Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Patricia:
    het gaat gelukkig goed in de nachten, die honger 's nachts is tot nu toe bij 1 nacht gebleven (gelukkig!). :)
    Op dit moment vind ik zelfs weer dat hij veel slaapt....om 20.00 uur zijn fles, dan rond 20.30 uur naar bed. Soms wordt hij rond 06.00 uur ergens een keer wakker en soms niet. Hij slaapt dan tot ergens tussen 7 en 8 uur en krijgt dan een fles. Daarna sliep hij vorige week nog weer tot een uur of 11! Vaak was hij na zijn fles van 12.00 uur al weer moe en lag hij rond 13.00 uur al weer in bed te knorren.....dat houdt hij dan ook nog rustig vol tot ergens tussen 15 en 16.00 uur..... :confused: :confused:
    Volgens mij zit hij in een sprongetje of zo (alhoewel ze dan meestal juist niet willen slapen).... Maar goed dat maakt mij niet uit! Het gaat nu goed met de 4 flessen en da's het belangrijkste. Ben benieuwd wat ze morgen op het CB zeggen... (en ik ben zeer benieuwd hoe lang mijn menneke is en hoeveel hij weegt)

Oh ja, gisteravond had ik mij per ongeluk vergist en heeft Rick een heel potje (lees 200 ml) groentehap gegeten en ook nog een danoontje toe! :confused: Was wel wat veel maar het ging er in als koek (en nog mopperen toen het op was, hihi kleine vreetzak). :D

Spruitjes heb ik nog niet geprobeerd maar daar zit natuurlijk wel een hele specifieke en sterke geur/smaak aan, kan me voorstellen dat Sem zoiets had van "mam wat zet je me nou voor?"..... Ik zal ze van de week ook eens bij Rick proberen, kijken wat die er van zegt.... (die moest tot voor kort niets van rundvlees weten en gisteravond heeft hij dus een heel potje met rundvlees en groenten op!).

Hoe had jij de witlof klaargemaakt Patricia....die wilde ik Rick ook eens geven maar ik weet niet zo goed hoe ik die klaar moet maken....(voor onszelf zou ik de blaadjes koken, rolletje spek erom, beetje geraspte kaas erover en hup in de oven, maar dat gaat voor Rick natuurlijk niet ;) )

Rick heeft trouwens afgelopen weekend voor het eerst in de grote autostoel gezeten in de auto....hij vond het super! Er is een wereld voor hem opengegaan zeg.....die banaan voor het raam was eerst heel interessant en toen ontdekte hij dat hij buiten kon kijken...pret voor tien!
    (hij past nog wel in de maxi-cosi, maar zijn bol begint nu uit te steken (als hij niet onderuit gezakt zit ten minste)....vandaar)

2. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hallo Dames,

En een mededeling:

IK BEN ZWANGER

Het is iets sneller dan de planning maar we zijn er wel erg blij meer.
    Zo wacht je 9 jaar op de eerste en nu heb je binnen 1.5 jaar twee kindjes als alles goed gaat

Volgens mijn berekening ben ik rond 27 september uitgeteld.

Groetjes,
    Claudia

3. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :({|= :({|= :({|= :({|= :({|= :({|= \:D/

Joepie gefeliciteerd Claudia hhihihihi, leuk joh!

Is zeker kort op elkaar, maar dat maakt toch niet uit :p

Ik wacht nog even hihi

4. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    gefeliciteerd ja wij wachten ook tot oktober ergens in die beurt gaan we er weer voor :D

5. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ramoontje;

gelukkig maar dat het bij 1 nacht is gebleven, nou zo zie je maar dat ook Rick het kan :) Dus mamma en pappa blij nu en komen aan hun rust toe :D

Sem moet al een tijdje niks van rundvlees hebben, dus van de week weer eens kijken of hij het nu wel wil. Gek he dat ze het ineens wel willen en daarvoor niet :(

Oja witlof:
    Dit is ongeveer 3 porties geven ze aan in het boek "opperdepop"
    Maar ik maak al meer hoor! Sem krijgt al bijna 200 per keer en ook een danoontje na!
    150gram aardappels, geschild in blokjes
    1 struikje witlof in repen
    2 appels, geschild en in blokjes
    2 el rijstebloem of opvolgmelk om het wat smeuiger te maken.
    dit pureren met een staafmixer of blender.

