Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft gisteren voor het eerst maar 4 flessen gehad :confused: ....het kwam zo uit en meneer sliep tot 08.45 gisterochtend.... ik heb hem verder niet gehoord (hij heeft wel een 1/4 potje groente op erbij)... Vandaag komen we denk ik ook maar uit op 4 flessen, maar die zijn niet extra gevuld dan (dus gewoon 200 ml)....Moet ik dan toch eigenlijk zijn voedingen groter maken; krijgt hij anders te weinig binnen? (ik vrees fat hij 210 cc met 7 schepjes niet op kan....)

Bij Rick is trouwens geconstateerd dat hij het KISS-syndroom heeft (2 ruggewerveltjes zitten niet goed en hij laat zijn hoofdje wat naar links hangen)... Daar wordt hij nu voor behandeld en het gaat al een stuk beter (ook zijn hoofdje is dus wat asymetrisch omdat hij altijd op links sliep, ook dat slapen gaat nu al beter en de asymetrie trekt nog helemaal weg :D ). Omdat Rick geen huilbaby is zijn we er nu pas achter gekomen.....(en omdat papa het er met zijn chiropracticor(?) over heeft gehad ;) )

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36

Ik kom nu uit op:

08.00 uur fles
    11.30 uur beetje groente
    12.30 uur fles
    +/- 17.30 uur fles
    +/- 22.30 uur fles

(zo was het gisteren tenminste alleen was de eerste fles pas om 08.45 uur)

We zien wel vandaag waar het schip strandt...... ;)

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He wat goed zeg!

Ik heb wat fruitsap aan Tim gegeven om te kijken of hij daar eczeem van krijgt... nou niet dus!
    Sinds de kerst zitten we hier ook op 4 flessen per dag. Ik maak ze wel van 210 cc omdat Tim er anders niet genoeg aan heeft. Hij slaapt nu dan ook in de nacht 12 uur achter elkaar. Heerlijjk joh. Hij slaapt nu van 21.30 tot 9.30 uur.

Als Rick genoeg heeft aan de 4x 200 cc dan is het prima.. dan hoef je de voeding niet op te hogen! (heeft mij cb-arts gezegt)

Jee het Kiss-syndroom.. gelukkig kunnen ze daar wat aan doen en zal hij er snel weer vanaf zijn..

4. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi meiden daar ben ik eindelijk weer, mijn computer deed het niet meer door een virus en ik kon zo dus niet bij mijn mail en internet!

Ramoontje@ ik heb een kookboek gekocht bij de albert heijn en het heet opperdepop en er staan heel veel recepten in ;) Ook recepten waar je met z'n alle van kan eten, erg handig dus!

Susanne@ dus tim zijn hoofdje is ook wat platter, je kan er idd nu nog wat aan doen voordat zijn scheddeltje hard. Ik heb voor sem diverse oefeningen gehad en het is al een heel stuk minder geworden. Maar 19 Januari moeten wij in het sophia kinderziekenhuis zijn, daar besluiten ze of sem wel of geen helmpje krijgt............ :(

Oja ik zit met Sem nog steeds op 5 flessen van 200cc en om 17:45 krijgt hij een half groente potje en daarna de fles. Voor het slapen krijg hij nu 2 eetlepels nutrix in en slaapt er goed op!

Hoe kan ik dan het beste aanpakken om sem ook naar 4 flessen te laten gaan, want meneertje wilt het liefst nog meer dan 5x 200cc :confused:

Mijn schema ziet er nu zo uit:

6:00 fles 200cc
    10:00 fles 200cc / vanaf volgende week 9:45 fruit hapje
    14:00 fles 200cc
    17:45 half groente daarna als toetje de fles 200cc en die drinkt hij op!
    22:00 fles 200cc met 2 eetlepels nutrix

Ik weet dat als sem volledig het groente hapje krijgt de fles die hij daarna krijgt vervalt en ik iets van een toetje kan geven.

Ik maak sem tegenwoordig wakker voor zijn fles van 6:00, maar als ik hem laat liggen dan komt hij zo om 7:00 of iets later en dan loopt de schema in de war! En sem gaat nu 3x in de week van huis en mijn man brengt hem dan vroeg naar de creche en mijn schoonmoeder. Dus we kunnen sem toch niet zonder een fles de deur uitsturen?

