Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    @Saona:
    Rick woog bij de geboorte ook 4000 gram, maar doordat hij zo lang was, was het een echt spillebeentje. Dat is nu eigenlijk pas een beetje bijgetrokken.
    Maatje 20 is wel aan de ruime kant dan he, maar ja ik volg het advies van de verkoopster maar op. Bij mij was het zo dat voor de maat die ik had er eigenlijk geen kinderschoenen waren voor mijn leeftijd. Nu heb ik gewoon maat 41 hoor, oh nee 42 na de zwangerschap (daar moet ik nog effe aan wennen; maar ik ben dan ook wel 1.82 m lang; overigens was ik als baby "gewoon heel normaal hoor qua lengte").

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Saona: op mijn nieuwe werk is het heel druk en ik moet steeds op cursus, zo moet ik over een maand in veendam zijn voor 3 dagen :confused: 3 DAGEN ZONDER MIJN KIND :cry: !

Verder heb ik het wel naar mijn zin, de dagen vliegen om :)

Sem past alleen maar rompers van maat 74/80, ik had laatst die van de v&d gekocht en die waren hem te klein :confused: :( Dus daar koop ik dan maatje 86/92 en dat zit ietsjes ruimer :)

Goh ramoontje schoenmaat 20 hihi, joh waar heb je ze dan gekocht?
    Ik heb voor sem bij van haren kids schoentjes gekocht "kickers" en die zitten ook iets ruimer :) Alleen met kruipen wil hij ze uit hebben, anders probeerd hij het zelf hihi

Ik moet binnenkort weer met Sem naar het CB, ben benieuwd :) de laatste keer was hij weinig aangekomen wel in de lengte veel gegroeid ;)

Ik schat dat hij nu zo rond de 8½ kilo weegt en ruim 75 cm lang is, want hij past niks meer van maat 68!

3. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ow wat erg :( ... en dan ook nog in Veendam, ik heb daar nog een blauwe maandag gewoond (2 jaar ongeveer) ;) :confused:

4. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey heeft Timberland nu, hele stoere... maar hij strekt ze steeds uit :( . Dat is weer nieuw, overal komen er mensen achter me aanrennen met een schoentje, in de stad, in de supermarkt... Resultaat is dat hij vanmiddag maar weer met zijn sokjes in de wagen lag :rolleyes:

5. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb laatst schoentjes gekocht bij Bristol.. niet van leer of zo.. .maar gewoon van katoen. Ik ga ook nog geen echte schoenen kopen.. pas als hij echt gaat lopen koop ik goede schoenen voor hem... eerder is ook nog niet nodig.

Shit joh.. ik kreeg gisteren een virus (trojaans paard) via msn.. waarschijnlijk heeft die allemaal virussen via mijn msnlijst doorgestuurd..
    Gelukkig is mijn man een it-engineer en heeft het hier al gedeeltelijk kunnen verhelpen... maar MSN is nu helemaal plat..
    Hopelijk is er niet zo heel veel schade aangericht bij anderen! (nouja heb ik niet bewust gedaan.. ik kreeg hem ook van iemand anders.. maar zo voelt het wel!)

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Deze schoentjes komen dus wel bij een echte schoenenspeciaalzaak vandaan. Maar dat komt ook omdat de schoenenreus hier de enige "andere" winkel in de buurt is en deze verkoopt dus geen babyschoenen....

Ach, het is ook meer voor mama dan voor Rick, maar ik vind gewoon dat hij niet met sokjes alleen meer in de wagen of op de fiets mee kan. Thuis zal hij ze nu nog niet zo veel aan hebben tot hij gaat lopen.
    Ik heb voor Rick overigens ook van die babyschoentjes van suede en ik heb een paar zootjes (2e hands gekregen), maar die zijn hem dus echt te klein nu.

7. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Ik zal me denk ik moeten voorstellen omdat het zooooo ontzettend lang geleden is dat ik gemaild heb :oops: . Er is dan ook wel veel gebeurd. Huis verkocht, maar nieuwe huis nog niet klaar. Dus stress om huurwoning te vinden. Da's gelukt. Regeldingen voor het nieuwe huis, werk, sociale leven is weer beetje op orde en dan nog de kinderen! Ik kom nauwelijks aan computeren toe! Maar: we zitten nu in een huurhuis en de PC staat in de woonkamer, dus ik kan weer mijn lol op!

Met Marjolein (01/08/07) gaat het prima. Zo'n zwaargewicht als ze met haar geboorte was: 4545 gram, zo'n sprietje wordt het nu: 8 kg rond en 72 cm. Maar door haar enorme bilpartij heeft ze wel maat 4 van luier nodig, anders zit 3 te strak!

Lonneke (10/05/01) en Jelmer (26/08/03) zijn vreselijk gek met haar.

