Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    wat ik wel een nadeel vind is dat firdaous altijd gaat slapen aan de borst.. als ik hem dan daarna wegtrek neemt ze wel haar duimpje maar uit zichzelf gaan slapen lukt niet... tsja misschien is ze het gewend...

2. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    firdaous heeft het ook een keer gehad heeft wel anderhalve week geduurd was nog net niet open..

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick had eigenlijk nooit luieruitslag. Ja heel soms een beetje, maar dat trok dan meestal gedurende de dag wel weg. En nu was het gisterochtend (+/- 7 uur) weer rood en bij het opstaan (+/- 10 uur) was het ineens stuk, en dan bedoel ik echt met vocht enzo (sorry)....hmmmm

Moeten morgen wel naar zwemles, zou dat geen kwaad kunnen?

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    En als Firdaous eens wakker wordt 's nachts, valt ze dan wel weer zelf in slaap, of ook niet?

Rick gaat altijd zonder problemen wakker naar bed maar 's nachts kan hij meestal niet zelf opnieuw in slaap komen. Als ik hem 's avonds wel eens hoor (gisteravond ook weer toen ik naar bed ging), dan valt hij wel weer in slaap (of mogelijk doet hij het wel in zijn slaap, dat kan natuurlijk ook nog), maar als hij dus 's nachts wakker wordt (en dat gebeurt nogal eens tussen 5 en 6), dan moet ik opstaan om hem zijn speen te geven (en te checken of hij niet overdwars in het ledikant ligt of op zijn buik, want hij kan nog niet terugdraaien) en dan slaapt hij weer zonder problemen verder. Tja mogelijk is hij er aan gewend dat ik 'm zijn speen in zijn mond stop, maar dat kan hij echt nog niet zelf (dan beland het schildje in zijn mond ipv de speen).... ;) :rolleyes:

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hier is het nu zo:

8.00 uur fles 230 cc met bambix
    10.00 uur fruithapje en sap na
    13.00 uur fles van 250 cc
    17.00 uur heel potje eten
    21.00/21.30 uur laatste fles van 250 cc

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wow, 230 / 250 cc.....pffff ik heb bij Rick al het gevoel dat ik hem aan het verzuipen ben als er meer dan 200 ml in zijn fles zit ;) Maar hij krijgt dan ook nog 4 flessen....

Maar goed, zolang Tim en Rick het er goed op doen, mag dat verschil ook zijn! :D

7. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    eigenlijk is ze nooit wakker snachts heel soms als ze dan erg moe is doet ze dr duimpje in dr mond en slaapt ze verder maar nu is ze dus goed wakker en huilt ze ze wil dan niks weten van een speen ik moet bij dr zijn.. en wakker in bed leggen haha nee hoor echt niet zodra ik wegloop gaat ze schreeuwen.. pff ja

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Wij proberen net vanaf gister om er bij Jamie ook 1 fles af te doen, nu dus 3 flessen. Dit is zo'n beetje z'n schema;

-07.00u 240cc fles
    -10.00u/10.30u fruithapje
    -12.00/12.30u 240cc fles
    -15.00u koekje, rijstwafel
    -17.30u/18.00u groentehapje
    -20.30u 240cc fles (soms met beetje nutrix)

En verder krijgt hij als hij 's middags beneden is diksap in zn fles, zodat hij zelf kan pakken als hij dorst krijgt.

9. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :confused: zoooooooooo zijn de augustus mama's op dreef met kletsen hihi, oke dan gaan we nu de juli mama's inhalen hahaha, nou dat zal niet echt lukken :)

Ramoontje denk dat het misschien door de bambix komt, Sem zijn kontje is ook een beetje aangetast. Hij moet wennen aan die bambix, maar het gaat wel. Ik gebruik sudocreme en ik maak het daarvoor goed schoon met lotiondoekje en dan droog maken met een hydrofileluier.

