Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ooooooh gelukkig hihi :oops: dacht dat Sem er raar uit zag zo :(

Gefeliciteerd met Rick, alweer 6 maanden het gaat best snel hè en nu op naar de volgende 6 maanden :)

:oops: Claudia ik schaam me diep :oops: , ik wil steeds op Süreyya haar site kijken en dat zit ik weer ineens ergens anders. En nu met die helm ik kom haast nergens meer aan toe hihi, maar ik ga zeker nu zo kijken en een berichtje schrijven namens Sem ;)

Sem heeft gelukkig weinig last van zijn helm, het op en af doen was echt moeilijk, maar dat gaat nu wel weer :) Hij zit vandaag op de 6 uur en dan een kwartier af en daarna weer 6 uur op en de nachten hoef hij er gelukkig niet mee te slapen nog! Vanaf vrijdag gaan we de nachten erbij doen, ben zoooooooooooooooooooo benieuwd hoe dat gaat aflopen :( ik mag echt nog in mijn handen knijpen hoe hij met die helm omgaat :)

2. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Patricia240477:

Geeft niet hoor we hebben het allemaal druk met zo'n kleintje.
    Ik probeer elke dag een stukje te schrijven in het dagboekje op haar site en gisteren was ik het door de drukte bijna weer vergeten, maar voordat ik naar mijn bed ging heb ik even een klein stukje geschreven.

Ik heb trouwens de foto van Sem bekeken met zijn helm, ik vind het wel stoer staan.
    Ik hoop dat hij er weinig last van onder vind.
    En gelukkig zit je nu niet in de zomer anders zou het voor hem denk ik erg warm geworden zijn.

Nou ik hoor wel wat je van de site vond.
    Groeten Claudia

3. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Patricia240477:

Bedankt voor je berichtje op Süreyya haar site.
    Wil je trouwens best helpen hoor, voor zover als ik het zelf ook snap hihi.
    Die letters kan je vinden op www.freeglitters.com daar type je de tekst die je wilt hebben en dan kopieer je hem naar je site.
    Je moet zorgen dat je ingelogt staat en dan kun je de tekst daar kopieren waar je wil als het niet lukt hoor ik het wel.

Groeten Claudia

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    De tijd gaat supersnel, zucht, 6 maanden alweer......

Heb trouwens net een berichtje achtergelaten op Süreyya's website, ziet er goed uit Claudia!

Rick heeft ook een eigen site: http://rickmeulendijks.toddler.nl
    Is weer heel anders dan de sites op beebiesite.nl, maar vond deze ook wel leuk (alleen jammer dat er geen muziek ondergezet kan worden). Oh en nou hebben ze de toddler-site aangepast, krijg je de gemaakte site een stuk kleiner in beeld... sh*t vond het juist leuk dat de persoonlijke site 't hele scherm vulde :(

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Non-de-kanonnen..... ga ik net boven kijken, want Rick ligt in bed en lag ineens wel heel hard te huilen :cry:
    Kom ik boven, ligt 'ie op zijn buik in bed met zijn muziekmobiel naast hem :( :( :confused: Heeft hij geprobeerd een van de beestjes vast te pakken door op zijn zij te gaan liggen, en heeft 'ie vervolgens het hele ding maar naar beneden getrokken.....schrik me rot.

Heb gelijk een schroevendraaier gehaald en zijn bed naar de laagste stand laten zakken.... De mobiel leeft nog, dus die hebben we maar weer opnieuw vastgemaakt en nu kan hij er niet meer bij (tenminste, niet zolang hij niet uit zichzelf kan gaan zitten/staan).

6. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Ramoontje:

Bedankt voor je berichtje, ik ga zo ook even op rick zijn site kijken.

Zo'n zelfde situatie heb ik ook gehad met Sureyya en haar bedje, alleen zij had het hemeltje in haar bedje getrokken en was op haar buik gaan liggen begon kei hard te huilen en ik schok me ook rot.

En Rick ik hoop dat je vis smaakt.

Nou je hoort nog van me
    Groeten, Claudia

7. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Zo hoorde ik gisternavond van mijn man dat hij de klamboe boven het bedje weggepakt heeft. Tim lag te krijsen als een gek en lag met zijn hoofdje en schouders in de klamboe gedraaid...pfff gelukkig heeft hij het op tijd gezien!

8. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi meiden ben ik even snel.

Claudia, wat een mooie site heb een berichtje voor jou en sureyya achter gelaten :)

Ben ook al een stuk verder gekomen met wat ik wilde op de beebiesite, alleen nog een eigen muziek linkje en dan ben ik zo goed als klaar.
    Ja er komt nog meer foto's bij en ik wil het dagboek steeds bijhouden!

Ik heb bij Sem de mobiel weggehaald, ook die van de box. Want hij trok hem steeds af en dan lag dat ding boven hem. Maar ik heb zijn bedje niet lager gedaan, kost mijn rug :(

Susanne, hangt er bij jou een klamboe? Denk gewoon voor de sier toch?
    Muggen heb je nu niet meer dacht ik!

