Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. minke

minke Actief lid

Hallo dames,

zo zeg... ik heb heel wat bij te lezen.... En dat terwijl het eerst niet zo snel ging met ons topicje. We doen nu flink ons best om het weer in te halen :) !

Claudia: wat lees ik nu? Zwanger? Alleen schrok ik een beetje van je laatste berichtje (bloedverlies en minder ver dan je dacht)... Hoop dat het allemaal goed komt, en dat je mag genieten van het tweede wondertje in je buik :D !

Hier gaat het momenteel niet zo goed... Jibbe lijkt de laatste weken alleen nog maar vekouden. Wat dus inhoudt dat hij niet goed drinkt en niet goed slaapt. Ik denk dat hij de laatste maand mss 5 nachten heeft doorgeslapen en de rest wakker is geweest. Als ik hem nu een speentje kon geven en hij weer lekker zou slapen, dan zou ik echt niet klagen. Maar nee, ons mannetje doet er dan minstens 1,5 uur over om weer in slaap te komen.... Vaak loopt het dan al tegen de ochtend aan, waardor ik niet meer in slaap kan komen... jullie kunnen je dus voorstellen dat we lekker moe zijn.

Ik heb vanmiddag een sollicitatiegesprek trouwens. Niet dat ik echt op zoek ben naar een andere baan hoor. Maar ik zag deze advertentie in de krant staan en dat kon ik niet laten liggen. Dus na lang dubben toch maar een brief geschreven. Ik werd direct na het versturen van de mail gebeld met de vraag of ik op gesprek wil komen :confused: . Dus ben benieuwd hoe het vanmiddag gaat. Duimen jullie voor me mee?

Groetjes Minke

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    tuurlijk duimen we voor je!

Hoi Saona..leuk weer wat van je te horen!

Hier gaat het ook super. Gisteren met Tim naar CB geweest en hij weegt nu 7670 gram. Hij krijgt nu s'ochtends een fles van 230 melk met bambix erin.
    Ik geef nog geen brood, maar daar gaan we wel binnekort mee beginnen.
    Hij kan nog steeds niet goed omrollen (van rug naar buik) maar hij ligt wel weer voor met brabbelen..hij is nu bezig met de A klanken en dat is normaal pas bij kindjes van 8 a 9 maanden.
    Volgens de arts was hij daar nu mee bezig.. en vandaar dat het rollen nog niet zo wil.
    Maar dat komt vanzelf!

3. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ik denk dat firdaous hetzelfde weegt.. of misschien ietsje meer nu... ben al een tijdje niet geweest.. ik d8 al ben ik de enige wiens kindje zo licht is... hier eet ze sinds een paar dagen een broodje ze heeft er helemaal geen last van! ik wil ook een liga gaan geven... maar d8 al jeetje is ze zo licht ze is best wel lekker stevig hoor dus absoluut niet mager... maar ik lees hier kindjes van 9000 gram.. ;)

Oh claudia ik was ook een beetje geschrokken op zich niet erg dat het minder weken zijn als het maar goed blijft gaan!

Minke veel succes met solliciteren!

nou ga ff een broodje eten..

groetjes Iman

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    nee hoor, is normaal dat ze niet zo zwaar is.
    Meisjes zitten met 1 jaar zo rond de 9 a 10 kg, Jongens zitten er vaak dan al boven met 11 a 12 kg.
    Het heeft overigens ook te maken met het geboorte gewicht hoor... is dat hoger, dan moet het natuurlijk wel blijven stijgen. Zolang er een stijgende lijn is, wbt de groei, dan is het prima hoor!

Tim was met geboorte 4080 gram en nu met 7 maanden 7670 gram. Gaat dus prima!

5. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja op het cb zeiden ze dat het hartstikke goedgaat.. maar je wordt toch af en toe een beetje onzeker... je wilt zo graag alles goeddoen helemaal als het de eerste is..

bedankt voor je reactie!

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey was een maand geleden 9615 gram, hij zal nu dus om en nabij 10 kilo zijn... Maar hij was wel bij geboorte 4200 gram, het is een hele grote eter (hongerige baby) en gewoon een flinkerd, dat telt allemaal mee. En dan is jouw meisje ook nog eens... een meisje!

Joey krijgt vanaf 4 maanden fruit. Vanaf 5 maanden 's middags een koekje, vanaf 6 maanden 's avonds een beetje groenten en sinds een tijdje nu ook een broodje en sinds een paar dagen echte pap in plaats van Nutrix.

Ze doet het lekker op haar eigen ritme, maar een koekje mag ze best hebben hoor! Leuk om te geven ook!

7. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    ja ik heb ook gewacht tot 6 maanden met bijvoeden.. en dat moet je natuurlijk opbouwen.. ze eet nu sinds een paar dagen als luch een broodje smeerkaas en een flinke fruithap en 1 borst een half uurtje erna om te slapen

De groentehap savond is ook flink vandaag aardappel met broccoli/courgette en kip

Ze eet graag als ze mij ziet eten kijkt ze zo zielig alsof ze wil zeggen mama en ik dan... ik ga het langzaam aan opvoeren heb babykoekjes gehaald en ga die ook tussendoor geven.. af en toe als ze veel eet drinkt ze maar drie volle borstvoedingen en een beetje voor het slapen ik kijk gewoon hoeveel ze wilt hebben soms biedt ik haar de borst aan en wil ze helemaal niet..