Oja bepanthen kan ook hoor, is ook heel goed voor de billetjes :) ;)

Sem rolt ook de hele kamer door, doet pogingen om te kruipen maar het is meer buikschuiven hihi

Susanne: we zien wel tegen die tijd met die meeting ;) Ik vind het zelf niet zo erg om meer die kant op te rijden, maar ik weet natuurlijk niet of dat voor iedereen geld :)

10. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem zijn schema is nog niet veel gewijzigd na de laatste keer geloof ik, volgende week dinsdag moeten wij weer naar het cb.

dit is zijn schema nog:

6:00 200cc fles
    9:30 200cc fles
    tussen 11:00 en 12:00 een fruithapje en wat sap
    13:30 200cc fles
    17:00 warma maaltijd en danone toe en 100 cc sap.
    20:30 200cc fles met 3 eetlepels nutrix.

Ik wil de fles van 9:30 vervangen voor een bord bambix, maar het cb hier is daar nog niet overeens :(

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dus toch van de granen dan?
    Het wordt nu in ieder geval wel minder, maar hij heeft dus ook geen brood of bambix meer gehad. Hoe kun je hem daar dan het beste aan laten wennen? Halve fles en half bordje pap of zo, voor een paar dagen..... Rick heeft er geen last van, maar ik vind het zo sneu als zijn kontje er zo uitziet...(dus eigenlijk gewoon mijn probleem! ;) )

Rick eet ook lekker danoontjes! Hij vindt het echt om te smullen. \:D/ :whistle:
    Sinds vorige week vindt meneer alleen mama's zelfgemaakte groenteprak niet lekker meer :-k , dan kom ik niet verder dan een klein half bordje, terwijl hij rustig 200 ml wegeet als het een potje is..... Nou ja, dan maar tijdelijk alleen potjes en zelfgemaakte fruithap (dat eet hij wel; toch vreemd).....proberen we binnenkort wel weer een keer een zelfgemaakte prak. Enne: aan de stukjes kan het volgens mij niet liggen, in de fruithap die ik zelf maak zitten ook stukjes en rijstewafel / boterhammetje enzo eet hij wel.... Ach ja, zal wel weer een fase zijn en vanzelf weer over gaan!

Ik vind het ook niet erg als ik wat verder moet rijden hoor (als ik naar familie wil zit ik ook al gauw een uur in de auto).....Ik woon trouwens in Geldrop! (bij Eindhoven)

12. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hier komt het zeker door de granen, want tandjes zijn het niet!
    En hij heeft wel last van zijn tandjes maar meer dat ze doorkomen en die uitslag had hij niet toen ik begon met bambix of brood.

Ik gaf Sem normaal 3 eetlepels gewone nutrix, daarvan is nu 1 eetlepel bambix en dat voer ik op per week. Dus dat wil ik zover laten gaan dat hij van die nutrix afgaat en volledig op bambix gaat en dan op een bordje :)

Dus meng het eerst anders met nutix en voer de bambix op, zo kan hij wennen hij die granen ;)

Nou dat van die zelfgemaakt prakjes niet willen eten, daar heeft Sem nu al weken last van :( Denk nu al zo 3 weken en het ziet er naar uit dat het voorlopig zo blijft met hem :( Dus hier ook alleen maar zelfgemaakt fruit en groente, aardappel of rijst. Maar niks met vlees in of zo, zelfs niet van potjes hoor, ja kip gaat er wel in!

Ik geef sem geen rijstewafel meer, hij is vorige week haast in gestikt :( ik schok mij het heen en weer, dus voorlopig durf ik het even niet meer :oops: :p Sem krijgt nu een startkoekje van nutricia en dat gaat nu goed.

13. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Je kunt ook Liga eerste stap koekjes geven. Nadeel is dat ze wel erg kruimelen maar een groot voordeel is dat de beebs deze makkelijk kunnen eten omdat ze snel uitelkaar vallen in de mond, waardoor ze zich minder snel zullen verslikken ofzo.

14. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    als baby kreeg ik vers geperste sinaasappel over de liga heen en smullen!

ik geef helemaal geen potjes heb het een keer gedaan en dan wil ze geen vers fruit of groente meer.. nu weet ze niet anders...

ik wil haar geen danoontje geven omdat er in mijn foldertje van het cb stond dat ze daardoor ook geen fruit meer willen vaak... pure smaken...

firdaous heeft van de week vis meegegeten en smullen haha echt een egyptisch kind buitenlandse dingen vind ze veel lekkerder dan geprakte groente met aardappel.. misschien omdat ikdat ook weinig eet en zij dat niet eet ivm borstvoeding...

Ze is zo'n lieverd iedereen is gek op dr! en lachen naar iedereen eerst ff kijken wie ben jij en dan lachen maar!vannacht was het helaas wel weer raak ... 1keer snel aan de borst 5 min heel weinig en toen sliep ze meteen ik dr weer in dr bed gelegd ging goed maar een uur later ja hoor weer.. ik ben maar naast dr bedje gaan staan en dr geaaid en getroost zo veel mogelijk niet gepraat af en toe draaide ze zich om en weer terug om te kijken of ik er nog was... na ongeveer nou 4a5 min weggegaan ze was nog wel wakker maar is zelf weer gaan slapen dus we gaan voorruit

hoop dat dit een tijdelijke fase is.. dat wakker worden want ze sliep zo lekker uit van savonds een uur of 21:30/22:30 tot de volgende ochtend rond 9:30 was zo lekker maja ze heb echt ergens last van maar het maakt mij zooo moe

hoe laat gaan jullie kindjes slapen savonds en hoe laat zijn ze sochtends dan weer wakker?

Ik was gisteren bij de prenatal warenhuis bij de arena is het dichtste bij voor ons.. zo mooi geworden ze hebben de boel verbouwd.. een hele hoop lieve kleertjes maar gaat maar tot 68... :(

en een hoop leuk speelgoed maar ze heeft al zoveel opa heeft een nijntje tik dus we hebben bijna alles van nijntje.. binnenkort insha allah gaan we verhuizen naar een groter huis en dan ga ik me helemaal uitleven in het kamertje heb al hele leuke ideeen opgedaan.. vonden jullie dat niet moeilijk een kamertje en spulletjes uitzoeken? later nooit spijt gehad?

nou das weer een lang verhaal kletskous pff haha

groetjes Iman

15. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Jamie krijgt 's avonds tegen 20.30u zn laatste fles (240cc, soms met een beetje nutrix) en de volgende ochtend maak ik hem tegen 07.00u wakker als ik aan het werk moet en anders slaapt hij tot 07.30u/08.00u door! Supertijden vind ik zelf! ;)

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick krijgt de laatste fles (200 ml) om ong. 20.00 uur en krijgt dan tussen 07.00 en 08.00 uur de eerste fles van de nieuwe dag. Het ligt er een beetje aan hoe laat hij wakker wordt (als hij vroeg wakker wordt, dus rond 05.00 uur) en zijn speentje heeft slaapt hij meestal tot 08.00 uur ong., slaapt hij aan een stuk door (zoals vannacht) dan is hij rond 07.00 uur wakker. Hij krijgt in zijn laatste fles wel rijstebloem.

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Patricia:
    Sem krijgt dan dus de bambix gewoon in zijn fles gemengd met nutrix. Da's inderdaad wel een goed idee, zo wennen ze natuurlijk langzaam aan de hoeveelheid granen (bij mij was het nu patsboem in een keer :oops: 8) )....
    Ik zal het (als zijn gatje weer genezen is; het gaat al een stuk beter gelukkig ;) ) op die manier eens proberen.

Oh ja, doe je dat dan in de laatste fles, of in de fles rond het middaguur?

18. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi Ramoontje,

Ik doe het in de laatste fles en als hij eenmaal gewend is dan wil ik een bordje pap geven om 9:30, maar even kijken wat het cb zegt.

Zal wel weer niet goed zijn :(

Trouwens ik zie dat veel kindjes al 3 flessen krijgen, bij mij zeiden ze dat ze tot hun 8e maand op 4 flessen moesten blijven, daarna pas 3.

Hoe doen jullie dat dan?

Ik heb ook het idee dat Sem het allemaal een beetje te veel vind.
    HIj laat bijna in iedere fles zo 60 cc zitten, behalve in de laatste fles die drinkt hij op!

Oja Iman sem gaat om 21:00 naar bed en ik maak hem wakker om 5:30, omdat ik moet werken en ik hem naar de opas brengt ;) Maar in het weekend slaapt hij uit en wordt zelf pas wakker om 9 uur en dan slapen wij ook lekker uit :)

Sem vind danoontje gewoon lekker hoor, ookal zit er niet echte fruit in, hij krijgt van mij elke dag vers fruit tussen 11:00 / 12:00 uur en dat gaat niet verloren aan zijn danoontje hoor! Ja ik geef Sem ook zelf gemaakte groente hapjes en dat vind hij lekker maar zodra je er vlees indoet hoef hij het niet meer, daar voor nog wel hoor. Maar net zoals Ramoontje zei het zal wel een fase zijn, ik blijf het toch nog proberen iedere keer!

Vrijdag nog gegeven, wortel, aardappel en rundvlees en puuuuuuuuuuuuuh zo er weer uit en dat na 4x in zijn mond te hebben gestopt :) Dus hij vond het nog niet zo lekker geloof ik.

Queenbee: Ik ga die ook eens proberen, misschien kan ik soms even wisselen met zijn fruithapje. Dan geef ik hem liga met uitgeperste sinaasappel, wie weet vind hij het nu wel lekker.

Zo ik ga Sem uit bed halen, zo met mijn hubbie sam naar de huisats voor Sem zijn heupies :cry:

19. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier hebben ze nog niets gezegd over 3 flessen. Wel dat hij met 7 maanden (ongeveer) een boterhammetje mag eten bij de lunch, dus dan vervalt die fles straks vanzelf volgens mij (moet je mij horen: miep van vijf naar vier! ;) ). Rick drinkt tot nu toe al zijn flessen leeg, eet een heel potje fruit, een heel potje groente én een danoontje! :confused: :confused: Het CB heeft er niets van gezegd (maar ja, dit keer hadden we een invaller, dus wie weet hoe het de volgende keer is)....maar zij had ook wel zoiets van hij is gewoon erg lang (al 3 maanden boven de bovenste groeicurve) en helemaal niets te dik, dus hij mag het gewoon hebben. Nou hij eet het dus ook echt allemaal! ;) :oops:

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick eet dus wel een eigengemaakte fruithap en tot eind vorige week ook een eigengemaakte groentenhap. Eigenlijk wil hij de groentenhap niet meer sinds ik spinazie heb geprobeerd, nu ik erover nadenk..... Maar ja, ik denk dat hij op zijn moeder lijkt, want ik kreeg als baby altijd een likje appelmoes over de spinazie omdat ik het anders niet lustte..... :oops: ;)
    Ach ik blijf het gewoon proberen en lukt het niet, dan hebben we pech hoor, dan blijf ik voorlopig maar aan de potjes.
    Eigenlijk is het toch vreemd nu ik erover nadenk. Vandeweek had ik per ongeluk een potje vanaf 8 maanden fruit gegeven (met stukjes) en dit at hij wel helemaal op. Zou het dan toch aan mijn kookkunsten liggen? :) :) Tja, op mijn mans oordeel kan ik niet vertrouwen (die houdt niet van warm eten, eet liever brood) en ik vind er niets mis mee....misschien dat Rick daar anders over denkt....hihi

Deel Deze Pagina