@Minke, ja misschien is het wel een sprongetje...alleen ik wil niet dat Rick nu weer gewend raakt aan een nachtvoeding en die leeftijd krijgen ze nu toch hè, dat ze ergens aan gewend raken. Zowel de HA als de wijkverpleegkundige van het CB heeft zojuist geadviseerd om nog even terug te schakelen naar 5 voedingen en dan met minder melk (dus ipv 200 ml bijv. 180 ml) zodat Rick daarnaast gewoon groente- en fruithap kan blijven eten. Hun devies was ook: hij is wel erg lang en een lang lijfje heeft nu eenmaal iets meer nodig en geen een kindje is hetzelfde, dus misschien heeft hij wel nog gewoon behoefte aan 5 voedingen.... Ik denk dat ik dat dan nog maar een poosje probeer. Moet aan het eind van de maand toch weer naar het CB toe....
Nou meiden ben ik weer hoor, heeft weer even geduurd. afgelopen donderdag moesten wij onverwachts naar een crematie van een tante. Vrijdag voor het eerst weer gewerkt na zo lange tijd en het viel heel mee, was reuze gezellig. Morgen weer een half dagje, voorlopig nog 2 weken halve dagen werken En sem zit nu midden in zijn sprong, hij komt nu elke nacht een aantal keer, steeds een speen erin en dan sliep hij even en dan begon alles van voor af aan weer Niet iedere keer wilt hij de speen en blijft hij maar krijsen, dus dan maar weer een fles van 100cc erin grrrrrrrr :x Vanmorgen nadat ik zijn luier had verschoond zag ik dat hij allemaal vlekjes had op zijn buik en borst, dacht gelijk van O nee waterpokken, dat heerst bij ons op de creche Sem zit sinds het weekend nu in de eetstoel, niet zo heel lang natuurlijk. Zijn tandje kan je nu goed zien, die is helemaal wit nu, alleen als ik een foto wil maken dan lukt dat niet, meneer houdt of zijn hand ervoor of zijn tong, of hij doet gewoon zijn mond niet open :x
hoi, ik was eigenlijk een augustus mama en lees af en toe eens mee wat worden jullie kindjes alweer groot! Zat net nog even terug te lezen toen sommige van ons echt niet meer konden wachten (ik ook niet), hihi, grappig en dan alweer zoveel maanden verder en wijzer geworden...
@Patricia: Süreyya zit de laatste tijd ook met uitslag op haar buik en borst, ben hier een tijdje geleden meee naar de huisarts geweest en hij zei dat het van de warmte kwam, je kunt het vergelijken met luieruitslag. Ik laat haar nu s'avonds voor ze in bad gaat even een tijdje in haar blootje zitten, zodat alles lekker kan luchten. Het is al een stuk minder geworden en wat ook heel goed helpt in Bepanthen zalf, dan is het met 2 dagen weg. Het zou trouwens best kunnen dat Sem in zijn sprong zit, Süreyya heeft er namelijk ook last van. Eerst sliep ze van 22.00 uur tot 9.30 uur en nu van 20.30 uur tot ong. 8 uur half 9. maar ze komt dan wel rond 3.30 uur en 7.00 uur wil dan haar speen of gewoon eeen paar slokjes drinken, eerst gaf ik haar ook melk s'nachts, maar daar ben ik van af gestapt, ze neemt nu genoegen met water, dat is trouwens een stuk makkelijker ook want als je naar je bed gaat kan je gelijk een flesje neer zetten en hoef je er s'nachts niet uit. (tenminste ik, want süreyya slaapt nog bij ons op de kamer. Wat leuk trouwens dat jou kleintje al een tand heeft, Süreyya nog niet, maar zit er denk ik wel aan te komen ze kauwt op alles wat ze in haar handjes te pakken krijgt en heeft ook last van haar oren. Woensdag is ze al weer 6 maanden, wat gaat het toch snel zeg.
Hoi hoi, @Patriciaw jeetje...onverwacht een crematie..nooit leuk die dingen. Gelukkig viel het werken je wel mee! Hier gaat het weer prima! Tim slaapt weer als voorheen en eet nu ook groenten. Worteltjes vind hij echt heeeerlijk en zelfs de witlof gaat er bij hem in!
