Wow patricia.. dat gaat goed joh met sem zijn hoofdje! Wist niet dat je zo snel resultaat kon zien. AHHHH wat is het toch een heerlijk weer! We zijn trouwens in Drenthe geweest op vakantie in een kinderbungalow... was echt heerlijk!
Waar je bent geweest, mogen daar ook honden mee (weet je dat toevallig)? Wij willen namelijk nog een weekje weg, maar wij hebben dus 2 honden en die willen we meenemen......
Ja daar mogen ook honden in.. wij hebben nl zelf ook onze hond meegenomen. Ik weet niet zeker of er ook 2 in het huisje mogen, vlgs mij wel... maar anders meld je toch gewoon dat je er maar 1 bij hebt..hihi Ik zal even snel voor je kijken of het kan.
Slik, ik krijg mijn schuldgevoel maar niet weg Gisteravond had Rick gepoept (voor de zoveelste keer en nog steeds dun) en het zat werkelijk overal. Dus ik gauw schone kleren, luier en doekjes uit de tas gehaald en hem op de bank gelegd. Onderwijl ik hem op de bank legde, vielen zijn sokken en shirt op de grond. Ik heb Rick op de bank gelegd, ben er bij gaan zitten en draaide me om - het waren maar 2 seconden - om het shirt en de sokken op te rapen. In die 2 seconden draaide meneer zich om en jullie raden het al: hij is van de bank gerold, zo hup met zijn bol op de (tegel)vloer! Ik heb hem natuurlijk gelijk opgepakt en tegen me aangeklemd (met als gevolg dat ik natuurlijk ook onder de poep zat, maar dat was op dat moment niet meer belangrijk). Hij huilen, ik huilen en zo gewacht tot mijn man weer thuis was (die was de honden uitlaten). Zijn commentaar was heel nuchter: had mij ook kunnen gebeuren, geeft niks, alles zit er nog op en aan en hij zal echt nog wel eens vaker vallen. Ja, dat weet ik ook wel, maar het gebeurde mij! (en dat was iets waarvan ik me dus had voorgenomen dat het me noooit, maar dan ook noooooiiit zou gebeuren ) Het zal nog wel even duren eer mama dit vergeten is......
Je mannetje heeft gelijk hoor! Kan iedereen gebeuren.. Ik weet dat je nog wel een tijdje met een schuldgevoel rond zult lopen.. Heb het zelf ook eens gehad met Lisa..
Tja, ik hoor het de chiropractor nog zeggen: "mevrouw u wilt niet weten hoe vaak bij mijn vader (kinderarts in het ziekenhuis in Mol) niet een baby van de behandeltafel valt...." En toen dacht ik bij mezelf: dat gebeurt mij dus echt nooit! Nee, dat klopt het was niet de behandeltafel maar de bank.....zucht. 8) Gelukkig maakt Rick het goed en heeft hij nergens last van. Hij heeft zelfs geen buil of blauwe plek!
Hoi meiden ben er weer. Heb het een beetje druk gehad en na die miskraam gaat het nog steeds niet echt lekker heb namelijk nog steeds buikpijn links onderin. In het ZH kunnen ze tot nu toe niets vinden. Vorige week maandag hebben ze kweken afgenomen en een uitstrijkje, en ik moet nu 3 weken wachten op de uitslag, en er is er nu 1 om inmiddels. Ben vandaag ook weer voor een paar uurtjes gaan werken, het rotte is dat nog niet iedereen weet dat ik een miskraam heb gehad en ik werd dus regelmatig gefeliciteerd. Met Süreyya gaat het prima, we hebben weer een mijlpaal bereiktt,er is vandaag 1 tand doorgekomen. O,ja hebben jullie wel eens een baby met een zwarte tong gezien, nou ik heb er een. Zaterdagavond zag ik ineens dat ze een zwarte tong had, met het avondeten was me nog niets opgevallen, dus ik dacht nog dat er misscien wat had afgegeven, wat eigenlijk ook weer onmogelijk is omdat het speelgoed dat ze heeft niet afgeeft. Heb het toch even aangekeken, na veel hersengekraak waar het van zou kunnen zijn. Heb toen toch maar zondagavond de huisartsenpost gebelt, niet omdat ze ziek was ofzo, maar met de vraag wat het zou kunnen zijn. Assistente wist het ook niet en heeft overlegt net een arts. Nu blijkt het gewoon