@Claudia; wat erg voor je, weet niet echt wat ik zeggen moet verder. Wens je iig heel veel sterkte voor de komende periode...
Hoi hoi, Ik heb net de HA-post gebeld. Tim had allemaal vlekjes op zijn buikje, rug , nek en hoofdje. Omdat het morgen weekend is, wilde ik nog snel even weten wat ik ermee moet doen. De HA-post vertelde me dat het een allergische reaktie kan zijn op zijn voeding. Zou kunnen natuurlijk..hij krijgt nu allemaal nieuwe dingen te eten.
He Susanne, Hoe is het nu met Tim zijn vlekjes? Rick had het laatst ook eens 3 dagen, maar alleen op zijn buikje en rugje....ben er niet achter gekomen waar het van was, het is nl. niet meer teruggekomen....(gelukkig). groetjes, Ramona
Heeft Sweetangel gemaakt, dies weer heel crea geweest dit weekend Susanne zal wel een gezellig weekend hebben en even niet online zijn
Goh, ik heb een mooie nieuwe digitalecamera, een goed fotobewerkprogramma op de computer....maar crea.....nee nog niet, komt misschien nog wel.... Gister dacht ik: ik zal er eens achterkruipen (achter de computer) maar voor ik er erg in had was ik in de tuin oud-hout aan 't snoeien (was heeeeel hard nodig) en in een uur tijd had ik een groencontainer vol.... Ach ja, een frisse neus is ook belangrijk.
Hoihoi! Even een updateje over Jamie! We zijn donderdagochtend naar het CB geweest, en alles was super met hem! Hij weegt nu 8150gram en is 71cm lang! Hij deed het heel goed zeiden ze! Dus ik supertrots natuurlijk... Maar waar ik me een beetje over verbaasde, is dat het CB zei dat ik Jamie af en toe alvast een beetje mocht laten drinken uit een 'echte' beker.... Ik vroeg me af of jullie dit ook al te horen hebben gekregen, want ik vind dit wel een beetje vroeg.... Ohja, hij heeft gister voor het eerst visrisotto gehad en hij vond het toch lekker! Ik vond het een uur in de wind steken, maar goed, zolang hij het maar lust ben ik al blij! En hij heeft vandaag voor het eerst een toetje gehad, vond hij natuurlijk ook errug lekker! Nou, zijn jullie weer ff op de hoogte! Groetjes Bianca!
Heyyyy wat goed dat Jamie zo lekker gaat! Ik heb nog niet het advies gekregen Joey uit een bekertje te laten drinken, maar ik weet wel dat ze adviseren dat voor 1 jaar te proberen. Ik moet deze week naar het CB, misschien krijg ik dan hetzelfde advies Vrienden van ons hebben een dochtertje dat deze maand 1 jaar wordt, zij drinkt uit van die hele handige plastic bekertjes met een uitsparing bij het neusje, zodat ze niet met hun neusje tegen de beker komen. Ik heb die nog nooit gezien, zal eens vragen waar ze die gekocht heeft! Visrisotto, het stinkt en het ziet er niet uit... lijkt wel braaksel... maar Joey vind het ook lekker, dus het zal wel lekker zijn
Hoi hoi, Hier ben ik weer! Ik heb vrijdag, zaterdag en zondag moeten werken dus vandaar dat ik niet online was. Met Tim zijn vlekjes gaat het beter.. ze zijn bijna allemaal weg. Waarschijnlijk is het een reaktie op zijn voeding geweest. Ik geef Tim nog geen drinken uit een beker, vanaf 9 maanden is het advies om ermee te beginnen. (op mijn cb dan) Ik heb dat bij lisa toen al wel geprobeerd maar ben daar nooit consequent in geweest. Lisa kan het nu wel hoor, maar ze hoeft van mij niet, want dan gebeuren er vaker ongelukjes met omvallende bekers en zo. Ik heb 1 tip.. voor een anti-lek beker... er zijn absoluut geen betere dan de avent bekers.. wel prijzig, maar dubbel en dwars waard. Ik heb er 3 in huis en ga er nog wat bijhalen voor Tim straks... deze lekken nl echt niet! Avent heeft nl een heel ander ventiel erin dan de andere bekers.. (die alleen avent ook maar mag maken!)
Fijn dat het met Tim zijn vlekjes beter gaat, enig idee waar het door gekomen kan zijn? Goeie tip van de aventbekers, ik ga er eens naar uitkijken!
