augustus 2006 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Angelina, 18 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi Tam, ik heb precies hetzelfde met mijn paard, ze is niet eens van mij, mijn eigen paard is overleden en nu doe ik haar 5 dagen in de week, maar af en toe lukt het me net aan om uit te mesten en dan ben ik kapot. Zodra het zonnetje schijnt vind ik het heerlijk, dus hopelijk straks in het voorjaar kan ik de schade inhalen en dan kan ze gelukkig weer op het land..

2. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Het scheelt dat de mijne nog geen 4 jaar is en iedere dag minstens 5 uur in de bak met anderen staat, dus genoeg beweging krijgt. Van de zomer lekker het land op. Als ik hem een half jaartje laat staan is dat nog helemaal niet zo erg.

3. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    zo dat was even zoeken naar het topic, hij was echt een eind gezakt :)
    waar zijn de augustus mama's gebleven??

leuk tam dat je het hartje gehoord hebt!
    en wat leuk dat jullie ook paarden hebben, ik heb er nml ook twee. De eerste weken dat ik wist dat ik zwanger was hebben ze ook best stil gestaan, gelukkig heb ik nu een meisje gevonden die er elke dag heen gaat om te rijden, als ik niemand zou vinden (genoeg mensen te vinden, maar het is goed zoeken naar degene die wel kunnen rijden en te vertrouwen zijn) dan had ik hem op de wei gezet en na 9 maanden er weer afgeplukt denk ik :)
    hoe hebben jullie dat gedaan???

maar ik zal even ontopic blijven :)
    Ik voel de baby!!! sinds ongeveer een dikke week! heel erg gaaf! het is een raar gevoel een soort gerommel in je darmen op een plek waar geen darmen zitten :) Morgen weer voor controle bij de gyn! spannend!

Niek-> ik krijg elke keer echo's op het zkhs omdat ik onder controle van een gyn sta. vandaar :) maar vind ik helemala niet erg hoor! heb al een leuk albumpje vol :)

4. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    senna, rij je helemaal niet meer? Ik probeer het nog wel, kan er alleen steeds moeilijker opkomen, gelukkig hebben ze iets voorme gemaakt zodat ik er beter bij kan :oops:

5. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    he niek ik rij helemaal niet meer, van de dok mocht het nog wel, alleen geen springsport omdat je dan te hard in het zadel klapt. rij al niet meer vanaf het moment dat ik weet dat ik zwanger ben.

ik vertrouw mijn paarden helemaal ben van 1tje nog maar 1 keer afgevallen omdat hij zelf ook viel, verder nooit en van mijn andere paard ook nog nooit die zet geen stap verkeerd, maar ik wil geen risico lopen, omdat je er toch met een ander gevoel opstapt dan voor de zwangerschap en dieren voelen dat toch aan..

en hij zal maar ergens van schrikken en ik lig eraf... nee ik wil dat risico niet nemen...
    maar iedereen zijn eigen mening daarin natuurlijk ! :)

6. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    absoluut, ik heb nergens nog last van maar rij wel minder, ook omdat ik vaak moe of niet lekker ben. Zodra ik merk dat het echt minder wordt stop ik ook direct.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

ik heb sinds ik weet dat ik zwanger ben nog 1x op mijn paard gereden en nu rij ik helemaal niet meer, met pijn en moeite :(

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    ja ik mis het paardrijden ook enorm.
    maar ach we zijn al bijna op de helft!
    daarna zal ik er ook wel niet meteen weer opspringen rustig aan beginnen.

9. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Ik rijd nog steeds vier keer per week. Het rijden is totaal geen moeite, alleen het naar stal toe gaan valt me zwaar. Ik ben namelijk zo moe, dat ik vaak blij ben als ik thuis ben na mijn werk. Ik heb dan ook nu wel een paar keer verzuimd te gaan, maar ik voel me verplicht. Dus deze week ga ik er weer tegenaan.

Ik rijd western en het is een jong paard, dus als ik wat minder zin heb, is een beetje draven en galopperen, dus beetje loswerken, genoeg. Hij hoeft (gelukkig) nog niet op een hoog niveau getraind te worden. Dat zou ik nu echt niet meer trekken.

Het vervelende is dat ik dus geen bijrijdster kan vinden. Dus zolang moet ik nog zelf blijven rijden. Als ik met een paar maanden nog geen bijrijdster kan vinden, gaat hij gewoon het land op en krijgt een lange vakantie. Is ook niet erg.

10. sweetangel100

Ik heb gelukkig wel een bijrijdster, maar nu ga ik mijn paard volgende week verhuizen naar een andere stal en zij wil niet mee verhuizen, dus heb ik er geen meer... Mijn schoonzusje gaat hem dan rijden totdat we iemand anders hebben gevonden, maar zo'n probleem is het inderdaad niet, anders krijgt hij lekker lang vakantie!! Hij gaat toch elke dag naar buiten!

