Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft afgelopen maandag zijn eerste prikjes gehad en mag 27 november voor zijn tweede....zo zielig :cry: . Hij huilde alles bij elkaar (of was dat nou toch van de honger....in ieder geval was de fles na afloop een prima troost ;) !)... Hij heeft er verder gelukkig weinig last van gehad!

Rick heeft ook een voorkeur voor links... Ik heb al vanalles geprobeerd, bedje anders opmaken, leuke / kleurige speeltjes aan de andere kant, zijn hoofdje draaien als hij slaapt, maar niets helpt. De wijkverpl. zag wel aan zijn bolletje dat hij een voorkeur heeft voor links, maar vond het nogal meevallen! Ja, fijn, zij doen zeker pas wat als het heel erg is :rolleyes: en dat wil ik nu juist voorkomen :confused: ! Wat zouden jullie doen? Toch naar een osteopaat?

2. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Hij heeft zowat de hele dag geslapen :D gelukkig maar...
    maar ze hadden zen rechter been fout gespoten en was zijn been hardstikke rood en opgezet geworden...
    en als ik het al aanraakte gilde hij het uit....
    het is nu gelukkig niet meer rood...

hij ligt nu weer te slapen... hij was wel erg warm dus heb hem nu lekker wat kouder aangekleed en neergelegt..
    en idd hij slaap in slaapzak dus op zij werkt niet echt...
    maar zun hoofdje is ook echt Minimaal schuin echt bijna niet te zien...

3. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Wat leuk zeg een topic over augustus mama's. Ik ben net op de valreep een augustus mama geworden :D

Carlos had vandaag z'n 1ste prikjes gehad. Hij had heel even gehuild en thuis lekker geslapen. Volgens mij was hij alleen geschrokken van het prikken.

4. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Hey meiden,

Hoe gaat ie bij jullie?
    Hier gaat gelukkig alles goed. Morgen moeten we voor de 1e prikjes gerrum :(

Groetjes,

Selin

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    de eerste prikjes ik vond het verschrikkelijk en ben ook weggegaan ik deed er naderhand een super koud washandje tegenaan dat haalt de brand er een beetje uit zeiden ze tegen mij...

27e mag ik het alleen doen haha dan moet manlief gewoon werken en hij wil geen vrij nemen :(

6. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Hoi selin,

Hoop dat je kleine meid weinig last heeft van die prikjes is maar niks hoor! :cry:

7. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou ik weet niet wat sem heeft hoor :cry:

Gisteravond gaf mijn man zijn laatste flesje voordat hij ging slapen, hij dronk zo 60cc en barste in huilen uit! Wilde de fles niet meer, iedere keer dat we het probeerde gilde hij het uit :(

Ik heb een aantal keer geprobeerd om een boertje te laten doen, niks er kwam geen boer!

Hij was wel heel erg moe, de hele dag naar de creché, bijna niet geslapen daar :( voor zijn laatste voeding in badje geweest!
    Hij sliep wel lekker hoor die nacht, even gerommeld maar om 6 uur vanmorgen kwam hij weer :)

Flesje gegeven, niet alles opgedronken zo 60 cc laten staan :)
    Toen heb ik hem naar bedje gebracht en viel gelijk in slaap, maar na een half uur begon hij toch weer te gillen! Dus gekeken of hij een vieze luier had of een boertje dwars zat, maar nee :cry:

:rolleyes: zucht wat nu!

Nu ligt meneertje in de box te slapen :p

Daarvoor gilde hij het nog uit, hij greep ook iedere keer naar zijn mond, tenminste met 1 vinger richting zijn gehemelte :confused: :(

Dacht zelf nog aan zijn tandje, maar die zit onderin en het tandvlees is alweer dik en wittig! Komt nog steeds niet door, maar ik had gelezen dat het maanden kon duren en af en toe zeurt het gewoon!