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Patricia
    Klopt hoor, de bodem omlaag kost je inderdaad je rug. Maar ook de box is al helemaal omlaag hier. Rick heeft echter nog zoveel plezier van zijn muziekmobielen (bed + box), dat ik het zonde vond ze nu al weg te halen....

@Susanne
    Gelukkig dat je man gelijk is gaan kijken en er niets is gebeurd! Normaal laat ik Rick altijd wel effe huilen, soms heeft hij dat nodig om in slaap te komen, maar dit was zo'n groot alarm, dat ook ik met 2 treden tegelijk de trap op vloog (hihi, ben volgens mij nog nooit zo snel boven geweest ;) )

@Claudia
    De vis heeft hem goed gesmaakt. Het was wel uit een potje (shame on me :oops: ), maar dat mocht de pret niet drukken.
    Voor morgen heb ik weer zelfgemaakte prut op het menu staan: doperwtjes/worteltje/aardappel en tartaar.... ben benieuwd.

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    huh, volgens mij staat mijn bericht precies andersom als dat ik het getypt heb, vreemd.....

Oh ja Claudia: nog bedankt voor het berichtje van jou en Süreyya (ik typ steeds 2 R-en, hoe dat toch komt?) in het gastenboek van Rick!

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja de klamboe heb ik voor de sier, ipv een hemeltje!

volgens mij staat ie ook in mijn fotoalbum

(yep heb even gekeken..pagina 2 de groene)

12. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Süreyya heeft vandaag voor het eerst spruitjes gegeten, ik had 120gr. spruiten en 80gr. aardappel.
    Nou het ging erin als pap.
    Wat heeft ze lekker zitten smullen, alles was op gegaan en daarna heeft ze ook nog bijna een half potje fruit op (groot potje) ben toen maar gestopt, maar als het aan haar had gelegen kon er nog wel wat bij.
    Had deze keer alleen groente en aardappels gedaan.

Vandaag heeft ze weer maar 2 slaapjes gedaan, dit is al vanaf vrijdag, en s'avonds gaat ze eerder naar bed vandaag was het om 19.00 uur, toch wel lekker zo heb ik s'avond toch nog even wat tijd voor me zelf.
    Maar vannacht zal ze wel weer een paar keer komen, ik weet niet wat het is met haar, de laatste tijd wordt ze steeds s'nachts wakker en heeft dan honger of dorst.
    Ze heeft altijd lekker de nachten doorgeslapen tot een paar weken geleden, ik heb al bij me zelf zitten denken waar het aan kan ligggen of dat ik misschien iets onbewust veranderd heb in haar ritme, maar dit is niet zo.

Hebben jullie daar ook last van gehad bij jullie kindjes?
    Eerst de nachten lekker doorslapen en dan op eens niet meer.
    Nou ik hoor het wel.
    Ga nu even GTST kijken en daarna nog even wat in Süreyya haar dagboek schrijven op haar site.

Groetjes,
    Claudia

13. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi Claudia,

Mocht Süreyya al spruitjes hebben dan, in mijn kookboekje voor babys stond dat je met kool sooten nog moest uitkijken :(
    Hoe heeft ze er op gereageerd, met haar darmpjes heeft ze er nog last van gehad?

Ik zelf ben heeeeeeeeel dol op spruitjes en als hij ze nou ook lust, dan wil ik die ook gaan geven natuurlijk hihi. We eten al samen witlof, bloemkool, sperziebonen, wortel, andijvie, spinazie, bruinebonen en natuurlijk aardappel, rijst en pasta en vlees/vis/vegatarisch!

Ik ben zelf vegatarisch, maar ik wil Sem gewoon alles geven van vlees. Ik eet wel vis, verder dus van die vervangers :)

14. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ramoontje; het duurt hier ook niet lang meer hoor als de box en het bedje omlaag moet. Sem trok zich gisteren aan een van de spijlen van zijn bedje op en hij zat ineens :confused: Dus ik moet er ook aangeloven helaas, maar ja het is niet anders (au mijn arme rug)
    Sem trok zijn mobiel dus al stuk, we hebben een nieuwe gekocht want die andere was niet meer te maken en die is nu ook stuk, ook weer naar zich toe getrokken :( Dus vandaag geen mobiel voor Semmetje!

Trouwens ik geef Sem zo nu en dan ook gewoon een potje hoor, dat is niks om je daar over te schamen hoor! Als je een drukke week heb en je moet het huishouden nog doen en al die andere dingen met je kind, dan heb je niet altijd tijd om even in de keuken te gaan staan. Ik had zoveel gemaakt, maar Sem zit in zijn sprong en wil niks waar vlees inzit, dus ik zit met een overschot prakjes met vlees!

Dus ik geef nu veilig alleen groente met aardappel/rijst/pasta!
    Vis en vlees ik krijg het er nu niet in bij hem, terwijl hij het een paar weken geleden er een moord voor deed :D

15. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Susanne;
    hihi ja dat is waar ook jij had een giraffe thema voor Tim toch?
    Dus vandaar ook zijn carnavalpakje toch?

