Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik denk dat het via alles kan wat los en vast zit :p maar echt zeker weten doe ik het niet.

Vandaag met Tim naar het CB geweest.

Tim weegt nu 7100 gram en is 65,5 cm groot. Heb nogmaals naar zijn hoofdje laten kijken en de arts zei dat het nog wel bij zou trekken. Dit zou tot 1,5 jaar kunnen duren.

Omdat Tim nog steeds last van eczeem heeft, heb ik voorgesteld om toch echt pas met 6 maanden met de groentenhap te beginnen. Dit vond de arts prima. Doorsturen naar een dieetiste had nl ook geen zin.
    Wel heb ik een foldertje meegekregen voor een verbandpakje wat van zijde gemaakt is. Dit zorgt ervoor dat zijn huidje sneller hersteld en ht beschermt de huid. Hopelijk verminderd dat wat van zijn eczeem. Het klinkt trouwens dramatischer dan het is, maar toch.. als het hem helpt.. dan bestellen we dat wel.

Dus zo maar even de HA bellen voor een recept. Want dan word het ook vergoed door de ziektenkostenverzekeraar.

Verder gaat het prima met Tim!

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Ff een nieuwtje ik heb een wonder kindje mashallah hahahahaha ze zegt tegen mij al mama en tegen dr vader papa en dan ook zo heeey papa we lachen ons kapot en honger is hhamm hhamm

3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hay Iman leuk he als ineens wat zeggen, maar ik denk niet dat ze het bewust zeggen :)

Sem zegt nu heel vaak mammammmm en ook iets van heeeey als hij mij ziet en vorige week was echt heel grappig toen zei hij ineens "ja" mijn man en ik keken elkaar echt raar aan. Maar ik heb het verder niet meer gehoord of zo, dus dat was toevallig zo :)

Ik ga volgende week dinsdag met sem naar het CB, ben ook zo benieuwd hoe zwaar hij weegt en hoe lang hij is nu! Hij zit nu ook in een groeispurt want hij past luier maat 3 niet meer, dus we gebruiken nu maat 4 en dat zit gewoon goed ;)
    Semmetje krijgt een dikke kont hahahaha!

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    whaha leuk een dikke kont..hihihihi

Iman: helaas zegt ze het niet bewust.. maar het klinkt natuurlijk wel erg leuk!

5. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ja echt een dikke kont heeft sem hoor, ik heb echt problemen met broekjes kopen :( vaak zijn ze smal en als ik een maatje groter koop, dan kan ik hem 3x van onder omslaan :x

Wel grappig, want sem zijn lichaam groeit niet gelijk. Zijn truitjes en shirts zijn maat 68 en zijn broekjes nog 62 :confused: Alleen door die dikke kont moet ik ook maat 68 vaak nemen, met het gevolg dat ik die broekspijpjes wel 3x moet omslaan :x Nu zitten de meesten truitjes van 68 vrij krap, dus ik moet weer een maat groter. Dus ik weet nu ook dat ik over een paar weken grotere maat broekjes moet aan doen :(

Morgen ga ik shoppen voor kleertjes maat 74 en 74/80 :D
    Moet best wel weer veel, 10 rompertjes waarvan 5 met lange mouw en 5 korte mouw. 2 spijkerbroekjes, 4 leuke shirts, 2 truitjes en 2 broeken van een andere stof en ook nog voor een jasje kijken. (wordt een dure dag)

Oja sem past niet meer in de kinderwagen, dus afgelopen weekend hebben mijn man en ik de wandelwagen in elkaar gezet. Wel een grappig gezicht hoor, dan is hij toch ineens wel weer klein :D Maar ja voor je het weet past hij er weer niet meer in ;)

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja gaat snel he..

Trouwens.. in mt 68 zitten ze wel behoorlijk langer in dan de voorgaande maten... ze groeien wel, maar nu even niet zo hard als hiervoor.. dus misschien dat je het shoppen kan uitstellen..(hihi niet dat ik dat zou doen hoor... als ik kan shoppen ben ik happy!)

Tim heeft ook mt 68 aan tegenwoordig... en zijn truitjes mt 62/68.

Welke kinderwagen heb je ? Tim heeft nog ongeveer 5 cm voor hij klem ligt in de reiswieg.

maareh... gaat snel he?!

7. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb de adventure quick silver combi, hij past nog wel in de kinderwagenbak, maar dat wordt echt proppen :D

Ga zo toch lekker shoppen, ik heb nog veel combinatie maten liggen 62/68 maar ik moet echt wat meer shirts en broekjes hebben in maat 68.

Maar ik heb niks van 74/80 in huis, ja een pakje met voetjes eraan :(
    Ik wil sem niet meer in die babypakjes doen, gewoon echt een broekje met shirt en/of trui en sokjes aan!

Ik zeg ook sem is geen babietje meer, maar een grote baby!

Trouwens dit is een handige link voor kleding maten, ook voor volwassenen!
    http://www.varotex.be/Nederlands/kledin ... stabel.htm

8. minke

minke Actief lid

Hallo dames,

Ook weer even een berichtje van mij. Het gaat echt supersnel met onze beebs :D ! Als ik naar Jibbe Jens kijk, heb ik echt het gevoel dat ik hem per dag zie groeien. Hij kan echt elke dag weer meer... (of het valt me elke dag een beetje meer op, dat kan natuurlijk ook ;) )
    Jibbe Jens heeft nu net maatje 62 aan trouwens. Hij was laatst bij de controle bij de kinderarts 60 cm en 5290 gram zwaar. Het zal nog wel even duren voordat hij in maat 68 past denk ik...

We zijn afgelopen zaterdag naar de V&D geweest om foto's te laten maken. Volgens mij zijn ze echt supermooi geworden, we moeten alleen nog 2 weken wachten voordat ze klaar zijn...
    De fotografe zei dat Jibbe Jens wel een plaatje was..... :) ..... *** trots, trots, trots ***

Groetjes Minke

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He bedankt! Heb de tabel meteen bij mijn favorieten gezet!

Ik heb trouwens een heeel leuk carnavalspakje voor Tim gekocht.. een giraffepakje... snoezig joh!
    Zodra ik het binnenheb, dan zal ik er een foto van maken!

Wij willen ook nog foto's van Tim laten maken maar ik denk dat we dat met de amateurfotografe doen , die ook foto's van onze bruiloft heeft gemaakt.. die zijn nl net zo mooi als van portrait palace maar een stuk goedkoper!

10. minke

minke Actief lid

@ Susanne: waar heb je dat pakje besteld dan? Ben wel heel benieuwd...
    De portrait place is inderdaad wel erg duur met de foto's, maar ach... ik denk dat we het eenmalig doen. In eerste instantie hadden we zoiets van: we nemen alleen de gratis foto. Maar toen ze bezig was, werden we erg enthausiast en Jibbe Jens had ook ecth de grootste lol, dus we denken dat de foto's erg mooi geworden zijn. En dan zal het vast niet bij de gratis foto blijven.... :oops:

Ik heb van de week dat kookboek van de AH gekocht, Opperdepop. Leuk boek, joh. Ik ben vandaag vrij, dus ben de hele ochtend al aan het kokkerellen. Ga de boel invriezen en dan kan ook Jibbe Jens smullen van mijn kookkunsten ;) , hahaha!

OWh, mijn broccoli-wortel prutje is klaar! Dus zal weer afsluiten. Doei!

Groetjes Minke

11. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Firdaous is echt groot mashallah vergeleken met jullie kindjes (en ze krijgt alleen nog maar borstvoeding).. ze was de laatste keer en dat is twee a drie weken geleden.. 69.5 cm.. ze past dus ook nog maar enkele 62 en sommige 68 worden ook te klein! heb al kleertjes maatje 74 maar die zijn ietsje te groot... heb ook wel zin om te winkelen maar heb een moeilijke smaak als ik wat mooi vind is het meteen een setje van 50 euro of meer.. beetje jammer goed zoeken dus!

groetjes Iman

12. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Wat leuk een giraffepakje, daar wil ik tegen die tijd wel een foto van zien, natuurlijk met Tim erin :) Dus Tim gaat ook met de carnaval meedoen?