Ik denk zelf van de rundvlees die in een potje zat.... dat had hij nl nog niet eerder gehad. Ik heb hem bewust gisteren en eergisteren alleen maar groenten met aardappel gegeven en nu is het bijna weg. Moet je echt doen hoor... die bekers zijn DE uitvinding..(na wegwerpluiers uiteraard)
@Susanne: Ik was dus ook al van plan om een paar anti-lekbekers van Avent te halen. Bovendien zien ze er ook fleurig uit en het oog heeft ook wat nodig. Fijn dat het beter gaat met Tim's vlekjes....zal wel zo'n zelfde iets geweest zijn als bij Rick. @Queenbee: Hier hebben ze het nog niet geadviseerd, maar ons CB heeft wel iedere maand voor de kindjes van ong. 7 maanden een groeps-consult en daar wordt dan uitleg gegeven over brood eten (doet Rick al) en drinken uit de (tuit-)beker enzo. Ik heb me er maar voor aangemeld, wie weet steek ik er wel iets van op. Als ik Rick nu de antilekbeker (van Friso) geef dan brengt hij hem wel naar zijn mondje, maar hij probeert vervolgens op het tuitje te bijten in plaats van dat hij er aan zuigt....volgens mij duurt dat wel even eer ze dat in de gaten hebben. (Vervolgens smijt hij het ding dan ook weg.....) Hij houdt overigens ook nog steeds(?) niet zelf zijn fles vast. Heel soms doet hij een poging maar vaak eindigen zijn handjes dan aan het eind van de fles en probeert hij heel de fles in zijn mondje te proppen Enig idee hoe ik hem dit kan leren?
Gewoon blijven proberen denk ik. Ja waarschijnlijk hetzelfde als wat Rick had.. ach.. over een tijdje geef ik hem weer eens wat uit zo'n potje met rundvlees... wie weet moesten zijn darmpjes er aan wennen.
Hihi! Vond het ook echt stinken hoor! @Ramoontje; Ik kreeg ook idd het advies om met brood te gaan beginnen, ga ik vandaag maar ff doen denk ik... Leuk! En dat Rick zn fles niet goed vasthoudt, zal dat niet liggen de soort fles die je hebt misschien? Jamie heeft namelijk zo'n kromme van Difrax en die kan hij goed vasthouden. @Susanne1979; Ga ook maar ff kijken of ze die Avent-bekers hier in de buurt ergens verkopen, ben benieuwd! Heb nu een anti-lekbeker van 'Mam' ofzo, maar die wil nog wel eens gaan lekker, vooral in de luiertas....
Joey houdt ook zijn fles niet vast , nou weet ik niet of het gemakzucht is of dat het gewoon nog niet in hem opgekomen is. Hij vind het wel prima als ik het doe, ook zijn sapflesje, hij probeert het niet eens. Vreemd, dat hij aan de ene kant heel wijs is en al zelfstandig kan staan, en aan de andere kant ik nog zijn flesje voor hem vast moet houden Over dat staan... dat zit me niet lekker. Hij heeft het helemaal uitgevonden nu, ik maak me er gewoon zorgen om. Ik weet wel dat ik hem toch niet tegen kan houden, maar hij is pas net 7 maanden geweest! Vanmorgen was hij aan het brullen, toen ik zijn kamertje binnenkwam stond hij in zijn bedje, waarschijnlijk stond hij daar al een tijdje zo, waardoor hij aan het brullen was, want normaal ligt hij heel lief te spelen... Ik vraag me af of het wel goed is dat hij zo snel gaat. Voor zijn beentjes en heupjes, maar ik maak me ook zorgen om dat alles zo snel gaat bij hem, hij heeft inmiddels zijn 5e tandje ...
Ik heb vanmorgen een filmpje van hem gemaakt, hoe gemakkelijk hij op gaat staan in de box. Ik leg hem telkens terug, maar daar is hij niet van gediend toevallig, en dat laat ie merken ook Hij uit zijn ongenoegen door te gaan mekkeren en meteen weer op te staan
Nou niet denken dat ik hem probeer tegen te houden in zijn ontwikkeling, ik maak me gewoon zorgen. Ik ben stiekem natuurlijk hartstikke trots
Tuurlijk ben je trots, da's toch logisch? Tis alleen allemaal zo snel he, onze dreumesen zijn al echt 'baby-af'...