heey patricia ja goed hier en met jou en sem? kzal ff nieuwe batterijen kopen voor fototoestel en zal dan even proberen een foto te maken.zet ze dan even in mn album. groetjes marielle en esmee
@Iman: Rick is nog tandenloos (heeft wel een gigantische spitse bult acht op de plek van een kies, maar daar blijft het nog bij). Rick krijgt eigenlijk heel veel al (witlof moet ik nog proberen, verder: worteltjes, sperciebonen, doperwtjes, snijbonen, bloemkool, broccoli, tomaat, courgette, aardappel, rijst, danoontje, yoghurt, stukje brood, liga, rijstewafel, kip, kalkoen, tartaar, varkensvlees, rundvlees, allerlei soorten fruit etc.). Ik probeer het zoveel mogelijk vers te maken, maar soms zijn potjes ook gewoon handig! En daarnaast natuurlijk nog zijn fles 4 x op een dag.
Munt; wij hebben zeker weinig pagina's vergeleken met de andere topics wij kletsen niet zoveel hier en de meeste daar horen wij niks meer van dus het is soms best stil hier. Daarom dat ik vaak bij de topic juli mama's en de topic mei-juni-juli mama's zit, ja wel illegaal maar ja ik vind soms even kletsen wel leuk hihi O Susanne; van mij mag je de volgende keer mee hoor met die meeting van de andere topic Ik heb het idee dat iedereen daar overheen had gelezen, ach tegen die tijd nodig ik jou uit en misschien meer van de augustus mama's. Trouwens wij kunnen toch ook eens een meeting afspreken met elkaar en wie van de andere topics ook mee willen die meld het maar hihi Alleen voorlopig zit ik de komende 2 maanden ieder weekend VOL
Hallo Meiden, Ben ik weer, heb het even druk gehad dus vandaar dat ik zo laat reageer. @Patricia240477: Ja, ik heb ook een keizersnede gehad. Het was ook eigenlijk de bedoeling om pas te gaan klussen voor de 2de na sureyya haar verjaardag, maar de regenjas van mijn vriend had het begeven, dus vandaar. Voor Sureyya zijn we bijna 9 jaar bezig geweest om zwanger te worden en nu heb ik dadelijk 2 kindjes binnen 1,5 jaar. Maar we zijn wel ontzettend blij, en ze kunnen straks lekker met elkaar optrekken. Ben trouwen vandaag naar de verloskundige geweest voor het eerst, ik had toevallig de verloskundige die ook mijn bevalling heeft geleidt totdat de gynecoloog het overnam, dus dat was wel leuk. Ze vond dat Sureyya echt groot geworden was en we hebben het ook nog even over de bevalling van haar gehad en wat de kans is dat weer het zelfde gebeurt. Maar dat kan ze niet zeggen, het is gewoon afwachten. Ik maak me er verder ook niet druk om en zie wel wat er gebeurt, maar ik weet wel wat er kan gebeuren dus ik ben wel een beetje voorbereid. 15 Maart ga ik voor een echo, om de termijn te bepalen. Weet namelijk niet precies hoelang ik zwanger ben i.v.m onregelmatige menstruatie. Ben sinds de geboorte van Süreyya maar 2 keer ongesteld geweest. En de eerste keer was al na 5 weken. Volgens mijn berekening (als hij kolpt) ben ik 1 maart 10 weken zwanger. Maar we wachten wel even de echo af dan weet ik het zeker. @Iman: Süreyya is ook nog steeds tandenloos
Ikke ben voor een eigen meeting! Ik heb gezien en gelezen hoe leuk de andere mama's het hebben gehad; ikke wil ook..... 8) Rick heeft gisteravond voor het eerst spinazie op. Hij vond het niet zo lekker, heeft maar een half bordje gegeten. Toen heb ik hem - voor het eerst - maar een halve boterham gegeven in kleine blokjes, met een klein beetje boter......zo hé in no time weg boterhammetje! Als ik hem dan zo lekker van een bammetje zie smullen moet ik bijna huilen, van geluk en dat hij nu echt groot wordt (en niet alleen qua lengte)....zucht....
