Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Goedenmiddag dames,

Hier vanmorgen kunnen uitslapen tot 8.30 en dat is ook wel eens lekker daarna snel boodschappen gedaan.
    Gisteren had ik een ovenschotel gemaakt voor vandaag (we eten tussen de middag omdat Jan late dienst heeft) lasagnette (uit zo'n pak).
    Daar hoefde je alleen maar wat gehakt en melk aan toe te voegen.
    Ik heb er toch ook maar een groente pakketje doorgedaan (zo'n macaroni pakket) en het gehakt gekruid.
    Nou het was goed heet geworden in de oven, we misten alleen wat n.l SMAAK. :rolleyes: :rolleyes:

Groetjes Anita

2. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    pluk: dat klinkt lekker sterf vande honger .. wacht op mn man.. dan kunne we eindelijk gaan eten daarom zal ik ook wel koppijn hebben

over dat poepen.. ja cailynn vind het ook best asl het in dr broek zit.. ookal weet ik precies wanneer ze het doet meestal zoekt ze ook en rustig plekje of ze hurkt.. en dan hoor je dr persen.. haha vind wle komisch..

ik wil wel een potje gaan halen om gewoon te laten zien als ze het niet wel nou ok dna nog niet maar we zien wel..hier ijn ze trouwens gelijk zo duur joh.. gewoon zon normaal hollands dng kennen ze niet... ne ekrijg je gelijk zon mini wc van fisherprice ofzo.. of een stoel... maarja di ezijn gelijk 30 dollar of mee voor ene potje vin dik dat toch wel veel

3. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Kan je vader er niet eentje opsturen :)

Heel af en toe merk je dat Kylian aan het persen is, vaak gaat hij dan plat op de grond liggen :rolleyes: , maar meestal gaat het hem heel gemakkelijk af en dan gebeurt het gewoon onder het spelen.

Groetjes Antia

4. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Dag Dames,

Weer een berichtje van deze kant...wij zijn verhuist en we hebben een beetje onze draai gevonden... Firdaous sliep vanaf dag 1 prima en ja Ameen is nog te klein om het echt door te hebben allemaal. We zijn nog druk aan het klussen en opruimen want wat heb een mens een troep zeg pfff! En wat moet er nog veel gedaan worden om moedeloos van te worden...

Wij zijn wel allemaal weer zo goed als beter.. alleen hoest Ameen nog wel.. echt heel zielig hij krijgt het slijm er niet uit... :(
    Met Firdaous gaat het gelukkig wel weer helemaal goed! Alleen zit ze weer in zo'n heerlijk sprongetje heeft denk ik met woordjes te maken...:) ze zegt al van alles de meesten woorden met 1 lettergreep maar ook al woordjes zoals slapen (wat wel lapen wordt) en eten zegt ze makkelijk.. zowel arabisch als nederlands.. wel wat meer nederlands omdat dr papa veel weg is. Ze weet wel precies tegen wie ze welke taal moet spreken dat is wel opvallend alleen als ze merkt dat ik niet luister of het in haar ogen niet begrijp dan gaat ze over in de andere taal haha. Echt een bijdehand is het maar wel een lieverd. Het vervelende is op het moment dat ze in ene smiddags niet meer naar bed wil.. wel doodmoe is duimpie in de mond en andere vingertjes aan dr oorlelletje... schreeuwt het hele blok bij elkaar met als gevolg dat ze wel slaapt maar op de grond en ja als ik dr weer dr bedje in til weeer schreeuwen.. gevolg... snotneus die niet overgaat... dus nu heb ik maar de bedjes van de kinderen omgedraaid.. Ameen kan alleen nog maar naar boven ''kruipen'' en ja als ze in het ledikantje zit kan ze er tenminste niet uit en ligt ze warm. Wat een gedoe!

Ik voel me zelf weer wat beter.. 2 maanden aan de minipil geweest wat een ramp was mezelf niet meer zowel geestelijk als lichamelijk.. nu maar over op de normale pil... geen ervaringen mee dus we gaan zien...

Over dat potje he.. die zat in mijn badset.. maar is het daar nog niet te vroeg voor? ik wil in het voorjaar tegen de zomer gaan proberen.. denk nu dat het geen zin heeft... vanochtend weer iets hoor.. Ameen drinkt altijd sochtend zijn eerste voeding in bed liggend.. hij was klaar en we zaten te kletsen met mekaar.. hoor ik in ene Firdaous in dr kamertje roepen 'mama boeba'' poepen dus... vaak vraag ik het aan haar en begint ze te lachen maar het is niet altijd een poepbroek... dus ik dacht vreemd... daarna zegt ze ''dikke bah'' ikke ohhh nee he dat zegt ze als dr poepbroek uitgaat ..
    Dus ik snel naar de kamer doe ik de deur open zit ze op de grond... en alles onder de poep... dr handjes die ze bijna in dr mond wou doen.. dr voetjes de vloer.. pffff.... heerlijk zo op je nuchtere maag...... alles was doorgelekt en ik kon precies zien wat we gisteren hadden gegeten vooral de olijven waar mevrouwtje zo gek op is..

