Ik zal ook maar eens een potje gaan halen van de week. Misschien dat hij dan niet meer steeds de boel onder plast, hihi Hier was het vannacht weer hommeles....heb hem uiteindelijk maar na een uur "vechten" een halve fles gegeven (tegen 04.15 uur) en toen heeft hij lief doorgeslapen tot 08.00 uur! Hij luistert niet naar mij als ik zeg dat hij gewoon om 06.30/07.00 uur wakker mag worden als hij dan lekker doorslaapt....*zucht*
Süreyya was bij mij vanmorgen ook pas om 8.45 uur wakker en da nadat ze om 18.00 uur naar bed is gegaan. Ruim een halfuur eerder. Ik laat haar s'morgens gewoon liggen tot ze wakker wordt, meestal is dat tot rond 8.00 uur. Alleen vanochtend was een uitzondering voor haar denk ik. Maar de dag verliep verder zoals altijd alleen haar ontbijtje was iets later.
Ik laat Rick ook 's ochtend liggen tot hij wakker wordt hoor. Da's meestal ergens tussen zeg maar half zeven en half acht. Vaak heeft hij dan ergens tegen de ochtend wel al een keer zijn speen gekregen. Vanochtend had hij dus echter zo'n bui dat hij honger had en dus een halve fles soldaat had gemaakt (meer kreeg hij niet ).....vandaar dat hij zo lang doorsliep. Vandaag heeft hij 2 flessen van 200 ml en 1 van 165 ml gedronken en 1 fles met sap (165) en een heel bruin broodje gegeten (terwijl hij normaal 1 boterham eet, al dan niet met korstjes). Ben benieuwd wat hij vannacht doet.
yessss Tim heeft vannacht weer de nacht doorgeslapen zonder een fles water te willen. Ik heb een combisleeper en daar had ik hem al een week niet in liggen (dus gewoon onder de deken) misschien dat dat de reden was dat hij s'nachts wakker werd... dan lag hij nl ook onder het deken vandaan... hihi.. stom he dat ik daar nu pas achter kom..hopelijk slaapt hij vannacht ook weer goed door.. want mama moet om 6 uur op omdat ik morgen om 7 uur moet beginnen met werken....jak!
@Susanne: Fijn dat Tim eindelijk weer eens de nacht heeft doorgeslapen! Maf he, dat je je zo maar ineens kunt bedenken dat er toch iets anders is waardoor hij wel eens wakker kan worden. Nu ik erover nadenk....:toen Rick donderdagnacht door had geslapen was het luik dicht ipv de gordijnen en vannacht alleen de gordijnen.... En Rick is 2 keer "wakker" geweest (hij ligt - naar mijn idee in zijn slaap - hele verhalen te vertellen en te lachen en huilen tegelijk)....maar heeft zonder fles geslapen tot 07.30 uur vanochtend. Daar waren papa en mama erg blij mee! Vanavond zal ik - op aanraden van mijn moeder - zijn kamerdeurtje dicht doen. Als hij ligt te kletsen etc in zijn slaap is er in principe niets aan de hand en voor mij dus geen reden om wakker te worden/zijn. En als hij huilt hoor ik hem echt wel zegt ze.... Afijn we zullen het vanavond proberen, ondanks dat het een beetje tegen mijn gevoel ingaat (ik weet overigens niet waarom).....
Ja je hoort je kindje echt als er wat is hoor.. wij laten de deur van Tim ook niet altijd open , want dan hoor je elk zuchtje en kuchje..hihi Ow vannacht heef Tim ook weer doorgeslapen dus volgens mij kwam het idd door het niet omhebben van de slaapzak.
Nou vannacht heeft hij voor het eerst met de deur dicht geslapen. Ik vond het maar een gek idee toen ik naar bed ging, maar dat ligt echt aan mij, ik zal er gewoon even aan moeten wennen. Ik hoorde hem voor het eerst om half zes en nog eens om 6 uur, toen lag hij echt heel hard te roepen. Ik heb hem toen maar uit bed gehaald en bij ons in bed genomen. Daar heeft hij nog ruim een uur geslapen (tot 07.15 uur) en sindsdien is hij wakker.... Nou ja, we zien wel waar het schip strand.... Maar goed, het was al met al dus een rustigere nacht voor mama! (misschien dat onze eigen slaapkamerdeur ook nog wel dicht gaat, maar dat weet ik nog niet)
Ow dat doe ik niet .. ik laat dan wel onze deur open. Tim werd vanmorgen om 6.30 uur wakker en zelfs een fles water wilde hij vanochtend niet hebben. Nouja toen maar een fles melk gegeven. Daarna heeft hij nog lekker geslapen en om 9.30 was de hele familie beneden. Tim heeft om 10.00 zijn fruithap gekregen en het lijkt erop dat we toch op het normale "schema" blijven zitten. Hopelijk vannacht weer zo'n nacht!
