Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nou hij ligt dus echt in een grote `mensenbed´ en hij is er vannacht NIET uitgekomen :thumup: . Hij heeft de hele nacht doorgeslapen, en vanmorgen na een flesje melk (om 06.45 uur) heeft hij nog verder geslapen tot wel 10.15 uur :confused: .......maar ja hij had gistermiddag ook maar een klein uurtje geslapen, dus hij had wat in te halen denk ik.

    Rick kan nu een schaap nadoen (noemt ´t wel nog ´paad´) en zegt ´zo ja´.

    Hij heeft vandaag ook voor ´t eerst buiten gespeeld hier op het terras (het tuinhek is af!). We hebben nog geen zandbak, maar daar heeft hij zelf wat op gevonden.......er is op het terras nog een plek waar een Japanse Esdoorn zou komen, maar daar ligt dus alleen nog zand. Nou daar kan je de bak van je fietsje ook heerlijk mee vullen en dan knoeien hoor! (het is alleen wel zwart zand) :confused: :rolleyes: ;) . Ach ja hij kan nu in ieder geval zonder gevaar naar buiten. ;)
     
  2. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hihi die Rick! Al in een echt grotemensenbed! Super zeg, maar kan me idd voorstellen dat het dan ineens heel snel gaat en hij heel groot lijkt... Jamie's bed staat in de garage al klaar, als we straks verhuisd zijn mag hij daar in. Ben benieuwd!

    En buitenspelen vind Jamie ook geweldig! Maar dan vooral met een voetbal, of 2, of 3. Hij schopt ze overal naartoe, hihi! :)

    Xx
     
  3. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vandaag een zandbakschelp gekocht en ook zijn fietsje en loopauto buiten gezet. Na zijn middagslaapje heeft hij heerlijk buitengespeeld (in nat zandbakzand :(.......hij was helemaal nat, maar hij had ook gepoept - en niks gezegd - dus hij zal van 't natte niet zoveel gevoeld hebben, hihi).
     
  4. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Wat lekker dat ze kunnen buitenspelen.

    Hier moet het gras nog even omgeploegd worden en dan nieuw gras leggen en er moet nog betongaas over de vijver, dus tot nu toe gaat hij onder toezicht naar buiten.
    Nu heeft Kylian de mazzel dat wij naast een speelveldje wonen en daar wil hij dus ook constant naar toe (uiten uiten = buiten :rolleyes: ).
    Helemaal gezellig wordt het als zijn (bijna) 3 jarige buurjongentje er ook is. Samen zijn ze net duo pinoti :) .

    Groetjes Anita
     
  5. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ben net met Jamie wezen fietsen. Heerlijk weer! Hij zat steeds te zingen en te roepen en wijzen naar alles wat hij zag en gooide steeds zijn handjes omhoog als hij vogels zag vliegen! Super toch! *geluksgolfje ;) * En nu ligt hij voor pampus op bed...

    Xx
     
  6. cristel1986

    cristel1986 VIP lid

    25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    oooh buitenspelen wilde dat cailynn dat hier kon.. maar dat gaat niet... ben blij dat we in juni nar nl gaan dan kan ze ook lekker buiten spelen.. nou ja ze kan wel buiten spelen maar dan moet ik wel mee en helaas heb ik nog een beebje en dan kan dat niet altijd.. en echt zoals in nederland dat kan sowieso niet

    ooh even een leuke foto plaatsen

    [​IMG]
     
  7. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik blijf ook altijd wel in de buurt hoor, als Rick hierachter in de tuin speelt. Wij hebben geen gras, alleen tegels, dus als hij valt, wil ik wel effe checken dat hij zich niet ernstig bezeerd heeft.....

    Over fietsen gesproken: Rick vindt het ook geweldig op de fiets, maar hij is al zo lang, dat hij met zijn knietjes tegen het stuur aan komt :(. Nu ben ik aan 't denken over een moederfiets (met een breed stuur scheelt 't misschien ook nog wat voor Rick, anders moet hij al naar een stoeltje achterop en ik vrees dat hij het dan niet zo leuk meer vindt), maar ik weet niet zo goed of ik die investering wel moet doen. Hoeveel fiets ik straks met 2 kindjes nog......(ik ben niet zo'n fietser, maar met Rick vond ik het wel leuk). Wat zouden jullie doen?
     
  8. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Cristel: wat een prachtige kindjes heb je toch!
     
  9. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Hier precies hetzelfde probleem, qua lengte past het allemaal nog net voorop. Wel jammer hoor want eigenlijk zijn ze er nog helemaal niet aan toe om achterop te zitten maar ja op een gegeven moment moet je wel.
    We zijn dus druk aan het zoeken want het mooiste zou zijn dat je het stoeltje (net als die van voorop) heel makkelijk om kunt wisselen naar de andere fiets.
    Die krengen zijn al bijna 70 euro en om er dan ook nog eens 2 van te moeten halen :rolleyes: .

