Ok, heb je geaccepteerd hoor! Gezellie! Nou, ga eerst ff eten maken, ben na het eten wel ff weer terug om te reageren op een paar van jullie berichtjes!
Hij krijgt smorgens een broodje, soms krijgt hij er wat diksap bij. Ongeveer een uur na zn broodje krijgt hij nl een fles van 210/7. Misschien kan ik daar beter melk bij doen zodat die fles van een uur erna vervalt ofzo... Gaaf trouwens dat Rick zn tandjes door beginnen te komen, echt lief! Heeft Jamie nu ook, 2 onderin. En dat geteut is ook super he! Klinkt echt net alsof ze papa zeggen. En wij ook steeds maar oefenenen met mama zeggen, maar blijkbaar is papa toch makkelijker...
Hele mooie foto's Queenbee! Ik zie trouwens nu pas dat Jamie geboren is, op de dag dat ik van Tim uitgerekend was.. grappig! Tim heeft sinds vandaag ontzettende luieruitslag. Zijn hele kontje is vuurrood en doet pijn als ik heel voorzichtig met een doekje zijn billetjes schoonmaak. Heb er al verschillende keren een dikke laag sudocreme opgedaan... Hij heeft ook koorts. 38,4 had hij net.... en heeft 4 a 5 dunne poepluiers op een dag... agossie.. en toch kan mijn ventje nog lachen.... Hij hoest trouwens ook als een schor zeehondje.
Ok. hij krijgt nu nl 3 flessen per dag van ongeveer 240cc, maar ik moet hem voor de laatste fles altijd wakker maken, en dat vind ik zo sneu voor hem. Hij moet dan ook meestal een beetje huilen... Dan gaat de fles erin en zodra die leeg is gaat hij weer op bed en valt ook meteen weer in slaap.. Moet toch maar even kijken hoe we dat kunnen doen met evt een flesvoeding minder. En alvast sterkte voor als je naar de gynaecoloog moet.
Ook thanx! @Susanne; ja das idd grappig! Ik was uitgerekend op de geboortedatum van Rick! Zielig is dat he als ze zich niet zo lekker voelen enzo. Je voelt je dan ook een beetje machteloos... tis maar goed dat Tim er zelf nog om lachen kan! Jamie heeft tot nu toe gelukkig maar 1x koorts gehad, hoogste was toen 39.4, en hij wou er toen ook niet bij eten.. daar voelde ik me toen ook echt niet lekker bij..
Ik moet het gauw afkloppen, want Rick is nog helemaal niet ziek geweest, geen verkoudheid, geen koorts niets! Papa is al een paar keer echt grieperig en verkouden geweest en hij heeft het niet overgenomen. Toen zei hij al: dan zal hij wel vatbaar voor jouw baccillen zijn......nou ik ben dus nu al ruim een week snotverkouden en Rick heeft nog steeds nergens last van \/ *************************** Tja, ik was uitgerekend op 7 augustus (net als mijn moeder 29 jaar geleden van mij), Rick is uiteindelijk de 20e geboren en ik ben pas de 26e geboren (maar da's dan ook bijna 30 jaar geleden). *************************** Rick's tandje is nu echt een scherp randje, 'k vind wel dat dat snel gaat....gistermorgen nog niets te voelen, gisteravond een doorgekomen randje en nu echt een scherp randje.... En hij heeft nergens last van! Nou ja, hij heeft vannacht om 5 uur wel gespookt. Was wakker, begon te huilen en wilde niet meer slapen. Om 5.45 hem bij ons in bed gelegd, ik dacht misschien slaapt hij dan nog wel wat. Nou om 6 uur heb ik hem terug in zijn eigen bed gelegd...hij lag zo te stieren.....toen is hij maar weer gaan slapen...tot 8 uur! Ik hou het er maar op dat het zijn tandje was.....
Da's niet eerlijk Ach ja, mijn voorgevoel heeft mij 2 keer in de steek gelaten: ik heb de hele zwangerschap gedacht dat het een meisje zou worden en ik heb ook lang gedacht dat hij vroeger zou komen...... (volgende keer ga ik dus maar uit van het tegenovergestelde van mijn voorgevoel, dan zal het wel goed zijn )
Hey das ook grappig, omgekeerde wereld Wij hadden met de hele familie een pot gemaakt, iedereen heeft een datum genoemd waarop hij/zij verwachtte dat Joey geboren zou worden... ik heb gewonnen, ik had voorspeld dat hij op 2 augustus geboren zou worden, ongelovelijk he ! Ik heb juist wel vanaf het allereerste begin geweten dat het een jongen was... ook zoiets
hay meisjes, weer even niks van me laten horen. Ik heb sinds deze week een andere baan, wel bij de zelfde werkgever maar op een andere locatie. En dat scheelt toch een reistijd, normaal deed ik er een uur of langer over en nu maar 20 minuten, soms nog korter Ik hoor dat het goed gaat met jullie beebs. Queenbee: leuke foto's van Jamie, echt een lekker kereltje zo. Ramoontje wat leuk dat Rick nu ook tandjes krijgt Susanne: ja zielig he als ze zo schor zijn, sem hoest ook al wat dagen weer en het is idd net een zeehondje Claudia, Leuk dat sureyya zo lekker kletst Saona, dus jij geeft Joey al hele stukken fruit, wil het ook proberen, maar idd dat kokhalzen vind het zooo eng en ik weet het hoort erbij.................maar toch
Sem zit nu aan een hele boterham met korstjes Hij krijgt nu nog maar 2,5 fles voeding, de laatste fles zijn we aan het afbouwen, want hij laat zo 80 cc staan en slaapt gewoon tot 6 uur en soms nog langer Ook zijn warme maaltijd doe ik niet meer in de blender, maar ik prak het een beetje grof en dat gaat goed. Sem zijn tandjes boven komen een klein beetje door, hij zit onder de luieruitslag echt zielig, maar hij blijft gewoon vrolijk! Meneertje lult nu ook de oren van je hoofd, met baba, mama, lala, dada wawa. en zegt tegen de poes poej en als hij de schakelaar van het licht aan of uit wil doen is het isssssssh Sem kruipt nu een aantal dagen goed, nog niet snel maar wel een grappig gezicht zo. Ik heb al even de box en zijn bedje naar beneden gedaan, want hij strok zich ineens op. Zo verder geloof ik niet zoveel nieuws. Ik ga nog even naar de juli mama's en dan sem zijn site weer eens bijwerken.
