Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minke

minke Actief lid

Dat van de appelmoes heb ik dus ook! Overal, maar dan ook overal moet een klodder appelmoes bij :D. En sinds ik zwanger ben eet ik wel 6 stukken fruit op een dag. Terwijl ik eerst met moeite op de 2 stuks kwam :rolleyes:

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    zoooo heb een hele tijd niet meer geschreven hier.... maar ik schrok me wel even dood bij de banner van claudia meid jeetje wat er allemaal is gebeurt moet ik nog lezen maar ik zie op de foto's dat het een heel klein mooi meisje is geworden ik hoop zo dat het goed gaat met jullie!

Hier dus net verhuist.. alles gaat goed! Ook met de kindjes!

later schrijf ik even meer!

dikke knuf iMAN

3. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    jeetje wat lee sik nu claudia al bevallen.. hoe i shet met je meisje nu? heo kwam het dat je zo vroeg was bevallen? man ik schrok me rot..

mad ongi.. he meis nouja hopelijk snel raak.

en wat zie ik queen bee zwanger! hoever ben je nu? gefeliciteerd he

ooh ramoontje hoe is het met jouw zwangerschap..

nou wij zijn inmiddes verhuisd en eindelijk internet en gesetteled heb nog wat dozen uit te pakken maar voro de rest staat alles..

met cailynn gaat het uitstekend sliep gelijk de eerst enacht alleen.. dus was trots en is blij met eindelijk dr eigen kamertje..

met mn jongetje in mn buik gaat het ook goed hoewel ik soms wel krampen heb.. ze doen nog geen pijn maar maak me soms wel zorgen... heb het gevoel dat ie wel eerder komt als 40 weken maarja we zien wel..

4. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ik bleek een baarmoeder ontsteking te hebben, zonder dat ik het wist.
    Ik had nergens last van alleen veel slijm verlies en iets bloed.
    Daarom had ik de verloskundige gebeld.
    Ze heeft toen voor de zekerheid een inwendig onderzoekgedaan, ook al had ze daar niet veel reden toe zei ze.
    Toen bleek dat ik 2 cm ontsluiting had.

Verder gaat het nu allemaal goed.
    Vanmorgen voor de 2de keer gebuideld en ze is ook weer gewogen.
    Ze is nu 915 gram.
    Al het vocht wat ze bij haar hied is weer weg, dus dat is mooi.

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nou in ieder geval mooie berichten voer Derya! Zet 'm op meisje! :thumup:

Hier niet zo'n goede berichten. De ontlasting heb ik vanochtend weggebracht dus die zijn naar het lab. De eerste uitslag krijgen we eind volgende week (parasieten) en de bacteriën uitslag krijgen we pas de week erna. Dus al met al zal dat nog wel 14 dagen duren....

Sinds gister had hij plotseling weer hoge koorts - en tegen de 41 - (en nog steeds diaree). Vandaag dus maar weer naar de ha geweest. :oops: Opnieuw heeft ze 'm helemaal nagekeken en eigenlijk niets bijzonders kunnen vinden. Ze vermoedt nu, los van de diaree (ontsteking?), dat hij nog ergens anders in zijn lijfje een ontsteking heeft. Omdat ze 'm (nog) niet op wilde laten nemen in het ziekenhuis, heeft ze hem antibiotica voorgeschreven (omdat ze daar in het ziekenhuis ook mee beginnen voor ze iets anders doen). Als het dit weekend erger wordt of we vertrouwen het niet, of het is maandag niet over dan moet ik weer bellen en zal hij dus waarschijnlijk opgenomen worden. [-( :-#
    Volgens mij heeft hij zowaar gevoeld wat er allemaal zou gaan gebeuren, want na een beetje paracetamol vanmiddag, oogde hij ineens een beetje beter/minder ziekjes. Hij heeft zelfs paardje gereden op papa's schouders en voor het eerst sinds lange tijd was daar weer zijn vrolijke lachje....En hij heeft weer iets gegeten (itt gister) ja ja zowaar een banaan en een plakje kaas ;) . Ach ja het is tenminste iets!

