Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vannacht is het eigenlijk wel goed gegaan. :D Ik heb Rick om 22.30 uur een fles gegeven met rijstebloem (net als anders). Om 05.50 uur werd meneer wakker en moest huilen, toen heb ik het nog tot 06.30 uur kunnen rekken met zijn speentje en daarna nog een kwartiertje bij ons in bed. Hij heeft dus om 06.45 uur de eerste fles gehad. Om 10.00 uur heeft hij een fruithapje gehad en om +/- 12.00 uur heeft hij zijn tweede fles gehad. Nu wil ik hem om 17.00 uur een fles geven en dan weer om 22.30 uur en dan om 18.30 uur of zo een groentehapje. We zullen zien.... Als we het zo vol kunnen houden ben ik heel blij! :)

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi Ramoontje,

aaaaaah wat lekker joh dat je het heb kunnen rekken met een speen.
    Gewoon even volhouden zo, hoop dat het weer lukt :) Als dit een aantal nachten goed gaat, dan zie je vanzelf wel dat hij steeds later komt en dan kan je eventueel zijn fles van 22:30 om 22 uur geven!

Gewoon proberen :D

Sem slaapt op zondag ochtend tussen ons in, dan gaat mijn man nog slapen en ik lig dan lekker even tv te kijken of een boek te lezen en met sem te rommelen ;)

Ik heb net zelf gepureerde courgette aan sem gegeven en dat vond hij heerlijk, hij werd boos dat het op was. Morgen worteltjes, Maandag brocoli met boontjes, dus ik ben benieuwd hihi

Allemaal recepten uit opperdepop van de albert heijn.

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    He, hebben jullie gezien: ik heb ook zo'n mooie banner! :) (glimt van trots; met dank aan Sweetangel)

Ja, ik wilde het proberen vol te houden zo.

Ik heb Rick vanochtend een fruithapje gegeven: banaan met kiwi. Er stond in het recept dat je de kiwi door een zeefje moest duwen ivm de pitjes, dat had ik vergeten, maar mijn veelvraatje gaf er niks om. ;)

Vanavond had hij een "groente"combi die mij niks leek (courgette met banaan?) maar hij heeft gesmuld en wat je zegt patricia: mopperen toen het op was :( :( !

Geef jij Sem al iedere dag iets anders/nieuws? Ik heb nog geen voorraad gemaakt met allemaal verschillende dingen, heb wel in de vriezer een voorraadje nu van alle zelfgemaakte dingen die hij tot nu toe gegeten heeft....

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vanochtend heeft hij geslapen tot 06.30 uur! :) :)
    Joepie, misschen dat het nu dan wel lukt!

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He Ramoontje wat goed! Zie je hij kan het wel..!

Maareh..ik denk dat Tim zijn slaapgedrag overgenomen heeft.
    Vrijdag hebben we Tim nl toch al een groentenhap gegeven en in de nacht van vrijdag op zaterdag werd hij om 4 uur wakker en zetten het op een krijsen.... hij had ontzettende last van darmkrampjes. Je hoorde zijn darmpjes gewoon overuren draaien en dan liet hij ook nog steeds hele zachte windjes.. (agossie)
    Was ook mijn fout..ik had per ongeluk (omdat hij de BRUINE BOONTJES zo lekker vond gewoon doorgeschept totdat hij een half potje leeg had 8).
    Dus daar had hij de krampjes van.
    Na een half uurtje troosten en lekker met zijn blote buikje op mijn blote buik gelegen te hebben, heb ik hem weer in zijn bedje gelegt en is hij weer in slaap gevallen.

Afgelopen nacht weer precies hetzelfde... alleen nu om 2 uur al! pfff en ik moest vandaag werken om 9.30 uur...

Vandaag hebben we hem maar geen groenten gegeven.. even zijn darmpjes tot rust laten komen. Morgen en dinsdag krijgt hij wat worteltjes!

@patricia: het advies is om kindjes 2 dagen hetzelfde te geven qua groenten , zodat ze aan de smaak kunnen wennen.. maargoed is maar een advies...hihihi

Ik heb ook het boek "Opperdepop" er staan idd combi's in waarvan ik niet wist dat ze te eten waren..
    Dus ik ga maar eens wat experimenteren en wat porties invriezen!

6. minke

minke Actief lid

Hallo,

Fijn Ramoontje dat de nachten wat beter gaan! Het is voor die kleintjes ook even wennen, maar als ze eenmaal gewend zijn... dan kom je eindelijk weer eens aan een redelijke nachtrust ;)

Susanne, ik had precies hetzelfde als jij. de bruine boontjes vond hij zo lekker, dus idd maar lekker laten smullen. Met als reseltaat; krampjes :(

