Hey meiden jullie beebjes zijn ziek hoor , dat heeft Joey niet... die is alleen maar vervelend in de zin van niet naar bed willen. Hij eet onverminderd door en heeft ook geen diarree ofzo. Zielg zeg, voor jullie kleine mannetjes Ik heb danoontjes voor hem gehaald, ik dacht 'voor een keertje' maar hij lust ze niet eens. Hij vind ze heel vies, dus lippen gaan op elkaar... en ik krijg er geen hap meer in
Saona: Sem oogt niet ziek of zo hoor gelukkig, slapen wilt hij liever ook niet hoor hihi Maar als hij heeft gegeten om 5 uur dan daarna pyjama aan tandje poetsen en dan mag hij tot 6 uur nog even opblijven en dan leg ik hem toch echt op bed. Met een hoop gejammer gaat hij toch uiteindelijk lekker slapen tot 20 uur! Sem is gek van donoontjes en van biogarde, wat geef jij Joey normaal dan?
Bedoel je dat je Sem om 18:00 nog naar bed brengt tot 20:00 in de avond? En dan? Hoe ziet de rest van de avond er dan uit? Is hij dan weer wakker tot laat? Joey jammert niet een beetje als hij naar bed moet, het is echt een drama sinds een week. Hij gilt het hele huis bij elkaar. En hij houdt echt niet na 5 minuten op, na een half uur is hij nog onverminderd door aan het gillen . Doodmoe wordt ik daarvan . Normaal ging hij na zijn fruit 's morgens naar zijn bedje, zonder te mokken een paar uurtjes slapen. En dan eind van de middag nog een kort slaapje van een half uurtje tot een uur... maar ik krijg hem de hele dag niet aan het slapen (niet in bed, wel in de wagen maar ook niet langer dan 20 minuutjes) en ook 's avonds (dan zou je denken dat hij doodmoe moet zijn, en dat is hij ook) is het een gevecht Weer wat nieuws... Ik geef Joey normaal een borrelglaasje gewone volle yoghurt na zijn eten. Met een scheutje diksap of roosvicee. Daar is hij helemaal dol op, maar die danoontjes vind hij vreselijk
Ja Sem breng ik altijd nog even naar bed tot 20 uur slaapt hij dan en krijgt dan zijn fles om 20:15 en gaat dan om 20:30/20:45 weer naar bedje toe! Maar nu blijft hij maar huilen en jammeren en uiteindelijk valt hij wel in slaap om 19 uur, maar soms wilt blijft hij rommelen en dan haal ik hem er maar uit. Als ik hem de laatste fles geef dan valt hij als een blok in slaap en kan je hem zo weglegen in bed O ik gaf Sem ook yoghurt met roosvicee, maar volgens het CB moest je kinderen daar niet aan wennen, danoontjes waren ook niet goed, alleen maar half volle yoghurt (biogarde) maar dat moet Sem niet die spuugt het gelijk weer eruit bleeeeeeeeeeeeeeeeeeh Ik vind zelf volle yoghurt ook lekker en dan met fruit (bosvruchten) erin of zo, kan je dat al aan een baby van bijna 8 maanden geven? Dan kan Sem en mamma lekker smullen
Nou, ben zojuist met Rick bij de HA geweest. Koorst is nagenoeg weg (nog een klein beetje verhoging) maar wel nog steeds een poepje dat tegen de diarree aan zit. Zijn tongetje was goed vochtig en zijn oogjes ook, dus gelukkig niet uitgedroogd. Zijn buikje was op het moment ook mooi rustig! Dus volgens de HA is het ergste voorbij (mede omdat de koorts nu weg is). Rick moet veel drinken (flessen dus meer water dan voeding en liefst ook wat ORS erin) en mag wat vruchtenmoes of yoghurt of zo en that's it. Nog even een dag of 2 geen vast voedsel....nou da's geen probleem want hij eet het op het moment toch niet. Verders mocht hij ook wel gewone (ja je leest het goed: gewone) melk maar dan aangelengd met water! Dus ik gelijk: ja maar hij is pas 7 maanden hoor.....dan raken die darmen dadelijk weer van slag; nee mij niet gezien. Ik laat hem nog wel wat extra water en diksap drinken, maar gewone melk dus echt nog effe niet! Vanavond zal ik hem een beetje yoghurt geven met wat diksap, kijken of hij dat wil eten. Het gaat dus wel beter op de ziekenboeg hier! (gelukkig) @Patricia: waarom zou Sem dat niet mogen eten. Hij eet toch ook vers fruit en gewoon wat yoghurt? Ik zie het probleem niet van een combi van die 2. Ik zou zeggen gewoon proberen en samen lekker smullen! Gewoon zorgen dat hij voldoende vocht binnen krijgt, da's het belangrijkste, die warme hap en fruit komen wel weer!