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Met m'n zwangerschap gaat het goed, het eind van de 1e drie maanden komt in zicht.... Dinsdagmiddag m'n eerste echo, ik vind het reuze spannend :D .

7. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    jeetje ramoontje dat is ook niet niks hopelijk is ie snel beter....!
    en heb je dinsdag de eerste echo pas ik dacht dat je die al had gehad :oops:

en claudia goed dat het goed gaat met je meisje... 26 weken is niet niks.. maar het gaat vast goed! mooie naam ook..
    hoe is het nu met jou dan?

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    't Is idd niet niks en ik moet er ook om de haverklap om huilen....pffff zo zielig en ik kan niks voor 'm doen. Vooralsnog weinig verbetering (temp nog steeds 39.8), nu ligt hij weer te slapen en straks zal hij wel weer bij mij willen hangen (net als vanochtend). Hij kan ook amper op z'n beentjes staan en als hij loopt is het net Charlie Chaplin....zo stuntelig. Maar ja, hij is natuurlijk een hoop gewicht kwijt (is volgens de ha maar goed dat m'n weegschaal kapot is) en zo slap als een vaatdoekje.

Ja Cristel dinsdag pas de 1e echo. Bij de juli 2008 mama's hebben de meestal al een echo gehad (vaak al rond 6-8 weken).....ik had 'm ook graag eerder gehad hoor, al was 't maar gewoon om te weten dat er echt wat zit en dat 'ie 't doet, zeg maar ;). Maar ja, nog een paar daagjes geduld.

Ik hoop maar dat m'n mannetje zich vanmiddag wat beter voelt, want ik wil eigenlijk niet met 'm naar het ziekenhuis :(.

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ja dank je! Ik ben nu denk ik 6 weken en 5 dagen zwanger. Maar aangezien ik een onregelmatige cyclus had kan het ook best 8 weken zijn... Ik mag 28 december voor het eerst weer naar de VK en 3 januari voor de eerste echo, om te kijken hoever ik echt zwanger ben.. spannend dus!

@Ramoontje; jeetje zeg, dus Rick is nog niet helemaal beter? Hoop dat hij snel weer beter wordt hoor! Dikke knuff!

Xx

10. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    queen bee ben je nu weer een augustus mama dan?
    wel grappig zeg ;)

ramoontje: jeetje wat zielig dat zou ik ook niet aan kunne zou ook moeten huilen omdta je niks kan doen... kreeeg die dat zo opeens ofzo en ze weten dus nog niet wat het is?

wat ik trouwens had gisteren mn beebje schoptje of sloeg ergens tegen aan en dat deed me toch pijn maar het rare is dat het buiten mn buiik te horen was.. mn man hoorde het ook.. dat heb ik dus nog nooit mee gemaakt jullie wel?

met cailynn gaat alles goed die zit nu op dr ontbijtje te wachten.... en ziek is ze gelukkig niet dat heeft ze in nov wel even gehad maar nu is alles goed gelukkig

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hihi! Ja, dan een augustus 2008-mama! Tenminste, als ik niet verder heen ben dan ik nu denk (6wk + 4dgn).. maar dat weet ik 3 januari! ;)

Xx

12. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ramoontje in het ziekenhuis beginnen ze ook meteen met antibiotica, vorig jaar is Kylian ook met spoed opgenomen vanwege hoge koorts (41.2) die met een zetpilletje niet naar beneden te krijgen was.
    Hij kreeg toen Rocepin via een infuus in zijn hoofd. Achteraf bleek dat hij een urineweginfectie had, tenminste dat vermoedden ze want de uitslagen waren allemaal dubieus.
    Ik hoop voor Rick dat zijn ab snel aanslaat en hij zich beter gaat voelen.

