oooh ik vergeet antwoord te geven op het poepen van Rick. Dat is heel normaal hoor, Sem doet dat ook en het komt omdat ze wat vaster eten en hun darmen nog moeten wennen. Bij Sem wordt dat rood aanlopen al wat minder hoor, maar soms zie ik het nog wel bij hem! Nu hoor ik vaak van die knetters benenden en dan denk ik ojeee poep en dan ga ik zijn luier verschonen, GEEN POEP Dat waren veel scheetjes zeg hahaha, maar meestal ruik je het wel als die luier verschoond moet worden hihihi
Zo'n lade is dan misschien ook wel wat voor mij. Ik zal van de week eens bij de blokker kijken! Bedankt voor de tip. Ja hier ruik ik het altijd gelijk ook als er poep in de broek zit, als ik het dan ook nog zo zeg, dan moet je dat snoetje zien: een glimlach van oor naar oor!
Firdaous krijgt over twee weken een hapje voor het eerst... ben heel benieuwd merk nu wel dat ze er zin in heeft.. ze had een dagje niet gepoept en toen d8 ik oh naja kan wel... maar gisteren zat ze tot dr oksels onder een natte gele derrie net water.. arme kind denk dat ze last heeft van doorkomende tandjes.. trouwens gaan niet met dat invriezen alle vitamines verloren?
nee hoor, de vitamines gaan dan niet verloren Iman. ow de autostoel koste 109,- euro.. (en is een Nieuwe)
Hallo in ben claudia en heb een dochtertje van bijna 6 maanden (geboren 7-8-2006) Ze eet al met de pot toen ze 11,5 weken was. ze ging steeds op haar speen zitten kouwen en op de melk, toen heb ik een potje fruit gepakt en haar daar wat hapjes van gegeven, ze vond het heerlijk en had helemaal nergens geen last van (krampjes ofzo) binnen een week zat ze ook aan de groente. Sinds ze van het lepeltje is gaan eten kouwt ze niet meer op haar melk en speen. Nu eet ze al een maand potjes vanaf 6 maanden en het gaat prima. Over het algemeen maak ik het altijd vers alleen als we toevallig bij iemand op bezoek zijn dan krijgt ze een potje. Het enige wat ze niet zo lekker vind is bloemkool, ze eet het wel maar niet van harte. En vis vind ze ook helemaal geweldig, haar bord je is dan echt zo leeg. Ze krijg over het algemeen 2 keer per week vis, 1 keer per week rundvlees, 2 keer kip, 1 keer kalkoen en 1 keer alleen groente en aardappels. groetjes, Claudia
@ Patricia: Fijn is dat als je hem zo ziet smullen van jouw hapjes... dan voel ik me echt een 'goeie' moeder . @ Ramoontje: Ik doe de hapjes gewoon in diepvrieszakjes. Schep er een portie in, en dan de vriezer in. Heb ook niet zo'n hele grote vriezer. @ Susanne: Mooie stoel hoor! Wij hebben nog niet een nieuwe autostoel, maar kan me ook nog helemaal niet voorstellen dat ie straks niet meer in de maxi cosi past... Dus ik wacht nog even met het aanschaffen. Zit er trouwens wel aan te denken om binnenkort een kinderstoel aan te schaffen (hebben we dus ook nog niet), maar volgens mij duurt het niet zo lang meer voordat hij kan zitten. Hij houdt nu al heel goed zijn rug rechtop. @ Iman: Als je het gelijk na het afkoelen gaat invriezen, dan gaan er geen vitamines verloren. Dus gewoon doen hoor als je zover bent! Ben benieuwd hoe Firdaous op de hapjes zal reageren? @ Claudia: Welkom bij de augustusmama's ! Jouw dochtertje was er maar vroeg bij zeg! Hoe reageerden ze bij jou op het CB daarop? Bij mij vonden ze het al niets dat ik met 4,5 maand begon, terwijl de kinderarts het juist aanmoedigd... wordt soms tureluurs van die tegenstrijdige adviezen. Pff... Ik ben gebroken Jibbe Jens knapt gelukkig weer wat op, maar hij slaapt niet meer door nu. En ons jochie wordt dan niet gewoon 1 keer wakker 's nachts, nee 4 of 5 keer.... En dat terwijl hij eerst van 21.00 tot 8.00 sliep. Nu is het van 22.00 tot 5.30, en vanacht dus 5 keer wakker... Hoop dat het nog door de verkoudheid komt en dat hij gauw zijn ritme weer terugvindt. Oh jah, de courgette viel hier niet in goeie aarde Hij begon gewoon te kokhalzen. Dacht dat ie moest wennen aan de nieuwe smaak, maar de tweede keer ging hij nog harder kokhalzen! Voorlopig dus even geen courgette meer... Minke