    Groetjes Anita
     
  10. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier vandaag dus toch maar een Bobike Maxi+ gekocht. Gelijk op mijn fiets geplaatst en dan van de week maar eens uitproberen. Helaas is deze niet zo gemakkelijk over te plaatsen naar een andere fiets als die voor voorop, maar met een paar handelingen (en een extra beugel, tenminste voor mijn fiets) lukt het wel. Helaas moesten wel mijn dubbele fietstassen eraf, terwijl mij vorig jaar verzekerd was dat dat gewoon kon met een fietszitje voor achterop :(. Nou ja, dan neem ik P's enkele tas wel en kan hij de dubbele tas op zijn fiets doen (zolang hij geen zitje achterop heeft :)), kan hij gelijk zaterdags met de fiets naar het werk en de bakker wat hij graag wilde maar wat niet ging ivm 't bakkerbezoek ;).

    Bij de VK vandaag weer goedgekeurd. Bloeddruk blijft netjes, HB was 7,3 (net zo hoog als 5 maanden geleden), gewicht was oké, baby ligt goed (hoofdje beneden) en al enigszins ingedaald :confused: (wat niet wil zeggen dat dat zo blijft hoor). Overige bloeduitslagen (ik heb een negatieve bloedgroep) volgen nog.
     
  11. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Fijn dat de keuring weer goed was ;)

    Wij willen dus geen bobike maar denken er over om een mg (ofzoiets) te nemen. Dat is zo'n stoeltje met veren onder de zitting en voor zover wij konden zien (bij vreemde mensen naar de fietsen zitten staren 8) ) zitten die zo vast op je bagage dragen dat het hierbij ook een questie is van 1 stangetje eruit halen en dan kun je het al over zetten.
    Maar goed eerst maar eens naar de fietsenmaker om te kijken (informeren) of dit inderdaad zo is.

    Groetjes Anita
     
  12. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Ramoontje; mooi dat alles goed was bij de VK! ;)

    Ik heb trouwens deze fiets (zelfde kleur maar dan zonder fietsmandje en met een zwarte tas ipv rood/zwart);

    http://www.sparta.nl/nl/sparta-fiets.as ... speciaal=1

    Heeft ook een heel breed stuur, dus heeft Jamie alle ruimte!

    Xx
     
  13. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Daar was ik dus ook voor aan 't kijken. Maar wij hebben besloten voorlopig even te wachten met de aanschaf, misschien volgend jaar!
     
  14. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Tis echt een superfiets, alleen wel duur in aanschaf... Wij hadden de mazzel dat mijn schoonpa via zijn werk een fietsplan heeft, dus heeft hij hem daarvan gekocht. Kostte ons hierdoor maar zo'n 300 euri.

    Zitten jullie ook zo lekker te genieten van het mooie weer? Dit weekend wordt het helemaal lekker weer, boven de 20 graden, jippie!

    Xx
     
  15. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Ik zou ook graag een mama fiets o.d hebben (nou ja kopen ;) ) maar helaas meestal hebben ze ze niet met meetraphulp en als dat er dan wel als optie gegeven wordt dat zijn ze helemaal niet meer te betalen :( .
    Maar goed volgens mij lost zelf zo'n fiets het probleem met langere kindjes niet op want op een gegeven moment kunnen ook de beensteuntjes niet lager ;)

    Hier is het ook heerlijk weer, vanmorgen lekker buitengespeeld, vanmiddag nog even de stad in want het wordt nu toch echt tijd voor een zomerslaapzak en na het eten brengen we Kylian naar mijn ouders voor een weekendje logeren.
    Dus dan hebben papa en mama het rijk alleen, kan ik 2 morgens uitslapen, gaan we morgen uit eten en voor de rest zien we het wel.

    Groetjes Anita
     
  16. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Daar heb je gelijk in hoor Anita, dat van die steuntjes! Veel plezier trouwens dit weekend, lekker uitslapen en even tijd voor jezelf!

    Rick heeft vanavond voor het eerst (op mama's fiets) achterop gezeten tijdens zijn fietstochtje met papa. Hij vond het geweldig. Heeft niets anders gedaan dan lekker zitten roepen en wijzen, zat lekker uit de wind (bij papa zat hij zonder windscherm) en kon alles heel goed zien.

    Vandaag mijn duowagen in elkaar gezet, tenminste de wielen eronder gedaan, dat was alles. Het is eigenlijk de verkeerde kleur - rood ipv zwart - maar hij is in alle andere kleuren uit de collectie :confused: :( . Dat werd mij in maart al verteld maar toen werd mij door de filiaalmanager verzekerd dat de wagen in het zwart besteld én geleverd zou worden aan mij. Nou, mooi niet dus! Heb wel korting bedongen op de prijs (en gekregen)....want dit is tenslotte niet de kleur die ik wilde. Maar goed het is een mooie kleur rood dus zo erg is het nu ook weer niet. (maar ja, als ik bij de autodealer een zwarte auto bestel en hij levert een rode neem ik daar ook geen genoegen mee, toch?!). Nu krijg ik in totaal € 180 aan kadobonnen dus krijg een behoorlijke korting :D .
    Rick vindt de nieuwe wandelwagen super, hij wil de hele tijd "titten" :D .
     
