Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Hallo daar zijn we weer .

Ben nog niet helemaal opgeknapt maar ik moet toch verder.
    Ben vrijdag nog naar de huisarts geweest omdat het bloeden niet minderde, heb nu medicijnen gekregen waardoor het bloeden sneller stopt.
    Alleen wel last van de bijwerkeingen.
    Hoofdpijn, buikkrampen enz.
    Het is net of ik een bevalling heb gehad zo rot voel je je erna.
    Hoop dat het snel voorbij is.

Verder gaat het goed met Süreyya, ook zij neemt geen genoegen meer met zitten of liggen in de box, als ik haar erin zet gaat ze gelijk staan en houd dit ook behoorlijk lang vol.
    Als ze moe is gaat ze van zelf zitten of liggen
    Tussen de middag eet ze een boterham en drinkt nog maar 2 soms 3 flessen melk.

Woensdag, donderdag en vrijdag heeft ze de nachten eindelijk weer eens doorgeslapen, maar van af zaterdag is het weer s 'nachts dikke pret(voor haar).
    Süreyya drinkt ook soms al uit een tuitbeker maar het gaat niet van harte, had eerst een beker met een harde tuit, dat ging helemaal niet want daar bijt ze op en nu het ik er een met een zachte tuit en dat gaat wat beter, maar ook zij snapt nog niet echt dat ze eraan moet zuigen.
    Fles vast houden doet ze ook af en toe allen probeert ze dan de speen vast te houden en gaat er in knijpen met als gevolg dat alles overal heen spuit.

Nou spreek jullie later nog wel, moet even Süreyya op bed leggen.

Claudia

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb zowel Avent als Difrax (breed en smal) flessen en geen van allen houdt hij zelf vast. Heel af en toe doet hij dus wel een poging maar eindigt eigenlijk altijd met zijn handjes aan de onderzijde van de fles waardoor hij deze in zijn mond probeert te proppen.

Heb net een Avent antilek beker gekocht en 2 zachte tuitjes erbij. Ik heb geprobeerd hem wat sap te laten drinken en zowaar: hij zoog eraan en kreeg wat sap binnen.....goed zo jongen!
    Maar ook hier geldt weer: even zelf vasthouden en dan moet mama het maar doen...
    En inderdaad Saona: of het nou luiheid is of een kwestie van gewoon nog niet kunnen, ik weet het ook niet.

Wow die Joey al 5 tandjes :confused: Rick is nog steeds tandloos...sinds het weekend zien we wel 2 glazige ondertandjes in zijn onderkaakje zitten maar voelen nog niets, dus ik denk dat het nog wel effe zal duren!

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    De anti-lek bekers van Avent, zijn ook de enige die echt niet lekken en elk kindje kan er iets uitkrijgen.. met de andere anti-lek bekers, met een raar ventiel erin gaat dat haast niet, daar moeten ze te hard aan zuigen.

Hier een heerlijke dag gehad. Lekker veel buiten geweest en Tim heeft heerlijk buiten in de kinderwagen liggen slapen..

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wij hebben vandaag ook heerlijk genoten van het mooie weer.

Eerst vanochtend naar zwemles geweest (was dikke pret: schittering van de zon in het water en alle kindjes zijn afgeleid ;) )....
    Na het boterhammetje zijn we heerlijk lang wezen wandelen en even bij de peuterspeelzaal en de basisschool binnengelopen. De basisschool hier heeft al een wachtlijst vanaf 1 jaar :confused: ....pfff daar schrok ik toch wel van....we gaan Rick maar gauw opgeven deze week.

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    wachtlijst van 1 jaar... voor de basisschool? sjeeee dat is lang joh..
    Pffff ..

Dat zal ik hier ook maar eens gaan navragen. Lisa gaat donderdag voor het eerst naar de psz en in 2008/2009 mag ze naar de basisschool.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    :confused: ... moet ik me nu al druk gaan maken over naar welke basisschool Joey straks moet :confused: ... nog helemaal niet bij stil gestaan. Ik was van de week aan het wandelen en dan passeer je ook wat basisscholen, toen vroeg ik me wel af naar welke Joey later zal gaan, maar that's it tot nu toe...

