Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    haha ja ze weten al precies wat ze lekker vinden he...hihi..

Ik zit dus ook nu op 2,5 a 3 flessen... vandaag heeft Tim 2 bloemkoolroosjes uit de hand gegeten.. smullen joh!

2. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Die bon hebben wij ook gehad, maar heb net heel veel potjes Olvarit ingeslagen vorige week. Was nl een actie bij de Schlecker, 8 potjes betalen + 2 gratis. Dus ik heb potjes gehaald, mn moeder en een collega... Dus laat de winter maar komen! :)

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ach, volgens mij komen onze kids zowiezo niet om van de honger!

4. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Nee, volgens mij krijgt Jamie op een dag meer naar binnen dan ikke, hihi!

5. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    We hebben trouwens een paar foto's laten maken van Jamie, een beetje in de stijl van Anne Geddes, zal eens ff kijken of ik ze hier kan laten zien.

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Owja Queenbee, daar ben ik wel benieuwd naar!

Joey is vandaag naar het CB geweest. Hij is 10.100 gram en 72cm lang. Hij gaat met lengte en gewicht goed gelijk op, en hoeft nog niet persé van zijn 23:00 fles af. Ik blijf voorlopig dus even 3,5 fles geven :D

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Jamie krijgt nu 3 flessen, maar ik vind het zo sneu voor hem dat ik hem altijd voor die laatste 3e fles (tegen 21.00u) wakker moet maken.... heb het idee dat hij daar wel zonder zou kunnen... Maar dan krijgt hij maar 2 flessen meer, en dat lijkt me veel te weinig voor zo'n kereltje van 7 mnd..

8. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Dat is 1! Nr 2 komt eraan!

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    En dat is 2!

10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Er gaat niets boven
    Heb ze beetje snel ingescand, dus ze zijn niet heel netjes, maar wel duidelijk toch?

11. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Dat Sureyya nog maar 2 of 3 flesjes drinkt! Mag dat al? Ik dacht met 8 maanden naar 3 flesjes ipv 4!

@Soana:
    Heb een boekje gekregen van het cb en daar staat in dat kindjes van 7 maanden tussen de 400cc en 600cc melk moeten drinken.
    |Nou moet sureyya niet zo veel hebben van melk dus dat is makkelijk afbouwen.

Ze loopt trouwens ook door de box en probeert ook over te steken van de ene naar de andere kant, maar daar zijn alleen haar armen nog te kort voor.
    Nu houd ze zich ook nog maar met 1 hand vast en met de andere zwaait ze dan of bukt om wat te pakken.

Sureyya heeft weer wat nieuwe woordjes geleerd
    baby, anne (mamma in het turks), dedde (opa in het turks) hebben, eten, happen, dagdag, abie (broer in het turks),lapen (dan bedoelt ze slapen) titten( dat is zitten), bah
    Verder zij ze al pappa, mamma, opa, oma, babba (pappa in het turks)

Ook koppelt ze al woorden aan elkaar zoals pappa hebben, eten hebben, eten happen.
    Vind het nu toch wel erg snel gaan hoor, maar ben toch ook wel trots op haar hoor.

Haar tanden zijn trouwens nog niet in zicht, ze zit wel met een rode wang al een paar dagen en heeft wat verhoging.
    Maar volgens mij stopt ze eerst al haar energie in het praten.

Gisteren heb ik voor haar eigen gemaakte macaronie gemaakt nou dat vond ze toch zo lekker, haar bord was zo leeg.

Nou ga nu even haar in bad doen en schrijf later nog wel wat.
    Groetjes,
    Claudia

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik vind het hele mooie foto's!

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wat die flessen betreft: jullie hebben allemaal wel de "problemen" gevolgd die ik met Rick heb gehad over het overgaan van 5 naar 4 (ik heb er jullie de oren van het hoofd over gevraagd, gezeurd en gemopperd)...... En nu ineens uit het niets zit hij op 2 flessen dus van 200 ml en 1 van zo'n 125/150 ml. Daarnaast drinkt hij nu 50 tot 100 ml water met wat diksap. Hij komt dus nog wel aan voldoende melk en ander vocht!

GROOT NIEUWS:
    Rick's eerste tandje is nu echt voelbaar! \:D/ :whistle: En hij heeft er eigenlijk helemaal geen last van gehad.....nr. 2 is net zo zichtbaar als nr. 1 dus ik denk dat deze ook wel gauw door zal komen.

