Was nog even vergeten te zeggen dat Sureyya vorige week de waterpokken heeft gehad. Gelukkig de milde vorm. alleen op haar buik en borst wat pokken en op allebei haar boven benen 1. En wat op haar mond en in haar mond. Tandvlees en tong waren hierdoor er opgezet en als ze praten dan was het net op ze met een slokje te veel op iets zei. En daar ha ze er veel last van en ook pijn. Kon echt niet aan haar mond komen en mocht er niet eens naar kijken. Ze at en dronk steeds minder en heb toen aan de huisarts gevraagt of ze er iets voor had. Ze heeft toen lidocaine druppels gekregen en dat kan je met een kwastje op de plekjes smeren (als je de kans krijgt) Het verdoofd dan de plekjes die zeer doen, waardoor ze gewoon kom eten en drinken. Nou het heeft echt geholpen binnen 2 minuten na het smeren at en dronk mevrouw weer en was ze een stuk vrolijker. Tot het weer uitgewerkt was en dan maar weer snel smeren. Op een gegeven moment kreeg ze echt door dat het hiep dat spul en kwam ze al met een open mondje naar me toen, of ik even wou smeren. Wat ook leuk is is dat ze nu steeds zegt "Wat doe je?" "Wat ben je aan het doen?" Van de week ook naar de kinderboerderij geweest. Vond ze helemaal geweldig. Totdat er een koe begon te loeien, toen was ze gauw weg en ook toen er een hele grote kip naar haar toe kwam om een stukje brood te halen was ze gauw weg. Was echt leuk. Nou spreek jullie later. Claudia
Claudia zo te horen (en te zien) doen die twee grieten van je het prima. Wat lekker dat je ze nu in huis hebt en je je eigen leven weer kunt oppakken. Wel vervelend dat ze de waterpokken heeft gehad maar goed nu is ze er dan ook vanaf. Kylian heeft ze nog niet gehad ondanks dat hij wel met (achteraf bleek dat dus) kinderen die besmettelijk waren. Hier gaat alles zijn gangetje, afgelopen zaterdag 2 huizen bekeken maar allebei afgekeurd (door ons). Bij de ene waren de slaapkamers heel klein en bij de andere waren alle kozijnen zo rot dat alles vervangen moet worden. We kijken dus rustig verder. Groetjes Anita
Claudia, fijn hoor je 2 meiden lekker thuis. En wat doen ze het goed zeg, ech super! Hier vandaag weinig gedaan, heb een beetje last van nawerking van het "kraken" van gisteren (is normaal zeggen ze). Heb me dus redelijk rustig gehouden en dan is het goed te doen. Zo druk als de baby gister was (mijn buik was ook weer heel soepel, voor het eerst in weken) zo rustig is de kleine vandaag. Ik denk dat 'ie gisteren vooruit gegymnastiekt heeft , zodat ook hij vandaag een rustdagje kon houden .
Joh die kleine is helemaal ontspannen nu die buik niet meer strak om hem heen zit, kan me voorstellen dat hij nu ook wat meer ruimte heeft nu je buik ontspannen is. Groetjes Anita
Nou vandaag op controle in het ziekenhuis geweest. Hoef pas over 2 maanden weer terug te komen. Vandaag woog ze 3360 gram en is nu 48 cm. Ze mag ook weer wat meer gaan drinken. Voor 3500 gram staat 525 cc per dag. Dus ze mag nog iets minder drinken dan dat. Die 525 cc is voor haar trouwens ook al een makkie. Zit ze vaak al dik over heen. Gisteren bijvoorbeeld, toen heeft ze 610 cc gedronken. Verder was de kinderarts dik tevreden. Zeker toen ze zag dat de sonde eruit was. nou ga haar even haar laatste voeding geven en dan nog even tappen, en dan gauw slapen. Tot later
Joh is toch alleen maar fijn dat de jonge dame zo goed wil drinken nu, ze is gewoon een inhaalslag aan het maken En fijn dat je pas weer over 2 maanden terug hoeft te komen. Groetjes Anita
hier ben ik ook eindelijk weer schaam me dood dat ik niet meer ben geweest.. en aj inmidels mn ventje geboren he maar dat wisten de meeste al he nou alles is lekker rustig hier cailynn heeft heel eoms even vlagen jalozie maar het is vaker dat ze me wil helpen wat ze ook mag en nisk asl kusjes geven hij wordt helemaal afgelebbert en ja dat vind ie ook niet altijd leuk maarja... hoe is het hier met de zwangere en de kleintjes weten we al wat het wordt ramoontje en queenbee?