Claudia: of vandaar hihi Nou dan plannen wij toch ook een keer een meeting, alleen waar en wanneer dat moeten we even uitzien te komen met z'n alle. En waar zijn al die andere augustus mama's Sjarrel, Mama van Hummel, Sjalleke, Saona, Ellen 1973, Wendyfardo, Chanel, Selin, Christel1986, Sharm. en wij dan Susanne1979, Ramoontje, Sureyya, munt, Minke, Iman, Queenbee vergeet ik nog iemand? Ik heb vanmorgen en produktieve ochtend gehad, ik heb echt het hele huis geboend en gesopt, bedden verschoond en overal gezogen en gedweild. Dus nu ga ik lekker op dikke krent zitten en niks meer doen, ja Sem zo een fles geven hihi
OOOOOOOOOOOH stom zeg ik vergeet helemaal te zeggen dat Sem net zelf ging zitten, maar na een paar minuten viel hij om Hij zat op zijn kont met zijn handjes tussen z'n benen en soms dan deed hij zijn handje naast zich op de grond neerzetten zodat hij niet zou omvallen, maar dat heeft nog niet echt geholpen Ze worden zeker groot Ramoontje ik geniet er nog van dat hij nu nog best klein is, maar ja voor je het weet gaat hij echt kruipen en daarna nog een lopen Dan is de rust voorbij en kan je ze achterna en zeggen neeeeeeeee niet doen, laat staan, kijken met je oogjes en niet met je handjes en bla bla alles wat mijn ouder zeiden vroeger tegen ons.
Tja wanneer en waar zal nog wel een gepuzzel worden, maar we komen er vast wel uit! Toppie, verheug me er nu al op (en normaal ben ik niet zo van het ontmoeten van mensen via het internet, maar dit is toch wel anders, hihi) Zo Patricia, jij ook al zo ijverig? Hier nog zo'n ijverige muts hoor: heb alle ramen gewassen (wel in 2 dagen, maar wij hebben dan ook 3 complete woonlagen).....Dus ik doe vanmiddag ook niets meer! Enne stofzuigen doe ik bijna iedere dag (beneden echt iedere dag, boven om de dag), maar dat moet ook wel met een hond in huis (en zeker met dit hopeloze weer). Wauw Sem gaat al zelf zitten; you go Sem! Rick wil ook graag zitten maar doet het nog niet zelf. De CB-arts adviseerde om hem dan niet te veel neer te zetten (dan blijft hij best goed zitten), want dan konden we wel eens een "billenschuiver" krijgen (een kindje was i.p.v. kruipen op handen en knietjes, dus op de billetjes vooruit schuift)...... Kruipen doet hij nog niet, hij oefent wel hard, maar lukken doet het nog niet. Hier in de woonkamer hebben wij tegels, dus daar leg ik hem dan maar niet op, maar boven hebben we vloerbedekking, daar kan hij lekker oefenen! Tja al zou je niet op je ouders willen lijken, straks lopen we inderdaad allemaal te roepen: Neeee, niet doen, neee mag niet, kijken doe je met je oogjes, niet aankomen, laat de hond met rust, etc.
Volgens mij zijn alle andere mama's ook aan het poetsen geslagen, het is hier zo stil.... (neem tenminste niet aan dat jullie met dit pestpokkenweer (sorry) allemaal aan de wandel zijn gegaan?)
Ooooochhhhhhhhhh, Rick heeft zo'n luieruitslag dat zijn billetjes er zelfs kapot van zijn Zou dat van de granen in het brood/bambix papje kunnen komen, dat zijn darmpjes daar nog niet aan toe zijn of zo? Of zouden er toch tandjes in de weg zitten? :-k Eens even in zijn mondje spieken..... ****************************************** Nou nog geen tandje(s) te bekennen hoor, ja een dikke bult achter in zijn mond (daar waar de kiezen komen), maar nog niets wat er door steekt. Verder heeft hij er gelukkig geen last van
Hallo hier zijn we weer. Wij hebben weer een mijlpaal bereikt. Süreyya gaat zelf staan in de box, ze kan het alleen doen als ze zit, ze zet dan haar voeten tegen de spijlen en trekt zich dan om hoog. Gelukkig kan ze nog niet zelf gaan zitten dus doet ze het alleen als ik haar zittend in de box zet. En verder........wat voel ik me beroerd zeg. Ben de hele dag kots misselijk en dit al bijna 2 weken en het lijkt wel of het elke dag erger wordt. Toen ik zwanger was van Süreyya had ik er ook wel last van maar toen alleen in de ochtend, maar nu is het gewoon 24 uur per dag. Verder zijn Süreyya en ik een beetje grieperig, zijn allebij de hele dag aan het niezen en hoesten, en zo denk ik s'avonds eindelijk in slaap te vallen de dan wordt Süreyya weer wakker. En op de dag kan ik ook nauwelijks even bij tanken want zij slaapt hooguit 2 keer een half uurtje. Ik weet niet wat het is met haar de laatste weken elke 2 a 3 uur wordt ze wakker s'nachts, echt heel lastig want ik voel me op dit moment heel erg moe. Maar ja hoop dat het over een paar weekjes een stuk is opgeknapt. O,ja wat ze ook doet is op haar handen en tenen staan en dan gooit ze haar kont helemaal omhoog en dan wiebeld ze met haar kont heen en weer, ook doet ze een klein beetje kruipen, maar dat is echt nog maar een klein stukje want dan gaat de tijgeren want dat gaat veel sneller. Echt leuk joh om te zien. Nou verder geen mededelingen meer Groeten Claudia
dat wakker worden heeft firdaous ook de laatste nou 4 dagen midden in de nacht denk toch misschien tandjes... voor de rest doet ze het heel goed alhamdulilah! oh ja wie zin heeft om te kleien moet langs komen haha heb me rot gelachen om die poep van haar! dat met die kont doet firdaous ook ze is echt superdruk! ze rolt door de hele kamer heen en als we aan het praten zijn momelt zij er doorheen zeg hallo ik ben er ook nog.. Oh Claudia nog gefeliciteerd! erg he dat misselijk zijn heb het ook gehad vreselijk de hele dag tot wel 4 maanden en amper kunnen eten en alleen maar suf liggen..... oh firdaous heeft vandaag vis meegegeten en smulle dat ze heb gedaan ook af en toe een boterham smeerkaas gaat er met gemak in!