Verder verdenk ik hem ervan dat hij vandaag een paar keer papa heeft gezegd (ipv mama, wat we al weken oefenen [-X )......kijken of het zo blijft. Sinds een week of zo is hij ineens ook aan het "blazen", gewoon echt lucht blazen, dat ziet zo schattig uit =D> .....(ik denk dat het oefenen om te praten is)

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Eet hij ook een boterhammetje? Wat krijgt hij daar dan bij?
    Rick krijgt daar nog steeds melk bij, zo kom ik aan ruim 2,5 fles....

15. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    @Queenbee:
    Süreyya is ook 7 maanden en drinkt ook maar 2 flessen melk en een enkele keer 3 (de 3de is dan geen 200cc) , heb het op het cb gevraagt en kindjes van 7 maanden moeten tussen de 400 en 600cc melk drinken.
    Dus als jou kleintje 2 flessen van 200cc drinkt is het voldoende.

Süreyya eet s'morgens een boterham met smeerkaas ofzo en ong. 100cc thee.
    Dan rond een uur of 10 ligt eraan hoelaat ze gaat slapen een halve liga of vers fruit (wisseld elke dag)
    Rond 12 uur weer een boterham met smeerworst en melk erbij ong. 100 -150cc.
    Dan slaapt ze rond 13.30 uur ongeveer een uurtje en dan krijgt ze rond 15.00 uur een halve liga met ong 100cc melk.
    Tussen 16.30 en 17.00 uur 200gr. warm eten en een potje fruit.
    en om 18.45 krijgt ze haar 200cc melk, soms maak ik er pap van als ik zie dat ze echt trek heeft en dan gaat ze slapen.
    Als ze tussen door dorst heeft dan krijgt ze water, thee of wat diksap.

@Ramoontje:
    Wat je zegt zou wel eens kunnen kloppen met dat blazen en dat praten.
    Süreyya begon met blazen toen ze ong. 3 en een halve maand was en ze was nog geen 5 maanden toen ze pappa zei.
    Verder is ze met haar woordenschat al aardig op dreef dacht ik zoen ze blaast nog steeds ook soms met haar onderlip over haar bovenlip, dan blaast ze zeg maar tegen haar neus.(lees mijn vorige verhaal)
    De laatste week gaat het bij haar echt snel ze kwam op een gegeven moment met 2 woorden per dag, en wij zijn verder niet met haar aan het oefenen ofzo.
    Ze zegt het gewoon als ze in de box aan het spelen is, en als je er dan opin gaat gaat ze er gewoon mee door.

O Süreyya probeert uit de box te klimmen, het lukt haar nog wel niet maar als ze straks iets groter is dan krijgt ze het denk ik wel voor elkaar.
    ze gaat nu met haar ellebogen op de rand hangen en trekt dan haar benen omhoog.
    Eigenlijk best een leuk gezicht maar vind het wel minder als ik er aan denk dat ze er dadelijk misschien uit klimt.
    Wat moeten we daar dan aan gaan doen?
    Box op zijn kop en kind er onder.(grapje). :D
    Maar even zonder dollen mijn neeffje is net 1 jaar en die klimt al uit zijn ledikantje, hij zat van de week op de rand.
    Ze zijn nu aan het verzinnnen hoe ze dat gaan oplossen.
    Je moet wel creatief blijven met die kleintjes.

O heb nog tot slot een nieuwtje, Süreyya is helemaal gek van vis, maar dat wisten jullie al.
    Heb ik van de week 2 lekkerbekken gekocht op de markt, heeft ze er gewoon 1 bijna helemaal op gegeten he.
    Ik heb natuurlijk alleen de vis gegeven en niet het krokante laagje wat er onheen zit.
    Nou die heeft me daar zitten smullen joh, en ze had nog bekijks ook op de markt.
    Er kwamen mensen vragen hoe oud ze was en of ze vaker vis at.
    Zelfs de vis boer lag in een deuk toen hij haar zo lekker zag eten.

Nou dat was het weer even
    Tot ziens.

P.S ik ben trouwens van de week doorgestuurd naar de gynecoloog omdat ik nog steeds buikpijn houd na die miskraam, ben afgelopen vrijdag doorgestuurd door de huisarts naar de spoedeisende hulp, maar ze konden op dat moment niets vinden, moet nu vorgende week komen, ben benieuwd.

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @Queenbee: Wat een SUPERschattige foto's van Jamie! Helemaal geslaagd hoor!