  17. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Hallo! :D

    Hier is het rustig zeg! Zijn jullie ook zo van het mooie weer aan het genieten? Hier wel hoor, lekker veel fietsen met Jamie, vindt hij heerlijk!

    Vanmiddag gaan we hier naar de kermis toe met hem, we hebben hem er al een beetje op voorbereid, voor zover dat mogelijk is, hihi! :)

    Met de zwangerschap gaat het tot zover heel goed, mijn buik wordt alleen maar groter, maar ik heb nog niet echt last van kwaaltjes gehad gelukkig! We hebben vorige week een pretecho gehad, alles zag er heel goed uit. 't Is alleen nu al een eigenwijsje, hield steeds zijn/haar armpjes voor het gezichtje, haha!

    Nou, ik ga weer ff van het mooie weer genieten hoor! Tot snel!

    Xx
     
  18. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.107
    4.345
    113
    Ook hier veel fietsen, vanmorgen eerst naar het park, daar een stukje gelopen en toen via een omweg weer naar huis.
    En vanmiddag zijn we naar Teuge geweest lekker picknicken en vliegtuigen en parachutisten kijken.

    Gisteren hebben we heerlijk gebbqt.

    Groetjes Anita
     
  19. Ramoontje

    Ramoontje VIP lid

    28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vandaag weinig van 't mooie weer kunnen genieten...schuin achter ons huis is een oude boerderij afgebrand en daarbij is vermoedelijk asbest vrijgekomen...kortom: alles dichthouden en in een warm huis vertoeven :( . Er kwam zoveel brandweer bij kijken, dat Rick na 1 uurtje wakker werd van de sirenes :(.

    Laat vanmiddag contact gehad met de VK (na eerst vanochtend het antwoordapparaat in te hebben gesproken) ivm het feit dat ik de baby al 2 dagen niet tot nauwelijks voelde :confused: . Zij heeft gelijk een afspraak gemaakt in het ziekenhuis voor een CTG, waar ik gelukkig snel terecht kon. De banden zaten nog niet goed en wel om mijn buik, of de baby besloot om maar eens flink te gaan bewegen :rolleyes: , alles is dus goed gelukkig. Volgens protocol moet ik morgen nog eens voor een CTG (en dat vind ik helemaal niet erg, kan ik lekker nog een half uurtje luisteren :)).
    Rick was ondertussen bij de buurvrouw en heeft daar heerlijk gegeten (broccoli - wat hij thuis normaal nooit eet :rolleyes: - en aardappeltjes, ijsje toe, wat hij helemaal zelf op at tot grote hilariteit van de buurkinderen :) ) en daarna lekker buiten gespeeld nog. Hij had het zo naar zijn zin, dat hij niet mee naar huis wilde. Ik heb gezegd "mama gaat naar huis, daáag Rick" en hij antwoordde "daaag, mama" draaide zich om en speelde weer verder :confused: :D ... De buurvrouw heeft 'm een halfuurtje later thuis gebracht. Hij was zó lief geweest dat hij morgen - als ik weer voor 'n CTG moet - weer mag komen spelen :). (gelukkig dat hij bij anderen eigenlijk altijd lief is!)
     
  20. QueenBee

    QueenBee VIP lid

    9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    @Ramoontje; Haha die Rick! :) Zal je net zien he, dat ze bij anderen ineens veel meer willen eten dan dat ze thuis doen! Hoe is het afgelopen met je 2e CTG?

    Zo zeg, leg ik net tegen half 8 Jamie op bed, dus schone billen, verhaaltje voorlezen en hij op bed. Hij was heel moe, wreef in zijn oogjes, dus ik dacht, die is zo vertrokken. Net om kwart over 8 ofzo een gekrijs en gegil uit Jamie's kamer! De babyfoon knalde lekker door de kamer heen... Dus ik naar hem, hij tranen met tuiten huilen, handjes omhoog, "mama pakke! demie au! pijn!"

    Dus ik pak hem even op, houdt hij meteen op met huilen en begint grappig te doen. Kijkt mij met een big smile aan, begint te grinniken en overal naartoe te wijzen, dat hij naar beneden wil, dat hij een ballon wil... dikke dondersteen! Dus ik hem weer in bed leggen, kwartiertje later weer een megagil dus ik dacht; ''t is goed met jou kleine, ik trap er niet weer in!" En nu ligt hij in croma... Hoezo ze testen je uit? Hihi! :)

    Xx
     

Deel Deze Pagina