Verder heb ik net 2 pagina's gelezen. Marjolein heeft geen schoenen. Wel kan ze staan en probeert ze wat langs de rand van tafel/bank/etc te lopen. Maar dat doet ze met blote voeten. Tis lekker weer! En buiten heeft ze sokken en evt slofjes er overheen. Voor de eerste stapjes heb ik wel schoenen gekocht, maat 22. Deze maat droegen de anderen ook toen ze gingen lopen. Kledingmaat 68/74 is hier normaal.
    Klap eens in je handjes is favoriet.
    Mama zeggen ook (hihi).
    Swingen op muziek doet ze graag. De grootste hobby is zwemmen (babyzwemles) en lachen.
    Doorslapen is nog niet echt doorgedrongen, maar het gaat de goede kant op. Helaas is Marjolein een creche-kindje (2 dagen) en daardoor constant verkouden :(.
    Sinds 7 maanden geef ik geen bv meer, maar eten is wel aan Marjoleintje besteed. 's Ochtends (730) en 's Avonds (1930) krijgt ze nog een papfles en 's middags met de lunch melk. De eerste tanden kreeg ze met 4 maanden en nu wachten we eigenlijk op de volgende!

Oke, ik probeer weer een beetje in te komen.

Groetjes!

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Heyyyyyyyy! Een verloren augustus-mama terug! Ik zie dat je er twee van augustus hebt, dat wist ik niet!

Hoe is het mogelijk dat Marjolein ondanks haar hoge geboortegewicht nog maar 8 kilo is :confused: ! Zo kan het dus ook! Joey was 4200 gram met geboorte en ik heb hem zelf op ruim 11 kilo gewogen vorige week. Over anderhalve week moet hij naar het CB, ik ben reuzebenieuwd!

Welkom terug, fijn dat het lekker gaat met Marjolein en hopelijk kom je weer gezellig wat frequenter meeposten!

Joey heeft gisteren van mijn vader timberland sandaaltjes gekregen. Sandaaltjes van 50 euro... maar mijn vader is nou eenmaal timberland-fan... en dat wil hij zijn kleinzoon meegeven. Hij was er zelf helemaal trots op, dat hij sandaaltjes voor zijn kleinzoon gekocht had die hij ook nog zelf uitgezocht heeft ;)

Met Joey gaat het super. Hij heeft uitgevonden dat hij bij het zwaaien 'DA' moet zeggen, tegen papa zegt hij stevast 'Tata' en als we kiekeboe spelen roept hij 'KIEKA'.... maar hij blijft zijn aandacht vooral richten op fysieke vooruitgang. Lopen wil hij, en zo snel mogelijk. Hij probeert continue van het ene naar het ander meubelstuk te stappen.... Ik ben benieuwd hoe lang het duurt, maar als ik het zo aankijk... dan verwacht ik dat hij met 10 maanden loopt. Mijn vriend liep helemaal niet snel zei mijn schoonmoeder, en ik ook niet volgens mijn moeder, ik praatte heel vroeg... van ons heeft hij het dus niet ;) Mijn middelste zusje liep wel met 10 maanden al. En Joey zijn oudere broertje ook... Gevolg is vaak wel dat ze slechter praten, of in ieder geval langer doen over leren praten. Ik ben benieuwd.

Met mij gaat het even wat minder. Mijn vader heeft lymfklierkanker. Wat we er nu van weten gaat het om een Non-hodgekin lymfoom... Woensdag te horen gekregen. We weten nog niet hoe ernstig, en we weten dus ook nog niet hoe ze gaan behandelen en wat de diagnose is. Als het goed is horen we het morgen... Een bittere pil, mijn vader is pas 43... (en ja ik ben 27... hij was dus heel jong toen ik geboren werd ;)).

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    En tot overmaat van ramp was mijn moeder gisteren jarig... ja dat is geen ramp, maar ik had samen met mijn zussen een kadootje gekocht en mijn jongste zusje kreeg nog geld van me. Toen we naar de auto liepen om naar mijn ouders te gaan, nam ik mijn portomonnee nog even snel mee... Ik legde hem op het dak van de auto en deed Joey in de auto... en toen ben ik blijkbaar zo weggereden, met mijn portomonnee op het dak van de auto :( . Nou die is weg dus :( We hebben alles afgezocht, mijn vader en zwagers mee met zaklantaarns... niks. Ik ga als Joey wakker is zo maar even langs het politiebureau :(

10. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    heeeeey ben ik weer hihi

Vandaag vrijgenomen, moet echt naar de kapper zo hihi
    Stelde het steeds uit en nu lijk ik wel op een zwerver hihi

heey ellen leuk dat je weer mee komt kleppen :) Wat grappig dat Marjolein zo zwaar bij de geboorte was en nu nog lichter is dan Sem!

Wat kan het dan raar lopen zeg!

Sem zit ook al even in maat 4 hoor met zijn luiers, denk nu zo 2 maanden bijna :( Maar toen was hij ook net 8 kilo denk ik, nu zal hij misschien wel ruim 8½ kilo zijn, maar ik denk zelfs zwarder :p

11. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Saona:

Dat is niet zo leuk van je vader, heb zelfs een oom die non hodgekin had. Nu is hij al bijna 4 jaar K vrij! Hij heeft chemo en bestralling gehad, daar was hij heel ziek van, zijn donkere haren zijn nu spierwit :( Maar verder is hij heel gelukkig nu en geniet van zijn leven, deed hij toen ook maar nu nog meer ;)

Wel jong hoor he, te hopen dat het niet in een te ver stadium is en dat ze het misschien met pillen en dergelijke kunnen verhelpen. Mijn oom zat in begin 3 en die moest sowieso bestraald worden en die chemo kuren dan!