Ach ja das het leven van een moeder!

@Ramoontje blijft Rick dan ook echt zitten op het potje? Weet zeker dat als ik Firdaous erop zet ze alsnog het potje om zou gooien.

@Claudia wat zal dat een goed gevoel geven dat het met de kleine zo goed gaat ik denk erg veel aan jullie. Moge Allah haar beschermen! Hoe is je man erover.. kunnen jullie het een beetje aan met zn tweetjes?(drietjes thuis)

Over dat plannen he van een volgend kindje.. als ik weer zwanger zou willen worden zou ik het denk ik wel weer willen in deze periode aug/sept ook omdat ik gigantisch veel kleertjes heb die ik door kan geven. (natuurlijk koop ik wel weer bij *schaam laat mn man maar niet horen*) maar das wel makkelijk en leuk als het kindje dan in die periode komt je kan het moeilijk een dikke trui midden in de zomer aandoen.

zo nou is mn bericht wel weer lang genoeg

5. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam

Mijn man is er nu net als ik vrij tig onder.
    Als het met Derya goed gaat gaat het met ons ook goed, en gaat het met haar wat minder dan met ons ook.

Sinds vanmorgen is ze trouwens uit de couveuse.
    Ze ligt nu in een bedje met vloerverwarming.
    Zal morgen even wat foto's plaatsen.
    laat jullie morgen meer weten, ga nu slapen.

Groetjes,
    Claudia

6. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam

Mijn man is er nu net als ik vrij rustig onder.
    Als het met Derya goed gaat gaat het met ons ook goed, en gaat het met haar wat minder dan met ons ook.

Sinds vanmorgen is ze trouwens uit de couveuse.
    Ze ligt nu in een bedje met vloerverwarming.
    Zal morgen even wat foto's plaatsen.
    laat jullie morgen meer weten, ga nu slapen.

Groetjes,
    Claudia

7. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    gelukkig dat jullie er zo mee omgaan! Maar het is een bikkel zo te horen wat gaat het goed zeg met haar! :):)

8. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ik weet het niet maar ik dacht dat hij dan in ieder geval bekend is met het potje zodat hij niet in 1 keer op een onbekend ding moet met zijn blote billen.
    Ik hoop erop dat hij het wel interessant vind om erop te zitten als ik ook op de wc zit ( gewoon met kleertjes aan) en als hij niet wil ach dan is het ook goed, ben niet van plan het te gaan aandringen.

Wat goed dat Derya uit de couveuse is en in een verwarmd bedje, als ik 's avonds in mijn bedje stap dan zou ik ook wel willen dat het voorverwarmd was.

Ik ga nu stoppen want er kringelt hier een luchtje om mijn neus :rolleyes:

Groetjes Anita

9. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey hey

pluk : potje al gehaald....? en al dr op gezet...

iman: wat goed dat ze al zoveel zegt,... cailynn kan wel heel wa zeggen ze doet het alleen niet vaak maarja.. bijna niemand verstaat haar hier sinds ze vaak nl woorden zegt :p

claudia: met derya gaat het dus ook goed :) mooi zo!

nou hier is het druk weekendje geweest maar wel lekker.. vrijdag is cailynn voor het eerst naar de tandarts geweest.. ( oom van mn man is tandarts ;) ) en alles was goed... zijn jullie kids al geweest... hier zeiden e dat het mondje nagekeken moet worden bij 18 maand ofzo.. geen idee of dat ook zo is maarja.. effe gedaan en alles wat goed..

toen verjaardag gehad.. cailynn had heel wat weg gesnaait stond er van te kijken.. 1.5 stuk lasangna,.. en dan bedoel ik dus 1.5 blok dus voor zon klein ding is dat gewoon gigantisch veel.. en nog een stuk oreo ijs cake.. ik stond er van te kijken..

gister naar mexico geweest ene heel eind gelopen zon 10 km.. nou doen mn voeten wel pijn hoor.. daar heeft ze ook weer heel wat gegeten en waar z ehet laat geen idee,.. maarja.. ze eet eindelijk goed zullen we dan maar zeggen he :p

10. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    :D HHHHHHHHHHHOOOOOOOOEEEEERRRRAAAAAAAAAAAAAAAAA:D

DERY IS SINDS HAAR GEBOORTE EEN POND ZWAARDER.

Plaats morgen weer even war foto'in haar bedje en met haar kleren aan.

11. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Nee nog steeds niet, zaterdag kwam het er niet van want Jan was mijn vader helpen en toen hij thuis kwam konden we meteen door om bij onze vrienden te gaan kraamschudden. :rolleyes:

Kylian gaat de volgende keer mee naar de tandarts (dat is ergens in mei) toevallig heeft hij nu last een kies (is dan nr 5) die erdoor komt, compleet met (voor het eerst) kapotte billen :rolleyes: :cry: .

