Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    ja ik ben zo muts die zich zo druk maar daarover, het idee alleen al maak me ziek! :oops:

Ben eerst met zo depressie thuis en nu nog een griep.

Ik kom net van de dokter vandaan en ik heb nog steeds diezelfde bacterie in mijn lichaam, dus sem en ik steken elkaar lekker aan zo!
    Dus ik heb nog steeds voorhoofdholteontsteking alleen nu links ipv rechts en keelontsteking.

Ga zo maar even mijn werk bellen van hoe en wat, bel maandag de arboarts bij ons op het werk die is er nu niet!

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    joh vervelend zeg.. alweer een voorhoofdholte ontsteking...pfff kan me voorstellen dat je daar niet vrolijk van word.

Hoe heeft je werk gereageerd?

3. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nee daar word ik zeker niet echt vrolijk van, ik zou morgen mijn zusje helpen verhuizen, maar helaas gaat niet door voor mij!
    Ik ga er wel heen, maar ik help niet met sjouwen of zo, als ik buk dan doet alles in mijn hoofd zoooooooooo een pijn.

Maar ik moet niet klagen, de baby (Benthe) van annemarie bij de juli mama's lig nu te vechten voor haar leventje, dus dat wat ik heb ik niks vergeleken met dat toch ;)

Oja mijn chef was er zelf niet, dus ik kreeg een collega en die vroeg zo dooooooor over alles. Waarom die ontsteking weer terug was en waarom die antibiotica niet heeft gewerkt bla bla bla

Maar ze zei "ja het is niet anders en dinsdag ben je er toch weer?"

grrrrrrrrrrrrrr :evil:

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    nouja zeg.. wat een reaktie van die collega...

Ja ik lees al een tijdje mee ... ik hoop dat Benthe een heeel sterk meisje is en dat ze er doorheen komt.
    Er brandt hier ook een kaarsje voor haar!

5. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ja fijne collega, ben benieuwd morgen :(

Gaat nu helemaal niet goed met Benthe, echt erg zeg :cry: toen ik het las kreeg gewoon kippevel brrrrrrrr

Oja gisteren heeft sem een stukje gekropen zo 50 cm, maar hij tijgerde wel met zijn voorkant hihi en eerst ging zijn kont omhoog en zijn knietjes onder zijn kont, echt zo grappig om te zien.

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
  7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wat goed zeg van Sem. Rick heeft nog niet het benul dat hij zijn armen erbij moet gebruiken....ligt wel met zijn kontje in de lucht te wiebelen, maar verder komt hij dus niet. ;)

Wat ik mij afvroeg: hoeveel / wat eten jullie kleintjes nu?
    Rick is nu bijna 6 maanden en krijgt nog steeds 5 voedingen. Daarnaast eet hij rustig een potje fruit én een potje groente. Van de 5 flessen zijn er 4 gevuld met 180 ml melk en 1 (de laatste) met 200 ml melk.
    Zoals jullie weten is het overgaan naar 4 voedingen tot 2 keer toe mislukt (misschien was het gewoon nog te vroeg), maar ik zat me nu af te vragen of hij niet te veel binnen krijgt....(als ik hem 5 flessen van 200 ml zou geven, drinkt hij ze ook leeg). Rick is wel erg lang, ik schat nu zo'n 74 cm en is niet dik maar dat wilde ik ook graag zo houden!

Zijn schema is nu als volgt (ongeveer):
    tussen 7 - 8 uur: fles 1
    rond 10.00 uur: fruithapje
    tussen 11 - 12 uur: fles 2
    rond 15.00 uur: fles 3
    rond 17.00 uur: groentehapje
    tussen 7 en half 8: fles 4
    rond half 11: fles 5 met nutrix

Hoe hebben jullie de overstap naar 4 flessen gemaakt: gewoon de laatste late voeding laten vervallen of hebben jullie geschoven met de tijden..... ?

