Heb hier helaas nog geen filmpje van, maar zal het eens gaan proberen, meestal als ze de camera ziet kijkt ze er alleen naar en doet ze verder niets meer. Dat in haar handen klappen is trouwens ook zo leuk, eerst zet je haar open handjes tegen elkaar en dan gaat ze er met 1 tegen de ander aan zitten klappen, en zelf vind ze het dan ook helemaal prachtig. Ze is pas 7,5 maand en als ik zie wat ze allemaal al kan. Echt heel leuk, alleen het baby zijn is er op deze manier wel heel erg gauw af, maar ja ik ga haar ontwikkeling hierdoor echt niet in de weg staan, ik laat haar lekker haar gangetje gaan. Groetjes, Claudia
Ik heb Rick idd ook weleens een stukje jonge kaas zo gegeven (een paar sliertjes eigenlijk, van die vers geraspte kaas) en dat is idd hup in het mondje en hup weg.....dus ik denk dat hij een boterhammetje met kaas ook wel zal eten. Ik heb nu andere jam meegebracht; eens kijken als de andere op is (papa: dooreten!) of deze hem wel bevalt. Als het goed is zitten er in ieder geval minder stukjes in. Pindakaas heb ik nog niet meegebracht....dat eet hier niemand en dan is zelfs het kleinste potje nog te groot. Misschien als hij bij oma is, die lust namelijk ook pindakaas. Ik heb wel appelstroop meegebracht, dat vindt mijn man ook lekker dus dat gaat toch wel op. Eens kijken van de week of hij dat wat vindt. Ik heb trouwens vandaag eens bij de toetjes staan kijken. Rick kreeg altijd een danoontje start of wat yoghurt toe....maar in de danoontje zit dus wel suiker. Ik heb nu gewone biogarde yoghurt meegebracht, maar vond bij AppieHein ook "smikkeltoetjes" (kleintjes) waar geen suiker in zit....het lijkt op danoontjes, dus zal wel ongeveer gelijk zijn. Alleen zijn dit ook dubbele smaken, zal mij benieuwen of Rick deze ook lekker vindt. Vanavond dacht ik Rick een plezier te doen, door hem een eigen maaltijd met vis te geven (aardappel, kabeljauw en worteltjes)....na 5 happen zal hij het in zijn gezicht te smeren ipv op te eten, dus dat was geen succes. Toen heb ik maar een potje gegeven, dat ging er in als koek. Toen wij naderhand zelf aan tafel zaten (wij aten ook kabeljauw), zat hij ons de vis van het bord af te kijken....ik gaf hem een stukje en dat at hij dus wel op :-k :-$ ....hij heeft lekker nog wat vis met ons meegegeten (maar deze was wel wat gekruid, dus ik hoop dat hij daar geen last van gaat krijgen)....gekke jongen!
tja wie wil die zoutloze gekookte troep ook?! hihihihi groot gelijk hoor Rick....hahaha (zegt Tim hier op de achtergrond)
Hoi meiden Nou hier heb ik een paar plakjes banaan aan sem gegeven en het ging best goed, soms spuugte hij het er weer uit Maar ik denk wel dat hij het lekker vond en ik heb ook wat appel in stukjes gegeven, dat ging er ook goed in. Sem krijgt nu al bijna 2 weken elke ochtend een bordje bambix pap en het gaat echt goed, een fles wilt hij gewoon niet meer. Tijdens de luch om 12 uur dan krijgt hij 1½ bruine boterham met korstjes en een fles nog van 150 cc en dat wordt ook steeds minder die fles. De laatste fles gaat er nog wel in, maar dat is een pyjamapapje met vanille smaak en die vind hij zooooooooooo lekker Ik geef Sem bijna geen potjes meer, alleen als we ergens heen gaan of ik geen tijd het gehad om iets te maken. Hij eet gewoon met mij mee, danwel zoutloos en ik prak het lekker grof, hij eet echt alles mee Vanaf nu ga ik ook iedere fruit hapje heel fruit aan hem geven, kijken wat hij ermee doet hihi
Ik las net bij iemand van praten en zwaaien, dat doet sem nu ook al even in ieder geval brabbelen van baba mamma dada wawa lala en ga zo maar door, maar sinds eergister zwaait hij een beetje met zijn handje als je zegt daaaaaaaag en jij zwaait dan heen en weer, doet hij je na Ik geef Sem wel een appelstroop op brood en hij vind het lekker, kreeg deze tip van het cb....................misschien ook iets voor jullie beebs Ik heb weer nieuwe foto's van sem met tandjes en dat hij kruipt, maar ik moet ze nog even verkleinen en op mijn nieuwe pc gooien Trouwens wat is die nieuwe windows versie leuk zeg, op mijn nieuwe pc zit nu vista, echt grappig je moet alleen wel wennen hoor!