Zou hij daar last van hebben en drinkt hij daarom minder?
    Ik had al een vraag gesteld bij de kraamverpleegkundige hier op de site, dacht dat de voeding misschien te warm was!

zucht onrustige moeder nu :rolleyes:

8. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    @ wendyfardo, ik kreeg juist het advies om geen koude washandjes op de prikplek te gebruiken. Dan blijft de zwelling op dezelfde plek zitten. Als je de rode plek insmeert met baby luuf dan wordt de plek warm waardoor de roodheid verdwijnt. Kou sluit juist de bloedvaten af.

Met Carlos is alles goed, ook al had hij z'n 1ste prikjes gisteren gehad. Hij had goed geslapen en is ook verder vrolijk.

9. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Hoi chanel, fijd dat je de augustus mamma's weer heb gevonden :)
    Had je ons niet gemist dan in die andere topic?

Nou gewoon weer lekker mee kletsen hoor! :D

10. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse

Idd geen koudwashandje.

Ik kreeg weer het advies om met zijn beentjes te fietsen, zodat die vloeistof goed kan doorlopen via de bloedbaan! Dit moet je na de prik binnen 4 uur doen, af en toe dan even fietsen maar een paar minuten, bij sem heeft het gelopen, hij was niet stram of zo!

verder een zetpil voor de pijn, maar dat als de baby boven de 5,5 kg is!
    Anders een halve dat mocht sem bij zijn eerste prik ook!

Slapen ze lekker op!

11. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    @ patricia240777 ja het viel me wel op dat op het andere topic niet zo veel meer gereageerdt werdt. Had dit topic nog niet eens gezien tot een paar dagen terug :D

Waren jullie baby's ziek geworden na de 1ste inenting? Carlos heeft echt helemaal nergens last van. Hij had gisteren alleen wat langer geslapen. Verder is hij net als altijd vrolijk, hij kwijlt alleen wat meer door z'n tandje.

Gaan jullie nog wat leuks doen dit weekend? Carlos en ik gaan een nachtje logeren bij me ouders. Me moeder komt ons morgen ophalen. Ik ga dan naar me vaste kapper in Almere. Zit te twijfelen of ik alleen de puntjes van me haar zal laten knippen of dat ik het weer zal laten permanenten. Verder ga ik zaterdag met me moeder en Carlos shoppen in Almere Stad. Ga even kijken voor een nieuwe organizer en wat kleren voor Carlos. Oja en kijken voor nieuwe wol, dan kan ik weer een sjaal breien :D

12. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    hallo..

jaja ben een aug mama cailynn is van 7 aug .. en is een grote meid al.. wie geven hier nog meer bv? ik nog steeds en wil het ook nog wel blijven doen maar ze drinkt veel te veel soms heb ik gewoon nik smeer en moet dr bij voeden met fv wat ze vreselijk vind... maar ja kan niet anders he....

13. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    @ Chanel;
    Sem is wel ziek geweest van zijn 1e 2 prikjes, vorige week heeft hij de 2e 2 prikjes gekregen en daar is hij goed doorheen gekomen :)

Moest er vannacht 6x uit voor sem, hij is ziek, snotvekouden, drinkt slecht en van die vochtige oogjes :cry:
    Gisteravond kwamen wij achter dat hij keelpijn had, hij bleef maar jengelen, huilen en soms krijsen na zijn fles maar ook tijdens!
    Dan ging ook zijn handje naar zijn mond en duwde hij met zijn vinger bovenin zijn gehemelte :( Heb even gekeken, maar het is zo een donkergat daar :D heb een zaklantaarn opgezocht en toen ik in zijn mondje keek was zijn huigje rood en rond om heen ook een beetje :cry:

Dus maar even huisartsenpost gebeld en gevraagt of wij iets moesten doen, maar kreeg niet iets zinnigs te horen, ja zolang er geen koorts optreed is er weinig aan te doen :(

Fijn dus mamma vannacht constant eruit om er maar een speentje in te doen en verder :(

Had ook al gevraagd aan de kraamverpleegkundige hier op de site.
    Hebben jullie meiden nog iets voor verlichting van zijn keeltje?

