Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik zag de foto's staan idd. Ik moet zeggen dat het eigenlijk wel grappig vind, zo snel al plassen op het potje!

Het gaat allemaal zooooooo snel...........*zucht*

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jeeeee wat goed zeg.. op het potje.. dat doet mijn dochter van 2 jaar en 4 maanden nog niet eens!

Lijkt wel of jou kindje veel ouder is dan onze kindjes... terwijl ze ook van augustus is... hihi..
    Tim ligt alleen nog maar hij kan alleen nog maar omrollen van buik naar rug en terug. En op zijn handen steunen als hij op zijn buik ligt...

Ik hoor nu net op het nieuws dat van die witte stof in je wijk Patricia...kijk er nu naar)
    sjee ze weten dus eigenlijk nog steeds niets of het schadelijk is of niet.. bewoners krijgen nog een brief daarover, zeggen ze net.

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Nee de hele dag :( ... Hij slaapt in de wandelwagen, in de auto... maar NIET in zijn bed, dan is het huis te klein... En hij gaat gerust een uur door, hij maakt zichzelf helemaal histerisch. Hij heeft ook geen vervelende ervaring met zijn bedje, hij ging totdat dit gebeurde altijd keurig zonder te mopperen slapen. 's morgens geef ik hem nu een flesje diksap als hij naar bed gaat, dat werkt... dan valt hij in slaap als hij zijn flesje leeg heeft en hoor ik hem niet. Maar ik wil er geen gewoonte van maken hem altijd te laten slapen met een flesje sap, helemaal 's avonds niet, dan heb ik zijn tandjes gepoetst :(

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik ga wandelen tussen de voedingen door. Ik blijf niet thuis voor naar bed te gaan, Joey slaapt in de wagen (en op het moment dus beter dan thuis). Joey slaapt gemiddeld tussen 10:30 en 12:30... dan kan ik bijvoorbeeld gaan, en dan terug voor zijn broodje, maar gisteren lukte dat niet, heb ik een bolletje voor hem gekocht, heeft ie in de wagen opgegeten. En hij eet dan na zijn slaapje rond 13:00 een broodje (als ik dus thuis ben) en daarna kan ik ook gaan, want dan krijgt hij 's middags een koekje en dat kan hij ook in de wagen opeten ;)

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik geloof ook zeker dat het daarmee te maken heeft, want hij is heel erg veeleisend naar mij toe momenteel. Als hij in de woonkamer in de box is, is hij stil als ik daar ook zit, maar als ik mijn hielen licht om bijvoorbeeld naar de keuken te gaan, dan zet hij het al op een brullen. Ook in de box zijn terwijl ik op de bank zit is de laatste tijd niet goed genoeg, als ik hem op schoot hou of in ieder geval maar optil... dan is het goed. Het is iig erg vermoeiend, wel vlijend, maar ook vermoeiend ;)

Ik ging maandagavond paardrijden, normaal zorg ik dat hij dan in bed ligt, dat lag hij ook, maar hij was natuurlijk weer zijn longen uit zijn lijf aan het gillen. Ik heb tegen mijn man gezegd dat ik wegging, en als hij ECHT niet ophield, dan moest hij hem maar een flesje geven.

Toen ik thuiskwam hoorde ik dat hij tot half 9 aan het gillen is geweest, en dat hij zelfs geen flesje wilde. Mijn moeder zei dat hij het van mij wel gewild had. Als hij eten van iemand anders krijgt eet hij het ook moeilijk, terwijl als ik hem eten geef hij ineens zijn hele bordje leeg eet :(

6. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey krijgt 's morgens een fles pap 230cc, dan een heel potje fruit of een hele banaan, dan een flesje sap, een hele boterham mét korstjes (al vanaf het begin) met smeerworst, smeerkaas of jam, en een fles 100cc. Dan liga, kapitein koek, banaan of nijntje koekjes tussendoor, dan avondeten (HALF potje!) met een klein borrelglaasje yoghurt toe en dan een fles 200cc.