Wij hebben een niet zo lekker weekend achter de rug... Jibbe Jens was erg verkouden, vorige week ook al, maar zaterdag was het echt heel erg. Omdat hij de hele middag nog niet had geslapen en alleen maar aan het huilen was, bracht ik hem nog even naar bed. Maar daar had ons mannetje geen zin in, mijn man haalde hem uit bed en het was alleen maar huilen, huilen en huilen. Dat ging zo'n anderhalf uur door en hij werd op een gegeven moment echt helemaal blauw. Dus toen heb ik maar de dokter gebeld. We mochten gelijk komen. De dokter heeft hem helemaal nagekeken en wist eigenlijk niet zo goed wat te doen. Hij wou hem eigenlijk wel laten opnemen in het ziekenhuis. Want zijn longetjes zaten vol slijm. Maar omdat hij verder nog wel vrij levendig was, mochten we het nog even aanzien.
    En gelukkig gaat het weer wat beter. Hij ademt nog steeds met erg veel kabaal, slaapt erg onrustig (ook vaak wakker 's nachts) en drinkt wat minder. Maar hij is in elk geval niet weer blauw geworden... :) een hele opluchting!

We doen dus deze week nog maar lekker rustig aan en hopen dat hij snel weer opknapt.

Groetjes Minke

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hmmm, ik heb hier dus 2 potjes bruine boontjes met appel staan, maar ik denk dat ik ze dus maar mooi nog even laat staan. Laat Rick eerst maar even een poosje wennen aan 4 voedingen en 's nachts lekker slapen, voordat hij 's nachts weer wakker wordt van krampjes..... ;)

@Susanne: zou het net zijn als met de hik (hikkie spikkie sprouw ik geef de hik aan jou?)..... Ik hoop dat het vannacht weer beter gaat, zeker als je moet werken! (bij een gebroken nacht ben ik altijd zo super blij dat ik niet hoef te gaan werken 8) en als ik wat werk heb ik het lekker thuis kan doen, wat een luxe :) )

Op dit moment zit meneer in de box in het voedingskussen en probeert volgens mij zijn activity center te mollen :confused: ......(de muziekjes krijgen geen kans en hij ramt er op los)..... Wij hebben zaterdag de box al op de laagste stand gezet. Op de halverwege-stand kon Rick inmiddels zo goed bij zijn mobiel dat hij het volgens mij eerdaags stuk zou trekken. Nu had ik mijn broer gevraagd om 4 kleinere blokken te zagen zodat we een extra tussen stap zouden hebben, maar dan schuift de bodem zo hard heen en weer..... Ach ja, dan bukken we maar wat verder totdat hij zelf kan gaan zitten of zich op kan trekken. Dat zitten duurt volgens mij niet lang meer.... als ik hem op zijn rugje neer probeer te leggen, spant hij zijn buikspiertjes aan en komt met zijn hoofdje en schoudertjes direct weer van de grond af....af en toe rolt hij daarbij dan ook naar zijn zij en probeert een armpje te gebruiken. Het gaat veel te snel allemaal :cry: ;)

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Minke, ik hoop dat Jibbe Jens snel weer opknapt. Het is zo zielig als ze zo verkouden en benauwd zijn (klopt gauw af; Rick is nog niet ziek of verkouden geweest), je krijgt dan volgens mij ook zelf de neiging om te gaan hoesten als je al dat slijm hoort....

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @Ramoontje: Hihi ja zou je denken toch? Net als de hik.

Vannacht kwam hij weer, maar dit keer om half 1 al. Heb hem even geknuffelt en wat door zijn kamertje gelopen met hem. Na 10 min. weer in bed gelegt en hij viel daarna vrij snel in slaap. Ben er dus nu maar een kwartiertje uitgeweest. Vandaag geef ik hem maar worteltjes.. dat is wat beter voor zijn darmpjes.

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Succes met de worteltjes, hier worden die met smaak gegeten (Rick eet ze toevallig ook, gisteren en vandaag!)

Fijn dat je Tim zo weer in slaap hebt gekregen. Hier werkt het meestal averechts, alhoewel laten huilen hier ook niet helpt en nog nooit heeft gewerkt. Daar wordt hij alleen maar nog meer wakker van en uiteindelijk begint hij echt hysterisch te worden en dat kan hij aardig lang volhouden (de laatste keer vond ik het na 1,5 uur genoeg en heb ik hem maar uit bed gehaald).

Zojuist was hij tijdens zijn fles ook in slaap gevallen. Hij heeft zijn fles wel nog leeg gedronken en daarna heb ik hem maar in bed gelegd. Ja dat had je gedacht mams.....na 2 keer het muziekje opgedraaid te hebben en hem 2 keer zijn speen te hebben gegeven, heb ik hem na een uur maar uit bed gehaald (nu zit hij dus bij mij op schoot)....
    Ik probeer het zo nog wel een keertje, misschien dat het dan wel lukt. ;)

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    yahoooo vandaag de nieuwe autostoelen binnengekregen!
    Tim vind het leuk joh! (hij mag er nog niet in hoor!)

Ben benieuwt wat Lisa van haar nieuwe stoel vindt...

Ik ga zo de groenten eens koken en invriezen...heb behoorlijk wat ingeslagen! Broccoli, wortels, courgette en witlof...hihi
    Maar zo even een foto van Tim in zijn stoel.. dan zal ik hem hier plaatsen

12. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zooo vers van de pers:

13. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    Jeeeetje wat wordt ie groooot! lekker ventje hoor

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    mooie stoel ook! heb wel wat gekost of nie?