Wat goed van Derya zeg al een pond zwaarder.!

Groetjes Anita

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Erg hé Anita, als de billetjes zo stuk zijn :cry: :( . Ik verbaasde mij er zo over dat, toen Rick laatst zo ziek was en 14 dagen diaree had, hij helemaal geen kapotte billen had, en hij hoeft maar een tand te krijgen en....bingo :rolleyes: :confused: .

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wauw wat goed zeg, een pond zwaarder. Ligt ze nu ook lekker in een gewoon (warmte?) bedje of is 't daar nog te vroeg voor?

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier gaat verder alles zijn gangetje. Morgen naar de VK om te kijken of ze nu wel het hartje van ons kleintje kan vinden. Maar dat zal vast wel.

Rick heeft zaterdag voor het eerst "straf" gehad....hij heeft een 1/2 minuutje in de hoek moeten staan omdat hij steeds de hond wilde slaan met zijn houten pannetje *zucht*. Het had geloof ik wel indruk gemaakt, want toen hij later weer iets deed wat niet mag, liep hij gauw zelf naar de keuken en ging in de hoek staan (weliswaar verkeerd om, maar toch) *smelt*. Als hij straks wat ouder is en zelf de trap af kan, wil ik hem op de gang zetten, maar da's nu nog geen optie, want hij klimt wel naar boven en doet ondertussen vanalles, maar kan dus niet naar beneden tenzij hij zich laat vallen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Vooralsnog houden we de "hoek" er maar even in.

15. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Derya ligt al 5 dagen in een warmte bedje, alleen lijkt het erop dat ze de warmte van het bedje helemaal niet nodig heeft.
    Op de eerste dag stond het bedje op 38.5 graden en nu al op 32.
    Dus al s het mee zit misschien volgende week naar een gewoonbedje misschien.
    Verder gaat het prima.
    Zal zo even wat foto's plaatsen in haar bedje en met kleertjes aan.
    Foto's zijn alleen wat donker omdat er een heel donker hemeltje boven haar bedje hangt.
    Inmiddels is ze ook opgemeten en gewogen.
    Ze is nu 1370 gram en 38 cm.
    Ze krijgt nu echt van die hamsterwangentjes.

Laat zo wel weten als de foto's in het album staan.

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Je had het misschien al geschreven hoor :oops: ....maar als ik 't niet op schrijf.....hormonen, hormonen, hormonen *hihi*.

Het lijkt nog maar heel klein, 1370 gram en 38 cm, maar voor Derya is dat natuurlijk al een hele vooruitgang. Ik vind het echt geweldig dat het zo goed gaat met haar! :whistle:

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Heb net 10 foto's geplaatst.

18. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Hellllo :D

wowie wat is Derya lief! een poepie een snoepie om te zien zeg! echt al een dametje zo met kleertjes aan!

Ramoontje suc6 bij de VK vandaag! laat ons ff weten hoe t was!

Evi heeft ook ontzettend gevoelige billen, ik heb vanalles geprobeerd maar zinkzalf sudocreme werkt t beste bij haar. onze kinderarts zei toen; als er maar zinkzalf inzit want dat zorgt ervoor dat die plekken opdrogen!

nou ik ga werken! bleeeee helemaal geen zin want ik ben grieperig!

Evi is ook ziek geweest van t weekend en nu nog iets wat snotterig! sneu he?!

moet ook ondertussen m badkamer gaan uitzoeken en ik wil een gegoten vloer dus tja dat moet ik nu ook allemaal gaan uitzoeken, offertes opvragen kleur uitzoeken vloerverwarming etc.!

fijne dag allen!
    x

19. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    OOOOOOOOOh die wangetjes, oeeeeeh ik wil knijpen :) :)

Ramoontje veel succes bij de vk.

Mad, spannend hoor lekker alles nieuw uitzoeken, wat neem je een bad of alleen een douche.

Kylian's billetjes beginnen mooi te genezen, hij heeft ook nog geen dunne poep weer gehad dus dat scheeld ook. En vannacht heeft hij weer doorgeslapen, fijn voor mama want die was best moe na 2 nachten er uit moeten.

Groetjes Anita

20. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ja ja er is weer een onsje bij

Onze babe weegt nu 1395 gram.

Verder alles prima.
    Morgen krijgt ze haar eerst vaccinatie tegen het rs-virus.
    Ben benieuwd hoe ze erop reageerd.
    Heb morgen ook een gesprek met de kinderarts.
    En dan horen we wel hoe verder.
    Foto van knie was ook goed.
    Geen tekenen van te weinig kalk in de botten.
    Antibiotica is gisteren gestopt in plaats van vandaag omdat het infuusje was gesneuveld.
    Anders moesten ze voor 1 gift antibiotica een nieuw infuus prikken.

Nou dat was het weer.
    Morgen gaat Süreyya weer even bij haar zusje kijken.

Deel Deze Pagina