Hoe doen jullie dat of doen jullie dat?

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wat is het hier stil man...

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Onzekere ik heeft het inderdaad toch effe gecheckt bij het CB: hij hoeft inderdaad niet meer te krijgen dan 4 x 200 ml (800 ml is het minimum wat hij binnen moet krijgen, en daarnaast krijgt hij natuurlijk nog een beetje groente of fruit).... Hier werd overigens wel gezegd dat er niet meer dan 200 ml in de fles mag i.v.m. het uitzetten van de maag :confused: Al die verschillende adviezen ook..... ;)
    Hij zit nu al 3 dagen op 4 voedingen; nu hopen dat het doorzet!

Rick heeft vandaag ook voor het eerst een beetje fruitsap gedronken, hij vond het erg lekker en heeft er ook geen last van gehad! Ik probeer hem eigenlijk - als hij tussendoor dorst heeft - liever op water te houden, maar ja, dat bedacht ik me vandaag te laat :rolleyes: ;)

Wat het KISS syndroom betreft: gelukkig zijn we erachter gekomen (en heeft hij er geen pijn van gehad voor zover wij weten) en wordt het nu behandeld....ik merk nu al - na 2 behandelingen - dat hij (nog) veel levendiger aan het worden is (misschien heeft het hem op de een of andere manier toch gehinderd).... :D

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi Patricia,

Hier is het van de week ineens vanzelf gegaan :D :D Maar ik moet er wel bij zeggen: ik ben volledig thuis, dus voor mij maakt het niet veel uit hoe laat/vroeg hij 's ochtends komt....ik hoef niet voor een bepaalde tijd de deur uit. Hoe anderen dat doen ben ik toch ook wel benieuwd naar, want ik vraag me toch wel eens af hoe ik dat gedaan zou hebben...

8. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Is niet erg dat je het nogmaals gecheckt heb bij het CB hoor.. je moet je er zelf nl goed bij voelen!

Hier ging het ook opeens vanzelf van 5 naar 4 flessen.

Ik ga wel werken dus ik geef aan mijn schoonmoeder (of mijn moeder) door hoelaat dat Tim de laatste fles gehad heeft. Meestal is dit zo rond 21.00/21.30 uur. Ik wil dan dat ze hem dan wakker maakt na max. 12 uur geslapen te hebben.
    Dwz dat ze hem best eerder een fles mag geven, maar als ze hem zelf om een fles laat vragen dat dat dan niet later is dan 9.00 of 9.30 uur.
    Anders vind ik het toch wel erg lang worden.
    Vanmorgen was het ook 9.30 toen hij zelf begon te huilen en honger had.

Ik weet dus niet hoe ik het zou doen als de kids naar de dagopvang zouden gaan.

9. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Susanne@ Dus Tim blijft thuis en jouw schoonmoeder (moeder) komt bij jou thuis wat ik eruit begrijp.................!

Dat zou helemaal handig zijn, maar niet bij mij :(
    Mijn schoonmoeder woont te ver om met de fiest te gaan en een rijbewijs heeft ze niet, dus die vlieger gaat niet op hier :(

Soms zou ik sem wel willen laten liggen, zeker het weekend, dan kan hij lekker uitslapen en wij ook trouwens :D
    Maar ik ben zo bang dat als daar eenmaal aan begin dat sem door de weeks de weg kwijt is. Hij doet het nu zo goed, Sem is een tevreden baby :D

Ik heb sem vandaag een heel potje gegeven en daarna nog de fles zo 160cc opgedronken, hoop dat het steeds minder wordt.

Hoe reageren jullie kleintjes op bloemkool, Sem is heel onrustig daarna en heeft best veel last van zijn buikje, tenminste dat denk ik.

10. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Mijn schoonmoeder woont ongeveer 12 km van ons vandaan en mijn vader en moeder wonen in brabant. Mijn schoonmoeder past 2x per week op en mijn ouders 1x per week (als ik avonddienst heb) idd bij mij thuis.

Ik heb Tim nog geen groente gegeven. Maar misschien krijgt hij wel krampjes van de bloemkool.. geen idee.. bij andere groenten niet?

11. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

O vandaar dus dat tim lekker kan doorslapen :D

Mijn schoonmoeder woont ook niet zo ver hier vandaan, gewoon in de zelfde stad. Maar zij kan bij ons in huis geen kant op denk ik, tenminste ze is zo aan haar huis gehecht en weet dan niet wat ze kan doen!
    Had wel fijn geweest, maar het is niet anders. Maar in het nieuwe jaar gaan wij opzoek naar een 1 gezinswoning en dat is een kwartier lopen van haar huis, dus wie weet dat ze dan wel bij ons thuis wil oppassen!

Nou ik heb sem al sperzieboontjes, worteltjes, bruinebonen met appeltjes en tuingroente met rijst gegeven en daar had hij geen last van. Dus toen ik bloemkool had gegeven diezelfde nacht kwam hij iets van 3x en ik had het idee dat hij weer van die krampjes had. Ben er ook even maar mee gestopt en probeer het wel over een week weer een potje bloemkool!

Dan kan ik kijken of het echt die bloemkool was :D

Nou meiden de beste wensen en een gelukkig nieuwjaar.

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    De beste wensen voor iedereeeen!

13. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi allemaal,

de beste wensen nog voor 2007 en dit is het jaar dat onze kleintje 1 jaar worden.

Sem heeft totaal geen last van het vuurwerk gehad.
    We hebben hem om 11 uur op bed gedaan en sliep door alles heen en we hebben hem om 6:30 wakker gemaakt!

Sem rolt nu om van buik op rug en rug weer op buik en hij staat nu best stevig op beide beentjes als ik hem onder zijn armpjes vasthoudt :D

Willen die van jullie ook steeds gaan zitten en weer gaan staan als ze op schoot zitten? Ik wordt er soms gek van, staan, zit, staan, zit enz enz :(

Leuk hoor dat je met de dag iets nieuws ziet, ben benieuwd wat de volgende fase weer meebrengt!

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Gelukkig nieuwjaar allemaal!

Tim vond het vuurwerk geweldig.. alle lampjes vond hij schitterend.

Verder eve niet veel te melden.. kom later weer terug!

15. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Wat is het hier rustig zeg, of zijn jullie allemaal aan het bijkomen van oud & nieuw :D

Ons topic gaat voor geen meter vooruit hahaha

Nou denk dat ik dan af en toe maar bij de juli mama's ga kleppen dan!

Maar ik spiek hier ook af en toe even hoor :D 8) :p

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb idd niet zo heel veel te vertellen! Het gaat hier prima. geen bijzonderheden of zo...

ik spiek hier ook af en toe.. maar veel reageren doe ik niet.

17. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Zo even hier kijken hoe het gaat, niet zo druk he?

Sem is vandaag 5 maanden oud, wat gaat het hard zeg!

Heel gek maar hij is ook een stuk wijzer geworden, een paar weken terug alleen maar bij mij op schoot en kon zich gewoon niet vermaken en nu heb ik geen kind meer aan hem. Hij speelt alleen in de box, als ik hem op me schoot neem wil hij zo snel mogelijk er weer af :confused:

Sem probeerd al een paar dagen te gaan zitten, niet dat het lukt hoor maar het is wel een raar gezicht. Natuurlijk probeer ik dit te filmen, maar dat lukt niet of ik ben net te laat :x

Vandaag heeft hij ook voor het eerst een heel potje leeg, bruine bonen met appeltjes en hij vond het heerlijk :D

ja ik ga hem maar naar bed brengen, meneertje wordt moe :)

18. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Goh geen kipje hier hihi :D

Ik heb weer wat nieuwe foto's van Sem in de album gedaan!

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Leuke fotos patricia!

Ik ben met Tim naar de HA geweest.. hij hoestte flink maar ze konden gelukkig niets vinden. Ook zijn eczeem is ernstiger geworden.. hebben nu hormoonzalf gekregen. met 2 dgn smeren was het over!

20. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Wat vervelend voor Tim zeg, hoop dat het snel overgaat.

Hoe komt hij aan eczeem, heeft hij voedselallergie?

Deel Deze Pagina