(zeurkous ben ik hoor, als het op Rick's eten aankomt, maar dat wisten jullie al :oops: ;) )

8. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nee hoor je ben geen zeurkous, je kan alles vragen hier hoor, maar of je antwoord krijgt :( hihi van mij wel hoor :)

Sem zijn schema is nu:
    5:30 200cc flesvoeding, daarna slapen.
    9:30 200cc flesvoeding blijft wakker tot na zijn avond eten!
    tussen 11:00 en 12:00 150(lig aan boodschapjes doen e.d.) gram zelfgemaakt fruit en ongeveer 50cc diksap.
    13:30 200cc flesvoeding
    15:00 rijstewafel, met wat slokken diksap
    17:00 200 gram groente, aardappelen en vlees zelfgemaakt prutje! daarna weer wat slokken diksap naar behoefte.
    20:30 210 cc flesvoeding met 3 eetlepels nutrix

Van 5 naar 4 flessen ging zo ineens, sem had minder trek en liet in elk fles zo 60 of meer staan! En de fles van 9:30 wilde hij helemaal niet!
    Dus ik heb wat met de tijd geschoven en de laatste fles toen was 22:30 en die heb ik langzaam naar 20:30 geschoven, samen met de rest van de tijd! dit heb ik in een maand tijd gedaan, dus lekker rustig aan! ;)

Dus Rick geef het echt zelf aan hoor als hij minder de fles wil en wat meer vaste voeding, dan gaat hij minder van zijn fles opdrinken!

dan kan je steeds wat meer fruit en groente geven ;)

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick krijgt dus nu 5 flessen (in totaal 920 ml melk) en dan ook nog +/- 100 gram (ml) fruit en +/- 100 gram groente.... enne ik zie hem voorlopig nog geen fles afgeven hoor ;)

Zo zegt `iedereen` geef hem dan toch 5 flessen en groente en fruit (toen de 4 voedingen mislukte) en zó zegt ´iedereen´ weer da´s ook wel veel wat hij nou krijgt, wordt hij daar niet te dik van........... Hoe creeer je onrust bij een 1e-kinds moeder :rolleyes:
    Maar ik wil dus inderdaad geen dikkerdje kweken (en in mijn beleving worden dikke kindjes niet geboren maar gemaakt), vandaar - alweer - mijn vraag.

Rick slaapt overigens wel nog ´tussendemiddag´ (meestal van 13.00 tot 15.00, en dan maak ik ´m dus wakker, want anders kom ik dus weer in de knoei met het aantal flessen, zucht), daarna is hij meestal wakker tot na de fles van 19.00 uur.

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Sem eet dus ook al vlees....dat heb ik van de week een keer bij Rick geprobeerd (wel uit een potje), daar moest hij dus nog niks van hebben....dat schuiven we dus nog maar even vooruit ;)

11. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    hihi ik ben sinds vorige week begonnen met vlees geven en hij spuugde het gelijk uit, dus ik heb weer iets anders gegeven.

Maar de dag erna weer geprobeerd, hup weer het zelfde liedje :D
    Dus de volgende dag ging ik al vanuit dat hij het weer eruit spuugde maar nee, hij werd zelfs boos als ik niet opschoot met het lepeltje :(

Ik zou je niet al te druk maken over wat andere zeggen hoor, weet er nu ook alles van. Zeker nu je voor het eerst moeder ben, het maak je zo onzeker. Als Rick meer wil en geen fles hoef maar iets anders, merk je het wel aan hem hoor! Geef hem gewoon wat jij goed vind en niet wat andere zeggen, zolang hij maar lacht en tevreden is, dan is het toch prima zo :)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Je hebt helemaal gelijk hoor....maar soms steken de duiveltjes gewoon de kop weer op :-$ :-#

Wat ik me nog afvroeg, hoe is het eigenlijk met Sem zijn bolletje?
    Bij Rick is het gelukkig nagenoeg helemaal over na zijn behandelingen (hij had het KISS-syndroom).

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Pffff, vanochtend is hij voor de 2e keer naar zwemles geweest. Een pret dat hij had, hij begon gelijk te spetteren en te trappelen.

Vorige week was hij helemaal niet moe, maar vandaag: hij heeft geslapen van 12 tot 15 en nu ligt hij alweer te pitten vanaf 17.00 uur...... (als dat maar goed gaat vannacht :confused: )

14. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hij zou afgelopen Donderdag een reductiehelm krijgen, alleen moesten wij hem dinsdag daar ziek melden vanwege die 5e ziekte die hij had.