Cristel fijn dat je eindelijk een huisje hebt en dat Caithlynn haar nieuwe slaapkamer leuk vind :)

Groetjes Anita

13. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Nou hier weer even een ziekenhuis update:

Met Derya gaat het prima, waarschijnlijk horen we morgen meer over de zuurstof die er waarschijnlijk afgaat.
    Van de verpleging denken ze dat ze op het moment meer last heeft van het zuurstofbuisjes, dan dat ze daadwerkelijk zuurstof nodig zou hebben.
    Met andere woorden dat slangetje kriebelt in haar neus als ze beweegt en dat irriteerd haar waardoor ze met haar longetjes gaat knijpen en dan zakt in haar zuursto.(Zo snappen jullie het.)
    De momenten dat ze een saturatiedaling (zuurstof daling in haar bloed) worden minder en ze zakt ook niet meer zo diep, en als ze iets zakt dan redt ze zich zelf eruit en ook veel sneller dan voorheen.
    Dus ik hoop natuurlijk morgen te horen van de kinderarts dat het niet lang meer gaat duren en dat hij eruit mag.

Ook is de 2de lange lijn uit haar armpje gehaald en eergisteren hadden ze ook het infuus uit haar voetje eruit gehaald.
    Nu heeft ze alleen in haar andere voetje een nieuw klein infuusje gekregen.
    Dus al met al weer een hoop voorderingen.
    Van de 4 infuzen die ze had in een paar dagen naar 1, is het geen kanjer.
    Al zeg ik het zelf.
    Voeding is verhoogd naar 15cc(vette hap).

Verder gaat het met mij lichamelijk niet zo.
    Heb uitgerekend nu last van mijn longen en al mijn holtes in mijn gezicht zitten dicht.
    Ik heb het gevoel dat mijn hoofd een blok beton is.
    Sinds gisteren ook koorts.
    Huisarts (ben ik eergisteren geweest) wil geen kuur of prednison voorschrijven i.v.m. de borstvoeding en met die kleine uk willen ze helemaal uitkijken, wat natuurlijk begrijpelijk is.
    Ondertussen moet ik gewoon uitzieken.

Ook Süreyya is wat aan het hoesten.
    Heb haar gelijk homeopatiesche hoestdruppels gegeven en hoop dat ze niet verder ziek wordt.
    Verder, nog 1 hoektand en dan heeft ze als haar tandjes voorlopig.

Nou dames, dit was het weer even.
    Hoop jullie misschien morgen weer goed nieuws te brengen.

Groetjes,
    Claudia

14. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Zo mijn gips is eraf hoor, dus ik kan weer bijna alles doen nog even rustig aan hihi

Ojee dus rick heeft nog steeds last van diaree :( hoop dat er toch gauw verbetering komt voor hem maar ook voor jullie :)

Claudia dat zou wel fijn zijn als het zuurstof af mag, scheelt alweer wat meer slangentjes :p Kan mij goed voorstellen dat het ook niet echt comfortabel is zo slangentje in je neus (piep klein neusje)
    Hihi 15cc maar dat is voor haar een hele hap ja hahaha het idee he zo weinig :p

O heb je geen bijholteontsteking? Dat zat bij mij ook zo muurvast, moest steeds aan de antibiotica :( Hou jezelf goed in de gaten hoor, dat vergeet je zo nu je zo bezig ben met Derya en Sureyya natuurlijk :) Oja als je bv geeft dan kan je het beste geen antibiotica nemen, goh dat is ook moeilijk met zoiets :cry: Nou beterschap voor jou en hopelijk dat Sureyya ook niet ziek gaat worden :D

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Claudia als je een neussprayflesje hebt wat je zelf kunt bijvullen (vraag anders eens aan de apotheker) dan kun je deze vullen met wat zout oplossing.

1 theelepeltje in een kop met warm water en op die manier kun je je neus spoelen.
    Gewoon ding in je neusgat en sproeien (niet opsnuiven) en dan loopt het er gewoon weer uit. Dit kan voor verlichting zorgen.

Ramoontje hoe is het nu met Rick?

