Ha meiden, wilde ik net weer even komen kletsen, begint mijn kleine mannetje beneden te roepen... Ik moet dus zo maar terugkomen, als we klaar zijn Bye!
Gekke vraag misschien, maar wat doen jullie zoal de hele dag? Ik ben hele dagen thuis en nu Rick 's ochtends een boterham krijgt heb ik het idee dat mijn dagen zo ontzettend lang zijn.... Onze dag ziet er nu zo uit: * tussen 06.30 en 8 uur: naar beneden, boterham eten en fles (150/5) * 10 uur: fruithap * 12 uur: boterham eten en fles (150/5) * 16 uur: tussendoortje en wat sap/water/thee * 18 uur: warm eten * 20 uur: fles (210/7) Voorheen ging Rick na de eerste fles lekker terug naar bed, maar nu is hij natuurlijk beneden....(kan hem moeilijk een boterham in bed geven, hihi). Daarna wil hij soms wel en soms niet terug naar bed (gister niet, vandaag weer wel). Hoe doe ik dat dan met zijn ochtendslaapje, waar "plan" ik dat? Zijn middagslaapje is geen probleem, da's ergens na de lunch (hangt er vanaf wat we nog moeten doen - boodschappen ofzo - en hoe moe hij is). Ik ben eigenlijk van mening dat hij nog zeker 2 keer een slaapje op een dag nodig heeft. Na zijn slaapje 's middags blijft hij wakker tot na zijn laatste fles (soms valt hij onder het drinken in slaap). Als hij niet slaapt vind ik het moeilijk om huishoudelijk werk te doen...hij vraagt op het moment best wat aandacht omdat hij nog zo weinig zelf kan. Hij wil graag zitten of staan, maar kan dit nog niet zelf, dus ik moet hem helpen...valt hij om dan moet ik hem weer helpen... Op dit moment is alles maar leuk voor 5 minuten, dus dat is best lastig. Oh ja, uitzondering hierop zijn zijn houten blokken, daar kan hij wel leuk mee spelen en tegen de muur timmeren en zo (dat is hij dus nu ook aan het doen, hihi).
Tim gaat hier s'ochtends niet naar bed, alleen na de lunch gaat hij tegelijk met Lisa slapen. s'ochtends slaapt hij wel in de box als hij het nodig heeft,maar doet dit meestal niet.... hij speelt dan met zijn speelgoed. Lisa had dat ook toen ze zo klein was.... hoefde ook nog maar 1x op bed te slapen. Had dat toen ookal niet nodig. Ramoontje... waarom geef je Rick een boterham EN nog 150 cc melk erbij? Tim krijgt s'ochtends nog gewoon een fles pap (lekker makkelijk) en voor de lunch een boterham en 100 cc melk erbij.. Hmm ik moet pas volgende maand naar het CB hij is dan 9 maanden....pfff duurt nog lang hoor!
Niet naar bed is idd ook een optie... maar even kijken hoe het gaat. Vanochtend had hij tot 09.30 uur nog weer geslapen (dus na zijn boterhammetje) en nu ligt hij al weer een half uur in bed te pitten Mijn man was al helemaal verbaasd dat we om 07.30 uur aan tafel verschenen: "je bent toch anders nooit zo vroeg met hem beneden?" (nou gezellige ontvangst, hihi, maar het klopt wel hoor, de ochtendfles kreeg hij altijd boven in ons bed) Het CB adviseerde mij 1 boterham en 150 ml melk te geven. Rick eet namelijk ook rustig 2 boterhammen en dan 100 ml melk. Op het CB zeiden ze: bij de ochtend- en lunch maaltijd 150 ml melk en na de warme maaltijd een melk-toetje in de zin van yoghurt. 2 boterhammen 's morgens en 2 's middags vonden ze nog wat veel omdat hij pas 8 maanden is. Geef ik hem bij 1 boterham maar 100 ml melk dan is het brullen geblazen, hij heeft er niet genoeg aan... Een papfles 's ochtends zou ook heel fijn zijn, maar Rick krijgt steevast luieruitslag van de bambix pap (en dan bedoel ik ook echt tot bloedens toe!) Tim vermaakt zich dus prima in de box met zijn speelgoed? Gisteren ging dat hier ook goed, maar toen was opa ook hier, dus had Rick wat extra afleiding. Ik kan nu eenmaal niet de hele ochtend met hem bezig zijn, want dan komen de huishoudelijke klusjes nooit klaar *zucht* Wat voor speelgoed heeft Tim allemaal om mee te spelen? Ik denk soms wel eens dat rick ook te weinig uitdaging heeft van zijn speelgoed. Geef hem een tijdschrift en hij is een hele poos zoet (hij heeft er dus nu 2 in de box liggen), maar dan moet ik wel in de buurt blijven, want papier is toch ook wel erg lekker
mijn dagen zien er ong. zo uit verschild nogal rond 7uur een flesje 180 cc (drinkt hij niet leeg) rond 10uur een fruithapje met wat sap rond 12 uur een boterham met melk (gewone melk geen voeding) rond 3 uur 2 nijntje koekjes met thee of sap tegen half 6 groente en een bak vla tussen 7 en 8 zijn laatste fles 180 cc en soms ook nog tussendoor een klein flesje tussen de middag maar dat verschilt verder ligt tycho vaak alleen op de grond te spelen of hij zit in de loopstoel, tycho kan zich prima zelf vermaken...