1. Kook de aardappelblokjes in een pan met een flinke laag water afgedekt met deksel ca. 5 minuten. Voeg dan het witlof en de appel toe en schep alles om. Laat het geheel nog ca. 10 minuten afgedekt koken tot alle ingrediënten gaar zijn.

2. Giet de groenten af. Pureer het geheel met een staafmixer en of blender tot een fijne puree. Voeg om het hapje iets romiger te maken eventueeel rijstebloem en moedermelk of opvolgmelk toe.

Sem is er gek op!

6. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Joh Munt zou jij ook zo snel weer zwanger willen zijn?

Ik wil zo rond de zomer volgend jaar ergens gaan klussen hahaha

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Claudia: gefeliciteerd zeg! Wow alweer een tweede kindje onderweg (wij wachten nog even tot rond Rick's eerste verjaardag hebben we besloten; maarre de tijd gaat zo snel dat dat vast ook al heel snel is)

@Patricia: thanks voor het witlof recept. Ik zal het eens uitproberen van de week!

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Gefeliciteerd Claudia!

Wij hebben het ook al over een tweede gehad, maar omdat ik een keizersnede gehad heb, wil ik toch maar even wachten tot Jamie 1jr is. Als het aan manlief ligt gaan we nu al weer voor, hihi!

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Zo net terug van het CB.....

Sjongejonge onze (grote) kleine jongen doet het super: 74,7 cm lang en 9.140 gram! :confused:
    Van de CB-arts mag hij rustig 4 flessen (200 ml elk) en een heel potje fruit en een heel potje groenten eten, was niets mis mee voor zo'n lang jongetje! (en ik maar denken dat hij nou al zo veel kreeg ;) )
    Enne: met broodkorstjes mag hij ook blijven oefenen, als hij een boterhammetje wil eten mag dat ook al :confused: Dan moet wel de fles van 12.00 uur aangepast worden, maar da's ook wel logisch natuurlijk!

Sh*t, hij wordt echt al groot :cry: ......het gaat veel te snel :cry:

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Patricia:
    bedankt voor je berichtje in Rick's gastenboek, echt heel erg leuk!

11. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ja om die zelfde reden wacht ik ook maar even tot Sem zeker een jaar is geweest, die baarmoeder heeft al zo te verduren gehad :cry:

En de gyn heeft verteld dat je beter een jaar kan wachten na een keizersnee.

Hee claudia jij had toch ook een keizersnee gehad :confused: :p

12. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Goh Bianca wat wordt Jamie groot zeg, al een hele vent hihi

Leuk om ze te zien veranderen, van ukkepuk naar dreumes!

13. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Heeeeey Ramoontje,

Is Rick al ruim 9 kilo :confused: hihi en hij is zeker lang ja hihi

Nou dan vind ik ook dat hij zeker op de 4 flessen mag hihi, fijn toch dat hij binnenkort aan de boterham mag :)

Sem is nu 70 cm en weegt ongeveer bijna 8 kilo, de laatste keer was hij op het cb 7548.

Ze worden zeker groot, gisteren gaf ik Sem een soepstengel voor het eerst en hij zat er als een gek op te sabbelen en knabbelen. Hij heeft er 15 minuten over gedaan en toen was het op! Ik ga van het weekend brood proberen weer, want Sem ging vorige week een paar keer kokhalzen ervan :( Was zooooooooooo een zielig gezicht, maar misschien dat het nu wel lukt :(

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @ Patricia
    Bij de broodkorst heeft Rick nog niet gekokhalst (heeft het ook pas 2 keer gehad hoor)....maar ik dacht hem laatst een stuk banaan te geven ter grootte van zijn vuistje om te eten.....ja toen kokhalsde hij dus wel (Hij had er gewoon de helft afgebroken....tja dat ging dus niet)