Dat was het ;)

@Surreya: Ongelovelijk :confused:

@Patricia: Ik had het nog niet gehoord op het nieuws, toen ik net Joey in bad deed hoorde ik nog net dat ze het gingen hebben over 'de situatie in spijkenisse'... maar had dus nog niet gehoord wat daar dan aan de hand is. Hoop niet dat het om gif gaat, mijn jongste paard staat op het moment in spijkenisse :(

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi meiden,

het valt achteraf allemaal mee gelukkig, die stof is dus niet kankerverwekend en ook niet giftig!

Het is dus uitgesloten dat het heel schadelijk is en dat is echt een pak van mijn hart, had sem zijn ventilatieschuifjes openstaan vannacht :cry:

En aan die kant zit de Shell, er zit wel een weg en de maas tussen, maar toch brrrrrrr

Maar ja alles valt gelukkig nog mee hihi

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Heeey Claudia, jouw meisje is er vroeg bij joh, maar wel lekker he dat ze dan op het potje doet.

Nou dat gaat nog lang niet gebeuren hier, Sem kan wel zitten maar die gaat heus geen plasje doen en zowel dan moet ik zijn piem naar beneden duwen hihi :p

9. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Jamie wil ook nog niet kruipen hoor.. Wel wil hij heel graag op onze schoot staan, maar kruipen en recht zitten.. hij rolt ook overal heen, hihi!

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier dus nog zo eentje! Liggen in de box betekent huilen/krijsen, zitten is leuk voor even, dan huilen en trekken en sjorren want hij wil dan staan! Bij mama zijn is veel leuker :D (dan kan ik ook fijn met de hond spelen ;) ), maar goh, mama vindt dat helemaal niet leuk de hele dag! Zegt dat ze nog meer dingen moet doen.....ja, zoals wat dan? ;)

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier ook nog steeds geen kruiper hoor. Staan en zitten dus wel, op handen en knietjes "schommelen" ook, maar echt in beweging komen ho maar! Volgens mij lijkt hij op zijn moeder, die heeft ook nooit gekropen en liep met 9 maanden :confused: :)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Gek hè? Alles is goed behalve zijn bedje....

Van dat gaan slapen met een fles zou ik ook geen gewoonte maken hoor! Is ook zeker niet goed voor zijn tandjes!

Had je nog naar het CB gebeld om te kijken wat zij ervan vinden?

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ja, zo zou ik het dus ook graag doen. 's Middags alleen nog een tussendoortje en wat sap. Kortgeleden deed ik dat ook, dan kreeg Rick bij de boterham een halve fles (en een 's ochtends en 's avonds) en dan 's middags een flesje sap en iets te "knabbelen".....alleen had ik toen het idee dat hij nog steeds honger had (hij werd ook weer vaker huilend wakker 's nachts).... Vandaar dus dat we nu bij de boterham wat sap drinken en dan om 16 uur (ongeveer) een fles....

Misschien wil ik wel gewoon te snel....... ;) :rolleyes:

14. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Moet 3 weken wachten op de uitslag, maar de gynecoloog heeft al gezegt dat ze er niet veel van verwacht, krijg 16 april de uitslag.

Süreyya eet s'morgens rond 8.00 - 8.30 uur een boterham en een fles thee, dan krijgt ze rond een uur og 10.30 uur een kapitijn koek of een halve liga en eventueel als ze dorst heeft water.
    Tussen 12.00 en 13.00 uur weer een boterham, een enkele keer eet ze een halve, met thee of een beetje diksap.
    Rond 15.00 uur krijgt ze fruit (vers)
    Tussen 16.30 en 17.00 uur krijgt ze haar warme hap en wat joghurt toe.
    en rond 18.30 uur krijgt ze haar fles melk, maak dan 300cc klaar soms drinkt ze die helemaal op.
    19.00 uur naar bed, soms wordt ze na een uurtje wakker en wil dan nog wat melk drinken en dan slaapt ze weer verder.
    Ze drinkt gemiddeld 400cc - 450cc melk per dag.
    Op haar brood krijgt ze pindakaas, smeerkaas, kalfsleverworst en ik heb van de week paashagelslag gekocht om af en toe eens af te wisselen, maar dat is geen succes want mevrouw wil absoluut geen boter op brood, ze spuugt haar brood dan gelijk weer uit, met als gevolg dat hagelslag op brood zonder boter een ramp is.
    Nou vind ze zoetigheid op brood toch al niet zo lekker want ze wil ook geen jam, appelstroop.
    Zal ze wel van mij hebben want ik vind het ook niets die zoetigheid.
    En wij lusten ook geen boter op brood, dus dat heeft ze ook niet van een vreemde.