@Minke: ik hoop dat Jibbe Jens vlug weer doorslaapt, is voor hem beter maar voor jou zeer zeker ook! Jammer zeg dat de courgette niet in goede aarde viel. Ik had de courgette gemengd met banaan (vond het zelf een hele rare combi), maar hij vond het toch lekker. Courgette op zich zit natuurlijk bijna geen smaak aan, misschien dat hij het daarom niet lekker vond.... Hier doet het CB ook moeilijk hoor en de ene wijkverpleegkundige geeft weer andere adviezen/instructies dan de andere en de arts lijkt er helemaal niets vanaf te weten (qua eten enzo dan)... Ik ben nu zelfs zover dat ik twijfel of ik niet gewoon eens een afspraak bij de huisarts zal maken. Die vindt het vast fijn Rick een keer te zien terwijl hij niet ziek is en volgens mij kan zij mij ook een hoop tips qua eten aan de hand doen. De tip kwam van mijn moeder, maar ik moet er nog even over nadenken. Van het CB mag Rick namelijk nog helemaal niets (ja melk), maar hij eet al lekker groente en fruit hoor, zeker nu hij nog maar 4 flessen krijgt. Hij smult er goed van, groeit goed en slaapt op zich ook goed. Bel je hier naar de telefoondienst van 't CB krijg je trouwens weer hele andere adviezen, dus dat doen we ook maar niet meer.
Welkom Claudia, jij was er zeker vroeg bij zeg met vaste voeding hihi Dacht dat ze pas met 4 maanden mochten proberen Ramoontje@ ik krijg hier ook verschillende adviezen hoor op het cb, de een zeg dit en de ander dat eruuuuuuug logisch hihi Maar ik neem hun adviezen ook met een korreltje zout hoor, het liefst willen ze dat alle baby's pas met een jaar vast voeding krijgen ja, ja nog even zeg pjuuuuuuuuuuuuf hihi Susanne@ mooie stoel hoor, gaat Tim daar gelijk in? Dat duurt nog wel hoor bij sem, zijn hoofd steek nog iets van 10 cm onder de rand van de maxicosi. Ben gisteren naar het cb geweest en sem is weer lekker gegroeid, alleen niet zo hard als de vorige keer omdat hij zo ziek is geweest. Hij is nu 67,5 lang en weegt 7480 kg, dus minder dan een kilo aangekomen. Ja ik ga wat doen, ben de hele morgen al kwijt geweest aan de kapper. Oja Ramoontje@ ik doe ongeveer 8 a 10 blokjes in een vrieszakje, het ligt ook aan de groente die erin zit. bv brocoli/sperziebonen die waren nogal droog en als het is ontdooid dan doe ik er nog wat flesvoeding bij om het wat smeuriger te maken. Maar met wortel dan de dikte wel goed!
@ minke: op het cb vonden ze het ook wat vroeg en ze zeiden dat ik beter rijstebloem door de melk kom doen. Dat deed ik dan al ik de laatste voeding gaf. Want als je het bij iedere voeding doet komt ze natuurlijk te veel aan. S'avonds blijf ik haar gewoon haar groente en fruit geven en ik heb er een melk voeding afgehaald. Ze krijgt nu 3 melk voedingen een warme hap en fruit toe, soms krijgt ze een liga of danoontje en verder alleen water of thee. @patricia: nog niet zo heel lang geleden mochten ze hun eerst hapje met 3 maanden al hebben en nu is het ineens 4 maanden. Ik vind dat je zelf in de gaten moet houden of je kind eraan toe is of niet en mijn dochtertje was er echt aan toe. nadat ze van het lepeltje is gaan eten was het kouwen op spenen en melk over.