Woensdag nog een keer een uitgebreide echo laten maken (door een vriendin van mijn moeder) en het wordt echt definitief een jongetje . Konden we er de vorige keer al niet overheen kijken, nu stond op het einde van de DVD zijn piemeltje recht overeind.....en was 't jammer dat z'n blaasje niet vol genoeg was, anders hadden we 'm ook nog kunnen zien plassen . @Claudia: Fijn dat 't zo goed gaat met Derya en dat ze zo goed drinkt. Waarschijnlijk moet ze idd wat Pluk al zei en inhaalslag maken! @Cristel: geeft niks dat je even niet geweest bent, kan me voorstellen dat 't wat drukker is met een nieuw babietje erbij. Fijn dat 't wel goed gaat tussen broer en zus. (daar ben ik hier straks ook heel benieuwd naar)
hey.. hoe was pasen hier.. wat is het stil trouewns hier... wij hebben eieren gezocht in huis.. en ze vond het me toch leuk.. ze bleef bezig met die eitjes.. waren van die plastice cailynn is verder echt heel lief tegen dr broertje soms blijft ze alleen bezigmet hem kussen en ja dat vind dr kleine broertje vaak ook vervelend.. dus ja gister heeft ze m mee in bad gedaan met yorgos gaat het ook prima slaapt goed,. ik voed m wel 2 keer in den nacht.. rond 1 a 2 uur en dan rond 4 uur wil die vaak nog een keer eten.. maar dan gaat ie wel weer slapen .. dus ik heb slaap genoeg.. ik ben ook benieuwd ramoontje hoe het bij jou gaat strax... en of je bevalling sneller gaat bij mij zeker wel heb je m gelezen bij bevalling topic
Hier zijn we deze week een beetje druk. Eerst natuurlijk de pasen Gisteren mensi op visite gehad en s'middags met Kylian naar de kapper. Vanmiddag gaan we een huisje bekijken, morgenvroeg moet ik even de stad in een cadeautje halen voor de kleine van mijn nichtje (ze is zondag bevallen van een jongentje), daar gaan we s'middags even heen kraamschudden, daarna moeten we nog boodschappen doen en tussendoor moet ik tassen pakken want vrijdag gaan we een weekendje weg. Groetjes Anita
Hallo allemaal! Was ik weer van heel lang weggeweest! Drukdrukdrukdruk, vandaar dat ik een tijdje niet online geweest ben... druk op het werk, overwerken is bijna normaal nu bij ons... maar ik denk wel aan mezelf hoor! Ook heb ik inmiddels mijn 20wkn echo gehad. Zag er allemaal goed uit, alles wat er moest zitten zat er en wat er niet hoorde was er ook niet, dus helemaal ok! Wat het wordt weten we niet, mijn hubby en ik hadden allebei zoiets van 'we zien wel of het een jongetje of meisje wordt', dus dat is nog een surprise (kindersurprise, hihi!). @Anita; lekker een weekje weg, geniet ervan! @cristel1986; goed dat het zo goed gaat met Yorgos en Cailynn samen, super! @Claudia; super dat het Derya hartstikke goed gaat! @Ramoontje; dus geen twijfel meer mogelijk, straks 2 van die bengels in huis, hihi!
Nou hier gaat alles maar op een heel laag pitje. Heb echt veel last van mijn buik, is gewoon niet leuk meer (is de rugpijn over en dan dit weer ). Probeer maar zo min mogelijk te doen, maar ja dat valt met een dreumes erbij niet mee . Voor de zwangeren/reeds bevallen mama's onder ons: vonden jullie de 2e zwangerschap ook zo anders dan de eerste? 't Voelt anders op de een of andere manier, ik kan 't niet goed omschrijven. Verder gaat het gelukkig allemaal wel goed . (sorry voor 't geklaag)
Ramoon, je klaagt niet hoor! En of ik het anders vind dan mijn 1e zwangerschap? Ik tot nu toe niet. Bij Jamie voelde ik me steeds kiplekker zonder klachten en nu weer. Heb alleen 's nachts vaak kramp en af en toe schiet de ischias door mijn rechterbil, maar dat had ik bij Jamie ook. Heb alleen wel het gevoel dat het nu allemaal veel en veel sneller gaat. Zit alweer in de 21 week!
