Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    het gaat hier steeds beter.. ik durfte eerst niet zo veel eten te geven maar nu merk ik dat ze er echt aan toe is en anders vreselijk saggie wordt! dus sochtends als ze wakker wordt een borstvoeding rond half 9 en om half 11 een flinke fruithap (vandaag appel/peer/aardbei lekker vers gemaakt) met een hele boterham met smeerkaas en een klein beetje sap om alles weg te spoelen en ff daarna een klein beetje borst om in slaap te vallen.. en ze is helemaal tevreden! dus mama ook meteen ;)

Ff een vraagje tussendoor hebben jullie die lichtbruine streep nog op jullie buik van de zwangerschap? ik heb hem wel nog wel licht maar toch zichtbaar

@Saona wat een lieve foto's wat een kanjer met die blauwe ogen! Firdaous heeft al een tijdje groene in het daglicht heel mooi ik hoop dat het zo blijft heeft ze een combinatie van papa en mama .. ikke blauw hij bruin. Die sneeuw bleef hier toen helemaal niet liggen we hebben wel even uit het raam gekeken ze keek me aan vannuh huh wat is dat haha

Ga zo heerlijk een douchje nemen lekker mn haar wassen en lekker scrubben heb er wel zin in! Vandaag ook niet veel te doen in huis dus das lekker alleen ff bedenken wat we moeten eten pff.. wat eten jullie vandaag.. kan ik inspiratie opdoen hehe ;)

groetjes Iman

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    owww *zucht* die ogen van Joey.... mooi zeg!

Tja wat we eten...geen idee nog, dus aan mij zal je niets hebben.

ow die streep heb ik nooit gekregen, Iman. Alleen een heel klein beetje straie wat al bijna niet meer te zien is.. (zit ook onder mijn broekje)

Wow wat een goede eters hebben jullie.... en ik maar denken dat Tim er wat van kan..hihi... volgende week ga ik een boterhammetje bij hem proberen.

Ik heb net heeeeerlijk gewandeld.. Had Tim voor het eerst in de jogger zitten. Hihi net snel even omgebouwd zodat hij ook van het mooie weer kon genieten..hih en dat heeft hij gedaan!
    Hij ligt nu weer heerlijk te slapen in zijn bedje. Heb hem op zijn buik gelegt en binnen 3 min. wat meneertje vertrokken...

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    De andijviestampot was uit een potje hoor....ik probeer Rick weer over te krijgen naar eigen gemaakt, maar vorige week heeft hij er de hele week niets van willen weten. Vandaar de greep naar de potjes. Deze week heeft hij wel weer een keer "eigen prut" gegeten en voor vanavond staat het ook weer op het menu.
    Meneer heeft trouwens het hele potje (200 ml) opgegeten! :confused: :)
    Anderhalve week geleden had ik hem wel eigengemaakte (diepvries)spinazie gegeven, met tartaar en aardappel, en dat beviel hem dus niets....sindsdien at hij dus ook geen "eigen prut" meer.... zucht

Vandaag weer een boterhammetje gegeven. Voor het eerst met smeerkaas. Hij heeft ong. driekwart boterham op en daarna nog een fles met 180 ml... Zodra hij de hele boterham op eet krijgt hij nog minder melk inderdaad een halve fles of zo (volgens het CB blaadje mag hij bij een hele boterham nog zo'n 150 ml melk hebben), op die manier wil ik geleidelijk aan dan overgaan naar 3 voedingen.....kijken of het lukt.

Wat die flessen betreft: inderdaad dan krijg ik het er niet meer doorheen.....maar nou had ik gisteren naar de speen "L" gekeken, maar dat gat is weer zo onwijs groot.....dus dat hebben we maar niet gedaan. Ik hou het voorlopig effe bij zijn boterhammetje en als hij daar aangewend is (lees: geen kapot kontje meer van krijgt) gaan we wel weer aan de bambix (en dan gewoon van een bordje). ;)
    (Ik heb van difrax zelfs 2 grote spenen maat "S" maar met een verschillend gaatje erin, zelfs dat is met drinken voor Rick al een wereld van verschil: met de ene speen (kleinste gaatje) doet hij zeker 20 min. over de fles en met de andere (grotere, kleine gaatje) doet hij er iets meer dan 10 min. over :rolleyes: )

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Oh ja, wat wij eten vanavond: macaroni!

Waarschijnlijk wel weer tot groot ongenoegen van mijn man, want die vindt de macaroni niet lekker zoals ik hem maak (maar ja, wat vindt hij nou wel lekker, behalve brood? zucht) (bij rijst is het: ben geen chinees, bij sla o.i.d. is het: ben geen konijn, kruiden op het vlees vindt hij niet lekker, kortom: hij eet maar wat de pot schaft en zo niet dan gaat hij maar bij de buren eten! ;) )
    Maar goed, wat over is gaat naar de honden, dus die hebben weer een lekker maaltje vanavond!

ps: schat, mocht je het lezen, dan weet je het vast hè ;)

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Iman:
    bij mij is de streep helemaal weg (gelukkig)....

