Gefeliciteerd! En veel minder reizen moet heeeeeeerlijk zijn zeg! Echte vooruitgang! Ja hoor, een hele banaan. Dat kokhalzen doen ze na een dag of 2 al niet meer hoor, Joey iig niet. Ze zijn slim genoeg om ervan te leren dat ze beter moeten kauwen of kleinere stukjes moeten afhappen. Een bende wordt het er wel van ja, maar dat kan je niet voorkomen dat kan dus geen reden zijn het niet te doen. Ik denk dat ze de eerste jaren van hun leven nog wel een bende zullen maken met eten Nou hier nog een hoor, staan en lopen in de box kan meneertje wel. En hij kruipt de hele kamer inmiddels rond, maar zijn fles vasthouden ho maar @Susanne: Wat zielig voor Tim zeg ... Joey heeft ook een keer heel erg luieruitslag gehad, vanuit het niets. Ook tijdens het doorkomen van een van de tandjes en tegelijk met het eten van bambix en brood... maar het was ook vrij snel weer over en is niet meer teruggekomen (even afkloppen). Hij eet gewoon weer brood en krijgt ook bambix, hij is er aan gewend dus inmiddels denk ik. Ik vond het vreselijk zielig, die kleine billetjes helemaal onder de dikke rode uitslag, ik kan me voorstellen hoe Tim eruit ziet, echt heel zielig. Ik hoop dat het snel over gaat.
Gefeliciteerd! En veel minder reizen moet heeeeeeerlijk zijn zeg! Echte vooruitgang! Ja hoor, een hele banaan. Dat kokhalzen doen ze na een dag of 2 al niet meer hoor, Joey iig niet. Ze zijn slim genoeg om ervan te leren dat ze beter moeten kauwen of kleinere stukjes moeten afhappen. Een bende wordt het er wel van ja, maar dat kan je niet voorkomen dat kan dus geen reden zijn het niet te doen. Ik denk dat ze de eerste jaren van hun leven nog wel een bende zullen maken met eten Nou hier nog een hoor, staan en lopen in de box kan meneertje wel. En hij kruipt de hele kamer inmiddels rond, maar zijn fles vasthouden ho maar @Susanne: Wat zielig voor Tim zeg ... Joey heeft ook een keer heel erg luieruitslag gehad, vanuit het niets. Ook tijdens het doorkomen van een van de tandjes en tegelijk met het eten van bambix en brood... maar het was ook vrij snel weer over en is niet meer teruggekomen (even afkloppen). Hij eet gewoon weer brood en krijgt ook bambix, hij is er aan gewend dus inmiddels denk ik. Ik vond het vreselijk zielig, die kleine billetjes helemaal onder de dikke rode uitslag, ik kan me voorstellen hoe Tim eruit ziet, echt heel zielig. Ik hoop dat het snel over gaat. Joey zijn 6e tandje is inmiddels in zicht... tjonge wat is die gozer snel zeg
Bye the way... als Joey banaan eet dan bind ik hem een hydrofiel luier om zijn nekkie... en ik stroop zijn mouwen op, want banaan in textiel... geeft van die vieze zwarte vlekken die er never meer uitgaan
Hallo, Zijn we weer. Heb weer een paar nieuwtjes. Süreyya kan nu zwaaien, eerst deed ze alleen haar hand open en dicht en nu is haar hand open en zwaait ze echt, ook zegt ze dan dagdag. En als ik het zeg dan begint ze te zwaaien. Vanmiddag moesten we echt om haar lachen en we stond ook even raar te kijken. Ze zat naar de teletubies te kijken en toen zei ze zomaar uit het niets: "jaja mamma nee" achter elkaar. Is dat niet raar. O heb trouwens nog een tip voor de kleintjes met luieruitslag. Süreyya had er namelijk ook veel last van en ik had al sudocreme en bepanthen gebruikt, met weinig resultaat.