Laat je het weten wat de uitslag is en praat het hier lekker van je af :) dat moet je niet opkroppen hoor :D

trouwens niet zo slim van je portomonee hihi, ik heb het eens met mijn mobiel gehad :) even op het dak en zonder dat ik er erg in had reed ik weg met mobiel nog op het dak hihi

Nooit gevonden hoor, dus via de verzekering een nieuwe kunnen krijgen :)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Tje nog al zo een jong iemand met kanker.....getverderrie. Ikzelf heb afgelopen oktober mijn beste vriendin (ben met haar opgegroeid en zij en haar zus zijn als zussen voor mij) verloren aan kleincellige longkanker. Zij was pas 35 jaar en liet een man en 2 kleine kindjes (net geen 4 en net geen 6) achter....slik
    Het is af en toe zo oneerlijk allemaal.

Saona, ik hoop voor je dat ze met een goed behandelplan komen en dat de behandeling(en) bij je vader aan zullen slaan! In ieder geval heel veel sterkte van deze kant af.

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Even iets heel anders: 'k heb zojuist een lekkere (grote) appeltaart gekocht bij de bakker. Hmmmm, kan me er nu al op verheugen. Komt mijn man zojuist even thuis, zegt ie: waarvoor is dat? Ik zeg, die is voor ons voor morgen. Kijken of het kwartje gevallen is, dat we morgen 1 jaar getrouwd zijn.....zou hij de hint begrijpen?

14. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :) hihihi ik hoop het voor je ramoontje, want als hij op die van mij lijkt is hij het glad vergeten hihihi

Alvast gefeliciteerd hoor, ik ben er morgen niet dus doe het nu maar alvast!

;)

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Een paar weken geleden kwam er iets van een kaart voor een feestje op 28 april, waar zijn moeder heen wilde. Nu kan die niet gaan zonder ons (of een van mijn zwagers of schoonzus) en Patrick zei: dan kunnen wij niet (en ik hield mijn mond maar dicht). Naderhand in de auto vroeg ik: hoezo kunnen wij niet dan? "Ja, dan zijn we toch een jaar getrouwd?!" antwoordde hij verontwaardigd, alsof hij wilde zeggen: hoe kan je dat nou vergeten.... Sindsdien heeft hij er met geen woord meer over gerept; hij weet het dus wel, de vraag is alleen of hij het op de dag zelf niet vergeet....afijn, we wachten rustig af!

Enne: bedankt alvast hoor Patricia!

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Hij denkt nu 'Er is morgen iets, er is morgen iets' en dan 'wat is er morgen, wat is er morgen toch?' hahaha ;)

Bedankt voor jullie reacties. Ik vind het heel spannend. Hij heeft om 16:00 een afspraak vanmiddag en dan hoort hij (hopelijk) meer. Als het maar niet weer langer gaat duren voordat ze uitslagen hebben, het duurt nu al 3 weken. We begrijpen wel dat uitslagen op zich laten wachten, maar makkelijk is dat niet, wij zitten ermee in de tussentijd!

En dan ook mijn portomonnee nog kwijt, én mijn konijntje lag dood in zijn rennetje gisteren :(

Patricia en Ramoontje, hebben jullie eigenlijk hyves?

17. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Saona; ik heb geen hyves, ik ken het wel hoor maar dat is een soort van msn toch?

Het gekke is dat ik niet meer op msn zit, omdat ik er gek van wordt!
    Dus ik denk dat ik daarom geen lid ben van hyves, weet ook niet of het wat voor mij is ;)

18. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    he bah, wat zielig saona van je konijntje bleeeeeeeeeh

zit je niet mee :( :p

19. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Jawel, had hem al 10 jaar... :( Hij was dan wel oud en ziek.. maar toch. Het ging zo goed. Hij had een kaakabces en kreeg al weken elke 2 dagen een prik met antibiotica. Maar het ging hartstikke goed, hij leek lekker in zijn velletje te zitten enzo :(

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    He gossie, je konijntje.....geef het maar een mooi plaatsje in de tuin of....

Enne: ik heb geen hyves....wat is dat? MSN ken ik idd wel, maar zit ik niet meer op, omdat ik daar ook gek van werd. Ik weet best eea van computers maar hyves....Saona, leg uit! ;)

Oh ja, NIEUWS, NIEUWS:
    Rick is gisteren voor het eerst zelf 2 x gaan zitten (vanuit buikligging) en hij heeft 2 "pasjes" gekropen! Hij doet nu wel weer verwoedde pogingen, maar het lukt geen van beiden.... ;) Achteruitschuiven wel (heb hem net al een schone romper aangedaan, want hij had door zijn eigen zever over de vloer geschoven.....oeps mama heeft zeker geen zin in het huishouden met dat mooie weer ;) :oops: 8) )

Deel Deze Pagina