Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hoi hoi,

Zwangerschap gaat goed hoor. Woensdag a.s. alweer de 2e afspraak bij de verloskundige. Buikje begint nu lekker te groeien, maar niet overdreven ;). De vermoeidheid blijft echter nog aanwezig...halverwege de dag heb ik het gevoel dat ik al weer uren kan slapen...ach ja, zal wel overgaan.

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey hey

claudia... je meisj eis wel wat gegroeit toch? derya bedoel ik he...
    watgoed dat het goe dgaat :)

ramoontje met rick dus weer alles goed... mooi zo.. en keukentje vin dcailynn ook leuk idd :)
    en gefei met je 12 weken

queenbee ook jamie dus goed verwent :) ja dat hoort erbij

pluk: leuke he schoenen met lampjes cialynn heeft ze ok ze moet nieuwe ze zijn bijna te klein en helemaal vies.. z eheeft ze heeeeel vaak aan..

cailynn heeft van de kerst ook veel te veel gehad
    mega bloks, 4 nee 5 dvds.. (maar dat is omdat we geen kabel hebben en om elke dag dezelde dvds te zien nee bedankt ) een setje voro haar pop buggy, maxi cosi, swing en eetstoel.. ooh en luiertas zat er ook bij.. 2 elmo autootjes, en een mini van ( soort busje) van little people, een veger omdat ze de mijne altijd pakt... maar dan voro kinderen die ook geluid maakt, een houten ding met van die draden en kralen.. staan vaak bij de dokter.. 2 boekjes, een doktersetje wat kleding.. pfff ooh en verf dat was het geloof ik wel een beetje
    ik zelf heb een ring gehad :) een helemooie/.. en wat denre kleine dingetjes voro in huis.. en een agenda :)

3. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Nieuwe ziekenhuis update:

Derya heeft nog maar 26% zuurstof, nog 5% eraf en dan doet ze het zelf.
    (21% dat is wat wij zeg maar ook inademen)
    De slagen van de machine die ze krijgt (drukstootjes) Is ook gezakt van 40 keer per minuut naar 30 keer.
    In de couveuse lijkt ze het erg warm te hebben en ze heeft geen dekentje meer nodig.
    Couveuse staat op de laagste stand (28 graden).
    Ze gaan kijken of ze binnenkort naar een bedje kan, maar ze willen nog heel even wachten.
    Omdat ze nog een beetje voorzichtig zijn.
    Ze willen namelijk niet dat ze al haar energie in het op temperatuurhouden van haar lichaampje moet steken, want dan bestaat de kans dat ze te weinig aankomt.
    Gisteren hebben ze haar beentje opgemeten (van knie tot hiel), en jawel mevrouw is 2 milimeter gegroeit.
    Ook is ze gisteren gewogen toen was ze 940 gram, maar vandaag hadden ze het weer gedaan en nu is ze 1020 gram.
    Heb wel gezegt dat ze dan erg veel aangekomen is in 1 dag tijd, en dat vond de verpleegkundige ook wel, dus volgende weegmoment maar afwachten w.s. over 2 dagen.
    Verder alles prima.

Ik zit alleen nog in de lappenmand (zoals gewoonlijk), kuur is niet aangeslegen en ik zit nu aan de prednison.
    Ben alleen er pas vandaag mee begonnen in plaats van gisteren, want moest nog even een goede liter melk voor die kleine bij elkaar tappen zodat ze nu ongeveer 2 liter op voorraad hebben.
    Ik mag namelijk de komende 10 dagen geen borst voeding geven.Maarja hier komen we ook wel weer overheen.
    Ga nu weer even tappen voor de gootsteen.(wel zonde dat ik het moet weggooien)

Tot later

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Sureyya; super dat het zo goed gaat met Derya! Hoop dat jij je snel weer beter voelt hoor!

@Susanne1979; zwangerschap gaat goed hoor! Ben nu (denk ik) 8 wk + 3 dgn zwanger. Kan ook best een week langer zijn ivm mijn onregelmatige cyclus. Ben vanmorgen net naar de VK geweest. Gewogen enzo, bloeddruk was goed, en mijn HB was 8,5, dus dat zit ook wel goed. Aanstaande donderdag heb ik mijn eerste echo, toch wel weer spannend allemaal hoor! Heb er erg veel zin in!

@Cristel1986; Ja idd, Jamie is erg verwend maar zo te lezen Cailynn ook zeg! Nou ja, met zulke speciale dagen mag dat ook wel, ik vind het ook maar al te leuk, hihi! :)

Alvast een fijn weekend dames!