Hier gaat het ook erg goed met Tim. Hij krijgt nu voortaan fruit en een maaltijd met aardappels en vlees. Het gaat echt goed. Gisteren heeft hij om 13.00 uur een fles gehad en eigenlijk moest hij die om 17 uur weer één hebben. Maar hebben hem toen een potje eten gegeven. (waren op visite en dus geen verse maaltijd bij ons, vandaar een potje) en wat denk je.. hele potje ging leeg en hij heeft dat volgehouden tot 22.00 uur. Toen hebben we hem een fles voor de nacht gegevenen en heeft hij weer goed geslapen.. Yessssss vandaag gaan we het weer proberen... wie weet lukt het om op 3 flessen over te gaan. (hij krijgt overigens flessen van 250 cc per fles) Ja leuk een meeting, alleen ik vind het op de snelweg rijden echt verschrikkelijk en ik ben dan ook bang dat ik niet bij de meeting kan zijn (tenzij hij hier in de buurt is maar dat is voor jullie weer erg ver)
ik heb een vraagje aan allemaal wat geven jullie nu allemaal qua eten en hoelaat geven jullie het laatste maaltijd?//
Hier Rick's schema nu: - tussen 7/8 uur: fles 1 (200 ml) - 10.00 uur: fruithap (200 ml) - 12.00 uur: fles 2 (200 ml); soms ook een stukje brood of pap - 16.00 uur: fles 3 (200 ml) - 18.00 uur: groentehap (200 ml) - 20.00 uur: fles 4 Rond 7 maanden moeten we toch langzaamaan naar 3 voedingen, dus dan verminderd de flesvoeding van 12.00 uur en komt daar een boterhammetje bij. Ik denk tenminste dat ik het zo ga aanpakken. Verder gaat het hier hartstikke goed. De voorgaande 2 nachten heeft hij wel gespookt tussen 1 en 2, maar na een troostronde bij mama tegen de schouder heeft hij lekker door geslapen. Afgelopen nacht was het weer over! Wel heeft hij op dit moment zoals ik al schreef zijn billetjes echt stuk van de luieruitslag. Hoe lang kan ik dit aankijken eer ik er eventjes mee naar de HA moet? (ik vind het zo zielig, maar hij heeft er weinig last van gelukkig)
voor die billetjes moet je sudocrem gebruiken grijs met roden verpakking gewoon bij de drogist te krijgen werkt erg goed!
@ Iman: dan ben ik dus al goed bezig, want dat smeer ik er al op. Ik heb ook Bepanthen, dat kan er geloof ik ook op (zometeen even kijken op de tube). Tot nu toe helpt de sudo namelijk niet echt......
firdaous haar schema: 9:00 uur borstvoeding 10:30 fruithapje (sinds een paar dagen een bruine boterham met smeerkaas) + fruitsapje.. half flesje 12:00 uur/13:00 na het badje om te slapen even aan de borst 15:30 uur 1 borst (halve fles zeg maar) 17:00 uur groentehap met sapje en misschien een beetje borst 19:00 uur 2 borst 21:00 uur 2 borst en voor het slapen ff een beetje borst dus ik zit ongeveer aan 4 borstvoedingen.. en ongeveer 1 flesje sap ze heb gauw dorst