Leuk gehad? Tis hier nu ook net vakantieweer, hihi! Ik wilde jullie even vertellen dat Jamie net sinds dinsdag 'mama' zegt! Zo lief! 'Papa' zei hij al een week of 4, en wij steeds maar oefenen met 'mama', maar het heeft nu dan toch zn vruchten afgeworpen! Nu moeten we hem leren 'oma' te zeggen van zn oma's, hihi! Ook zwaait hij nu naar ons en heeft hij gister voor het eerst in zn loopstoel gezeten. Weet dat het wat vroeg daarvoor is misschien (tenminste volgens het CB... ), maar hij zat er 5 minuutjes in en hij vond het zo leuk! Nou dat was het eerst wel weer zo'n beetje. Ga ook ff alles bijlezen, heb nu gelukkig weer weekend!
Fijn Ramoontje dat het ergste achter de rug is met Rick, ik hoop dat hij nu snel opknapt! Joey zou ik ook nog geen gewone melk geven hoor, kan je net zo goed opvolgmelk geven Ow dat heb ik even gemist! Jaloers! Waar ben je heen geweest? En was het leuk? @Queenbee... Joey zegt nog geen herkenbaar woord. Zoals jullie weten staat en loopt hij zelfs al weken, en hij maakt veel geluiden in zijn eigen taal... maar niks herkenbaars voor ons Grappig die verschillen. Sinds een paar dagen zwaait hij heel af en toe, maar vandaag lijkt het of hij ineens begrijpt waarom mama nou steeds zo met dr hand naar hem zit te zwaaien, hij zwaait sinds vandaag dus ook de hele dag enthousiast naar mij terug Even over die loopstoel... Joey zit daar al enkele weken heel af en toe in. 5 minuutjes maar, en ongeveer 2x in de week. Hij vind het zo leuk, en ik kan hem zo soms net even lang genoeg zoet houden om bijvoorbeeld snel de afwasmachine te legen en weer te vullen (als hij zich er niet mee komt bemoeien, want hij crossed de hele kamer door en pakt ALLES wat hij te pakken krijgt ).
Zo zie je idd maar weer dat geen kind hetzelfde is en dat elk kind zich op zn eigen manier en tempo ontwikkelt! Jamie kruipt nog niet eens, maar wil wel graag staan met onze hulp... misschien dat hij kruipen ook wel overslaat straks... Jamie is gelukkig nog niet zo snel in de loopstoel, maar dat zal nog wel komen ben ik bang... hihi!
Rick zegt ook nog niks hoor. Hij kruipt ook nog niet. Hij wil wel net als Jamie steeds staan, dat vindt hij geweldig, en dan vooral proberen te springen, dan schatert hij van plezier om zichzelf!
wheeeeeeeeeeeeeeee meiden Sem is ziek bah Mijn man had hem opgehaald bij zijn schoonmoeder en thuis, had ik al een warm prakje klaar staan. Dus eenmaal in die stoel, wilde hij weer niet eten grrrrrrrrrrrr :x hij huilde steeds en niks was goed. Dus maar weer een gewone baby fles gemaakt en die ging er zo in, alleen toen hij even zat na zijn fles kwam het met bakken eruit zetten Zo over zijn kleertjes en die van mij, ik was zeik en zeik nat met kots bleeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeh en stinken. Hij heeft in totaal 2x gespuugt, bij mijn schoonmoeder heeft hij zijn brood niet gegeten en zijn fles van 150 cc voor helft opgedronken. Hij heeft geen verhoging of zo, wel hangerig en hij is behoorlijk moe! Ik heb hem een uurtje geleden wat slappe thee gegeven en dat zit nog in zijn buikje! Wat zal ik doen straks gewoon zijn pyjamapapje geven? Of gewone flesvoeding met wat nutrix erin? Moeilijk zeg bah
Ramoontje: Wat lekker dat het bij Rick al wat beter gaat zeg Ik zou ook geen gewone melk geven hoor, niet eerder tot ze een jaar zijn geweest en dan zou ik zelf nog even wachten Ik wilde die yoghurt geven met fruit, maar nu is sem ziek dus denk niet zo slim nu Susanne: en was het leuk hebben jullie het naar je zin gehad? Waar waren jullie heen geweest, dat is mij denk ik even ontschoten QueenBee: Leuk he als ze ineens het een en ander gaan zeggen en dat zwaaien is echt geweldig Sem zwaait sinds 2 dagen nu alweer en mijn schoonmoeder wist niet wat ze zag hihi, ze had hem dinsdag gezien en toen deed hij dat nog niet Nu dat hij papa en mama zeg, leren wij hem ook oma te zeggen Ramoontje: komt vanzelf wel hoor dat kruipen en praten, ik vind het ook best snel hoor dat Sem al wat praat, zit, kruipt en zwaait
Ja is echt super! Vooral als ze 'mama' zeggen, dat doet je toch wel wat hoor! En sneu dat Sem ziekjes is zeg, bah. Geef hem maar een dikke knuffel van me, misschien dat dat helpt!
