Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0

ooooo wat zul je geschrokken zijn! pffff wat een boeffie is t ook he?!
    knuffie!

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Knuffie van mij voor jou! Van harte gefeliciteerd hoor, geniet maar lekker van dit prille geluk :baby: :thumup: \:D/ :whistle: :baby: .
    (en ik had deze keer ook vroeg getest hoor, 2 dagen voor NOD......, wat maakt 't uit, een streep is een streep en een beetje zwanger bestaat niet :D )

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Een boeffie is 't zeker......(ook als hij niet valt hoor ;) ). Maar ik ben me idd rot geschrokken.

Ik vroeg me alleen af of hij hier hoofdpijn of zo van zou kunnen hebben.... hij was nogal huilerig vandaag.
    Vooralsnog blijft hij wel goed van het zwaluwstaartje af, maar of het een week zal blijven zitten...ik betwijfel het :-s .

4. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ramoontje, wat schrikken zeg, hier houden we ons hart ook regelmatig even vast als hij weer ergens rakelings langs valt, denk ook niet dat je het tegen gaat tenzij je allemaal rubberen meubels neemt.
    Wel een hele mooie bult op zijn voorhoofd van de deurpost :rolleyes: .
    Hij zou er best wat hoofdpijn van kunnen hebben anders doe je hem toch lekker een paracetamolsubje.

Mad wat leuk , wanneer ben je uitgeteld?

Hier heeft Kylian duidelijk zijn dag niet, was om 6.45 uur al wakker, wilde niet eten en niet drinken en toen we naar de bakker gingen wilde hij niet zelf lopen maar ook niet in de wagen :rolleyes: :evil: .
    Resultaat was dus dat ik met een huilend kind (in de wagen want mama is niet gek die gaat echt niet tillen) bij de bakker stond. De bakker dacht hem wel stil te kunnen krijgen met een krentenbol, had die dus lekker mis want als Kylian krang is dan is die krang en dus werd de bol weggeduwt. Maar ja als je moeder dan heel overdreven lekker die bol gaat eten dan wil je hem natuurlijk heel snel terug :) .

Groetjes Anita

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Mad; Wat gaaf zeg! Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap! Geniet er maar van!

@Ramoontje; Och die Rick toch... Tuurlijk schrik je je een hoedje! Jamie valt ook vaak ergens tegenaan en soms hou je echt je hart vast... En idd, als hij wel hoofdpijn zou krijgen, kun je hem gewoon een paracetamolletje geven!

@Pluk; Zo zeg, Kylian was er idd vroeg bij!

@Cristel; Jamie is erg ziek geweest, maarja, zijn papa en mama ook. Ging echt gigantisch rond. Hij is net weer een weekje er bovenop. Ikzelf was afgelopen zaterdag hartstikke ziek. Krampen, diarree, overgeven. En ook maar 1 dag, heel raar. Zondags was het zo goed als over...

Xx

6. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    bedankt voor de felicitaties meiden :D

als t goed is ben ik 28 oktober uitgerekend! heeerlijk! kan niet wachten :D

Evi was ook al zo vroeg wakker, 6;35 :( haar arm zat in haar slaapzak :( hoe ze dat nou weer voor elkaar krijgt?

Vandaag krijgen we de sleutel van ons nieuw huis!

Het heerst als ik weet niet wat Queenbee, hoor overal mensen die ziek zijn! vorige week waren er bij m moeder op werk 35 zieken :confused: vraag me niet hoeveel mensen er werken maar niet normaal 35!

gister zoooo iets sufs mee gemaakt en ook heel zielig eigenlijk! Evi heeft chronische exceem op haar handen vingers en polsjes, we hebben hydrocortison zalf maar het gaat ECHT niet weg! gister had ik johannesolie erop gedaan, wat doet Evi, wrijft in haar ogen omdat ze moe is! gevolg; huilen en een zeer rood oog :rolleyes: dus ik haar weer in bad gedaan, helemaal uitgespoeld, pffff wat voelde ik me rot! hans wou gelijk naar de h. post! daarna is ze gelukkig wel lekker gaan slapen en je ziet er niets meer van! maar voor t zelfde geld gebeurd dit dus met die hydrocortison zalf.... nu dus maar ff niets meer erop?! maar t is knal rood... weet t ook ff niet meer!

nou Ramoontje 25 feb is t zo! ben heeel benieuwd!

ik ga nog ff poetsen hier !

x

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Mad zou je de handjes enzo niet in kunnen smeren en daarna met haar gaan wandelen zodat je haar even de handschoenen aan kunt doen.
    Dan heeft het altijd even de tijd om in te trekken.