Dus nu krijgt hij zijn helm pas volgende week maandag.

Zijn bolletje :) is dus nog steeds te plat vandaar die helm!

Als Sem 7 maanden is dan ga ik met hem zwemmen in zo groep met babys, maar nu gaan we bijna iedere zondag een half uurtje en hij vind het ook zo heerlijk :) Hij houdt het nu steeds langer vol gelukkig en dan hoef ik me ook niet zo te haasten meer omdat ik anders bang was dat hij het koud zou krijgen :)

Sem slaapt steeds minder, maar als hij ook zo inspannende dag heeft gehad dan slaapt hij ook veel meer hoor!
    Oja en hoe gaat het met de nachten nu?

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb 'm om 18.45 uur maar wakker gemaakt (hij moest om 19.00 uur toch eten) en dacht och dan leg ik hem een keer rond 20.30 uur in bed....ja duhhh om 19.45 uur hield hij het dus mooi alweer voor gezien..... :(

De nachten gaan eigenlijk nu wel goed, sinds hij dus weer 5 flessen krijgt. Af en toe wordt hij wel wakker (meestal rond 5 uur / half 6) maar slaapt dan wel weer verder als ik hem zijn speentje geef. Maar ik heb ontdekt dat hij dan daarna bij het wakker worden heeft gepoept. Op de dagen dat hij dus aan een stuk doorslaapt tot zeg maar 06.45 uur, heeft hij niet gepoept... Volgens mij wordt hij dus wakker op het moment dat hij moet poepen (want als ik om 05.00 uur zijn kamer binnen kom ruik ik nog niks en een poepbroek die ruik al zodra ik de deur opendoe :oops: 8) ).

De afgelopen 2 nachten heeft hij doorgeslapen tot ergens tussen half 7 en 7 uur, dus da's heel goed. Misschien dat hij het nu dan toch door heeft (behalve dus als het aan het poepen ligt, maar dan hoop ik maar dat het "poepmoment" zich gauw verschuift naar een ander tijdstip ;) )

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Tja, ik dacht dus inderdaad dat Sem zijn helmpje al had, maar was even de 5e ziekte vergeten, sorry....

Leuk zeg, dat Sem het zwemmen ook al zo fijn vindt. Ach en straks in de groep heeft hij gewoon al lekker een voorsprong en is in ieder geval niet bang (meer) van water.
    Ik moet zeggen dat Rick het gelijk al 3 kwartier volhoudt zonder het koud te krijgen, hij heeft veel-te-veel pret om het koud te hebben volgens mij. Hij ziet telkens weer iets nieuws en al die liedjes waarbij gespetterd wordt vindt hij helemaal geweldig. Vandaag is hij ook al voor het eerst onderwater geweest...toen had hij wel zoiets van hee, wat gebeurt er nu, maar toen ik gauw lachte en tegen hem praatte toen hij bovenkwam vond hij het al lang goed. :thumup: Volgens de zwemjuf is het een klein natuurtalentje, hij vindt alles in het water best (en dat heeft zij in al die jaren maar zelden meegemaakt)....[glimt van trots]

17. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hallo dames,

Ik wilde hierbij even laten weten dat ik in mijn album leuke foto's heb geplaatst

Groetjes,
    Claudia :D

18. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Het eet schema van Süreyya is als volt:
    8.30 150cc pap
    10.30 slapen tot ongeveer 11.30
    11.30 wat water naar behoefte
    12.00 200cc fles voeding
    13.00 150cc thee (soms iets meer of minder)
    13.30 slapen tot ongeveer 14.30 - 15.00
    15.00 liga, danoontje of joghurt (elke dag wat anders)
    16.30 warme hap 200gr(aardappels, groente met vlees,vis,kalkoen of
    kip elke dag wat anders) en ongeveer 100gr fruit
    17.30 slapen tot ongeveer 18.30 (niet tot later anders gaat ze pas rond
    22.00 uur slapen en dat vind ik wat te laat)
    18.30 wat diksap (100cc)
    19.45 in bad
    20.15 260cc fles voeding
    20.30 slapen tot 8.00 - 8.15