iets onschuldigs te zijn, het is niet bekent wat het precies is, maar de arts zij dat hij het wel vaker bij baby's heeft gezien en dat het met een dag of 4 weer verdwijnt. Ze hebben een tijd gedacht dat het iets van een schimmelinfectie zou kunnen zijn, maar dat blijkt het ook niet te zijn, wat het wel is weten ze niet. Het is dus iets zonder naam, raar he. Als het me lukt zal ik er een foto van maken, maar ik beloof niets. Nou moet nu even stoppen wat Süreyya huilt, moet even gaan kijken. Probeer morgen nog wel wat te schrijven. o ze heeft trouwen vandaag in de middag in alleen haar luier op balkon gezeten, het was zo erg warm bij ons op het balkon. Ze vond het heerlijk in haar blootje, had dolle pret. Doei Claudia
ale: meiden sem is weer beter, maar nu ben ik ziek en wat voel ik me K*T zeg bah ale: :-# Ramoontje, wat er met Rick is gebeurt kan echt iedereen overkomen hoor. Hier ook en precies op dezelfde manier als jou, ook van de bank af maar ik heb geen tegels, wel laminaat en ook gillen wat Sem deed Hij had toen nog geen helm, was daarvoor nog Gaat het weer goed met zijn bolletje? Susanne: lekker hoor naar een huisje in Drenthe, dus lekker even bij gekomen hihi Wil ook nog stees een weekendje weg met man en kind, maar er komt steeds weer wat tussen :x Ach ja komt wel hihi Claudia, duurt lang zo uitslag van een uitstrijken dan Ooo dat is minder ja dat ze je feliciteren met het idee dat je nog zwanger bent, komt niet zo fijn over nee :x Hoeveel tandjes heeft Sureyya nu? Goh van die tong heb ik nog nooit gehoord, maar ik heb nu net gegoogeld en het komt voor ja hihi, wat raar Nou ik ga weer verder uitzieken hihi
Wat vervelend dat jij nu ziek bent zeg. Veel beterschap! Gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden, zelfs geen blauwe plek of bult. Gek is dat het, wanneer ze ergens vallen of vanaf rollen, dan voel je je gelijk een "slechte" moeder (ten minste ik wel op dat moment ) en vraag je je af hoe je dat hebt kunnen laten gebeuren, terwijl je verstandelijk gezien echt wel weet dat je de enige niet bent en ze heus nog wel eens vaker vallen. Ben inmiddels wel heel blij dat het van de bank was en niet van de commode of zo! Moet er niet aan denken wat er dan had kunnen gebeuren! Maar goed, gebeurd is gebeurd en gedane zaken nemen geen keer! Sinds vandaag heb ik ook echt het idee dat hij weer helemaal beter is. Gisteren heeft hij voor het eerst weer alles gegeten (fruithap, boterham en warme hap) en gisteravond - onder het verschonen, jawel hoor! - gewoon normaal gepoept ! Vandaag is hij ook een stuk minder huilerig en lacht en brabbelt weer veel meer. Oh en hij heeft ontdekt dat zitten en staan veeeeeel leuker is dan liggen. Hij wil dus nu continu zitten en staan, als hij in de box zit probeert hij zich overal aan op te trekken. Gelukkig lukt dit nog niet echt, want mama zag al weer gebeuren dat hij met zijn voetjes tussen de spijltjes doorschiet.... :-$
Uitstrijkje duurt geloof ik niet zo lang, maar die kweken wel. Süreyya haar eerste tandje is eergisteren doorgekomen, 2de laat denk ik ook niet lang meer op zich wachten, maar je weet het nooit. O, ben trouwens vandaag nog met haar bij de huisarts geweest omdat ze nu na 3 weken nog steeds telkens verhoging heeft. Volgens HA kan het zo zijn dat het haar gewone temp. nu is omdat ze verder nergens geen last van heeft en met paracetamol wordt het ook niet minder, en met de antibiotica ook niet die ze heeft gehad. Vertelde trouwens de huisarst dat ze een zwarte tong had en hij zij gelijk dat het een reactie is van de antibiotica dus dat weten we ook weer. Moet even nu Süreyya de fles geven en dan gaat ze naar bed, ik schrijf straks nog even verder.