:)

16. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

:confused: :oops: Ik heb er helemaal overheen gelezen hihi dat bedoel ik dus ook, het gaat soms zo snel al die berichtjes dat je weleens over een berichtje heen leest.

Ik heb ook zo site gevonden waar je allemaal letters en plaatjes mee kon veranderen en zo, dus als je wil kijken het is veranderd hoor hihi

Mijn link staat ook onder mijn banner nu!

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Nou we zijn weer ruim een week over op 4 voedingen en ja wel hoor: het is weer raak! :( :( :cry:

Vannacht om 4 uur was meneer weer wakker. Ik dacht het eerst af te kunnen met zijn speentje maar al gauw was het brullen geblazen. Om 5 uur heb ik hem uit bed gehaald en bij ons neergelegd, maar ja da's ook geen oplossing, na 5 minuten was hij het beu. Toen heb ik van lieverlee maar weer een halve fles gemaakt. Daarna heeft hij weer geslapen tot 8 uur (mijn man: krijgt hij nou weer een fles? Ja duh, die vorige was maar een halve en inmiddels 3 uur terug schat?!). Na die fles hebben we samen nog verder geslapen tot 10.00 uur (Rick in zijn bed en ik in het mijne)....

Wat is dat toch waardoor dit iedere keer gebeurd? (zucht, ik vind dit niet leuk :confused: )

(@Claudia, je ziet dus hier gebeurt het ook, alleen bij ons is er met 5 voedingen op een dag niets aan het handje en zodra we op 4 zitten gaat het na +/- 1,5 week mis.....)

18. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Patricia240277:

Ik heb die spruiten gewoon geprobeerd en ze heeft nergens geen last van gehad, ze vond het heerlijk.
    Süreyya eet nu ook nitraat rijke groente, maar niet vaker dan 1 keer per week.
    Verder eet ze:
    spinazie, sperziebonen, snijbonen, wittebonen, bruinebonen, krootjes, worteltjes,bloemkool maar niet van harte, broccolie, mais, paprika, courgette, witlof wel geprobeert maar vind ze niet lekker, aardappel, bulgur, rijst (niet geprakt), kip, kalkoen, rundvlees, zalm, kabeljauw filet, makreel, en verder weet ik het effe niet meer
    Ze eet ook soms een halve boterham.
    En ik had perongeluk een potje gekocht van fijnproefertje maar dat was vanaf 8 maanden omdat erstukjes in zaten.
    Ik dacht ik probeer het gewoon, nou het was nog sneller op dan anders.
    Het was courgette met rijst en kip.
    Ze vond het echt lekker.

Had trouwens voor Süreyya een bed beschermer gekocht voor in haar bedje.
    Ik dacht dan kan ze het hemeltje niet haar bedje in trekken en dan valt haar speen niet steeds op de grond, nou voor haar speen is het een uitkomst, maar voor het hemeltje niet want ze pakt hem nu gewoon boven de bedrand.

Nou ga haar nu naar bed brengen want ze is het een beetje zat, het was een drukke dag.

Groeten,
    Claudia

19. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi meiden, :oops: sorry dat ik zo laat van me laat horen.
    Heb het best druk gehad met die helm en Sem natuurlijk hihi :)

Maar het gaat goed met hem, hij heeft hem nu de hele dag op en dus ook de nachten. Hij doet net of hij hem niet op heeft en doet er alles gewoon mee en 1 x per dag gaat hij af zo 1 a 2 uur. om de dag gaat hij in badje en dan gaat die helm zo 1½ uur af, ook omdat zijn haartjes goed moeten drogen voordat de helm erop gaat :D En de andere dagen maar 1 uurtje en dat is dan om 17 uur dan krijgt hij zijn maaltijd en dan lekker zonder helmpje op en anders zit het helmpje onder het eten hahaha

Oja gisteren de meeting gehad van de mei-juni-juli mama's en het was heel gezellig, ik zat er wel heeeeeeeeeel illegaal hoor hihi

Foto's heb ik niet kunnen nemen omdat ik mijn camera was vergeten!
    Dus als je ze wil zien dan kan je ze bekijken bij de topic mei-juni-juli mama's en anders ergens vandaag of morgen op mijn site, dan zet ik wat foto's bij die ik heb gekregen op de mail.

20. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ramoontje: Hoe gaat het nu weer met Rick, zit hij weer op 4 voedingen en slaapt hij weer door? Als het zo blijf dan toch maar wel een klein flesje voor dat jij naar bed gaat geven, dan komt hij hopelijk wel de nacht goed door ;)

Claudia: ik heb zaterdag spruitjes geprobeerd en hij heeft het uitgespuugt :confused: en keek mij heel boos aan :( Ik dacht nou moe mamma vind spruitjes wel lekker en jij niet, jammer maar het is niet anders! Gelukkig had ik nog witlof/aardappel puree uit de vriezer gehaald en dat heeft hij wel lekker opgegeten! hihi

Deel Deze Pagina