een enkele keer komt ze s'nachts voor wat te drinken, ze krijgt dan water(meestal maar een paar slokken)

o sinds vandaag krijgt ze het vooor elkaar om op haar handen en knieen te zitten, het lukt haar alleen nog niet om haar handen te verzetten.
    Ze zit dan alleen heen en weer te wiebelen.
    en tijgeren doet ze ook goed. (leuk gezicht joh)
    Bekijk de foto's maar eens in mijn album

Groetjes,
    Claudia

19. minke

minke Actief lid

Hallo dames,

hier ben ik eindelijk weer even. Ben veel in de weer geweest met ons mannetje, dus weinig tijd gehad voor andere dingen... Jibbe is weer ziek geweest :( . Twee weken geleden was hij verkouden, en had het heel erg benauwd. Het ging steeds weer wat beter, maar in enen was het weer mis. Koorts, overgeven, diarree, niet willen drinken en slapen en alleen maar huilen, huilen, huilen. Na drie dagen was het huilen amper nog te horen, zo schor was hij!
    Nu gaat het alweer een stukje beter, hij is al twee dagen koortsvrij en begint weer wat vrolijker te worden. Alleen moet hij nog wel erg vaak hoesten, wat vaak weer resulteert in een onbedaarlijke huilbui... vooral 's nachts... :cry: . Maar we houden hoop dat hij gauw beter wordt, en zijn ritme weer hervind ;) .

@ Ramoontje, ons schema ziet er tegenwoordig als volgt uit (mits hij niet ziek is):
    7.30: fles 180 cc
    9.15: fruithap
    9.30 - 10.30 / 11.00: slapen
    12.00: fles 180 cc
    13.00 - 14.30: slapen
    14.30: flesje diksap
    16.00: fles 180 cc
    17.30: warme hap
    19.30: fles 180 cc met rijstebloem daarna slapen tot ongeveer 7.00 uur.

Toen ik nog op 5 flessen zat, maakte ik hem 's avonds laat nog wakker voor een fles. De kinderarts zei dat als ik hem wakker moest maken voor een fles, hij deze dus niet nodig had. Dus heb ik hem toen niet meer wakker gemaakt, maar zelf steeds laten komen. Overdag kwam hij dan vaak een half uurtje later. De middagfles gaf ik dan vaak rond een uur of half 5 / 5 uur. Dan een warme hap om een uur of 6. Daarna pyamaatje aan en op bed. Om een uur of negen kwam hij dan nog voor een flesje, daarna sliep hij dan de nacht door. Nu hij wat langer wakker is en het goed uithoudt op 4 flessen, geef ik de flessen weer wat eerder, zodat de laatste rond 19.30 uitkomt.

@ Patricia, zijn jullie al weer wat beter? Het zit bij jullie ook niet mee hé? Telkens weer ziek...
    Babyzwemmen kan ik je zeker aanraden. Ik doe het nu vanaf januari en we hebben het prima naar ons zin :D . Jibbe Jens begint gelijk met zijn beentjes te spartelen als we in het water zijn, net alsof hij echt wil gaan zwemmen. De juf had al gezegd dat hij al wel bijna voor z'n diploma A kan :) .

@ Claudia, wat goed zeg van Sureyya! Nog even en ze kruipt de hele kamer door. Dat zie ik Jibbe nog niet doen hoor...

Volgens mij heb ik zo iedereen weer gehad... Groetjes Minke

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ons schema:

*09.00 uur : fles van 230 cc daarna in de box of boodschappen doen.
    *13.00 uur: fles van 230 cc
    Daarna naar bed
    *16.00 uur: groentenhap en in de box spelen
    *17.00 uur: fles 230 cc
    Dan even in de box en om 19.00 in bad en naar bed.
    21.00: fles 230 cc met nutrix

Tim krijgt nog geen fruit ,ivm exzeem, maar daar gaan we binnenkort wel mee beginnen.

Deel Deze Pagina