Trouwens vanavond is ze weer op het potje geweest voor ze in bad ging, en weer heeft ze geplast.
    Hoop dat ze het blijft doen, al is het maar 1 plasje per dag.
    Maar het gaat wel snel hoor allemaal, ze is nog geen 8 maanden.
    Sommige collega's komen naar me toen en denken dat ze al 1 jaar is.

O, ik hab haar trouwens van de week voor het eerst haar tandenborstel in haar handen gegeven met een beetje kinder tandpasta, kan ze vast wennen aan die haren in haar mond en de smaak van tandpasta voor als straks haar tandje helemaal door is, hij is nu 2 - 3 mm boven het tand vlees en haar 2de tandje is een heel klein stukje door het tandvlees.

Wanneer beginnen jullie eigenlijk met tandjes poetsen?

Nou ga nu stoppen, ben een beetje moe.
    Heb vandaag een paar uurtjes gewerkt, en wederom kwamen er weer mensen naar me toe om me te feliciteren.
    Ik snap het niet toen ik vertelde dat ik zwanger was wist iedereen het binnen een dag en dan hoef je het maar aan 1 tevertellen.
    En als je zegt dat je een miskraam heb gehad dan weet de helft het niet.
    Maar ja gaat ook wel over, maar vind het wel een beetje moeilijk dat ik steeds weer moet vertellen dat ik niet meer zwanger ben.

Nou ga nu echt.
    Groetjes,
    Claudia
    Wil proberen om gelijk haar tandjes te poetsen als ze straks goed

15. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik poets Tim zijn tandjes nu al. (hij heeft 2 ondertandjes) Het is alleen nog niet nodig om dit met peutertandpasta te doen.
    Ik heb nl een tandenborsteltje wat je op je wijsvinger kan schuiven.. daar poets ik Tim zijn tandjes mee.

Tja.. als we niet beter wisten dan zou ik ook denken dat ze al ouder was hoor Claudia..hihi

Ik ga naar bed... Mijn man is nog niet thuis van zijn werk dus nog even lekker op bed tv kijken.

Tot morgen!

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Dubbele post :(

17. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey heeft 6 tandjes, en ik poets ze al sinds hij er 1 had. 1x per dag, alleen 's avonds voor het slapen gaan. Het is echt een ritme, hij is eraan gewend. Ik vind het ook wel fijn, daarmee begrijpt hij duidelijk dat het bedtijd is. Hij houdt zijn mondje er helemaal voor open, ik poets zijn tandjes (4 boven en 2 onder) en dan mag hij het even zelf doen :)

@Ramoontje: Ik hoop dat ik je goed begrepen heb hoor, dus je geeft Rick nu in plaats van tussen de middag een broodje met 100cc fles, een fles om 16:00 omdat hij anders honger heeft 's avonds? Ik heb daar ook een beetje mee zitten puzzelen. Want 's morgens een fles pap, en dan 2 uurtjes later al een fruithapje, dan slapen met een sapje en als je wakker wordt een broodje met 100cc fles... dat is allemaal wel maagvullend. En als je dan moet wachten tot je avondeten... dan krijg je ineens langere tijd niks. Ik geef dus rond 15:00 koek. Dat verschilt, kapitein koek (ontbijtkoek), liga of nijntje koekjes, heel soms lange vinger voor de afwisseling. Ik deed eerst 1, maar tegenwoordig krijgt hij er 2. 2 lange vingers, 2 liga's of 2 nijntje koekjes. Ik heb zijn avondeten iets vervroegd, hij krijgt om 17:00 avondeten met yoghurt of danoontje toe en dan gaat hij in bad. Na zijn bad een hele fles nog voor het slapen... Joey moest er even aan wennen, maar als ik hem elke 2 uur wat geef, dan gaat het perfect!