Groetjes Anita

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Idd de handschoentjes aan Mad en dan even goed afleiden....ik denk dat dat 't enige is wat je kunt doen.

Met Rick gaat 't gelukkig weer beter. Hij is ook niet meer zo huilerig. Zijn oog is nu paars/rood....zal mij benieuwen welke kleur 't morgen heeft....(als 't zo doorgaat hebben we volgende week alle kleuren van de regenboog gehad ;)).
    Hij heeft weer 2 nieuwe woordjes: auw en uit. Als iets warm is (bijv. verwarming) of hij pakt bijv. een beker voor mama (voor de thee), dan is het "auw" alsof hij weet dat er iets heets ingaat/inzit (zou hij dan toch geleerd hebben van die hete kop koffie?).....en als hij in zijn stoel zit / in bed staat en er genoeg van heeft, dan is 't "uit, uit". Zo wordt de woordenlijst steeds langer ;).

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Klopt hoor....maandag over een week is het al. Ik kijk er erg naar uit, maar als ik er (teveel) over nadenk/aan denk dan word ik een beetje zenuwachtig. Raar mens :rolleyes: .

10. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Natuurlijk wordt je zenuwachtig omdat je er ook bewust van bent dat het ook minder leuke berichten kan brengen.

Laat je ons nog weten wat het wordt?

Zo te horen is het oog van Rick een behoorlijke toverbal aan het worden. :) ;)

Groetjes anita

11. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Toverbal! Die snoepjes at ik vroeger altijd! Ojee, nu krijg ik daar spontaan trek in.... *zucht* Hormonen....

@Mad; Gaaf zeg, kunnen je lekker in je nieuwe huisje klussen! Over 3 maandjes mogen wij ook! Alleen is ons huis nog steeds niet verkocht... begin hem wel een beetje te knijpen nu. M'n hubby zegt dat het 'gezonde spanning' is. Dus ik zei tegen hem; 'nou niet voor mij in mijn toestand!' :)

@Ramoontje; Ik heb 21 maart mijn 20wkn echo. Ik heb dat met Jamie niet gehad, jij met Rick dan? Heb ook echt geen idee wat ik me er bij voor moet stellen...

Xx

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb bij Rick ook een 20 wkn echo gehad. Toen was ik lang zo zenuwachtig niet hoor!

Eigenlijk moet je het zien als een hele uitgebreide echo. Ze bekijken echt alles (voor zover ze het kunnen zien), dwz scheiding tussen de hersenhelften, zijn de hersenen goed ontwikkeld, hazelipje/gesloten gehemelte en lippen, functioneren de nieren, is het blaasje vol, zijn alle hartkleppen aanwezig en functioneren ze goed, zijn er 10 vingertjes en 10 teentjes (en zijn die mooi los van elkaar), en nog veel meer. En natuurlijk of 't een jongetje of een meizje wordt (maar alleen als je het wilt weten en 't kindje moet er wel goed voorliggen).

13. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    heyhey

mad aller eerst super gefeliciteerd he :) geweldig.. geniet er maa rlekker van...

ramoontje: ooh spannend dus over een week weet je ook wat het wordt :) alle sis vast goed joh...
    en wta zielig van rick hij krijgt een kusje van cailynn

queenbee: 21 maart he nou hopelijk is alle sgeod maar vast wel.. dat is rond mijn uitgerekende datum.. ben de 19e uitgerekent ooh dat is zo... kan bijna niet meer wachten :) en aan de ene kant bag dat ik iets vergeet :( mqa rik had met cailynn ook geen uitgebreide echo gehad.. nu wel 2 keer zelfs.. 1 kee rmet 28 of 29 weken en toen de weeen waren begonnen dan .... met 32 weken.. ik wordt dara wel zenuwachtig van horo dan blijven ze maar kijken en ik denkd an gelijk dat er wat mis is :(

cialynn was gister weer wat ziek ze had weer koorts en hoog ook nog maa rgelukkig is het nu wer beter nog niet helemaal weg maar stukke beter

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Cristel arme Cailynn, gelukkig dat de koorts alweer gezakt is.
    Ik heb wel eens gehoort dat als je sokken met nat maakt met koud water en ze dan aantrekt dit de koorts ook naar beneden kon krijgen. Heb het zelf nog nooit hoeven uit te proberen.

Toen we met Kylian de 20 weken echo kregen dacht ik alleen maar leuk kunnen we de kleine extra lang zien en misschien kunnen ze zien wat het wordt.
    Als ik nu weer zwanger zou worden dan zou ik er toch veel zenuwachtiger voor zijn.