Nou, hier was het gisteravond en vannacht weer feest! :x Gisteravond tegen 21.00 uur werd Rick wakker en wilde niet meer slapen, hij bleef huilen.... Uiteindelijk heb ik hem om 22.10 maar zijn fles gegeven (ach ja het was toen bijna 22.30 uur, toch?!) En toen was het vannacht tegen 04.00 uur weer raak hoor! Jawel meneer brulde het hele huis bij elkaar: zijn speentje was niet goed, een aai over de bol niet, even bij mama op de arm ook niet (en papa maar lekker slapen grmphsadfkj@jwerjh). Toen heb ik maar weer een halve voeding gemaakt (100 ml) en hem die gegeven, daarna is hij heerlijk gaan slapen en heb ik hem om 08.00 uur maar wakker gemaakt omdat anders zijn hele - nieuwe - 4 voedingenschema weer in de soep zou lopen.... Na die voeding heeft meneer weer geslapen tot 10.15 uur.... nou vraag ik je (ipv dat hij dan gewoon in een keer bijv. tot 07.00 uur slaapt, dan ben ik echt heel tevree hoor....) Nu was ik bezig met overgaan van Nutrilon standaard naar Friso standaard. Hij kreeg tot gister 1 fles Friso en de rest Nutrilon. Gisteren dacht ik ik ga beginnen met 2 om 2, want hij moet toch een keer over.... Zou het dan daarvan zijn gekomen....zou hij met de Friso eerder honger hebben? Of zouden 4 flessen toch nog te weinig zijn voor Rick....qua gewicht moet het kunnen (ik schat nu zo'n 8,5 kg) maar hij is wel heel lang (+/- 74 cm nu) en een lang lijf verbruikt natuurlijk ook iets meer.... Ik weet het weer even niet....heb me vannacht eigenlijk maar in slaap gehuild met het idee in mijn hoofd dat ik toch echt iets verkeerd doe blijkbaar..... En da's geen fijn idee! Zo nou ik moest het effe kwijt hoor!
@ramoontje: wat vervelend voor je, maar het is misschien een troost dat je niet de enigst bent. süreyya sliep een tijdje geleden ook de nachten door van ong. 22.30 tot 9.30 uur. Nu ben ik ze s'avonds wat eerder in bad gaan doen en ze krijgt dan gelijk haar fles er achteraan (is ze lekker moe)Ze ligt nu om 20.30 uur op bed en slaapt dan tot s'morgens 8.30 uurDit ging eerst een tijdje goed en nu komt ze ook s'nachts tussen 3 en 4 uur een keertje, ze wil dan een paar slokjes water en haar speen en dan slaapt ze gelukkig weer verder, een enkele keer wil ze gewoon nog een voeding. Ik geeft trouwens haar laatste voeding een pyamapapje of gewoon nutrilon en een paar schepjes rijstebloem. Pyamapapje is eigenlijk vanaf 6 maanden maar ze heeft nergens last van en vind het lekker. Rijstebloem mogen ze al hebben vanaf 4 maanden Misschien zou je het eens kunnen proberen om de laatst voeding wat te verdikken met rijstebloem, misschien dat hij dan wel doorslaapt. Nee heb je Ja kun je krijgen, en als het dat niet is dan heeft hij waarschijnlijk die voeding gewoon nog nodig. Succes
Ik ben een meelezer hoor hihi Maar ik vroeg me af wat Süreyya betekent? mooie naam..maar kon de betekenis niet vinden.. Is het islamitisch?
@Sureyya: Rick krijgt in zijn laatste fles al 2 tot 3 eetlepels rijstebloem. Eigenlijk al vanaf dat hij ruim 3 maanden was. Normaal gesproken gaat het ook eigenlijk altijd goed en wordt hij aan het begin van de ochtend een keertje wakker, maar dan slaapt hij meestal met zijn speentje (wat ik hem dan natuurlijk wel moet geven) weer verder.... Misschien heeft hij wel last van een sprongetje....de volgende sprong zou zijn bij ong. 25/26 weken en Rick is nu bijna 24 weken, maar hij is 2 weken te laat geboren (en in het boek staat dat je dan 2 weken eraf mag halen).....dat zou het natuurlijk kunnen zijn. Oh ja, hij vindt het ineens ook niet goed als ik wegloop. Ligt hij in bed en ziet me weglopen: huilen, ligt hij in de box en ziet me niet meer/weglopen: huilen...maar meestal is dat zo over, dus dat zal wel een fase zijn (ik moet ook af en toe eens plassen, weliswaar niet vaak maar toch, hihi )