@Sureyya: Geef jij ook al pindakaas op brood? Ik heb Joey 1x pindakaas gegeven, om uit te proberen voor de afwisseling. Hij was er helemaal dol op, maar ik realiseerde me ineens dat het wel tegen de adviezen in is, omdat geadviseerd wordt met allergie-gevoelige dingen zoals pindakaas (noten)en gewone melk (lactose) niet voor een jaar te proberen. Nou is het goed gegaan hoor bij Joey, dus denk ik dat hij heus wel eens een boterhammetje pindakaas kan krijgen tussendoor... en ik neem aan dat het ook goed gaat met Sureyya... maar dat bedacht ik me dus ineens toen ik het al gegeven had :oops: . Mijn moeder zei er ook meteen wat van :rolleyes: , en gelijk had ze wel vind ik. Het zal maar wel fout gaan, dat soort dingen schijn je beter niet uit te kunnen proberen bij heel jonge kindjes. Ik ben blij dat Joey iig niet allergisch is gebleken, maar ik heb me voorgenomen wat voorzichtiger te zijn met zomaar dingen uitproberen ;)

Joey staat zoals jullie weten al sinds hij krap 7 maanden is in de box. Hij loopt ook een rondje. Hij kruipt als een speer de hele kamer rond, nou ja kruipen... het is een soort van semi-kruipen ofwel 'buikschuiven'... maar desalniettemin gaat het met een vliegende vaart :confused: ! Als ik me een seconde omgedraaid heb zit hij alweer ergens waar hij niet aan mag komen :) . Hij gaat nu ook staan langs de bank, de tafel, TV kastje... overal waar hij zich aan op kan trekken trekt hij zich omhoog. Het heeft wel tot resultaat dat hij ook regelmatig een flinke smak tegen de grond maakt, en hij heeft al de hele week een hele grote blauwe plek op zijn voorhoofd van zo'n actie vorige week :( . Het lijkt wel of ik hem wat aangedaan heb zo'n blauw hoofd heeft hij soms... :(

18. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Het valt mij op dat we hier nog maar met 6 meiden posten :rolleyes: ... waar is de rest gebleven? Sjalleke en Sjarrel bijvoorbeeld? Is notabene nog de topicstarter ook :D

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    ja geen idee .. vroeg ik me ookal af!

Tim krijgt ook ongeveer om de 2 uur wat te eten of drinken.. dat gaat ook prima.

Alleen nu komt hij s´nachts telkens weer.. vreemd hoor. Ik geef hem dan een fles warm water in zijn handjes... en ik ga terug naar bed... hij drinkt het zelf leeg en stopt dan met huilen en valt dan weer in slaap.
    Lisa heeft dit nooit gehad.. en ik vraag me af of ik hem wel die fles water moet geven. Op zich niets mis mee natuurlijk omdat het maar water is, maar voorheen sliep hij ook door als hij de laatste fles had gehad tot de volgende ochtend. (ruim na 8 uur)
    Wat zouden jullie doen?

20. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik zou hem die fles water geven... Maar dat komt omdat ik HEEL erg slecht tegen gebroken nachtrust kan. Joey gaat overdag slapen met een flesje diksap, anders slaapt hij gewoon niet. Ik vind het vervelend, maar het is nog vervelender als hij aan het eind van de dag dood en doodmoe is... en ondanks dat blijft vechten tegen zijn slaap. Kan nooit gezond zijn voor die kleintjes, zo slecht slapen. Een gewoon flesje water wil Joey niet, ik zou blij zijn als hij net als Tim genoegen zou nemen met een fles water... Verschil is alleen dat Joey wel de hele nacht doorslaapt (even afkloppen) bij ons is het overdag, en dan vind ik diksap geven niet zo erg... als het maar niet na zijn tandjes poetsen nog moet ;)

Wat gek dat ze ineens 's nachts wakker worden, zoals ik al zei... Joey heeft er (nog) geen last van. gelukkig! Water kan toch geen kwaad voor zijn tandjes? Ik denk dat hij vanzelf wel weer door gaat slapen ;)

Deel Deze Pagina