Nee water is ook niet slecht .. dus dat is ook het beste om te geven. Ik heb ook geen idee waarom hij s nachts weer wat wil drinken.. voorheen sliep hij ook goed door! Er is ook niets veranderd met zijn voeding of zo.. Anders moet ik eens gaan proberen om ipv s'ochtends, s avonds een fles pap te geven. Maar eigenlijk wil ik dit liever niet omdat de fles pap uiteindelijk vervangen gaat worden door de boterham.
Rick krijgt dus ipv 100cc melk bij de boterham een flesje diksap of thee en dan idd om 16.00 uur een fles van 200cc melk. Ik vind het dus voor het eind van de middag ook veel (16.00 uur fles, 18.00 uur eten, 20.00 uur weer fles)......da's ook een beetje het probleem. Maar een hele fles bij een boterham vind ik ook niks..... Maar doe ik het niet zo, dan kom ik maar aan 2,5 fles op een dag (en voor veertien dagen terug of zo werd hij dan dus 's nachts weer wakker).....en nu eigenlijk niet. Ik wil hem ook eigenlijk iedere 2 uur iets geven, 's ochtends lukt dat ook redelijk goed (soms zit er 2,5 uur tussen) maar vaak slaapt hij van 13.00 uur tot 15.30 uur.....dus dan gaat die vlieger al weer niet op.....*zucht*
Tja, ik dacht dus ook lange tijd dat Rick 's nachts "wakker" werd. Nu ben ik er op gaan letten en hij wordt eigenlijk niet echt "wakker". Hij vertelt, klets, moppert, lacht en huilt/jengelt in zijn slaap.....zijn oogjes zijn dicht en hij beweegt druk met zijn hoofdje van links naar rechts. Vannacht was het weer zover (tegen 5 uur, bijna vaste prik) en uiteindelijk, omdat ik toch zelf ook wel weer wilde slapen heb ik hem echt wakker gemaakt. Dus: grote lamp op de kamer aan en hem door het noemen van zijn naam wakker gemaakt. Toen de lamp weer uitgedaan, hem zijn speentje gegeven en ik ben weer naar bed gegaan. Hij heeft zo'n 2 minuten gehuild en is weer gaan slapen tot 7.15 uur! Of hij droomt of tegen dat tijdstip beginnen zijn darmen weer te werken van de fles met nutrix. Vanavond maar eens een fles zonder nutrix geven en kijken wat er gebeurd. Oh en Susanne, ik zou ook gewoon een beetje warm water geven hoor. Liever wat water dan een fles melk, en als hij zo weer lief gaat slapen, waarom niet.
Nou zeg.....meneer was na 1 uurtje slapen al weer wakker. Morgen hebben we een redelijk drukke dag en moeten we ook nog boodschappen doen voor het paasweekend, dus ik dacht: laten we nu te voet vast wat kleine dingen mee. Rick in de wandelwagen, mama de rugzak op (om zoveel mogelijk mee te kunnen nemen) en daar gingen we. Toen we op de hoek van de straat waren begon Rick te huilen . Na 15 min. lopen was het nog steeds huilen, krijsen, rode vlek-partijen en dikke tranen :-k . Van ellende ben ik toen maar omgekeerd en terug naar huis gewandeld. Eenmaal thuisgekomen was het redelijk over, op nasnikken en de rode vlekjes (dat heeft 'ie van opa) na....even lief in de box gespeeld en toen maar vast een fles gegeven. Nu ligt hij alweer in bed en slaapt......nou vraag ik je....
Ik heb ook niks meer vernomen van de andere meiden, wel jammer had nog gezelliger geweest Saona: Sem kruipt wel soms, maar net zoals Joey kan hij buikschuiven en dat gaat heel hard. Net als nu ben ik aan het internetten en dat is in de woonkamer en sem was ook in de woonkamer en nu dus in de gang. Even pakken.....................die kleine boef! Kruipen doet hij heel soms en dat gaat niet zo snel! Ik ga vanaf volgende week sem zijn laatste fles laten vervallen, Sem zit zo vol van het eten om 17:00 en gaat daarna nog slapen en meestal maken wij hem wakker. Dus ik ga het denk ik nu als volgt doen: 7:30 bordje pap 10:00 fruit en vruchtensap 12:00/12:30 1 hele volkoren boterham en 1 beker melk. 15:00 liga/ontbijtkoek en vruchtensap of thee 17:30/18:00 warme prak met 150 gram biogarde of fruityoghurt Dan een uurtje wakker en lekker slapen tot hopelijk de volgende ochtend!