Wij hebben hier ook van die bonnen liggen voor zo profesionele fotograaf, maar je komt altijd veel duurder uit hoor!
    Zij kiezen 1 foto die dan gratis is en dat is meestal de minst mooiste en leukste. Een oud oom van mij moeder is fotograaf geweest (pensioen) die gaat binnenkort foto's van sem maken.

heeeeey minke fijne kookboek he, heb ook al wat receptjes gemaakt voor sem. het is echt een heel handig en leuk boek. Ook als ze eenmaal met de pot gaan meeeten, staan er achterin recepten voor het hele gezin en nog lekkere ook :)

Zo ik heb de hele morgen in het centrum hier gelopen, heb heeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel kleertjes gekocht voor sem. Ben nu al wat dingen aan het wassen, zodat hij het ook aankan tegen die tijd. Ik heb 3 leuke spijkerbroekjes gekocht, echt van die stoere jongens broekjes, 1 met een ribstof en 1 lichtblauw en 1 donkerblauwe spijkerbroek, met van die kleine slijtplekjes erin.
    verder best veel shirts gekocht, 2 truitjes en wat rompers. Nou meneertje kan weer even vooruit voorlopig.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Firdaous is dan groot, maar je hebt altijd baas boven baas ;)

Rick was op 8 januari jl (toen was hij +/- 4,5 maand) 71 cm! :confused: en 7980 gram (hij krijgt alleen flesvoeding en heel af en toe een groente of fruit hapje tot nu toe).
    Hij kan van sommige merken maat 68 nog aan (net) en gaat nu naar 74 cq 74/80 (van Rainbowbabies heeft hij 74/80 al aan en dan slaan we de mouwtjes gewoon een keertje om).

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Heb net de nieuwste foto's van Rick in mijn album gezet.

De pap zat werkelijk overal :confused: maar wat heeft hij gesmuld! ;)

15. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Heey Ramoontje, Rick is zeker uit de kluiten gewassen zeg :D
    Een lekker flink kereltje, nou daar is sem een ukkie bij hihi

Kan rick al in de eetstoel zitten zelf :confused:
    Ik heb sem ook in de stoel gezet, alleen hij zakt steeds onderuit en ook nog met een stoelverkleiner :(

Ik heb trouwens dezelfde slabber, die blauw met wit van disney.

Wil sem binnenkort ook pap geven, alleen ik wacht de CB even af.
    Hij krijgt in zijn laatste fles 3 eetlepels nutrix, maar ik wil voor de ochtend ook een bordje pap geven, alleen misschien is dat een beetje te veel van het goede :)

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wil even reageren.. is echt mijn mening hoor wil er niemand mee aanvallen maar ik vind persoonlijk dat iedereen hier veel te snel al met potjes en pap en zo begint k'vind dat je je babytje nog wel een babytje moet laten ze gaan vanzelf wel eten enzo op een bepaalde leeftijd..

17. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    oh en patricia heeft sem nou rood haar? wist je dat je maar 15 % kans heb op rood haar best wel apart eigenlijk! ;)

18. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    esmee krijgt tussen de middag nutrix pap 200cc melk en 6 schepjes nutrix en en s'middags rond 3 uur krijgt ze fruithapje en sávonds 6 uur krijgt ze groente hapje +wat melk

19. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem heeft geen roodhaar hoor, donkerblond is hij. Dat rode komt door zijn hoofdhuid eronder, hij heeft namelijk last van berg gehad en dat is nu bijna weg!

Wij hebben ook totaal geen mensen in de familie die rood haar heeft, zou zeker grappig zijn!

20. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    oja en over die potjes, dit is samen met het cb besloten om sem wat extra's te geven. Of we moesten ervoor kiezen om forte voeding te geven, maar daar reageerde sem heel slecht op met zijn darmen.

Nu met die potjes gaat het heel goed en ik ben gisteren begonnen om zelf hapjes van groente te maken en dat is harstikke gezond!

Sem doet het nu erg goed samen met de groente en fruit, hij is nu echt een tevreden baby. Daarvoor was het na de voeding een hoop gehuil, hij wilde gewoon meer en dat kon niet want hij kreeg toen 5x200cc en dat is het maximale wat je aan flesvoeding kan geven. Dus zodoende hebben wij (cb) besloten om sem alvast maar te laten wennen aan groentehapjes en dat is goed aangeslagen.

Deel Deze Pagina