Nou het is knap van Sem dat hij aan zijn woord heeft gehouden Ik zelf had nooit gedacht dat hij op die uitgerekende datum zou komen Maar wij werden wel steeds geconfronteerd met 5 augustus van een pak boter, een chocolade paashaas, limonade siroop en nog meer dingen die dezelfde datum hadden!
Rick's 2e tandje komt ook al door (er is een puntje voelbaar) Ik geef Rick ook gerust een stuk fruit, maar dan meer kleine stukjes. Een kiwi of banaan in plakjes en die plakjes dan weer in 3- of 4-en. En dat gaat heel goed. Een heel stuk banaan in zijn vuistje is niet zo'n succes....dat wordt zo glibberig dat het al snel op de grond belandt. De boterham gaat hier super! Hij smikkelt hem lekker op, met of zonder korstjes, dat maakt hem niks uit. Ik heb nu nog wat potjes va 8 maanden staan maar wil toch ook langzaamaan weer gaan proberen hem over te krijgen naar mijn eigen prakjes....ach we zien wel (aan de stukjes ligt het in ieder geval niet) Zojuist op het CB een groepsbijeenkomst gehad. Een aantal mama's van de zwangerschapsgym waren er ook met hun kindjes. Het was erg leuk. Rick is qua ontwikkeling gelijk met de rest (op 1 na, die kruipt, staat en stapt al en is maar een dag ouder dan Rick ), maar qua eten ligt hij ver voor. De rest is pas begonnen met fruit en/of groente en Rick eet dat dus allang en eet dus ook al een boterham. Hij weegt nu 9890 gram! Ze mochten uit een beker drinken (het CB geeft voorkeur aan een beker en niet aan een tuitbeker); dit ging bij Rick erg goed. Ik heb er gelijk 2 gekocht (er zit een "opstaand" randje aan), zodat we er mee kunnen oefenen. De tuitbeker is nog steeds geen succes, hij probeert er nog altijd in te bijten (en nu hij tanden krijgt helemaal). Kortom: het gaat gewoon super !
Heerlijk he.. nu lekker trots wezen Ramoontje! Hier gaat het ook weer iets beter met Tim. Hij hoest een stuk minder en zijn billetjes zijn ookal iets minder rood. Ik heb hem gisteren met zijn blote billen in de box gelegt... niet vervelend voor hem , maar wel voor mij. Ik kon om de zoveel tijd een nieuwe handdoek erin leggen omdat hij die steeds onder poepte.. Jak! Als hij weer beter is dan geef ik hem weer een boterham en stukjes fruit. Nu krijgt hij gewoon melk uit een fles ipv boterham en fruitmoes.. Dat gaat er tenminste makkelijk in.
Oh, maar Rick krijgt ook nog steeds fruit- en groentenmoes hoor, weliswaar grof, maar toch. Had Tim diarree of had hij zijn billetjes stuk (ben het effe vergeten)? Als hij zijn billetjes stuk had, komt dat dan niet van de boterhammetjes? Als je tenminste lichtbruine boterham geeft. Rick heeft van de boterham (lichtbruine) juist geen last, maar van de bambix....zodra hij bambix eet, heeft hij prompt luieruitslag. Ik moet zeggen dat het wel heel grappig was op het CB, het waren allemaal jongetjes (5), dat ten eerste. Ten tweede was Rick een van de 2 jongetjes die nu tandjes heeft/waar de tandjes doorkomen...en er was er maar 1 die al kruipt (en eigenlijk ook al aan 2 handen meeloopt ), en die is dus 1 dag ouder dan Rick! Het ziet wel grappig uit zo'n kleine kruiper, die ook nog om de haverklap probeert of hij kan gaan staan (zelf) en dan nog gekleed in een echte babypyjama (waar niets mis mee is hoor, laten we dat voorop stellen) met een broek met voeten eraan, die dus door de sta-pogingen iedere keer afzakt (hihi).... Wat overigens wel fijn is, is dat die kereltje dus ook zelf zijn speen pakt en in zijn mondje stopt.....dat doet Rick dus echt niet! En zijn fles zelf vasthouden doet Rick dus ook niet, no way, en daar was Rick dus de enige in ! (die vindt het wel gemakkelijk als mama 'm vasthoudt) Ach, het zal allemaal wel loslopen! In ieder geval is mama supertrots op haar bijna-niet-meer-tandenloze-kereltje!
Ja dank je, we zijn er zelf ook errug blij mee! En stukken fruit geven is niet zo eng hoor, begin maar met een stukje banaan, kan hij dat er lekker afsabbelen of 'knagen'. Vinden ze lekker hoor!