Queen bee, was het maar waar een weekje, nee we moeten het met 1 heerlijk weekendje doen Ramoontje, wat vervelend dat je toch last hebt van je buik, probeer het zo rustig mogelijk te houden al zal dat met Rick niet meevallen. Kylian begint hier zelf te zingen (op zijn manier dan), zo lief om het ge tatata en lalala te horen. Hij kan zelfs de eerste twee regels van poesje mauw na nurieën Groetjes Anita
Rick zingt ook mee met een liedje van K3.....dan klinkt 't net alsof hij echt "I love you" zegt...zo schattig. Dansen is hier echter favoriet. Oh en hij heeft ontdekt dat hij zelf pirouetjes (?) kan draaien... Ook heel grappig. Hij draait 1 of 2 rondjes; staat dan stil en begint te lachen en als hij dan wil gaan lopen is 't net een dronkenmannetje
Vandaag gaat 't gelukkig weer een beetje beter en is mijn buik tot nu toe nog soepel, gelukkig! (klopt vlug af) Maar ik heb dan ook nog niks gedaan (ja mezelf aangekleed en thee gedronken).
oooooooooooooh arme rick, die ligt dus nog in bed met zijn nachtluier, heeft nog geen eten gehad en nog geen aai Dat ronddraaien doet Kylian ook en ik mijn hart maar vast houden en hopen dat die de tafel mist Goed ga hem snel uit bed halen en dan gaan we vanmiddag kraamschudden Groetjes Anita
Jaaaa en dat had ik natuurlijk ook gedaan: Rick uit bed gehaald, luier verschoond, uit- en weer aangekleed, te eten gegeven..........grapjas . Vandaag toch maar even voor de zekerheid de VK gebeld. Precies wat ik dacht hoor: rustig houden, zo rustig mogelijk en eventueel een warme kruik/douche/bad nemen. O en niet werken....maar ja ik ben toch al hele dagen thuis Maarja, de boodschappen moesten vandaag ook gedaan worden .
Hier kun je bij de supermarkt gewoon je boodschappen halen en dan bij de kassa even erbij zeggen dat je ze graag afgeleverd wilt hebben. Het kost een euro extra maar dan komen ze je het netjes (in een doos) in je gang zetten. (heb ik deze week ook gedaan ivm tijdnood) Misschien toch een ideetje zodat je je zelf een beetje ontlast met boodschappen sjouwen. Vrijdag waren we aangekomen in ons hotel, kamer was klaar en hadden ze er toch een logeerbed opgezet voor Kylian, tja daar rolt hij dus zo uit . Gelukkig was het geen probleem om het even om te ruilen voor een babybedje (kreeg ik er ook nog een aankleedkussen bij ) s'avonds heerlijk gegeten (zat erbij in 1x), het was een indisch buffet. Nou Kylian heeft gesmuld van zijn mie met kip sate . Een eindje verder zat ook een stel met 2 kleintjes (van 3 en Kylian's leeftijd). Maar pffff wat een gezeur zeg. Die moesten dus ander eten hebben want dat wat er was lusten ze niet. Dus moest er patat komen en kipnuggets lusten ze ook niet ze lusten alleen een frikandel. Wel leuk was dat we alles mee konden luisteren en dus ook te horen kregen dat de kinderen alleen frikandellen lusten en dit ook elke dag kregen Oh en er moest wel appelmoes bij want anders kregen ze helemaal niets gezonds Toen we weg gingen kregen we van andere gasten te horen dat Kylian het zo goed deed in een restaurant, zat stil, maakte weinig lawaai (toevallig hadden wij mazzel ) en wilde alles wel eten (zolang het vlees bij zit kun je het bij onze vent gewoon naar binnen kieperen ) Zaterdag de hele dag naar het strand geweest en heerlijk gelopen Zondag weer heerlijk ontbeten en daarna naar huis. Groetjes Anita