(het werd niet erger, maar het werd ook niet minder. Heb toen van Zwitsal badmelk gekocht, daar zit vernix in dat is een stofje wat ook in de huidsmeer zit bij pasgeboren baby's. Het laat een beschermend laagje achter op de huid. Binnen 2 dagen was de luieruitslag weg. Heb trouwens van de week op de markt lekker bekken gekocht, Süreyya is namelijk helemaal gek van vis. Heeft ze zomaar eventjes bijna een hele lekkerbek opgegeten he, en nergens geen last van gehad. (heb wel alleen de vis gegeven, niet het krokante laagje, want dat is te vet.) Ook eet ze nu 2 keer per dag een boterham, ze vind het echt lekker. Heb gisteren voor het eerst pindakaas op haar brood gedaan, anders wordt het zo eentonig telkens smeerkaas en dan weer smeerworst. O had nog even een vraagje, hadden jullie kindjes ook zo'n last van verhoging tot zelfs koort met het tanden krijgen? En hoelang hielt dat ongeveer aan? Süreyya heeft nu al zeker 2 weken verhoging en soms koorts ondanks de paracetamol die ik haar 3 keer per dag geef. Ben al een paar keer bij de huisarts geweest en die zegt niets bijzonders te kunnen vinden. Ze was van de week wel wat meer hangerig, maar dat is al weer over en ze heeft nog steeds verhoging. Bel morgen nog maar eens want ik vind het nu toch wel wat lang duren. Moet toch ergens vandaan komen. Süreyya eet nu ook potjes voor kindjes vanaf 8 maanden met stukjes, het gaat er net zo makkelijk in en van de weer heeft ze van mijn nicht van fijnproevertje 2 van de maaltijden gehad ondat haar zoontje ze niet eet, deze zijn eigenlijk vanaf 1 jaar maar de struktuur van het eten is nog fijner dan de potjes van olvarit 8 maanden, dus mevrouw had ze zo op en vond het erg lekker. Nou ga nu even zitten, naar GTST kijken. Doei
Goh dat ik niet aan die hydrofiele luiers heb gedacht ..... Als ik Rick bijv. een liga laat eten, dan stroop ik idd zijn mouwtjes op en bind (onder zijn slabber) een theedoek om
Ik dacht dus ook Rick een plezier te doen met een lekkerbekje (zonder het korstje) van de visboer.... Het ging erin als koek....dacht ik, want na een paar hapjes bleek dat hij alles tegen zijn gehemelte had verzamelt Gekke jongen! Morgen hebben papa en mama kabeljauw op het menu, misschien dat hij het dan wel lust.... Kun je vis trouwens beter koken of toch gewoon bakken voor die kleintjes? Om de eentonigheid van smeerkaas en smeerworst te doorbreken heb ik Rick vorige week een boterhammetje met jam gegeven. Nou hij vond het niet echt een succes.... Sjongejonge zeg, nog nooit een kindje zo met lange tanden zien eten, terwijl hij helemaal nog geen tanden had Wij houden het nog even bij de smeerkaas en -worst. Ik wil wel van de week eens een stukje met gewone kaas proberen, kijken of hij dat wat vindt.
Volgens mij heeft Rick trouwens aan die 2,5 fles niet genoeg...hij raakt na zijn warme hap helemaal in de stress, helemaal als wij zelf nog moeten eten, dan is het huis dus echt te klein Ook komt hij nu steeds eerder voor zijn laatste fles...8 uur haalt hij echt niet meer, als ik geluk heb redt hij het tot half 8 Morgen toch mijn schema maar een beetje omgooien, kijken hoe het dan gaat. Bij zijn boterhammetje dan wat water of sap (en oefenen met het drinken uit een beker!) en dan om een uur of 4 een gewone fles (200 ml). Misschien dat het dan beter gaat. We hadden vanochtend wel veel bekijks zeg, toen Rick een in stukjes gesneden kiwi naar binnen werkte op het CB. Iedereen stond versteld dat hij die zo at! Maar ja de andere kindjes zijn allemaal pas net begonnen met bijvoeding omdat ze borstvoeding kregen.... Rick ligt dus qua eten echt ver voor op de rest Hij eet gewoon graag en dat zie ik graag \/
Rick heeft nu 2 doorkomende tandjes maar heeft (gelukkig) nergens last van. D.w.z. zijn ontlasting is anders en ruikt zuurder (nu ik niet meer zo verkouden ben ruik ik dat pas echt goed :-& ale: ). Nou dat waren weer een paar berichten achter elkaar, maar ik krijg meer quotes in 1 bericht niet voor elkaar Hoe doen jullie dat toch?