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja zo ja, gewoon een beetje zelf laten aangeven dan komt het helemaal goed ;) Joey heeft ook pas met 6 maanden echt eten gehad, er staat wel heel stellig met 4 maanden fruit, maar als ik er meer dan 2 hapjes inkreeg was het veel... gewoon geprobeerd vanaf die leeftijden dus ;)

9. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    :( Hallo :( ,

Heb een trurige mededeling.

Gistermiddag is heeft ons wondertje besloten een vlindertje te worden.
    Ik was in het zh voor een echo omdat ik veel bloedverlies kreeg, net voor de echo heb ik een miskraam gekregen.
    Het was te mooi om waar te zijn, maar we moeten verder want süreyya is er ook nog.
    Het gekke was dat op het moment dat ik de miskraam kreeg Süreyya thuis heel erg hard begon te huilen en alleen maar mamma bleef roepen, raaar he.
    Denk dat die kleintjes het toch op een of andere manier aanvoelen.

We lassen u even een pauze in en kijken wel wanneer een volgende zwangerschap zich aankondigd.

Groeten, Claudia

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow wat vreselijk voor je zeg! Wat verdrietig :( ... Heel veel sterkte... :cry:

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ow joh... sterkte!

12. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    jeetje wat erg..maar gelukkig heb je je meisje! hoe voel je je?

13. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Iman:

Heb nog veel last van krampen en soms steken, maar dat schijn normaal te zijn.
    Verloskundige zei dat je het kan vergelijken met een mini bevalling.
    Heb ook nog aardig wat bloedverlies.
    Dit moet met een week over zijn anders moet ik gecuriteerd worden.

Verder gaat het wel, het is allemaal toch wel snel gegaan en het duurt even voor het allemaal doordringt.

Eerst maandag bloedverlies, dinsdag een echo en dat ziet het er toch allemaal goed uit en dan woendag nog veel meer bloedverlies en dan is het ineens allemaal over.

Maar ja we moeten toch verder en gelukkig hebben we Süreyya, dan ben je toch een beetje afgeleid.

Groet, Claudia

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hoe ver was je Claudia? Ik heb ook een MK gehad voordat ik Joey kreeg, ik heb toch wel zeker 2 weken heel erg bloedverlies gehad maar hoefde niet gecurreteerd te worden...

Ik hoop voor je dat de pijn (lichamelijk) snel overgaat, geestelijk zal het wel moeilijk voor je zijn. Ik weet nog hoe verdrietig ik me voelde :(

15. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Soana:

Ik dacht zelf 10 á 11 weken, maar met de echo van dinsdag zei die man dat het 5 á 6 weken was.
    Denk nu zelf misschien toch meer dan 6 weken, omdat het hartje pas eind 6de, begin 7de week begint te kloppen en bij mij was een kloppend hartje te zien.

Groet, Claudia

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ohw Claudia, wat jammer........ben er een beetje stil van.......

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Iman,
    Rick woog bij zijn geboorte ook al 4000 gram (en was zo'n 57 cm) dus dat scheelt natuurlijk wel. Verder heeft hij nu al de lengte die de meeste kindjes bereiken als ze een jaar zijn (tussen 75 en 80 cm), maar hij is verder helemaal niet dik of zo, geen dikke babyplooi te bekennen zelfs..... :)

Ik wil vandaag weer beginnen met een halve boterham tussen de middag. Zo wil ik Rick dan voorlopig laten wennen aan de granen. Zijn gatje is bijna helemaal beter, dus ik denk dat het wel weer moet kunnen.
    Het vervangen van 1 schepje nutrix in de laatste fles door een schepje bambix is ook een idee, maar dan heb ik weer een flessenprobleem. Ik heb geen spenen waar ik het doorheen krijg. Ja, de 1-2-3 speen maar daar verzuipt Rick bij in stand 1.... :oops:
    Dus maar even terug naar de boterhammetjes en bovendien: hij vindt het zo lekker (enne Saona, ik denk dat Rick naast die boterham - volgens mij eet hij ook een hele als ik hem geef - ook zijn fles nog wel helemaal leegdrinkt :confused: ).

Oh zo leuk, gisteren waren Rick en ik bij mijn ouders en daar bleven we ook eten. Hij kreeg een potje andijviestamp met varkensvlees (stinken! bleh) en een danoontje toe. Mijn moeder heeft d'r ogen uit zitten kijken, dat Rick dat allemaal op at en toen ook nog brulde toen het danoontje op was :)
    Hij heeft gisteren ook voor het eerst in een echte buggy gelegen en het beviel hem zo goed dat hij er maar in in slaap is gevallen ;) Da's een goed teken.

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dat is het ergste, als je al een hartje hebt zien kloppen :(

19. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @ Ramoontje:

Eet Rick een zelfgemaakt andijviestampotje? Of een potje? Hoeveel eet hij dan? 100 gram, 200 gram? Ik ben wel benieuwd! Zo te lezen is Rick ook een grote eter! Ik ben gisteren begonnen Joey als hij een hele boterham op eet, een halve fles ipv een hele te geven daarna. In tegenstelling tot Rick is Joey wel een lekker spekkie. Hij komt niet boven de groeicurve uit hoor, maar hij is in verhouding met zijn lengte best zwaar.

Hoezo heb je een flessenprobleem als je pap in de fles geeft? Je bedoelt dat het blijft steken? Ow dat heb ik ook gehad, superergerlijk als je een fles aan het geven bent en er komt steeds niks uit :( . Ik heb een knipje in het speentje gemaakt, gaatje wat groter ;)

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik heb even 3 nieuwe foto's van Joey in mijn album gezet, was alweer even geleden!

Deel Deze Pagina