Oh en Rick's ogen zijn blauw grijs (mijne zijn blauw-groen, die van mijn man zijn grijs).....

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @ Iman: Ik moest even kijken toen je het vroeg, want ik weet niet eens of hij er nog is... Bijna niet meer zichtbaar, als je heeeeeeel goed kijkt wel nog een beetje, maar misschien is dat wel omdat ik er juist naar op zoek was ;)

@ Ramoontje: Die andijviestampot uit een potje vind Joey ook heerlijk! Hij eet ze trouwens allemaal van 8 maanden en ouder, want hij hoeft geen gladde smurrie, hij wil wel die met die grovere stukjes. Mijn zelfgemaakt eten hoeft Joey ook niet :( , potjes eet hij wel graag. Dan maar potjes. Een hele eet hij nog niet, maar dat geef ik hem ook nog niet, omdat hij ook al een hele boterham eet 's middags. Vandaag heb ik hem bij zijn boterham 100cc flesvoeding gegeven ipv 200cc na zijn brood nog eens, want die vreetzak groeit nog eens dicht. Dat ging prima zo, dus dat ga ik maar even volhouden, broodje + 100cc fles ipv 200cc.

Ik heb groene ogen, mijn vriend blauwe... wel hebben we allebei grote ogen, dus dat kon haast niet missen ;)

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nou dat zal hij wel geweldig gevonden hebben zeg! Het was inderdaad geweldig weer! Ik had het druk vandaag, wilde eigenlijk Joey naar mijn moeder brengen en even gaan paardrijden in het bos met dit mooie weer, maar het is er niet van gekomen... Dan ga ik nu maar, maar nu is het donker en moet ik weer in de bak rijden :(

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft laatst eens (per ongeluk) een potje fruit van 8 maanden op, dat was dus ook echt wel smullen! En de stukjes interesseerden hem niks (maar die zitten in mijn zelfgemaakte fruithap ook in).
    Qua groentehap eet hij wisselend. De ene keer wel met stukjes, de andere keer niet.... Vandaag had hij iets met rijst (zelfgemaakt) en dat bevatte dus ook stukjes, en nu at hij het wel....vreemd hoor.

Gatver....hij zit bij mij op schoot en spuugt net een grote hap yoghurt uit over zichzelf, getverdegetver wat ruikt dat snel zuur zeg :( !

9. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Goh, mijn man heeft zowaar een heel bord macaroni gegeten :confused: ......rare chinees (of dat wat de buuf zou eten stond hem helemaal niet aan) hihi ;)

10. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Haha, zal hij wel honger gehad hebben... zelfde principe aanhouden, weg = pech :) ...

Joey heeft vandaag zoete mais rijstschotel op, ziet er supervies uit... ik zou het niet moeten, maar hij vond het geweldig :)

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Da's wel een goei WEG = PECH :) :) , maar dan moet ik wel zorgen dat er geen brood meer in huis is (anders eet hij dat, want daar is hij namelijk dol op!). Vandaar ook dat ik Rick zoveel mogelijk verschillende dingen wil laten eten (Rick, blijf van mijn toetsenbord af!) om dus diezelfde kieskeurigheid te voorkomen! (een lastige eter is genoeg, hihi)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik moet zeggen dat ik die andijviestampot met varkensvlees van gisteren er ook goor uit vond zien en bovendien vond ik het vreselijk stinken, maar Rick vond het heerlijk! :)

13. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Zit ie bij je op schoot te rossen op je toetsenbord? Ze zijn ook allemaal hetzelfde :) ... Joey ligt al lang in bed, die gaat na het eten in bad en dan ligt hij om 18:30 in bed... tot morgenochtend ;)

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Zo, ik ga er eentje zijn "zure" kleren uitdoen (pas de derde keer vandaag, zucht......) en in zijn pyjama hijsen!

Tot later!

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Weet je wat pas een vieze is... Risotto met tonijn... Bleh :confused:
    Maar Joey vind hem lekker hoor :)

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hij kan er gelukkig net niet bij (tot zijn grote verdriet!).

Rick krijgt om 20.00 uur nig een fles en dan gaat hij ook naar bed!

fIJNE AVOND ALLEMAAL! (tju heeft hij toch de capslock aangezet ;) )

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick had laatst iets met zalm, vond ik ook versdchrikkelijk, maar hij niet en daar gaat het om.

En nu ben ik echt weg!

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    GA NOU MAAR! Hahaha!

Ik heb een niet aangesloten tweede toetsenbord voor het mijne staan als Joey op schoot zit, zit hij daar lekker op te rossen :)

19. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb 'n draadloze, dus kan 'm overal neerzetten en over het algemeen net buiten bereik van zijn grijpgrage vingertjes.......

Houdoe en welterusten voor straks!

20. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    :)

Deel Deze Pagina