Rick kon zich dus ook altijd prima zelf vermaken, waar dat nu vandaan komt... Ik denk dat het te maken heeft met het feit dat hij nog niet zelf kan gaan zitten....als hij dus omvalt, komt hij niet weer overeind hoe hard hij het ook probeert. Gisteren is hij trouwens wel voor het eerst gaan staan in de box! Ik was dus niet in de buurt (was even in de garage), maar mijn vader stond bij de box en die vertelde het. Hij heeft het sindsdien niet weer gedaan, hij probeert het wel staat dan op 1 voetje en 1 knietje... dus ook dat duurt niet zo lang meer.
dat doet tycho gelukkig nog niet die vind het allemaal wel prima hij is alleen verschrikkelijk ondeugend in de loopstoel overal naartoe wat ie juist niet mag, aan de gordijnen trekken en erg favoriet is hier MAMA schreeuwen en gillen soms denk ik wel eens dat het een meisje had moeten zijn haha zo gillen doet ie :-#
Van mij hoeft het ook nog niet hoor, maar voor Rick's frustratie denk ik dat het wel goed is als er eindelijk een beetje schot komt in alle oefeningen. Die Tycho, zo lekker ondeugend in zijn loopstoeltje, hihi. En tuurlijk daar waar ik niet mag komen en dat wat ik niet mag doen, is veeeeeeel leuker dan dat wat wel mag, want als het niet mag krijg ik lekker aandacht! Rick heeft geen loopstoeltje dus van echt kattekwaad is hier nog geen sprake (behalve als de hond te dicht bij zijn grijpgrage handjes komt...) Hij begint nu overigens wel "nee, mag niet" te begrijpen en stopt dus om de haverklap stukjes papier in zijn mondje. Dan hoort hij mij zeggen "nee Rick, mag niet" kijkt naar mij en ziet mij dus nee schudden, doet het dan nog een keertje, trekt gauw zijn handje uit zijn mondje en begint dan soms een beetje te jengelen omdat mama dus moppert... De dondersteen! Rick zegt alleen MAMA als hij heel boos is of heel erg huilt en dan met van die lange uithalen....wel grappig maar hij doet het niet bewust. Gillen kan Rick ook heel goed, idd net een meisje af en toe.
Oh hier precies hetzelfde hoor. Soms heb je van die dagen dat het wel lijkt of je niks gedaan hebt, maar je komt gewoon nergens aan toe! Vandaag heb ik zo'n dag, Joey slaapt nu voor het eerst vandaag... Dus nu moet ik snel snel vanalles gaan doen voor hij wakker wordt, en ik had ook nog naar de bank willen fietsen, en ik moet nog boodschappen doen, en de auto moet naar de garage en ik moet mijn man uit zijn werk halen... mijn hele ritme is meteen in de war
Joey krijgt net als Tim ook een fles pap 's morgens... nog even makkelijk zo lang het kan. Die geef ik hem lekker op bed met de TV aan, kijken we samen kabouter Plop enzo... en als we wakker zijn gaan we naar beneden. Dan om een uur of 10:00 fruit en dan gaat hij slapen tot de lunch. Dan een broodje met beleg (hij heeft nu smeerkaas, smeerworst, pindakaas, jam, gestampte muisjes, gekookte worst, ham en kalkoenfilet geproefd ) en 100cc fles. Dan ga ik de deur uit en slaapt hij meestal in de wagen een hazeslaapje. Als ik thuis ben in bed. Tussendoortje om 15:00 en om 17:00 avondeten. Joey heeft gisteren voor het eerst met ons meegegeten, geen potje. Spagetti met saus, gewoon fijngesneden. Het was een groot succes, hij had veel meer op dan dat halve potje dat hij tot nu toe 's avonds eet, een heel bord! Na het avondeten gaat hij in bad en dan krijgt hij nog een fles van 200cc en gaat naar bed.
Tim heeft in de box liggen: 2 rammelaars, een magisch muziekboek van Vtech , 2 kleine knuffeltjes... en een plastic autootje.. En ik heb nog zo;n frutty pall (de rode appel) aan de rand van de box hangen met activiteiten erin. Tim zegt ook alleen maar mama als hij huilt.. maar dat is dan nog niet echt bewust. Hebben jullie de box trouwens al een standje lager staan? Ik nog niet omdat Tim alleen nog maar omrolt en dus niet overeind komt.
2 maanden geleden al, toen ging mevrouw al staan en zitten. Heb trouwens een vraagje? Welk schoen maatje hebben jullie kindjes? Süreyya heeft schoen maat 19 (van prenatal, verschilt soms per winkel) Iedereen vind dat ze grote voeten heeft.
tycho heeft maat 68/74 geloof ik zoiets volgens mij komt dat overeen met 17? ik weet het eigenlijk niet precies ik pas ze altijd in de winkel las iets over de box: tycho heeft in de box een autootje liggen en zon activity center eraan hangen verder wissel ik het af met een houten ring met van die kleine ringetjes eraan daar kan ie uren mee zwaaien snappen jullie het nog tycho eet al een hele tijd met ons mee, op advies van het cb omdat hij gewoon geen zin meer in een fles heeft, hij moet minimaal 300cc voeding binnen krijgen en dat lukt voor de rest mag hij alles hebben net als wij
Ik heb de box al naar beneden sinds Joey 7 maanden was, hij staat overal op, loopt langs de randjes en van het ene meubelstuk naar het andere sinds een paar dagen
Ik had het er vanmiddag over met mijn moeder... Ik denk dat hij met 10 maanden loopt... Ik vind het wel erg snel gaan, maar ik ben tot de conclusie dat ik hem niet tegen kan houden. Hij zegt overigens nog geen zinnig woordje hoor, buiten 'tha, tha, tha, da, da, daaaaaaaaadaaaaaaaa, tie, tie, tie, tie, tie' . Hij concentreert zich op fysieke vooruitgang