Xx

5. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    claudia.. het gaat eccht steeds beter he wat goed.. hebben ze haar niet verkeerd gewogen of is ze gewoo echt zoveel aangekomen?

queenbee: ik vin dhet ook leuk om te doen die cadeautjes en sommige dingen zijn ook voro mijn gemak ;) net als de dvds
    hoest met de zwangerschap?

ik ga zometeen een dagje naar mexico heerlijk even weg.... wel effe in de auto zitten maar ja.. wel lekken en stoopen bij de mac want daar hefet mn beebje wel zin in :p

6. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @cristel1986; zwangerschap gaat op zich goed hoor, ben alleen met vlagen misselijk... blergh! En ik pas mijn eigen broeken nu al niet meer.... maar das niet zo erg hoor, draag ik gewoon rokken met legging enzo. Heb ook al een positiespijkerrokje gekocht ;) ! En lekker hoor, dagje Mexico. Wij zijn er met ons huwelijksreis 15 dagen geweest, in Playa del Carmen. Hebben het echt super gehad! Veel plezier daar!

Xx

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Bij de zwangerschap van Rick kon ik met een week of 10 mijn eigen broeken al echt niet meer aan (zelfs niet met elastiek aan de knoop), nu kon ik dat met 6 weken al niet meer :confused: . Je kunt er bij mij nu ook echt niet meer omheen....tenzij ik echt een hele grote slobbertrui aan zou doen ;) :rolleyes: . Ach, ik vind het niet zo erg, zo kan ik lekker van mijn groeiende buikje genieten en er mee "pronken".
    Het enige waar ik echt helemaal simpel van word, is dat ik het gevoel heb dat ik niet lekker in m'n vel zit....P noemt dat "lamlendig voelen"....weten jullie dan wat ik bedoel. Ik ben niet misselijk, wel nog moe, heb verder nergens last van, maar ik ben niet vooruit te branden :rolleyes: . Als dit nog 6 maanden zo blijft, dan duren die héél lang *zucht*...ach ja, ik ga er maar even vanuit dat het over gaat (en misschien blijkt woensdag bij mijn vk bezoek nog wel iets van ijzergebrek of zo uit het bloedonderzoek).

Met mijn kleine grote man gaat het gelukkig echt weer goed. Hij is nu alleen heel erg vervelend in de zin dat hij met verschonen echt steeds schopt (tegen borsten en buik) :confused: :( en ook steeds meer slaat :confused: wanneer ik zeg dat iets niet mag (terwijl ik dan alleen iets zeg en verder dus niets doe)....herkennen jullie dat....ook gaat hij dan ineens huilen en lopen de tranen hem over de wangen. Zou hij nu al echt in de peuterpuberteit zitten? :rolleyes:

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Jaaaa dat ken ik, Kylian doet het ook, met een vreemd kggg geluidje en een poging tot slaan. Hij slaat niet hard, tis eigenlijk meer een aai :rolleyes: .
    Voorals nog negeer ik hem gewoon als hij het doet.
    Met verschonen geef ik hem een auto-tje of iets anders (lippenbalsem werkt ook heel goed) waardoor hij is afgeleid.
    Ik neem dan wel dingen die hij al een hele tijd niet gezien heeft zodat het nieuw en interessant is.

Hey misschien komt het wel door hun geboortedatum dat ze zo gelijk op gaan :) ;)

Cristel hebben jullie al een naam voor jullie zoon (toevallig weet ik welke jullie leuk vinden :) :) 8) )

Queenbee, spannend hoor die eerste echo donderdag.

Groetjes Anita

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Ramoontje; voel me ook lamlendig hoor, ben niet vooruit te branden. Het liefst hang ik de hele dag op de bank met een trainingsbroek aan... zal wel weer over gaan toch? ;)

@pluk; doet Jamie ook hoor. Zo gauw als ik zeg dat het niet mag, begint hij te huilen. Krokodillentranen hoor! ;) En als ik hem dan oppak, slaat hij ook. Helaas kun je dat geen aaien noemen.... En idd, toch weer spannend hoor, die 1e echo!

Mocht ik hier niet meer komen vandaag, wens ik iedereen alvast een knallend uiteinde en het allerbeste voor het komende jaar!

Xx

10. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    :D Nou hier zijn ook weer een paar nieuwe ontwikkelingen.
    Derya heft nog maar 2% extra zuurstof (staat nu op 23%).
    En ze is gisteren opnieuw gewogen.
    En jawel ze heeft de 1 kilo grens overscheden.
    Ze hebben van de verpleging een grote papieren vlinder boven haar couveuse gehangen met haar naam de datum dat ze 1 kilo woog erop. Daaronder zit een klein vlindertje met 1 kilo erop.
    Zal er eens een foto van maken als ik er erg in heb.
    Dus we hebben in het oude jaar toch nog even gauw een mijlpaal bereikt.
    Verder doet ze het prima.