@Ramoontje: Zou best kunnen kloppen wat je zegt. Süreyya krijgt ook haar laatste voeding verdikt en wordt nu ook wakker s'nachts. Zij gaat trouwens ook huilen als ik haar in de box zet en ik loop weg, niet altijd, maar wel als ze moe begint te worden. Ik blijf er heel even bij staan en geef haar dan wat te spelen in haar handen, dan is ze even afgeleid en kan ik weglopen, ze begint dan te huilen als ze echt moe is en dan krijgt ze haar fles en gaat naar bed. @Gulay: Süreyya is een turkse naam, mijn man is turk. Ik heb me laten vertellen dat haar naam betekent: een hoog geplaatst persoon, een persoon die op het hoogste niveau mensen wil helpen/ verzorgen, heel zorgzaam type. Haar tweede naam is trouwens Gülnadiye Gül betelend roos nadiye weet ik even niet meer
Hier heb ik ook weer 2 nachten uit mijn bed gemoeten.. vreemd hoor.. Hij heeft dan ook echt weer honger en ik maar dan maar en flesje van 100 cc. Vandaag heb ik Tim weer groenten gegeven. Deze keer waren het worteltjes.. en jeeee wat kan hij smullen zeg. Ik heb voor vandaag ook zijn schema aan moeten passen. Om 7 uur vanochtend kwam hij voor zijn eerste fles. (normaal om 9 uur) dus om 11 uur weer een en om 15 uur heb ik hem wat groenten gegeven met 100 cc melk. Hopelijk kan het het daarmee redden tot 17 uur zodat hij weer om 21.00 uur komt (zijn normale tijd van de laatste fles) Ik heb het carnavalspakje voor Tim binnen. Kijk maar voor de foto in mijn album.
@Susanne: wow wat een gave foto zeg van Tim in zijn giraffepak, super! Enne: zoals je gelezen hebt hier was het ook weer prut gisteravond/vannacht. Ben benieuwd, nu ligt Rick eigenlijk al lekker te slapen vanaf 19.45 uur (wel onder protest, maar goed....)..... op naar 22.30 uur!
Süreyya.. Ja mijn man is ook turks en ik woon in Turkije..ik wist dat het een turkse naam was maar noooit van gehoord.. Ik had het trouwens al gevonden en mijn man zei het ook al..het betekent ster Nadiye betekent iemand die schreeuwt/roept Is arabisch als het goed is..dat stond bij de link die ik had gevonden.. Een andere betekenis is een dadel boom die ver van het water staat.. hihi ik had dus al zitten zoeken voordat je antwoord gaf
Gisteravond ging het goed, maar vannacht was het weer raak hoor! Om 4 uur werd Rick weer wakker. Eerst lag hij te pruttelen en naar mijn idee geluidjes te maken van: het lukt me niet.....ga ik kijken: ligt meneer met zijn voeten aan het hoofdeind en op zijn buik ...... Dus resoluut weer goedgelegd en zijn speentje gegeven. En jawel hoor hij heeft weer een uur lang liggen huilen / mopperen en toen het me echt te gek werd, ben ik maar weer een flesje van 100 ml gaan maken. Dat ging er dus echt wel in (en als het er een van 200 ml was geweest had hij hem denk ik ook leeggedronken). Daarna is hij weer lekker terug naar bed gegaan en heb ik hem om 08.00 uur maar weer wakker gemaakt en nu slaapt hij nog steeds of alweer Zou hij nu gewoon echt een paar lastige dagen hebben (hij is niet ziek of zo) of zou 5 flessen toch beter zijn? Mijn zegt: probeer maar vast te houden aan jouw ritme, hij moet er toch een keer aan geloven. Ja, hij heeft makkelijk l*llen, hij hoeft er niet uit (van mij, hij moet gaan werken en ik niet). Pfffffffffffffffff...............
@ Ramoontje, wat ontzettend vervelend ... Maar wat ik dacht... kan het niet zijn dat hij op zo'n leeftijd is dat hij weer even een nieuw ritme enzo moet zoeken. Want hier was het ook raak, de afgelopen week. Dacht dat het de nasleep van de verkoudheid nog was, maar mijn collega zei dat haar zoontje ook rond de 5 á 6 maanden 's nachts weer kwam... Dus mss regeldagen/ sprongetje, of hoe ze het ook noemen? Jibbe heeft eindelijk weer eens een nacht doorgeslapen JOEPIE! Was ik wel weer even aan toe hoor. Gisteren om 22.00 de laatste fles gehad en vanochtend heb ik hem om 7.30 wakker gemaakt. Hij heeft niet eens geprutteld vannacht... dus Ramoontje... hoop houden @ Susanne, wat gaaf dat giraffepakje! Groetjes Minke