 jaar en is het met behulp van IVF gelukt :D

    Groetjes,
    Tannes
     

Deel Deze Pagina