Weer een nieuwtje: Jullie geloven het misschien niet maar Süreyya heeft zo net op het potje geplast en gepoept. Zag dat ze geplast had en wilde haar eraf halen, maar mevrouw besloot nog even te blijven zitten om een poepje te doen. Heb er een foto van gemaakt anders gelooft mijn man het misschien dadelijk niet. Zal hem dadelijk ook even in haar album plaatsen Groetjes, Claudia
Oh en om te kijken wat er vannacht gebeurt heb ik Rick zojuist een fles gegeven met alleen melk (210/7); die ging helemaal op. Zal mij benieuwen vannacht........
Dat van die pindakaas dat wist ik en heb het in het begin ook voorzichtig geprobeert. Ze had nergens geen last van. Nu krijgt ze het gewoon op brood. O, Süreyya haar 2de tand is nu ook goed door het tandvlees. Geef haar een paar keer per dag een tandenborsteltje in haar handen, kan ze vast oefenen voor als dadelijk haar tandjes helemaal door zijn.
Hier heeft Süreyya ook last van, sliep al door toen ze net 7 weken was en een paar maanden geleden is het ook telkens s'nacht komen. Heb ook het idee dat ze s'nacht gewoon aan het dromen is en daarom wakker word. Ga wel een bij haar kijken sávond en dan trekt ze echt van die gezichtjes dat ze of gaat huilen of ze lacht ineens. En van de week had ze ineens weer een paar nachten doorgeslapen. Denk dat het gewoon een fase is.
nou Sem zit weer eens in zo fase dat hij niks wil van eten. Heb hem gisteren een zelfgemaakte warme prak gegeven, 2 happen en hij wilde niet meer, ook zijn toetje wilde hij niet toen is hij nog even gaan slapen en om 20 uur weer wakker gemaakt voor zijn fles en die heeft hij maar voor de helft opgedronken. Verder heeft hij de hele nacht lekker doorgeslapen en vanmorgen moesten we hem weer wakker maken. Die avond ervoor heeft hij ook zo slecht gegeten, wel zijn laatste fles leeggedronken. zou hij al in die 8½ maand fase zitten , lijkt mij zo vroeg!
Tja, je weet maar nooit......die sprongetjes komen volgens mij steeds net effe anders.... Of zou Sem toch nog een beetje ziek zijn of zich niet zo lekker voelen. Komen er niet nog ergens tandjes door of zo, dan willen ze vaak ook niet eten/drinken.... Rick heeft vannacht goed doorgeslapen. Gisteravond om 20 uur een fles 210/7 gegeven (blijf het veel vinden, maar goed) en hij heeft geslapen tot 06.30 uur vanmorgen! Hoera, hoera, hoera. =D> \/ Vandaag heb ik hem weer melk gegeven bij de boterham (150/5) en dan krijgt hij straks als tussendoor een sapje en een liga of zo. Kijken of hij dan met zijn ruime 2,5 fles ook nog toe kan. Heb zojuist een tandenborstel fase 1 gekocht. Kan hij vast gaan oefenen met tanden poetsen (och gut, die 2 mini tandjes)
Ja maar het gekke is dat hij afgelopen zondag en maandag zo goed heeft gegeten, echt alles op! Dindag, woensdag en donderdag heel slecht gegeten, met name woensdag en donderdag. Misschien rommeld het nog wat die virus, bij mij ook nog hoor, maar ik eet wel hihi Ook komen er 2 tanden bovin door, maar daar maak ik niet uit of hij daar last van heeft. Verder gaat zijn bordje pap er wel goed in en eet ook zijn fruit op en vruchtensap en/of thee. Dus vocht krijgt hij genoeg, alleen zijn voeding zoals brood en warme prak hoef hij gewoon niet meer grrrrrrrrrrrrrrrr! He trouwens ik poets Sem zijn tandjes al vanaf ze waren doorgekomen hoor, ookal waren ze maar heel klein. Hij weet ook niet beter meer dat ik iedere keer nadat hij zijn pyjama aan heeft even zijn tanden poetst. Ik heb 2 tandenborstels 1 voor hem om te poetsen en 1 voor mij, dan heeft hij ook wat te doen en pakt hij die van mij niet af.