Joey was vanmiddag een beetje hangerig. Hij wilde vanavond niet eten en toen ik hem een fles gaf voelde hij gloeiend heet. Hij was aan het jammeren de hele tijd. Ik heb voor ik hem in zijn bedje legde maar even zijn temperatuur gemeten, 39,6 :confused: ! Zijn 5e tandje is bezig door te komen. Van die eerste 4 heeft hij helemaal geen last gehad, maar van deze duidelijk wel. Hij trekt een heel zielig bekkie als hij iets hards (koekje) te eten krijgt, en dat soort dingetjes, zielig :(

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Saona:
    dat was mijn reactie dus ook: moet ik me daar nu al druk over maken? Maar hier is het dus echt nodig.... Ik ga vanmiddag of morgen het inschrijfformulier halen (ze waren op gisteren) en dan schrijven we hem maar in. Dan zijn we in ieder geval op tijd!

Wat sneu dat Joey nu zo'n last heeft van zijn tandje.....ik hoop dat het gauw doorbreekt en dat hij zich weer een beetje beter voelt. Dikke knuffel voor hem!

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Wat een rustig topic is dit zeg! Helemaal vergeleken met dat van de juli-mama's! Waar zijn de andere augustusmama's eigenlijk? Sjarrel en patricia bijvoorbeeld?

Joey heeft vandaag 38,5... hij wil geen brood eten. Hoe doen jullie dat? Ik heb hem maar een fles gegeven, hij moet toch wat in zijn maagje hebben? Hij is roodgloeiend (dikke rode wangen) en voelt bloedheet... zielig zeg :(

@ Ramoontje: Rick nog helemaal geen spoor van tandjes?

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hey Claudia, dat doet Joey ook... zitten en liggen is er voor hem niet meer bij.. hij staat de hele tijd in de box, en wandeld zelfs een rondje langs de spijlen :( Joey kan echter niet zelf weer gaan zitten en liggen, hij gaat heel hard gillen als hij te lang staat en moe is.

Dat Sureyya nog maar 2 of 3 flesjes drinkt! Mag dat al? Ik dacht met 8 maanden naar 3 flesjes ipv 4!

10. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi meiden, daar ben ik weer!

Ik heb het zooooooooooooooooo druk gehad en dus geen tijd en puf om even met jullie te kletsen :oops:

vorige week voor het eerst volle dagen gewerkt en dat viel vies tegen zeg, dan kom je thuis en dan moet je nog koken en de kleine nog voeden enz enz Dus ik lag soms nadat sem naar bed ging ook op bed :oops: :cry: zooooooooooooooo moe was ik.

Van het weekend vierde mijn man zijn verjaardag, dus ook druk daarmee.

Ik heb geprobeerd om alles bij te lezen, :confused: wat kletsen jullie veel zeg hihi

Heeeeeeeeeeeeey Saona fijn dat je weer gezellig met ons mee klets :D

Claudia, jammer dat je prille zwangerschap niet verder mocht doorzetten :( Zeker omdat je weet dat het hartje klopte, veeeeeeeeel sterkte meis en schrijf het alsjeblieft van je af, dus klets het lekker tegen ons aan :D

11. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Zo ja alles gelezen en ik hoop dat ik alles heb onthouden :D

Over die zwangerschapstreep op je buik, die zit er nog heel lichtjes bij mij!

Ik geef sem al ruim 1½ maand uit een avent tuitbeker en dat gaat goed, hij pakt hem ook zelf. Trouwens hij drinkt ook zelf uit de gewone fles van avent met speen, die wilt hij zelf gewoon vasthouden :)

Sem zijn 2 boventandjes komen nu door en wel allebei :confused: , dus die heeft het ook niet makelijk :)

Hij wilt ook niet meer zitten, ja als hij de fles krijgt of moe is, maar hij wil zitten of staan en hij staat best stevig! Trekt zich op in zijn bedje en box, dus die hebben we allebei omlaag gedaan.

Hij lult nu ook de oren van je hoofd met heel vloeiend mamma en probeerd al pappa te zeggen, en verder bababab poe (denk poes)

Kruipen gaat ook wel aardig, het is nog niet wat het moet zijn maar het gaat goed.

12. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :oops: vergeet iets hihi :p

Gisteren naar het CB geweest en sem is niet zo heel veel gegroeid.
    Hij weegt nu bijna 8 kilo en is 72 cm lang!