Zo even bij moeten lezen hoor. Patricia, fijn dat Sem weer beter is... jammer alleen dat hij zijn 'ziek' nu aan jou doorgegeven heeft Ramoontje... ik weet precies hoe je je voelt. Ik heb het nog nooit eerder verteld, maar het is mij al 2x gebeurd... van het bed af dan, niet van de bank. Op het laminaat, zoooooooooo zielig. Ik weet dat je je dan meteen een slechte moeder voelt, want dat ken ik heel goed dat gevoel. Knoop alleen goed in je oren dat je GEEN slechte moeder bent! Zoals je man al zei, dat kan iedereen gebeuren, het is alleen zo vreselijk zielig voor zo'n kleintje. Als ik eraan terugdenk, dan voel ik me weer schuldig... Je wordt er wel NOG voorzichtiger van dan je al was vind ik, en we moeten ons (hoewel je dat natuurlijk niet wil) wel realiseren dat we (zeker in de toekomst) niet overal bij kunnen zijn om op te letten Zo hadden wij visite van een stel van wie hun zoontje allebei zijn voortandjes mist, niet omdat hij al wisselt, maar omdat hij gevallen was. Toen ze vertelde hoe het bloedde... werd ik al misselijk. Ik weet niet of ik zo'n situatie met Joey wel aan zou kunnen hoor ... Sureyya... wat vervelend dat het nog steeds niet helemaal gedaan is met de buikpijn ... Ik hoop dat je er snel vanaf zult zijn! Met ons gaat het goed. Wij zijn nog steeds (al ruim 4 weken) ziek en hebben inmiddels ook medicijnen. Ik ben nogal asmatisch, ik ben bang dat ik dat aan mijn kleine mannetje doorgegeven heb . Verder gaat het lekker, op dat Joey nog steeds niet zonder ruzie wil gaan slapen na... Hij verzet zich hevig tegen 'naar bed moeten'. Ik had niet verwacht dat dat op deze leeftijd al kon, maar het begint echt een strijd te worden. En dat terwijl hij wel dood en doodmoe is. Hij gaat gewoon gillen zodra hij maar denkt dat ik hem op bed leg. Ik weet niet zo goed wat ik ermee aanmoet, ik ga morgen het CB maar bellen, wie weet hebben ze een goede tip.
Tja, ik kom er dus steeds meer achter dat ik de enige niet ben bij wie het gebeurd is. Natuurlijk weet je dat wel, maar toch..... Maar goed laten we er maar over ophouden, gebeurd is gebeurd, ik kan het toch niet meer terug draaien en Rick heeft er gelukkig niets aan overgehouden! :-# @Saona, Wat vervelend zeg, dat Joey waarschijnlijk ook astmatisch is.....ik hoop dat de medicijnen goed aanslaan. Dus Joey wil nog steeds niet gaan slapen? Is dat alleen 's avonds dat hij er zo'n drama van maakt, of doet hij dat overdag ook? @Claudia, Da's niet fijn zeg dat je nog steeds buikpijn hebt en het is al helemaal niet fijn dat je zo lang op de uitslag moet wachten....waarom moet dat toch altijd zo lang duren?! Ik hoop voor je dat het gauw beter zal gaan met de buikpijn. Rick wil op dit moment echt alleen maar zitten (en staan) in de box. Als ik hem probeer neer te leggen, dan zet hij het op een brullen.... Als hij zit probeert hij zich overal aan op te trekken om te gaan staan. Dit lukt nog niet, maar hij komt wel al met zijn kontje van de grond....dan moet je 'm zien glunderen! Het is hier mooi weer zeg, maar wel heel fris. Meiden hoe doen jullie dat eigenlijk als het mooi weer is en je wil bijv. gaan wandelen. Leg je dan 's middags je kindje eerst te bed en ga je daarna wandelen of ga je gewoon wandelen en afhankelijk van hoe lang je weg blijft gaat je kindje daarna naar bed? Rick slaapt namelijk 's middags meestal van 13 tot 15 eigenlijk altijd en soms zelfs langer. Maar ja, na 15 uur weg gaan is eigenlijk geen optie omdat hij om 16 weer een fles krijgt. Wil ik naar het dorp wandelen, dan ben ik gauw 25 min. onderweg enkele reis. Soms ga ik dan direct na de middagboterham en leg hem dan als we terug zijn in bed.... Ik vroeg me gewoon af hoe jullie dat doen.