Fijn dames dat de nachten weer een beetje de betere kant op gaan ... Ik heb er gelukkig geen last van, en ook overdag geen strijd meer, gelukkig heeft dat maar heel kort geduurd. Ik heb altijd Joey zijn slaapkamerdeur dicht... en die van ons ook Ik heb eindelijk de camera weer eens leeggehaald, dus ik ga even wat foto's in mijn album zetten weer ! Lekker paasweekend gehad? Wat hebben jullie allemaal gedaan?
Wij zijn gisteren met Süreyya naar tropicana suprtropisch zwemparadijs geweest. Nou dat was echt dollepret. Moesten namelijk ook even haar nieuwe zwempak gaan uit testen, dat is er een met schuim stukker op de borst en rug er ingenaait. Staat echt leuk hij was alleen nog wat te groot, dat is ook eigenlijk de bedoeling want hij is pas voor de zomer als we op vakantie gaan. Zal zo meteen de foto's even in haar album zetten. Laat wel even weten als ze erin staan. ga haar nu even waqt te drinken geven. Groetjes
Wij hebben niets bijzonders gedaan, opa en oma zijn op bezoek gekomen en bij de andere oma zijn we op bezoek gegaan..... Het slapen met de deur dicht (van Rick's slaapkamer) gaat gelukkig goed. De eerste keer dat ik hem nu hoor is tegen 6 uur (en da's heel wat beter dan al om 2 of 3 uur!). Onze deur is wel nog open, dus mocht het nodig zijn dan kan die ook nog dicht!
Hallo! Ik ben een (soms) meelezer hihi.. En ik stond zo verbaasd toen ik las dat sureyya al op het potje zat! Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? hihi Hier slaap ik trouwens met en mijn deur dicht en die van Eslem. maar haar kamer is wel naast die van ons..en erg gehorig..dus misschien is het daarom niet nodig..
Nou het slapen met de deur dicht gaat goed (tja, Rick merkt er toch niets van, want ik doe zijn deur pas dicht als wij naar bed gaan). Ik word nu pas wakker als hij echt (hard) ligt te roepen of te huilen. Vanochtend was dat echter de eerste keer weer om 5 uur terwijl het de afgelopen paar dagen pas tegen zessen was.... Nou wilde hij gisteravond ook niet goed gaan slapen en was erg onrustig, dus misschien dat het daar wel mee te maken had....we zullen zien. Ik ben nu in ieder geval aan het idee gewend (stom is dat hoor, dat dat gevoelsmatig zo raar aanvoelde de eerste nacht , want bij ons thuis sliepen we ook altijd met de deur dicht....).
Nou zeg, Rick heeft vandaag toch een honger....althans tussen de middag dan. Hij heeft zowaar 2 boterhammen met appelstroop gegeten en ook nog 100 ml melk gedronken (en toen sliep hij als een roosje!)....
Hebben jullie trouwens een loopstoeltje? Gisteren waren we ergens op visite en daar hadden ze een loopstoeltje en een babybouncer. Nou wil Rick op het moment niets liever dan zitten en staan en als hij staat doet hij niets anders dan springen.... De babybouncer had ik kunnen lenen maar die is dacht ik maar tot 10 kg en dat weeg Rick al dus die vlieger ging niet op. Hij heeft ook even in het loopstoeltje gezeten en dat vond hij toch ook wel heel leuk (alleen is vond hij het nog moeilijk om vooruit te komen, achteruit was geen probleem)....maar ja, om nou voor dat eventjes zo'n ding aan te schaffen.... ik zou ook niet weten waar ik zo'n ding kan kopen. (We hebben er trouwens wel de ruimte voor.) Wel heb ik zitten denken om een kleine compacte schommel te kopen die ik in huis kan zetten of een schommel met een haak in het plafond....maar ook daar geldt natuurlijk voor: voor dat eventjes.... Kortom: hij wil gewoon nu eigenlijk iets meer dan alleen maar liggen en zitten op zijn plaid en in de box en ik weet niet zo goed hoe ik hem meer uitdaging kan geven. Hebben jullie tips?
Gek he dat je aan het idee moest wennen he Ramoontje.. ik heb vannacht ook eens geprobeerd om met zijn en onze deur dicht te slapen. Dit ging ook goed, alleen hoorde ik hem om 2 uur alweer.. fles water erin en meneertje sliep weer door tot 8.30 uur. Wij hebben een maxi-swing voor Tim. Hij vind het harstikke leuk maar ook dat is maar tot 10 kg.. Dus Tim kan er nog wel even in. Hier gaat het verder prima. Ik ben vanmorgen bij een babyzaak geweest om wat buggy's te testen. Het gaat toch de Maclaren worden denk ik. Ik vond de Quinny Zapp ook erg leuk maar die heeft geen slaapstand en de Maclaren kan bijna helemaal plat!