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij hebben hem ook al binnen, eigenlijk al een poosje. Rick vond het ook helemaal geweldig om erin te zitten (hmmmm jammiejammie, die "schouderbeschermers" zijn errug lekker hoor mammie..... :) )

Ik begin nu wel te merken dat Rick echt heel groot wordt. In de maxi-cosie heeft hij denk ik nog een kleine 2 cm tot zijn hoofd boven de bovenkant uitkomt. Daarbij komt ook zijn gewicht nog eens kijken, pfff sjouw me een breuk met dat ding. Ik zal blij zijn als Rick in de vaste autostoel kan ;) (maar ook hier toch nog maar effe wachten).
    Wij hebben er wel een waar een "beschermer" voor het hoofd bij zit, gaat gelijktijdig met de gordels omhoog (een maxicosie Tobi), dat vond ik toch wel fijn.....betekent dat dan eigenlijk ook dat hij er iets eerder in zou kunnen of toch echt pas als hij goed zelfstandig kan zitten? (de stoel kan in 5 verschillende standen)

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36

Nou uiteindelijk heb ik de strijd gewonnen: ik heb 't nog 2 keer geprobeerd en de 2e keer is na wederom een half uur echt krijzen toch in slaap gevallen!

17. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Susanne@ ik weet dat je beter 2x dezelfde groente achter elkaar kan geven, maar ik heb het al met een potje geprobeerd en de huisarts zei ook als ze binnen het uur nog geen uitslag hebben, dan geen voedsel allergie! Hij heeft nog geen last en vind het heeeeeeerlijk, hij heeft vandaag weer een normaal potje op met bruine bonen en appel!

Minke@ niet zo fijn joh, je zal wel geschrokken zijn toen hij helemaal blauw aanliep :( ik hoop dat Jibbe Jens snel weer opknapt.

Ramoontje@ fijn hoor dat het al beter gaat, op naar nog veeeeeeeel meer van deze lekkere nachten ;)
    Mooie banner trouwens, lief hè van sweetangel, kan ze heeeeeel goed!

18. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb vandaag de hele dag in de keuken gestaan en mijn moeder paste op Sem. Ik heb echt heel veel lekkere hapjes gemaakt en het staat allemaal in de vriezer nu :D

Het is zo leuk om te doen en dan zeker als je kind zo ervan smult :) ;)

Morgen geef ik hem 2 dagen brocoli/sperziebonen, omdat hij brocoli nog niet heeft gegeten. Ben wel benieuwd wat zijn reactie is, heb ook heel veel dingen gemaakt met aardappel en fruithapjes :)

De groente die hij nog niet heeft gehad, geef ik sowieso 2 dagen achter elkaar. Ik heb ook van de meeste dingen waarvan ik zeker weet dat hij het lekker vind, veel meer gemaakt dan wat er aangeven is!

Dus het wordt weer smullen hier en af en toe ook een potje moet kunnen :)

Oja hij heeft vanmorgen gepoept en je zag groen van courgette en oranje van de wortelhapje hahahaha, nu echt gewoon herkenbaar in zijn luier en wat een dikke keutel was het hahaha, je kon er bijna mee kleien :)

19. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    He patricia,

Da's hier dus ook de laatste dagen: poep in de vorm van een flinke "keutel" (is beter dan die dunne poep, maar vraag me wel af of hij hier niet meer last van heeft als hij moet poepen, of dat hij niet verstopt raakt enzo....) Oh, volgens mij is hij toevallig nu aan 't poepen (hij loopt voor het eerst(!) rood aan, dat heb ik nog nooit gezien :confused: ).

Dus Sem vond de courgette ook lekker! Rick heeft nu 2 dagen worteltjes/aardappel gegeten, dat vond hij ook erg lekker. Zojuist heeft hij een fruithapje peer/appel gegeten, dat ging er ook in als koek!

Ik heb helaas niet zo heel veel plek in de vriezer en ben eigenlijk nog op zoek naar geschikte bakjes (juiste formaat) om hapjes in te vriezen. Iemand tips....?

20. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi ramoontje,

Ik heb best een grote vriezer (volgens mijn man) drie lades, waarvan de bovenste is voor ons brood en de onderste is een kleine lade omdat de motor van de koeling daar zit. Dus de middelste la deel ik met ons eigen diepvries groente e.d.

Ik doe alle zelf gemaakte puree in een ijsblokjes lade, ik heb ook niet zoveel plek voor allerlei doosjes en zo. Dus als de groente/fruit bevroren is dan doe ik ze per portie (dit weeg ik af) in een diepvrieszakje met de datum en wat er in zit op. Zo heb ik dus al heel porties in een zakje klaar voor sem, ik hoef ze er alleen maar even smorgen eruit te halen.

Die ijsblokjeslade heb ik bij de blokker gekocht, de kleur is blauw en ik heb er 6 stuks. 2 voor alleen groente, 2 voor groente met aardappel of rijst en 2 voor fruit!

Dus misschien ook iets voor jou!

Deel Deze Pagina