Van de tandarts hoefde het nog niet, maar ik vind het ten eerste wel grappig en ten tweede ook heel goed om nu vast te gaan oefenen (jong geleerd is oud gedaan!). Probleem is alleen dat hij zijn pyjamaatje aan krijgt voordat hij de laatste fles krijgt (anders geeft hij vaak voeding terug).....en da's natuurlijk niet de goede volgorde dan.....maar na de laatste fles slaapt hij vaak al....hmmmm daar moeten we nog iets op verzinnen. 2 tandenborstels is wel een goed idee. Even kijken hoe het met Rick gaat en anders koop ik inderdaad een tweede erbij, zodat hij er zelf een heeft waardoor hij idd afgeleid is en de mijne niet afpakt.
Dan zit Süreyya denk ik in een hele grote sprong. Heb haar trouwens vanmiddag ook een op het potje gezet om te kijken of het niet gewoon toeval was de afgelopen dagen. Maar nee hoor, mevrouw heeft ook toen haar plasje gedaan. En een half uurtje geleden heeft ze geplast en gepoept op het potje. Ze is ook al lekker gedoucht dus ik ben vanavond een beetje betijds klaar als het goed is. Ze zit nu een beetje te jengelen. Ga haar zo over een klein half uurtje maar haar fles geven i.p.v om 18.30 uur, ze is echt moe. Kijk wel wat ze doet vannacht, kans is toch groot dat ik er uit moet. Nou ga even naar haar toe, spreek jullie nog wel.
Als het zo doorgaat is ze echt al "zindelijk" met 8 maanden.....blijf het een grappig idee vinden, maar nog steeds heel erg knap. 3x hoera, hoera, hoera en =D> voor Süreyya!
Ramoontje:Ik kreeg van mijn tandarts een folder (elmex) mee voor het poetsen bij babys, daar stond in dat je ze kon gaan poetsen vanaf dat de eerste tandjes door waren. Trouwens over tandjes poetsen. Ik geef Sem om 17:00/17:30 warme prak en een toetje, daarna verschoon ik hem en krijgt hij zijn pyjama aan. Dan poets ik zijn tandjes, hij ligt dan met zijn hoofdje en schouders op mijn schoot en zijn onderlijfje op de bank en zo poets ik zijn tandjes een beetje met peuter tandpasta van zendium. Ik leg Sem weer op bed zo rond 19:00 en slaapt tot 20:00 (om de dag gaat hij in bad en dan gaat hij niet slapen maar in bad), we maken hem wakker en dan krijg hij zijn laatste fles nog eens. Dus ik poets wel voor zijn laatste fles en in die folder maakt het niet uit of ze nog een fles na krijgen, als het maar geen zure sappen waren dan kon het geen kwaad.
Nou Claudia, ik ga ook maar eens een potje in huis halen even kijken of Sem ook op het potje wil Had er net met mijn man over en die vond dat ik maar een potje in huis moest halen, je weet maar nooit hihi Wel grappig hoor dat Sureyya zo vlot is met veel dingen hihi
Je kunt het altijd proberen, ik heb süreyya vanmorgen toen ze net wakker was ook eens op het potje gezet en toen heeft ze niet geplast. Ze plast nu s'middags en in de avond voor ze in bad gaat op het potje. Gisteravond lag ze trouwens al om 18.00 uur op bed en ik dacht dat ze wel vroeg wakker zou zijn, nou mevrouw kwam om 4.30 uur een keer voor een paar slokjes drinken en sliep toen weer verder toe 8.45 uur. Nou dat is echt ongewoon voor haar ze is altijd rond 7.15 uur wakker. Had dus echt haar slaapje nodig, en ik vond dat heeeeelemaaaaal niet erg. Maar ja automatisch wordt je toch die tijd wakker.