Ramoontje schreef: Volgens mij heeft Rick trouwens aan die 2,5 fles niet genoeg...hij raakt na zijn warme hap helemaal in de stress, helemaal als wij zelf nog moeten eten, dan is het huis dus echt te klein Ook komt hij nu steeds eerder voor zijn laatste fles...8 uur haalt hij echt niet meer, als ik geluk heb redt hij het tot half 8 Morgen toch mijn schema maar een beetje omgooien, kijken hoe het dan gaat. Bij zijn boterhammetje dan wat water of sap (en oefenen met het drinken uit een beker!) en dan om een uur of 4 een gewone fles (200 ml). Misschien dat het dan beter gaat. Hier had Sureyya ook last van, kwam ook eerder. Nu eet ze om 16.30 - 17.00 uur haar warme hap en fruithap en om 18.30 - 18.45 uur wil ze echt haar fles melk, heb dat eerst geprobeert te rekken maar dat schoot echt niet op. Nu krijgt ze gewoon haar fles (200cc) rond die tijd en dan gaat ze slapen en hoor ik haar niet meer, een enkele keer komt ze s'nachts voor nog een paar slokjes, maar dan krijgt ze water, tenzij ze natuurlijk echt honger heeft, maar dan is het ook niet veel want als ze wakker wordt is ze half slaapdronken en valt ze vrij snel weer in slaap. Speentje hoef ik niet meer te proberen want die wil ze al meer dan een week niet meer, af en toe pakt ze hem om op te kauwen meer ook niet. Volgens mij lijken onze augustus baby's echt op elkaar want Süreyya wil ook geen jam op brood, heb al verschillende smaken geprobeerd, nou echt niet hoor ze griezelt ervan. Ook appelstroop wil ze niet erop. Nu heb ik pindakaas geprobeerd en dat vind ze wel lekker en soms doe ik ook een beetje fruit uit een potje op haar brood, dat vind ze wel lekker. O ik heb haar van de week als tussendoortje een sinaasappel gegeven, zonder vel natuurlijk want ze heeft nog geen tanden. Nou die was in een mum van tijd op, ze heeft nergens geen last van gehad maar je zag wel aan haar ontlasting dat nog niet alles verteerd was. Dus de volgende keer geeft ik denk ik maar een halve, banaan en pruimen vind ze trouwens ook lekker. Sinds vanavond kan ze trouwens in haar handen klappen, eerst deed ze haar handjes alleen tegen elkaar en nu houd ze er 1 stil en met de ander klapt ze er tegen. Leuk om te zien joh. Nou ga nu even stoppen, spreek jullie nog wel.
Claudia.. heb je filmpjes van je dochtertje.. ik ben zo benieuwt hoe dat eruit ziet , een baby die kan zwaaien en kan praten..hihi geweldig lijkt me dat. Ramoontje: Tim had idd diarree en daardoor is zijn kontje stuk. Hij heeft overigens nog steeds hele dunne poepluiers...jak...Zou best van de bambix kunnen komen , ik ga hem morgen maar een fles met nutrix geven... Ik geef hem idd lichtbruine boterhammen.. maar ook dat heb ik even gestopt. Hij krijgt nu gewoon weer even een fles melk omdat ik dan zeker weet dat hij genoeg vocht binnenkrijgt.
Zo is het bij Rick uiteindelijk ook over gegaan....even geen brood en bambix.... Daarna ben ik langzaam weer begonnen met brood en nu krijgt hij heel afentoe een bambix-papfles. Tot nu toe gaat dat dus goed.
Vannacht was het weer een drama..... Om 3.15 werd Rick wakker en mopperen en huilen.....ik ben een paar keer opgestaan om hem zijn speentje te geven, maar hij kan ook mopperen en huilen met speen in zijn mond, dus dan stond ik er voor niks. Nou ja, hij tijgert op het moment weer op zijn rug door het bed heen en ligt dus 9 van de 10 keer boven in bed. Ik heb hem getroost en terug gelegd....maar niets was goed. Uiteindelijk heb ik hem nog een keer op de arm genomen, even mee naar ons bed genomen (ik had geen zin om weer te blauwbekken op het laminaat ) en hem daar op de arm tegen mij aan nog even getroost...toen was hij zo weer vertrokken en sliep tot vanochtend 8 uur! En nu ligt hij weer/nog steeds te slapen Ik wijt het maar even aan de 2 tandjes (nr 2 is nu ook goed aan het doorkomen), ik weet het anders ook niet..... **************************************** Sinaasappel is Rick ook dol op, oh en kiwi! (maar dan vind je de pitjes wel terug in de ontlasting!) Is er trouwens iemand die al eens gewoon jonge kaas op de boterham heeft geprobeerd? Vind smeerkaas en smeerworst zo weinig....jam vindt Rick niet lekker, pindakaas word ik zelf misselijk van.....dan blijft er zo weinig over.... Iemand nog tips voor een lekker boterham?