Ja ik ga even een klein tukje doen.................moe! gaaaaaaaaaaaap!

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He gossiee Sem ziek ... heb helaas geen tips voor zijn zere keeltje.
    Beterschap met je mannetje.

blehhhh a.s maandag weer werken...

15. minke

minke Actief lid

Hallo allemaal,

Hier nog een augustusmama!
    Zou eigenlijk een oktobermama zijn, maar dat is dus ietsjes anders verlopen...

Ik lees dat veel kindjes last hebben gehad van de prikken. Jibbe Jens heeft echt nergens last van gehad. Nadat hij het prikje kreeg heeft hij misschien 5 minuutjes gehuild, maar verder helemaal niets. Stoere vent! :D
    Maandag 20 november moet hij zijn tweede prikjes, dus hoop dat hij er dan weer zo weinig last van heeft.

Gisteren zijn we met Jibbe Jens naar het ziekenhuis geweest voor controle bij de kinderarts (omdat hij te vroeg geboren is). De arts was errug tevreden :).
    Hij kreeg eerst ijzerdruppels omdat hij bloedarmoede had. Maar zijn hb waarde was nu weer normaal. Verder groeit hij super, drinkt goed, is erg levendig en krijgt al flink wat kracht in zijn armpjes, beentjes en nekje. We hoeven pas over twee maanden terug voor controle. We zijn dus weer erg trots op ons mannetje.

Groetjes Minke

16. Iman

Iman Bekend lid

31 jul 2006
    987
    0
    0
    @cristel geef je dan niet te veel.. je hoeft maar 6 tot 8 keer te voeden hoor meer hoeft niet moet ze zich maar met een speentje vermaken.. ik geef ook nog steeds borstvoeding en het gaat hartstikke goed zal je weer ff een pb sturen snel..

17. cristel1986

cristel1986 VIP lid

25 feb 2006
    5.200
    0
    0
    bij nijmegen
    nee geef niet teveel want sochtends drinkt ze maar 1 keer alleen smiddags zo veel en dan heb ik savonds soms nik smeer en moet dus de fles geven... ze drinkt ook niet meer als 8 kere perdag hoor alleen smiddag is het wel een stuk of 5 keer heel veel dusja dan duurt het effe voordat ik er weer melk in heb

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    He hoi Minke... leuk dat je er ook bent.. Hoe kwam het dat Jibbe Jens te vroeg geboren was? Of had het geen reden?

Fijn dat het nu goed gaaat met je mannetje!

19. Selin

Selin Fanatiek lid

15 aug 2005
    1.396
    0
    0
    Maastricht
    Patricia, wat zielig dat Sem ziekjes is. Hoop dat het snel weg is, bij die kleintjes vind ik dat echt zielig gerrum. Noa is ook een beetje snotterig :(

Gisteren heeft Noa de prikjes gehad. Ze heeft flink gehuild maar daarna heeft ze lekker geslapen. Vandaag heeft ze een beetje verhoging en is ze niet helemaal lekker maar ze is niet echt ziekjes. Hopelijk voelt ze zich morgen wat beter.

20. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Gaat gelukkig al een stuk beter met hem, zijn keeltje was gisteren al een stuk minder en is nu helemaal over :)
    Hij niest nu nog een beetje en soms een paar hoestbuien, zo met zijn tong er helemaal uit :confused:

Hij drinkt gelukkig zijn flesjes weer leeg, hij liet gewoon 100 cc staan van 180 cc, maakte me echt zorgen :(

Maar ja het gaat gelukkig alweer wat beter.

Gelukkig dat noa niet echt ziek is geworden, is niks zo dat die kleintjes zich niet lekker voelen. Konden ze maar praten, zou een stuk makelijker zijn :)

Deel Deze Pagina