Queen bee nog een maandje en dan ben jij ook aan de beurt, waarom heb jij bij Jamie eigenlijk geen 20 weken echo gehad? (ben helemaal niet nieuwsgierig hoor ;) )

Mad , ben je al misselijk :) en kun je het al een beetje bevatten.

Groetjes anita

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    @Anita; Bij Jamie in 2006 was de 20wkn echo net ingevoerd... en hier in het ziekenhuis hadden ze de apparatuur er nog niet voor, daarvoor moest ik naar Groningen... En aangezien ik met 25 wkn een pretecho heb gehad, hebben we dat maar niet gedaan... Enne, nieuwsgierig zijn is gezond hoor! ;)

@Cristel;...:oops:... foutje, ik heb mijn 20wkn echo 20 maart ipv 21 maart... komt dat ik met de lente in mijn hoofd zit, hihi! :) Spannend zeg, misschien lig jij wel te bevallen als ik mijn echo heb!

@Ramoontje; tis dus eigenlijk meer een algehele controle. Maar ik heb er zelf wel een goed gevoel over, de vorige 2 echo's zagen er ook goed uit, dus het zal wel loslopen. Het geslacht willen we allebei niet weten, dus als ze dat wel kunnen zien, moeten ze zich maar stilhouden, haha! :)

Xx

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @QueenBee: ik heb er ook een goed gevoel over hoor (alhoewel ik 't moet baseren op 1 echo).
    Je kunt gewoon aangeven dat je 't geslacht niet wilt weten, dan omzijlen ze 't gewoon. 't Kan ook gebeuren dat de baby er niet goed voorligt (zoals bij onze Rick destijds)....toen gaf 't niets want wij wilden 't toen ook niet weten (dit keer wil ik 't dus wel weten).

Sinds 't weekend hebben we ook eindelijk (!) een jongensnaam. Meisjesnaam hadden we al heel snel, maar de jongensnaam kwamen we maar niet uit. Omdat P tot gisteren niet wilde weten wat 't wordt, had ik 'm gezegd dat hij dus nog 1,5 week had voor een jongensnaam. Want anders zou ik (bij een meisje) dus niet meer "zeuren" om een jongensnaam...... En prompt kwamen we er uit. Toen zijn we op het internet nog gaan kijken naar geboortekaartjes.....en ineens zegt 'ie: eigenlijk wil ik 't toch wel weten, is toch wel gemakkelijk ook met kaartjes en zo..... Ach ja, niets zo veranderlijk als de mens ;).

Maar goed we hebben dus een meisjes- én een jongensnaam dus of hij 't nu wel of niet wil weten doet er niet meer toe!

17. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.479
    113
    Ramoontje gefeliciteerd, je bent vandaag precies op de helft :) .
    Fijn dat je nu beide namen hebt, nu alleen nog een kaartje en dan is het inderdaad wel makkelijker als je weet wat het wordt want ik denk dat een zoon het later niet zo leuk vind als zijn geboortekaartje roze met hartjes en bloemetjes is :) 8)

Queen bee, hier hebben ze op de praktijk zelf de echoapparaten en ze liepen toen al geheel op schema, zo erg zelfs dat mijn afspraak toen door hun van maandag naar de vrijdag ervoor is geschoven :)

Groetjes anita

18. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hey dames :)

pluk: dta van die natte sokken klopt idd.. of egewoon natte voeten werkt ook. dat doe ik meestal..

ramoontje: gefeliciteerd met 20 weken.. en hoe is ricker tot nu toe onder ?

queenbee: ooh ene verassings baby dat wild eik eerst ook maar kon mn nieuwsgieirg heid toch niet bedwingen :p

gister op kraam visite geweest wa lief zon beebje kan bijna niet wachten en moet zeggen cailynn reagreede best wel goed eigenlijk :)

ook naar de kapper geweest maar ze hebben het weer lekker verkeerd gedaan.. nou loop ik met een kapsel dat ik net wil :( en mn mans moest ik thui bij knippen was zo scheef als wat .. volgende keer rij ikw el naa rmn eigen akpper hoor :( was echt zoooo boos

geen zieke kindjes hier? hopelijk niet die van mij begint ook beter te worden :)

19. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft er nog niet zoveel weet van. Af en toe krijgt mijn buik wel een knuffel of een kusje, maar als ik 't vraag aan 'm dan is 't "nee nee" ;).

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    En tja, 20 weken......dat is uitgaande van de datum van de echo (en die is toch altijd wel nauwkeurig)...de verloskundige houdt het op de datum nav de eerste dag van de laatste menstruatie, dus voor m'n VK ben ik vrijdag pas 20 weken. Maar ja.....:) :).

Deel Deze Pagina