Joey kreeg nog 4 flessen van 200cc... omdat ik dacht dat het CB wel zou gaan zeggen dat ik daar vanaf moest, was ik af gaan bouwen naar 2 van 200cc en 2 van 100cc... maar hij mag zijn laatste fles om 23:00 houden en hij mag gewoon 200cc hebben. Dat betekent dat hij nu op 3x 200cc zit en 1x 100cc bij zijn broodje. 700cc per dag dus ;)

Ik zie dat Joey niet de enige is die zijn hele bos doorloopt. Ik had er een filmpje van gemaakt en laten zien op het CB, ze waren er erg verbaasd over. Het is supervroeg en ze horen het toch nog niet veel dat ze zo jong al staan en zelfs lopen. Dat zijn 6e tandje nu door aan het komen is waren ze minder verbaasd over, dat schijnt wel heel normaal te zijn :confused:

Haha, ik zit net te vertellen dat bij Joey de 6e doorkomt ;) GEFELICITEERD! Nu gaat het snel hoor, geniet nog even van dat blote tandvlees, want Joey bijt zo hard dat hij mij echt verwond :( (niet gemeen hoor, maar gewoon om zijn tandjes overal op uit te testen ;))

Een deksel op de box en het bedje maken :)

Succes bij de gyn, ik hoop dat alles in orde is en je snel van de buikpijn af bent ;)

17. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    @ Queenbee: Ik heb je uitgenodigd op hyves ;) Ik heb er niet zo'n behoefte aan om het hele forum in mijn lijst te hebben, maar vind het wel leuk om de mensen waar ik wat meer mee klets die een kindje van dezelfde leeftijd hebben erbij te hebben! Gezellig!

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    [quote="SaonaHaha, ik zit net te vertellen dat bij Joey de 6e doorkomt ;) GEFELICITEERD! Nu gaat het snel hoor, geniet nog even van dat blote tandvlees, want Joey bijt zo hard dat hij mij echt verwond :( (niet gemeen hoor, maar gewoon om zijn tandjes overal op uit te testen ;))

Tja de een is sneller dan de ander.....ik merk wel dat Rick zich nu qua ontwikkeling gewoon meer stabiliseert dan voorheen. Toen hij echt klein was (hoor mij nou!) toen deed hij allerlei dingen super snel en nu doet hij echt op zijn gemak. Oh, hij wil allemaal wel, maar hij oefent eerst nog een poosje!

Het eerste tandje (linksonder) is nu goed voelbaar, maar die ernaast is ook al een dikke week echt goed zichbaar, dus ik denk dat die ook snel doorkomt. Ik moet wel zeggen dat Rick er totaal geen last van heeft gehad, zelfs geen rode wangetjes! Ja weken geleden, maar dat telt niet! Hmmm, ja misschien dat zijn poepje wat zuurder ruikt dan anders, maar ja mama is verkouden dus die ruikt het toch niet! ;)

Dat uittesten zit ik echt niet op te wachten. Rick probeert nu al steeds zijn vingertjes in mijn arm te drukken en knijpt behoorlijk hard (heb er diverse blauwe plekken al aan over gehouden).....als hij net zo hard bijt als knijpt.....nee laat dat nog maar even achterwege [-X

19. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Maak je maar geen zorgen hoor, volgens mij gaat alles prima volgens schema met Rick! Ze zeiden bij mij op het CB dat ze ook nog niet hoeven te kruipen met deze leeftijd, terwijl ik dacht dat Joey dat overgeslagen had :rolleyes: ... Ik ben benieuwd wanneer Rick zijn eerste tandje echt door is!

Wat dat knijpen betreft kunnen we (alle mama's hier denk ik) elkaar de hand geven, en ook haren uittrekken is een fijne bezigheid :rolleyes:

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Over zijn ontwikkeling maak ik me ook echt niet druk. Hij doet wat hij doet wanneer hij daar aan toe is (hoe zeg ik dat?)
    Slaat hij iets over, jammer dan! Verder probeer ik gewoon zo veel mogelijk van alle stapjes te genieten! (ik vond het voelen van zijn eerste tandje zo geweldig gister, terwijl het natuurlijk toch de normaalste zaak van de wereld is).

Ondanks mijn korte haren, is haren trekken hier ook een favoriet hoor! Al hoewel ik Rick dat wel probeer af te leren (aai mama aai), want de hond moet het ook steeds ontgelden (die moet overigens wel nodig naar de kapper!)....

Deel Deze Pagina