Hij mag nu over naar 3 flessen waarvan 1 fles een bordje pap wordt met bambix.

Dit is nu zijn dagmenu:

7:00 200 cc pap van flesvoeding op een bordje met 6 scheppen bambix
    9:30 fruithapje en een tuitbeker vruchtensap.
    12:00 bruine boterham met smeerworst of smeerkaas en 150 cc flesvoeding.
    14:30 Liga en een tuitbeker vruchtensap
    17:00 200 gram warme maaltijd, 100 gram toetje (biogarde)
    19:00 laatste fles met pyjama papje.

Ben vandaag begonnen ermee en het gaat goed, Sem was op de creche en hij brulde dat zijn boterham op was :D Maar goed hij kreeg nog sap daarna :)

Onze beebs worden groot, zeker nu ze ineens een echt dagmenu hebben :p

Oja meiden ik geef Sem soms sap van sinasappel met liga, alleen dit is echt heeeeeeeel waterig.....................hoe doen jullie dit :oops: :rolleyes:

13. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland
    heey ben vorige week met esmee naar cb geweest ze woog nu een dikke 8 kilo :confused: haar lengte was 69 cm.
    ze deed het voor de rest goed ze hadden nix op te merken ze krijgt dit nu op een dag:

8.00* fles
    12.00*brood met smeerkaas of ander beleg+fruithap
    15.00*bambix
    18.00*groentehap
    19.30*de fles met beetje bambix

en dan gaat ze op bed en komt dan de volgende ochtend weer rond 8 uur :D

14. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hey Patricia, wat is Sem superschattig met zijn helmpje! Waarom heeft hij die eigenlijk op? Zoals je weet ben ik een tijdje afwezig geweest, dus ik heb het gemist ;)

Ik zie dat jullie frummels al 3 flessen krijgen. Joey nog steeds 4 (of 3,5). Ik moet maandag naar het CB, ik denk dat Joey de zwaarste is onder onze beebs... hij zal wel een kilo of 10 zijn (hij was meer dan een maand geleden op 2 februari al 9615). Ik zal dan ook wel het advies krijgen naar 3 flessen te gaan, weet alleen niet hoe ik dat moet doen.

Ik ben al begonnen met hem bij zijn broodje ipv 200cc naar 100cc te krijgen, dat gaat goed. Alleen vandaag heeft hij 200cc gehad, hij heeft zo'n last van die ene voortand, hij wilde niet eten.

Zijn er al onder jullie die kapitein koek tussendoor gegeven hebben? Ik heb het er maar op gewaagd, ben er goed bij gebleven, maar meneer vond het geweldig :) (niet vandaag, vandaag wilde hij bijna niks eten :( ).[/i]

15. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Heeeeeeeey Munt,

Goh om 8 uur een flesje, nou zou ik ook wel willen.............maar 3x in de week moet ik om 8 uur op mijn werk zijn!

En Sem wordt gewoon wakker om half 7, kwart voor 7!

Doe jij bambix in de middag, zit ze dan niet vol voor haar groente hap?

Nee onze cb had ook niks op aan te merken, ze stond versteld dat Sem ineens ging staan.......................ze wilde hem laten zitten, maar inplaats daarvan trok hij zichzelf op tot staan hihi

Kwebbeld Esmee ook zoveel?

16. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Goh, dan is Rick toch wel zwaar en lang, hihi.....

Even over de tandjes: we zien sinds het weekend wel 2 glazige tandjes in zijn onderkaakje zitten, maar ik voel nog niets, dus ik denk dat het nog wel even gaat duren.

Rick hapt nu echt lekker een boterhammetje weg tussen de middag. Vooralsnog alleen met smeerkaas of jam. Leverpastei heb ik geprobeerd maar vond hij niet zo lekker. Daarnaast krijgt hij dan een flesje melk van 150/5.
    Gisteren heb ik 'm wel vanalles laten proeven: geraspte kaas, augurk en macaroni. Hij vond alles lekker (behalve de macaroni die ik vanavond gemaakt had voor hem, daar wilde hij niets van weten, die van gisteren was voor "grote" mensen en veeeeeeeeel lekkerder!).