Het kost mij inderdaad ook heel veel moeite om er naar toe te gaan, ik heb bloedarmoede en een lage bloeddruk waardoor ik sowieso heel moe ben. T idee alleen al dat ik hem moet opzadelen.... :(

11. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Dat herken ik ook. Ik heb geen bloedarmoede maar wel een erg lage bloeddruk. Terwijl ik normaal een hoge bloeddruk heb, dus daar moet mijn lichaam wel aan wennen.

Het idee dat ik met dat zadel moet slepen, hem moet poetsen en opzadelen *zucht*. Ben altijd blij als ik er eenmaal opzit.

12. Silva

Silva Lid

22 feb 2006
    10
    0
    0
    Ik ben op 19 augustus uitgerekend van ons eerste wondertje !

13. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Hey Silva, welkom en gefeliciteerd! Je bent een weekje verder dan mij dus.

14. sweetangel100

Ja precies! Terwijl ik voorheen altijd zin had om te gaan! Gelukig gaat hij volgende week verhuizen naar een andere stal en daar gaat hij lekker de hele dag naar buiten vanaf april, zodat t niet zo erg is als ik een paar dagen echt niet kan gaan!

15. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hihi, wat komt er allemaal veel kijken he bij zo'n zwangerschap, gelukkig hebben we allemaal een beetje dezelfde klachten! ;)
    gisteravond weer gereden, alleen wij hebben geen toilet op stal, dus ik zat er net op en toen voelde ik me blaas alweer, zucht. Ik moet dan niet eens nodig, maar ik kan dan in ieder geval niet lang rijden...

16. niek

niek Fanatiek lid

31 aug 2005
    2.611
    0
    0
    zaanstad
    hoi allemaal, hoe is het met jullie, vandaag weer voor de zoveelste dag hoofdpijn, wordt er echt helemaal gek van. Gisteravond weer paracetamol genomen, maar het helpt gewoon niet. Probeer nu wat meer te drinken, hebben meer mensen hier last van??

17. Niet meer actief

Hi hi,

Het gaat wel lekker met mij hoor!

Ben helemaal happy de laatste dagen... Maar inderdaad heb ik ook last van hoofdpijn, maar denk zelf dat dat komt omdat ik te weinig drink... ook ben ik wat moe, maar dat hoort er vast allemaal bij...

Hoop dat het met iedereen verder goed gaat...

Groetjes!

18. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    niek daar heb ik ook veel last van de laatste week, hoofdpijn terwijl ik normaal nooit hoofdpijn heb!

Misschien doe ik op het moment te druk, we hebben een oud huis gekocht en sinds vorige week de sleutel, er moet veel gebeuren, en wil het graag 1 april (of in het uiterste geval 1 mei) klaar hebben.
    maar vindt het wel fijn hoor die afleiding!!! maar t vreet wel energie natuurlijk.
    gister voor controle geweest en het hartje horen kloppen! erg gaaf! alles was goed alleen lage bloeddruk, maar das niet ernstig.

Gelukkig hadden wij altijd wel een wc op stal! hahaha lijkt me vervelend als dat er niet is , ik moet snachts ook zo vaak plassen, hahaha lastig aangezien bij ons het toilet beneden is!
    De rest succes met vinden van bijrijders, ik ben wel blij dat ik een goede heb gevonden heb hem nu op m2 , en geen zin om straks terug bij af te zijn, zou fijn zijn als ie een beetje op dit niveau zou blijven! maar ze zijn indd moeilijk te vinden goede bijrijders.

sylvia welkom hier :)

19. Tam

Tam Actief lid

5 feb 2006
    126
    0
    0
    Communicatiemedewerker
    Zoetermeer
    Nou, ik heb iedere keer een paar uur nadat ik gereden heb, zo'n last van mijn bovenbenen en onderrug. En na donderdag met tranen in mijn ogen van de bank af te komen ging er een :idea: branden. Volgens mijn zijn het mijn bekken. Kan het zijn dat ik daar nu al last van heb? De pijn is niet te harden in ieder geval, dus ik moet veel eerder stoppen met rijden dan ik wilde :cry:

Alleen nu nog op zoek naar een bijrijdster...

20. sweetangel100

Dat is zo rot!! :(
    Ik ben ook veel vroeger moeten stoppen met rijden dan ik wilde...
    Bijrijdsters zijn zo moeilijk te vinden, ik ben blij dat mijn schoonzusje Ranger voorlopig wil rijden, totdat ik een nieuwe bijrijdster heb gevonden. De vorige deed heel raar toen ik haar vertelde dat Ranger iverhuizen naar een stal waar hij elke dag de wei op gaat. Terwijl deze stal vanaf haar huis gezien even ver is, wilde ze niet meeverhuizen. :(
    Mijn schoonzusje heeft ook een paard, dus ga wel snel weer op zoek, maar niet hals over kop, want dan maak ik toch verkeerde keuze's....

Deel Deze Pagina