Nou meiden Sem is ziek hoor! Afgelopen nacht was hij weer aan het spoken, vandaag gewoon naar mijn schoonmoeder gegaan. Die belde mij om 11 uur vanmorgen dat Sem zijn gezicht onder de rode vlekken zat en had verhoging. Dus ik ben naar huis gegaan, hem opgehaald en thuis de huisarts gebeld. Moest toen langskomen en de dokter het gecontateerd dat Sem de 5e ziekte heeft Sem mag morgen ook niet naar de creche, de dokter vond dat raar omdat hij al uitslag heeft en er geen besmetting meer mogelijk is, want die is al geweest (10 dagen incubatietijd) Moest mijn vriendin bellen, die is zwanger, maar wel al 33 weken. Schijnt bij vroege zwangerschappen gevaarlijk te zijn, dus dacht meld het maar even Echt zielig hoor, hij heeft echt wel last van. Hij kreunt en miemelt en slaapt heel onrustig, ook heeft hij zo last van zijn keeltje weer Ik heb morgen maar vrijgenomen, donderdag ben ik al vrij en vrijdag gaat hij naar mijn schoonmoeder weer! Nou ik ga even bij de juli mama's kletsen en dan lekker luieren op de bank
Sureyya@ Dacht eerst ook warmteplekjes, daar heeft hij wel vaker last van. Zeker als hij bij mijn man op schoot lig, die heeft het altijd zo warm en dan zit sem ook onder de rode vlekjes. maar dit waren andere rode vlekjes, soort rode puntjes en het zat op zijn rompje, armen en gezichtje. Vandaag waren die plekjes op zijn rompje verdwenen en ze zaten overal op zijn gezicht en heel vurig van kleur. Nu net zag ik het op zijn armpjes en wat op zijn beentjes, helaas dit is niet met creme of wat dan ook weg te krijgen Ja heel leuk zo tandje hahaha, wil hem op de foto zetten, maar meneertje heeft daar geen zin in. Ik dacht eerst dat hij last had van het tandje, maar die is nu allang door, dus dat was het niet.
KLopt.. Lisa heeft ook de 5de ziekte gehad (ehh of was het nu de 6de.?) Nouja.. iig zat ze ook onder de vlekjes. Vanmiddag Sweetangel100 en Iman ontmoet.. leuk stel..hihi Wat een haren heeft het kleine meisje....
@patricia240477: o wat zielig voor hem dat hij ziek is, beterschap. Sneu dat je dan haast niets kan doen voor zo'n kleintje he. Bij sureyya is het echt van de warmte, je ziet de plekjes ook helemaal rood worden al ze gaat douchen. Vandaag zijn ze trouwens weer verdwenen. Nou hoop dat je kleintje snel weer beter is. Groeten, Claudia
Oh Patricia, beterschap hoor voor Sem! (klopt gauw af: Rick is nog niet ziek of verkouden geweest!). Hier gaat alles zijn gangetje. Gisternacht sliep Rick heerlijk door tot 06.45 uur zonder wakker te worden, yessss! Vanochtend om 05.30 uur was hij weer wakker en lag te kletsen (terwijl hij gisteravond een fles van 220 ml met rijstebloem had weggewerkt?!)....speentje erin en lekker verder geslapen tot 07.45 uur. Na zijn 1e fles weer in bed gelegd en nu slaapt hij nog steeds In plaats van dat hij nou gewoon lekker 's nachts slaapt Maar ja, je kunt niet alles hebben he. Moet bekennen dat ik er tegenwoordig heel veel moeite mee heb om op te staan 's ochtends. Is nooit zo geweest, was eigenlijk altijd een ochtendmens, maar sinds Rick er is.....ik kruip na zijn 1e fles ook lekker terug in bed en moet echt de wekker zetten op bijv. 09.30 uur en dan ook echt opstaan, want anders slaap ik zo weer verder (en als ik niet wakker zou worden slaap ik volgens mij de klok rond of zak ik weg in een winterslaap ). En als ik eenmaal op ben gaat het goed en is er niks meer aan het handje, het is echt het opstaan uit dat lekkere warme bed.... Hebben jullie daar ook last van?
ow hihi een dag telaat, maar alsnog gefeliciteerd met je 6 maanden Süreyya! Tim is morgen 6 maanden.. sjeee wat gaat het toch ontzettend snel! Hier ligt al een enorme pak sneeuw.. we gaan straks even sleeen.. tenminste Lisa.. Tim laat ik lekker in de box liggen. Een stuk warmer!
Rick heeft net een half uurtje ingespannen in de kinderstoel naar buiten zitten kijken......wat is dat toch voor raars wat er uit de lucht komt, mama? Hier ligt ook al een aardig pak en het ziet er nog niet naar uit dat het ophoudt met sneeuwen. Jammer dat Rick nog niet kan zitten anders konden we sleetje rijden.....