Nee ik heb Tim alleen maar leverpastei en smeerkaas gegeven. Hier kwam Tim om 6 uur weer. Hij was hard aan het krijsen en ik dacht dat hij buikpijn had.. hem getempt en zijn temp. was 37,4 , niets bijzonders dus. Hem toch maar een zetpilletje gegeven voor de pijn aan zijn kontje van de luieruitslag... Maar hij bleef schreeuwen dus we hebben maar een fles gemaakt.. wat bleek... HIJ HAD GEWOON HONGER! Hij hoest overigens nog steeds maar heeft geen koorts en eet en drinkt goed.... Hij is gewoon levendig dus eigenlijk heeft hij nu gewoon een flinke verkoudheid... ik wilde eigenlijk langs de HA vandaag.. maarja.. omdat Tim geen koorts heeft.. zal hij me toch gewoon naar huis sturen met de mededeling: "goed laten drinken en slapen, Hij is gewoon verkouden"
Vervelend is dat he, net als je denkt nou ga ik er even mee naar de HA dan is het ineens allemaal weer anders....*zucht*
Dat jij misselijk wordt van pindakaas zegt niet dat Rick het niet lekker vind Joey eet smeerworst, smeerkaas en jam... en heeft gisteren een broodje ham gehad. Ik zie niet in waarom smeerworst wel mag en ham niet, het is denk ik omdat wat smeerbaar is er niet makkelijk vanaf valt (van het broodje). Afijn, die boterham met ham ging er ook in zijn geheel in hoor, maar dat is bij Joey altijd het geval. Is dat na 1x proberen dat Rick geen jam lust? Wat voor jam geef je hem? Ik kan het me haast niet voorstellen... misschien nog eens proberen? Of ander smaakje? Ik ga morgen proberen Joey een dun laagje pindakaas te geven, met een beetje boter anders is het denk ik te droog voor hem
Nee, jam hadden we al eens meer geprobeerd en toen was het al geen favoriet. Nu was het echter ook nog jam met stukjes erin, dus daar kan het ook aan gelegen hebben. Ach, als we weer een ander smaakje in huis hebben, proberen we het nog wel eens. Ik weet dat het kan zijn dat Rick pindakaas wel lekker vindt, maar een kokhalzende mama naast zich is ook niet alles. Is pindakaas ook in hele kleine potjes te krijgen....? Zal 'ns kijken straks met boodschappen doen want hier eet verder niemand dat..... Dus Joey eet ook gewoon een boterham met ham, dan zal hij kaas op zijn brood ook wel eten. Ik zal het van de week eens uitproberen.
Wij hebben Jamie laatst een 2 stukjes brood met pindakaas gegeven. Geloof dat hij het wel lekker vond... hihi! Hij had een lekker bruin randje om zn lippen ! Is ook zo'n lekker gezicht als hij groente eet, echt heel smakelijk om naar te kijken is het niet, maar tis wel lachen! Nou moet ik erbij zeggen dat hij dit groene prutje ook niet zo heel lekker vond, vandaar dat het overal zit behalve in zn mondje...
Tja, 't is maar goed dat we tegenwoordig goede wasmachines hebben en niet alles met de hand hoeven doen
Ramoontje schreef: **************************************** Sinaasappel is Rick ook dol op, oh en kiwi! (maar dan vind je de pitjes wel terug in de ontlasting!) Is er trouwens iemand die al eens gewoon jonge kaas op de boterham heeft geprobeerd? Vind smeerkaas en smeerworst zo weinig....jam vindt Rick niet lekker, pindakaas word ik zelf misselijk van.....dan blijft er zo weinig over.... Iemand nog tips voor een lekker boterham? Heb nog geen jong kaas op brood geprobeerd, maar heb haar wel zo eens een paar stukjes gegeven en ook zonder tanden is het zo weg. Süreyya wil ook geen jam op brood en ook geen appelstroop. Zat nu te denken aan gestanpte muisjes of gekleurde hageltjes, dat smelt. Iets met chocolade wil ik nog niet geven ondat je wel eens hoort dat sommige kinderen er nog al heftig op kunnen reageren, mijn neefje bijvoorbeeld, als hij iets eet waar chocolade in zit dan wordt hij helemaal hyper. Begint dan te rennen over de banken en zo en is moeilijk te corrigeren, en dat terwijl hij altijd de rust zelve is. Süreyya eet nu s'morgens en s'middags 1 boterham, ze krijgt er 1 met zoetigheid en 1 met wat hartigs, dit omdat ik niet wil dat ze alleen maar zoete dingen gaat eten op brood. Nou is ze gelukkig niet zo'n zoetekauw, dus dan is het een stuk makkelijker. O,ja ik doe ook wel eens een beetje van de fuithap op haar boterham