Ja zo doe ik dat ook Ramoontje.. of ik ga voor de middag wandelen of de stad in.. Heb ik vanmorgen ook zo gedaan. Meestal valt hij dan in de kinderwagen ook vrij snel in slaap. He Saona.. vervelend dat Joey waarschijnlijk ook astma heeft.. hopelijk groeit hij er nog overheen. Tja dat niet naar bed willen ken ik niet.. Heeft Lisa nooit gedaan (op die leeftijd dan) en Tim vind het ook geen probleem. Ik denk alleen niet dat het met naar bed gaan te maken heeft maar eerder met een andere fase. Waarschijnlijk weet hij dat als hij naar bed moet, dat hij jou dan niet ziet of in zijn buurt bent... dat vind hij waarschijnlijk niet leuk. Rond de 8 a 9 maanden krijgen ze nl de fase dat ze alleen maar bij mama willen zijn... soms erg vervelend, maar het hoort er nu eenmaal bij. @Claudia: hebben ze gezegt hoelang je op de uitslag moet wachten? wachten vind ik altijd nog erger dan de uitslag krijgen zelf....pfff hopelijk duurt het niet lang meer en weet je wat er scheelt. Ik zit nu met de laptop op schoot, naast de babyfoon. Heb net Tim en Lisa op bed gelegt en ik hoor Tim heerlijk brabbelen. Kan daar dan zo van genieten he?! ff vraagje.. Hoeveel eten jullie kindjes nu? Tim lust nl een hele volkoren boterham met bv leverpastei (zonder kostjes) En als warme maaltijd eet hij een heel potje op!
Rick eet ook een hele volkoren boterham en eet ook een heel potje fruit en een heel potje groente! Daarnaast krijgt hij nog 3 flessen en wat sap. ************************** Weet je wat het probleem is met wandelen..... Hij valt meestal lekker in slaap, maar zodra ik ergens een winkel binnenga of de wagen staat stil is hij klaar wakker en gaat dan niet meer slapen. Tja, soms moet ik nu eenmaal een paar boodschapjes doen; ik kan moeilijk rondjes blijven lopen
zo ben ik even hihi, ben nog niet zo lekker nog bleeeeh Ramoontje; ik ga met Sem gewoon naar buiten hoor, ook als het slaapjes tijd is. Meestal valt hij wel in slaap en zoniet ja, je moet er toch even uit je kan niet de hele dag binnen zitten hihi Susanne: Sem eet ook een hele boterham met smeerworst of iets anders, heb laatst met korstjes geprobeerd maar zonder succes Hij eet ook een heel potje zeg maar, maar dan wel een zelf gemaakt prakje en dan zit hij ook op zo 200 / 250 gram prakje en yoghurt 150 gram met wat roosvicee erin en dat gaat ook helemaal op Nou ik ga het mannetje halen zo, die zit op de creche. Mocht niet naar buiten, want er was witstof van shell vrijgekomen en neergedaald hier in spijkernisse en ook nog eens in de wijk waar ik woon Maar hier heb ik het nog niet zien liggen, wel eng hoor ze zeiden eerst dat het kankerverwekend was, maar dat is nu niet zo......! Nou doei doei, tot laters weer
Sorry hoor had gisteravond even geen tijd meer om verder te schrijven, vandaar dat ik het nu doe. We hebben weer een nieuwtje. Süreyya heeft gisteren voor het eerst op het potje geplast. Dit is zo gekomen. Telkens als ik haar in bad wil doen, plast ze net nog even gauw voor ik haar erin zet en het maakt niet uit of ik haar om 5, 6 of 7 uur in bad doe, voor dat ik ze erin zet plast ze nog effe gauw, met als gevolg dat ik 9 van de 10 keer nat ben of plast net in het water of op de grond. Afstand van het aankleedkussen en het badje is hooguit een meter dus ze kan goed uitkienen wanneer ze het doe, maar ik ben net even iets slimmer dan zij. Heb gisteren gewoon het potje in de badkamer gezet. Luier uit gedaan en als een speer op het potje gezet met een speeltje in haar handen, gevolg binnen 10 seconden had mevrouw haar plasje gedaan. Probeer het vanavond weer, kan ze gelijk aan het potje wennen. Zal straks even een foto plaatsen in het album. Ga nu even eten koken. Groetjes Claudia
Zo he da's een vlotte! Een potje, gut ja, die moeten we ook nog eentje kopen..... Hier is er echter nog geen peil te trekken op wanneer meneer plast. Soms tijdens het verschonen (dan zit de muur, aankleedkussen, alles onder), soms in bad (gister zat er iets minder water in bad en hij moest dus plassen, hij was zelf helemaal verbaasd over het straaltje en het geluid ) Ach ja, voor dat we er erg in hebben zijn ze al groot en plassen ze op de wc.... hihi (maar nu nog effe niet!)