Poeh al veel kindjes op 3 flessen zeg....ik ben blij dat ik eindelijk op 4 zit!
    En drinkt hij eens wat minder melk, dan wordt hij prompt weer wakker 's nachts voor zijn speentje, terwijl hij anders lekker doorslaapt.... Ik blijf dus echt nog effe op 4 hoor!

De slok uit de tuitbeker was volgens mij een eenmalige vergissing, want ik laat hem nu iedere dag effe oefenen maar het lukt hem niet meer....ach oefening baart kunst en dat zal ook wel goed komen.

Ik ga meneertje eten geven, want hij ligt zich ongelooflijk aan te stellen (lees: te krijsen)...daarna kan hij lekker in zijn mandje!

17. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi Saona, even snel reageren wilde afsluiten hihi

Sem heeft een behoorlijk afplatting aan de rechtkant van zijn hoofdje een beetje rechts achter zeg maar.

Ik heb voor Sem een beebiesite gemaakt en daar staat een stukje over zijn helm en in het fotoalbum staat een mapje met "ik en mijn helm"

Sem had een flinke voorkeur naar rechts en dat is gekomen door de vacuumpomp, door fysiotherapie is de voorkeurskant weggewerkt! Dus die heeft hij niet meer, allang niet meer gelukkig. Maar de afplatting was zo ver dat ze het toch nodig vonden om hem een helm aan te laten meten.

Die heeft hij nu 3 weken en het gaat harstikke goed, hij doet er alles mee en als we hem afdoen dan wilt hij hem weer op!

Ik heb sem nog geen kapiteinkoek gegeven, wil het wel eens proberen maar het plakt zo :p eerst maar een sneetje brood met smeerworst of kaas!

Ik denk dat Joey ook naar 3 flessen gaat hoor en zei geven advies wat je eventueel kan gaan doen om naar die 3 flessen toe te werken !

Nou ik ga nu echt hihi

doei doei.

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hier zitten we idd ookal een tijdje op maar 3 flessen waaronder de 1ste fles een fles met bambix is.
    Nog geen brood,maar dat ga ik in mijn vakantie mee beginnen (over 1,5 wk)

Tim kan alleen nog maar omrollen... verder nog niets.. ow jawel... hij kan wel goed brabbelen!

Ik ga er vandoor... Lisa moet morgen voor het eerst naar de PSZ en ik moet haar tasje vast klaarmaken!

19. munt

munt Actief lid

11 dec 2005
    290
    0
    0
    friesland

ja bambix rond 3 uur dat gaat er allemaal in het het groentehapje gaat er ook allemaal lekker in :D
    ja leuk dat ze gaan staan als esmee op onze schoot zit wil ze ook telkens gaan staan.
    dus het gaat ook super goed met sem? :D

ja esmee kwebbeld ook veel de hele dag door en sóctends zit ze al te babbelen en als je haar ophaalt van bed ze legd ze in een deuk

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick kan sinds vandaag ook omrollen \:D/ . Hij rolde al van rug naar buik, maar hij rolt ineens ook terug!

Verder doet hij ook nog niet zo veel, ja een hoop kwebbelen, brabbelen en lachen (vooral om de hond :D ) en met zijn speeltjes spelen in de box.

Vandaag heeft hij een fles gemist.....normaal krijgt hij om 4 uur een fles, maar hij sliep nog zo lekker dat ik 'm maar heb laten liggen. Hij werd om tien voor 5 wakker....toen heb ik hem maar een liga gegeven en ik wilde hem wat sap of water laten drinken maar daar wilde hij niets van weten. Om 6 uur heeft hij gewoon warm gegeten en om kwart voor 8 een fles met nutrix....hij ligt nu lekker te slapen maar ben benieuwd wat dat vannacht gaat brengen.... [-o< Hij heeft nu in totaal maar 565 ml melk op (2 flessen van 200 en 1 van 165 naast zijn boterhammetje) da's natuurlijk niet echt veel. Maar ja met ong. 7 maanden zou hij toch eigenlijk wel naar 3 flessen mogen al, dus wie weet kunnen we het wel zo houden (maar ik reken er nog maar niet op).

Morgen ga ik met Rick en de mama's / kindjes van de babymassage naar de kinderboerderij. Dat wordt voor Rick de eerste keer, ben benieuwd wat hij er van vindt. Het fototoestel ligt al klaar!

Deel Deze Pagina