Nou dat was het eigenlijk wel weer.
    Als ik jullie niet meer spreek vandaag, allemaal de beste wensen voor 2008.
    En heel veel geluk en gezondheid voor jullie kindjes en de kindjes die nog onderweg zijn.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    :thumup: :thumup: :thumup: :thumup:

Wat goed zeg van die kleine meid.

Groetjes anita

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    allemaal gelukkig nieuwjaar he :)
    hopelijk allemaal een goed uiteinde gehad

hier wa shet maar saai geen vuurwerk of niks dus ben ookniet laat gaan slapen maar ben nu wel ziek :( pfff en zou ook nog wel een paar uurtje slanger kunnen slapen

over die peuterpubberteit breek me de bek niet open want dat is volgens mij echt hier nu.. wordt er soms moe van... maar heb 1 goed ding als ze niet luistert negeer ik haar voolkomen en daar kian ze niet tegend us gedraagt ze zich al snel hoewel soms dan kan ze de heledag zo zijn en dan heb ik het einde van de dag echt gehad !

pluk... ja die naam vinden we idd leuk maar het is toch een andere geworden.. misschiets iets asl we ooit nog een jongetje krijgen :)

claudia wat geod at het goed gaat met je meisje.. hoelang is ze nu?

13. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nou mooi is dat Cristel, ik onze kleine vent er al op voorbereiden dat zijn kleine amerikaanse vriendje zo gaat heten en wordt het toch wat anders :) ;)

Mijn schoonzusje voelde zich gisteren ook al niet lekker, maar ja bij jou zal het waarschijnlijk niet aan de oliebollen liggen :) . Mijn zus vind oud en nieuw in Amerika ook altijd saai, maar daarintegen hebben jullie op 4 july weer vuurwerk :) .

Hier begint het allemaal spannend te worden want mijn vriendin is 10 jan uitgerekend van nr 4, haar eerste 2 zijn iets te vroeg geboren en de jonge dame rond de uitgerekende datum. Ik bel haar niet omdat ik daar zelf ook een hekel aan had, en dan steeds weer dezelfde vraag, heb je al weeën :rolleyes: . Maar elke keer wel even gleuren als we er langs komen, staat hun auto er, staat er misschien de auto van de verlos of staat er al een ooievaar voor de deur :)

Groetjes anita

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    lieve meiden binnenkort even een update van mij heb het zoooo druk en ben al bijna 3 weken zwaar ziek met een flinke griep oor/keel onsteking hoesten snotteren en de kinderen ook vreselijk maja (alhamdulilah)

vraagje he wie heeft er hier ervaring met rainbowbabys? volgens heb ik hier wel eens wat gehoord erover... zouden jullie ook willen laten zien wat jullie hebben besteld daar? ik wil graag wat bestellen maar ze hebben zoveel keus kom er niet uit ;)

groetjes Iman

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Claudia:
    beetje laat, maar wat super goed van Derya zeg! Helemaal toppie, zo'n goed nieuws nog net voor het begin van het nieuwe jaar!

@Iman:
    Ik heb (veel) ervaring met Rainbowbabies....maar heb voornamelijk effe kleurige shirtjes, rompers en broekjes. Heb 1 tshirt korte mouw (turqoois) met zwart vilten giraffe print en 1 tshirt korte mouw (zwart) met blauwe letters "STOER" voorop en achterop "IK WORD GROTE BROER". Zo mocht onze Rick begin december aankondigen dat hij een brusje krijgt. Ik heb voornamelijk tshirts met korte mouw die ik dan combineer met rompers met lange mouw. De rompers zijn wel duurder als in de winkel maar ze zijn van super kwaliteit (net als de rest trouwens) en hun geld meer dan waard (zelfs na al die diaree van een paar weken terug ;)).
    Zodra ik straks weet welk geslacht ons 2e kindje heeft, ga ik ook in de kleine maatjes wat kleding bestellen (voor Rick had ik de site pas ontdekt toen hij maat 80 droeg, maar ik heb de schade wel ingehaald hoor :)).

Rick zijn slaan is ook echt geen aaien te noemen hoor, dat verschil weet hij dus echt wel. Soms verkoopt hij de hond ook wel eens een oplawaai :( en als ik dan mopper op hem, dan zegt hij vlug "aai" en knuffelt Lucky om het weer goed te maken :D .

16. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hallo allemaal,

Iedereen de allerbeste wensen allemaal.

Nou het oudejaar hebben we toch nog een beetje goed afgesloten.
    En het nieuwe jaar beginnen we ook goed.

:D We hebben weer goed nieuws te melden.
    Onze dame weegt inmiddels 1125 gram en doet het prima.
    En ik ben net gebeld dat het zo goed gaat dat ze is verhuisd van de intensive care naar de high care, dus we zijn weer een stapje dichter bij huis.
    Zal straks even en anders morgen wat foto's plaatsen die is vandaag genomen heb. :D

Nou spreek jullie later

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    3x applaus en 3x hoera voor Derya :thumup: :thumup: =D> :whistle: !

Oh ja en natuurlijk iedereen nog de allerbeste wensen :oops: :oops: 8) 8) !

18. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hooooooi! :D

Iedereen de beste wensen voor 2008! veel geluk liefde en vooral gezondheid gewenst, zeker ook voor kleine Derya die nog veel kracht kan gebruiken!

Iman heel veel beterschap meid, hopelijk ben je snel weer superfit!

wowie en Derya alweer de kilo gepasseerd, keurig hoor! hoera!

Ramoontje als je straks t geslacht weet deel je t dan met ons of blijft t een geheim? ik ben namelijk erg nieuwschierig hi hi ;)

Cristel krijgen we nog een nieuwe buikfoto te zien? hij zal wel onwijs gegroeid zijn al?! en moet je nog steeds zo rustig aan doen of mag je nu al iets meer?

queenbee hoe was je echo donderdag?

Hier gaat t op zich wel oke allemaal! ons huis is verkocht, nieuw huis gekocht nieuwe keuken gekocht, nieuwe badkamer aan t uitzoeken en en en nog een heeeeleboel! wat een drukte opeens!
    Evi is wat onrustig, slaapt zeer slecht s`nachts, is vaak wakker en wil dan getroost worden en wil uit bed, dit is nieuw voor me want vaak was ze tevree met een flesje maar nu dus niet meer! ze vindt het ook interessant als mama dan haar ogen dicht doet om met haar vinger over m ooglid heen te gaan! grrrr en dan zegt ze ook oogje... ze gaat echt steeds meer en meer zeggen, leuk is dat he?!
    Krijgen jullie kindjes nog opvolgmelk? Evi eet s`avonds vrij slecht en ik geef haar dan voor het slapen nog een flesje van 120 cc die drinkt ze nog altijd leeg... ik heb anders zo een gevoel alsof ik m kind zonder eten naar bed doe....
    nou verder niet echt nieuwtjes geloof ik....

fijn weekend allemaal!

x

19. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Allereerst ook namens mij voor alle augustus 2006 mama's de allerbeste wensen en al het goeds voor 2008!

@Mad; De echo was goed hoor! We zagen het hartje kloppen, dus dat is het belangrijkste! Alleen was ik 4 dagen minder ver heen dan ik uitgerekend had, maar ik moest maar mijn eigen uitgerekende datum aanhouden, 5 augustus 2008! Dus nu mag ik 30 januari weer heen, zodat we dan meer kunnen zien! Enne leuk zeg, nieuw huis en allemaal nieuwe dingen, zal idd wel druk zijn!

@Alle andere mama's; ook alles verder goed met jullie?

Xx

20. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Nou hier even een klein tegenvallertje.

Derya is weer terug op de intensive care.
    Niet omdat het niet goed gaat maar omdat ze op de high care dachten dat ze het rs-virus onder de leden had.
    Daar werd ze al na een paar uur in een isolatiebox gelegd en er werd bloed afgenomen.
    De dingen die ze mij vertelde wat ze had, zoals veel slijm, erg warm enz.
    zijn echter normaal bij haar, daar is ze mee bekend.
    Maar dat wisten ze daar niet zeker en hebben alle voorzorgsmaatregelen genomen, dit ook om eventueel andere kinderen te beschermen, wat logisch is.
    Ondertussen was haar plekje naar een ander kindje gegaan omdat zij zolang in de isolatie box moest tot de uitslag van het bloed er was.
    Gisteravond uitslag gekregen en er bleek, zoals ik zelf al dacht niets aan de hand te zijn.
    Ze doet het prima, alleen ligt ze nu weer op haar oude zaal waar ze haar goed kennen.
    Het maakt mij verder niet zo veel uit waar ze ligt als het maar goed gaat.
    En gelukkig gaat alles goed.

Nou jullie zijn weer up to date.

Deel Deze Pagina