Hey das ook leuk! Joey zwaait sinds vanmorgen ook ineens ! Ik heb er natuurlijk meteen weer een filmpje van gemaakt . Dat Sem geen fles meer wil zeg, das ook wat. Joey wel hoor Ik heb gisteren de gok weer gewaagd, ik heb hem NIET wakker gemaakt voor zijn fles van 23:00! En hij heeft doorgeslapen tot 07:15 vanmorgen! Nou vanavond weer proberen, kijken of het toeval is of dat hij nu echt zonder kan
Waarschijk zal Joey het nu wel volhouden.. Raar he.. dat kan nl van de ene op de andere dag! Succes vanavond/vannacht!
Enne voor de babies/mama's die 's nachts of 's ochtendsvroeg wakker worden: de klok gaat een uurtje vooruit, dus dan is het al weer een uurtje later.... Nu ik er over nadenk, Rick's nachtelijke gespook is volgens mij begonnen toen de wintertijd begon, daarvoor sliep hij altijd heerlijk door....zou hij dat nu dan ook weer doen? Ben benieuwd! Rick's eerste boterham met appelstroop was ook een groot succes!
Het wisselt heel erg met Sem, nu wilt hij wel iedere fles hebben maar hij drinkt ze niet allemaal leeg. In de papfles krijgt hij nog maar 150 cc, bij de boterham tussen de middag ook nog 150 cc en dan de laatste fles 250 cc nu en die drinkt hij de ene keer wel op en de andere keer niet! Maar het maakt ook niet uit hoor ze moeten iets van 400 cc tot 600 cc hebben tot 9 maanden en dan wordt het ronde 400 cc max! Maar dat geld weer niet voor ieder kindje, niet iedereen is het zelfde toch? Sem kan nu zitten helemaal zelf, ik kreeg gewoon de slappe lach echt een heel raar gezicht hihi Heb er foto's van gemaakt, maar ik moet ze nog steeds allemaal verkleinen en ik zit weer eens achter dat nieuwe ding
o ben ik weer, hier hebben we nog geen last gehad van het uurtje hoor. Wel gaat de dag harder dan je in de gaten heb hihi Oja ik geef soms nog potjes als ik op visite ga bij iemand of ergens heen ga dan is een potje makkelijk. Ik heb die nieuwe potjes van Nestle gegeven aan Sem en dat is een succes, vooral Spaghetti napolitana met ham dat ging er in als koek Die fijnproevertjes smaken zijn echt geweldig en ze stinken niet zo als olvarit potjes met vlees! Ik geef sem dan potjes van 8 maanden, gewoon omdat hij die fijne smeurie niet lekker vind!
Waar haal jij die dan? Ik ga ook af en toe over mijn nek van de lucht van die Olvarit potjes (die van gisteren rook overigens wel lekker en zag er ook best smakelijk uit, was "kidneybonen"), maar ik heb de potjes van Nestlé hier nog niet kunnen ontdekken (maar misschien heb ik met mijn neus gekeken :^o )
Ramoontje@ Die haal ik onder andere bij de C1000, jumbo en de AH! Ik dacht dat de Etos ze ook verkochten en ze zijn echt lekker smakelijk hoor, ze stinken teminste niet de groente ruikt gewoon lekker puur naar groente en de vlees gewoon normaal niet om over je nek te gaan Ik heb toevallig ook die kidneybonen in huis gehaald, ben zelf zo gek daarop dus vandaar. Gelukkig dat die dan wel beter ruiken hihi Wat het grappige is van die potjes van nestle, ze zijn met 2 lagen in 1 potje en ik doe ze ook apart in een bakje zodat hij aan de smaak kan wennen
Whahaha, die heeft Joey gisteren ook gehad! Voor het eerst! Die vind hij erg lekker trouwens, ik heb ook even geproefd, hij is inderdaad best te eten (voor baby-eten dan he ). Overigens is de luier de volgende dag minder goed nieuws voor mama Bruine bonen met appeltjes is ook een succes. Mijn moeder zegt dat de meeste kindjes van bruine bonen en/of kidneybonen houden, vanwege een enigsinds zoete smaak.