Kylian is hier sinds een paar dagen echt aan de wandel geslagen, zo leuk om te zien benen en armen nog niets wijd om zijn evenwicht te behouden.

Groetjes Anita

16. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Fijn voor je dat je gips eraf is, heb je weer wat meer bewegingsvrijheid.

Denk zelf ook aan een bijholte ontsteking, heb ik wel vaker gehad.
    gaat wel weer over, ook al is het heel lastig.
    Hoop alleen niet dat mijn longen verder verslechteren, anders heb ik kans dat ik weer moet worden opgenomen.
    En dat zie ik nu echt helemaal niet zitten.

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam

Bedankt voor de tip, maar was al volop aan het sprayen.
    Het doet alleen niet zoveel.
    Hoop dat het snel over is.
    Het is alleen zo lastig als je moet hoesten, dan is het net of je dakpan eraf knalt.

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hi hi.

claudia ik lee sdta het steeds beter gaat met je meisje.. ik vind dat ze het erg goed doet horo voor zon jonge baby... echt goed..
    en hopelijk wordt jij snel beter ! beterschap he

patricia is het gips er af lekker is dat he.. zla vast wel makkelijker zijn nu..

raoontje hoe i shet met rick?

pluk pas maar op voro je het weet rennen ze rond :(

caillynn was gister echt stront vervelend hopelijk is dat beter vandaag.. pffff
    we hebben een nieuwe stoel ik ging mn handen even wassen had ze uit de la ene pen gepakt zat ze op die stoel te tekenen.. en ik krijg het er niet eer af.. en gelijk boos om alles en gooien met van alles.. nou ik had het gister echt gehad hoor om 7 uur..

hopelijk is het vandaag beter

19. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    YYYYYYYYYYYYYEEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSSSSSSSSSS!

DERY IS INFUUS VRIJ

EN MORGEN GAAT DE ZUURSTOF ERAF

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Claudia, fijn dat het goed gaat met Derya. Niet zo fijn dat het met jou niet zo goed gaat.....wel vlug weer opknappen hoor! Dikke knuffel van ons.

Ja ja, ik heb vandaag mijn eerste echo gehad. Heb een paar dagen kado gekregen ;).....ben nu 11 weken zwanger en uitgerekend op 07-07-2008 (weer op de 7e maar dan 1 maand eerder). Beebje doet het goed, hartje klopt mooi, en hij/zij zwaaide lief naar mama vanaf het beeldscherm :).

Met Rick gaat het ietsje beter. Dat wil zeggen de koorts is weg, dus de ab is wel aangeslagen. Zondagochtend nog bij de ha-post en de kinderarts geweest omdat hij van za op zo de hele nacht had gehuild, heel raar en heel hoog. Bij de kinderarts was het net of er niets meer aan de hand was, meneertje was vrolijk aan het spelen met de verpleegster..... Ook de kinderarts vond niets bijzonders en ook het opvangen van wat urine heeft niets opgeleverd.
    Diaree heeft hij echter nog steeds / weer opnieuw hevig, maar dat komt waarschijnlijk van de antibiotica. Afgelopen 2 nachten heeft hij ook nog veel gehuild en vannacht hebben we hem maar laten huilen hoe moeilijk ook. Hij heeft het 2 uur volgehouden en is toen toch maar gaan slapen. Ik vind het zo moeilijk, maar als ik hem oppak is hij stil....en verder slapen doet hij bij ons in bed dus ook niet. En ik wil 'm er niet aan wennen dat hij steeds bij ons mag of steeds wat melk krijgt en aangezien het niet meer nodig is hem steeds wat drinken te geven nu hij geen koorts meer heeft.... Maar wat doen we nu vannacht als hij weer zo huilt..... ik weet het niet hoor.... pfff moeilijk! Verder huilt hij overdag ook veel, als ik mopper op 'm of als hij valt....meteen dikke tranen...dus echt fit is hij nog steeds niet.

Ben wel blij dat 't met beebje 2 goed gaat :)!

Deel Deze Pagina