Tja, ruim 9 kg al weer, en het is niet eens een dikkerd! (maarja hij is dan ook lang)

Hij heeft wel een schimmeltje :cry: net boven zijn plassertje......Ik was al ijverig gaan smeren met billencreme, dacht dat het misschien een beetje luieruitslag was, maar de CB-arts zei het was een schimmeltje, maar verder heel onschuldig. Heb dus gelijk bij de apotheek een zalfje gehaald.... Hoe komt hij daar nou weer aan? :confused: (ach ja, hoe kom ik er zelf ooit aan, gauw afkloppen, trouwens is al weer even geleden ;) :oops: )

15. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    had een vraagje he hebben die van jullie allemaal al tandjes? Firdaous is nog tandenloos haha

Ze krijgt nu sochtends na de eerste voeding een fruithapje en een beetje sap van olvarit en daarna gaat ze in bad en drinkt ze 1 borst om te slapen dus heb eigenlijk al 1 voeding vervangen goed he.. savonds een groentehap met een beetje sap en 1 borst

dus ze krijgt nu ongeveer 4 voedingen en fruit /groentehap op een dag (ipv die 5 borstvoedingen) heb vandag een beetje brood gegeven met smeerkaas klein beetje om te proberen nou mevrouwtje heb gesmult!

wat maken jullie allemaal voor groente klaar?

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    oh maak alles vers heb een keer een potje met vis en wortel/tomaat gehad nou wat was dat smerig zeg en stinken! en kotsen dat ze deed dat dus maar niet meer!

17. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland

18. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi Iman,

Ja Sem heeft ook al 2 tandjes onderin, staat echt schattig :)

Eerst kwam links onder en 2 weken later rechts onder!

Ik maak zoveel verse groente mogelijk, maar ook wel eens wat makelijks hoor :p Dus dan maar een potje met groente of iets anders :D

Ik kook veel uit dat boek van de albert heijn "opperdepop" een geweldig kookboek. Sem is helemaal weg van alles met wortel erin en ook waar sperzieboontjes doorheen zit, rundvlees vind hij niks! Kip moet ik nog proberen en vis ik heb zo zelfde potje als jij had......................is die echt zoooooooooo vies :eek:

Denk dat ik beter zelf iets van groente met vis kan maken voor hem!

Morgen krijgt hij verse courgette met aardappel en overmorgen staat er wortel met aardappel op het menu :D

19. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    heeeeeeey Munt alles goed daar met jou en Esmee?

Leuk he als ze tandjes hebben?

Heb jij al een foto kunnen maken ervan, hier lukt het nog niet hoor :( Sem houdt steeds zijn tong ervoor en als ik het net heb, dan is de foto wazig grrrrrrrrrrr :x

Maarja hoop dat het binnenkort toch wel lukt, die linker is al helemaal tand en die andere nog maar voor de helft denk ik!

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He Claudia.. gefeliciteerd joh! Lekker snel... leuk voor de kids straks!
    Maar wel vermoeiend hoor, 2 zo snel achter elkaar... Hier zit er 20 maanden tussen en dat is al best aanpoten hoor! Maar wel leuk hoor!

Iman, Tim krijgt nu pas zijn 1ste tandje door.. Is normaal hoor dat ze pas na 6 maanden tandjes krijgen.Sommige kindjes zelfs pas bij 9 maanden.

Yessss Tim heeft vanavond, worteltjes met aardappels gegeten (zelf gekookt) en een danootje na.
    Gisterenavond heeft hij een fles met bambix gehad en heeft weer heerlijk geslapen!

Met de eczeem gaat het ook supergoed... hij heeft er bijna geen last meer van...
    Ow en hij kan zoooo heerlijk schaterlachen.. dan smelt ik gewoon...

Met jullie kids ook alles goed?

Deel Deze Pagina