Claudia, ik was steeds je naam kwijt, maar ik weet het weer hihi Gefeliciteerd met Süreyya, gaat snel he, nu op naar nog weer 6 maanden erbij Susanne: ja he Iman heeft zeker een volle bos haar en een vrolijke lach op haar gezichtje Ik zie haar 25 februari op de meeting van de juli mama's kom jij ook toevallig? Zo het sneeuw best hard hier, er lig zo 20 cm denk ik. Helaas kan ik niet naar buiten, sem is net weer van de koorts af en ik heb nog steeds koorts! Al voel ik me gewoon goed ach ja Zou best wel door de sneeuw willen lopen, lekker dat geknisper onder je schoenen hihi Sem zeg nu steeds vaker mammmma, eerst was dat mamamamam of zoiets maar nu kijkt hij mij aan en zegt mammmma en ik zeg steeds tegen hem eten als ik hem de fles geef en gisteren zei hij ineens even maar dan op babytaal. denk dat hij het niet bewust zeg, maar grappig is wel dat hij mij aankijkt als hij mammmma zegt
@patricia: Leuk voor je dat je kleintje mamma zegt. Süreyya was hier erg vlot in, ze was 4 maande en 3 weken en toen zei de al papa en babba (dat is papa in het turks) en sinds een week of 3 zegt ze ook mamma. Ik stond wel even raar te kijken toen ze het voor het eerst zei. Je denk dan bij je eigen heb ik het wel goed gehoort, kan dit wel, nu al. Ze doet nu ook een poging om opa te zeggen maar komt nog niet verder dan oop. Het sneeuw hier trouwens ook behoorlijk, al vanaf vanmorgen een uur of 10. Wou eerst met Süreyya naar buiten gaan om wat foto's te maken in de sneeuw, maar heb het toch maar niet gedaan, het is behoorlijk fris. Ze heeft wel even voor het raam gekeken, ze keek haar ogen uit, en lachen joh. Dat was trouwens een paar weken geleden ook zo toen het hagelde, we liepen er midden in. Hoe harder het begon te hagelen hoe harder ze begon te lachen. Zo trek je gauw de aandacht van mensen op straat. Dat was wel even leuk
@patricia: Leuk voor je dat je kleintje mamma zegt. Süreyya was hier erg vlot in, ze was 4 maande en 3 weken en toen zei de al papa en babba (dat is papa in het turks) en sinds een week of 3 zegt ze ook mamma. Ik stond wel even raar te kijken toen ze het voor het eerst zei. Je denk dan bij je eigen heb ik het wel goed gehoort, kan dit wel, nu al. Ze doet nu ook een poging om opa te zeggen maar komt nog niet verder dan oop. Het sneeuw hier trouwens ook behoorlijk, al vanaf vanmorgen een uur of 10. Wou eerst met Süreyya naar buiten gaan om wat foto's te maken in de sneeuw, maar heb het toch maar niet gedaan, het is behoorlijk fris. Ze heeft wel even voor het raam gekeken, ze keek haar ogen uit, en lachen joh. Dat was trouwens een paar weken geleden ook zo toen het hagelde, we liepen er midden in. Hoe harder het begon te hagelen hoe harder ze begon te lachen. Zo trek je gauw de aandacht van mensen op straat. Dat was wel even leuk
@Patricia: Nee, ik ben geen juli mama. maareh.. jij bent daar ook illegaal hoor..hihihihi. Ik moet overigens de 25ste werken. (werk om het weekend). Ik ben nog wel even gaan sleeen met Lisa en Tim. Heb er wat filmpjes van gemaakt en wat foto's. Ze staan op de weblog van Tim.
ja ja ik weet het ik ben daar ook illegaal hahaha, maar ik klep daar als zo lang mee omdat het hier soms zo uitgestorven is! Maar ze vroegen het zelf aan mij of ik mee wilde, zei al ik ben geen officiele juli mama hoor! maar dat maakte dus niet uit! Ben weer een ziek, ja ja, Sem heeft de vijfde ziekte en die voelt zich nu wel weer lekker. Nu is mama dus lekker ziek, gisteren verhoging van 39,5 en zo wankelig op mijn ben en zooooooooo gammel Vannacht voor geen meter kunnen slapen, het zit zo vast in mijn hoofd met slijm (sorry ) heb al antibiotica voor gekregen een keer penicilline, maar niks helpt. Zelf zorg ik voor veel vitamine e.d. ik eet genoeg groente en fruit en probeer zoveel mogelijk te bewegen! Vanaf Sem zijn geboorte heb ik al 5x de griep gehad en niet zo een klein beetje ook, met hoge koorts en dat ik ruim een week ziek in mijn bed lag. Nou ja ik heb net weer de dokter gebeld, moet er om 10:35 zijn en we gaan het er maar weer even over hebben wat ik er nog meer aan kan doen. Ik wil zo graag weer werken, ben nu 2 dagen in totaal geweest van 1 week, dat schiet toch niet op en wat moeten ze op mijn werk wel niet denken schaam me rot! NOu jullie horen het wel weer van mij!