Achut, is Sem toch ziek geworden ale: .......dikke knuf voor Sem. Patricia, ik zou hem niks opdringen, alleen wel zorgen dat hij voldoende drinkt. Da's het allerbelangrijkste. Gewoon een beetje yoghurt (blanke) kan geen kwaad. De HA hier had het zelfs al over gewone melk (zie mijn eerdere bericht) en over yogidrink, zodat Rick's darmen en maag weer aan de zuren en zouten gewend kunnen raken. Nou, ik hou het mooi bij de flesvoeding aangevuld met ORS en eventueel wat diksap. Rick heeft vanavond wel wat yoghurt gegeten met daarin wat diksap. Dat vond hij dan toch wel lekker . Vanaf zondag of maandag mag ik dan weer beginnen met fruithap en zo. Ik ben nog wel aan het twijfelen of we naar de zwemles zullen gaan maandag. Ik weet het het is nog ver weg, maar ik denk dan aan al die bacteriën enzo en aan Rick's net weer een beetje opknappende darmpjes.... Maar goed, we zullen wel zien in de loop van het weekend. Oh, en hij heeft al sinds vanochtend geen diarreeluier meer geproduceerd \/ (maar ook geen poepluier dus!), maar ja, ook aan die meters darm komt natuurlijk een keer een eind
Oh, ik vind het ook helemaal niet erg hoor.....ik vind dat babytaaltje ook wel wat hebben (al oefenen we ons rot natuurlijk op 'mama'!)
Meiden ik heb weer wat foto's geplaatst in mijn album. Ook dat je ziet hoe mooi zijn hoofdje wordt En wat vinden jullie van deze ? http://i168.photobucket.com/albums/u199 ... CF0041.jpg
Pret tijdens het waterballet? Grapje, leuke foto patricia en Sem kijkt wel met grote pretlichtjes in zijn ogen (net alsof 'ie wil zeggen: en nu ga ik jullie eens lekker natspetteren, of zo )
Hihi, net zo'n tandjes als bij Rick, blijft een grappig gezicht! Wauw, wat ziet zijn hoofdje er goed uit! Echt helemaal super en dat in eigenlijk toch een korte tijd! Oh ja, die met die pet is ook leuk. Rick heeft ook 2 petten, een beige en een fel oranje (passend bij zijn bodywarmer/spijkerjas combi voor van de zomer, maar die heeft hij nu al af en toe stiekem aan, ahum maatje 86...... maar we moeten wel de mouwen omslaan hoor)! Stoer kijken ze dan he, helemaal als het petje scheef of achterstevoren zit! Geweldig!
Sem heeft een pyjama papje op en dat ging goed, hij lig nu al even lekker te slapen Denk dat er iets dwars zat of zo, want hij oogt niet ziek, geen verhoging en geen diaree meer! Ja leuke he in het badje, hij spetterd ons ook lekker nat. Die avond was papa aan de beurt om hem in bad te doen, dus papa was lekker nat hihi Gaat zeker hard met zijn hoofdje, ben zo blij dat het echt werkt nu weet je het waar je het voor doet Hij heeft bij dit petje ook een rood jas en die kan hij ook aan, zo'n baseball jack echt stoer hihi, maar die is vrij dun en nu met dit weer brrrrrrrrrrrr Ja ik ga lekker slaapies doen, ben moe van een dag werken hihi doei doei.
Hier gaat het gelukkig ook steeds beter! Poep is nog wel dunne smurrie (sorry!), maar in ieder geval geen diarree meer! Vnaochtend was het alleen wel weer brullen, huilen en krijsen en alleen maar bij mama willen hangen.....zucht..... Tot mijn moeder belde en zei: "hij heeft al vanaf dinsdag niet meer fatsoenlijk gegeten, zou hij niet gewoon honger hebben?" Ja duhhh, dat ik dat nou zelf niet bedacht heb.....'k voelde me mee een slechte moeder.... #-o Lekker een half banaantje in stukjes gesneden en meneer heeft zitten smullen, de boze bui was gelijk over..... beetje sap en nog 120 ml melk en meneertje slaapt als een roosje! Vanavond maar een beetje wit brood proberen en dan vanaf morgen of zo maar weer aan zijn normale menu proberen te krijgen.