Zit daar geen suiker in? Ik dacht er eens naar gekeken te hebben en gezien te hebben dat er suiker in zat, maar ik kan me misschien vergissen. Ik vind de olvarit potjes helemaal niet stinken, maar ik ben al zeker 4 weken verkouden, misschien dat het daaraan ligt
Bedankt Susanne! Gisteren op visite geweest en heel laat thuis gekomen. Toen Joey uit de auto gehaald werd, werd hij wakker, dus heb ik hem maar een fles gegeven waarna hij meteen weer ging slapen. Hierdoor heeft hij wel geen last gehad van vroeg wakker worden ivm het vooruitzetten van de klok, wat geen onprettige bijkomstigheid was voor mama Vanavond gaan we weer verder, ik maak hem niet meer wakker... even afwachten of het goed blijft gaan, maar ik vertrouw er eigenlijk wel op dat hij er klaar voor is Hoe gaat het met Tim zijn billetjes?
Ja goed.. door er pure zinkzalf op te smeren is het binnen 3 dagen bijna helemaal weg... Dus voor mij geen sudocreme meer als hij er last van krijgt! Gaat vast goedkomen Saona.. volgens mij is Joey er klaar voor om door te slapen zonder die fles!
Fijn zeg dat het met Tim zijn billetjes beter gaat, het is zo zielig die uitslag... ziet er ook pijnlijk uit, ik moet er niet aan denken Wat vind Tim niet lekker? Bonen of Nestle potjes? Joey gisteren niet wakker gemaakt, en inderdaad... ik denk ook dat hij er klaar voor is, hij was om 07:00 wakker
Een klein updateje; Jamie slaapt sinds zaterdag de klok rond 's nachts! Nu krijgt hij om 19.00u zn laatste fles en wordt hij pas de volgende morgen tegen 7.00u/7.30u wakker! Ook zwaait hij nu als wij naar hem zwaaien, en gaat hij met zn vingers steeds over zn lippen heen van boven naar beneden, zo grappig! (ik hoop dat ik het zo goed uitleg want ik kan het beter nadoen dan opschrijven... )
Hier is het al weer nachten achtereen een drama. Huilend wakker worden en blijven huilen *zucht* ...Oh een uitzondering: de nacht van zaterdag op zondag, toen heeft hij heerlijk doorgeslapen en was er niets aan het handje. Vannacht was het helemaal een ramp, eerst 2 uur aan een stuk af en aan huilen en krijsen en toen ik hem eindelijk weer in bed had en zelf terug was in mijn bed, ging meneer doodleuk liggen kletsen en giechelen Uiteindelijk is hij wel weer in slaap gevallen tot vanochtend half 8. Misschien slaapt hij overdag wel teveel, hij slaapt vaak na zijn eerste fles nog tot 10 uur of half elf en 's middags vaak ook nog van 13 tot 15.30 uur. Of misschien krijgt hij met 3 flessen melk toch wel te weinig....zucht, ik weet het niet maar vermoeiend is het wel. Vandaag hem vanochtend na zijn fles niet teruggelegd (we moesten toch naar zwemles), toen we thuiskwamen was hij dus echt moe en dan maak ik hem vanmiddag om half 3 wel wakker en gaan we lekker wandelen. Misschien dat dat helpt. Mijn moeder zei al: "om jezelf een hoop nachtelijke ellende te besparen en te voorkomen dat je over een week of zo op je tandvlees loopt, geef hem dan 's nachts toch een (halve) fles". Maar ik wil hem daar eigenlijk niet (opnieuw) aan hebben, ben zo bang dat hij daar dan weer aan gewend raakt....dan geef ik liever overdag een fles extra..... We zullen zien. Ik moest het effe kwijt en van me af schrijven