Nou ik vroeg het me ook al af... ik ben maar mee aan het kletsen bij de mei, juni, juli mama's... Hoeveel voeding (melk) moet een beebje van die van onze leeftijd nog hebben per dag? Weet iemand dat? Ik moet maandag naar het CB met Joey, daar zal ik het er ook even over hebben, maar Joey heeft helemaal geen interesse meer in zijn flesvoedingen. En hij krijgt niks meer tussendoor dan voorheen. Hij drinkt zijn pap 's morgens maar voor de helft op, hij krijgt tussen de middag nog maar 100cc maar ook daar laat hij tegenwoordig wat van staan, en ook 's avonds voor het slapen gaan gaat hij niet meer op Het enige wat hij 's morgens wel helemaal opdrinkt is een pyjamapapje, maar dat kreeg hij maar heel af en toe, zo'n 1x in de week. Omdat daar suiker inzit, gewoon voor lekker... Ik vraag me dus af hoeveel hij nog moet hebben. Ik heb zijn avondfles voor het slapen al van 200cc naar 100cc gedaan, maar ook dat heeft hij vandaag niet opgedronken
hoi meisjes ben ik weer zoooooooooo druk weer gehad hihi Nou Sem zijn kont lag echt open, heb idd met blote kont laten liggen. Met bepanthen zalf gesmeerd en weinig nog met van die lotiondoekjes gerommeld en nu is het weg Alleen meneertje trekt zich nu op tot staan en kan zelf zitten en loopt langs de tafel Hij is Maandag zo hard gevallen op zijn mondje, dat zijn tandje door zijn lip zat :x Hij klapte ineens naar voren zo tegen de spijlen van de box, hij zat op zijn knietjes en had met beide handjes de spijlen beet en toen hij ze los liet viel hij om Dus ik heb nu geen rust meer, want nu moet je constant op hem leten, deed ik al maar als hij in de box lag dan kon je nog wel eens wat doen in een andere ruimte Ik ga even lezen wat jullie geschreven hebben
Soana: sterkte met je vader meis, hoop dat het niet de agressieve vorm is Ik weet niet meer welke vorm mijn oom had, maar die was wel goed te behandelen. Hier heeft sem al even geen laatste fles meer, ik merkte dat hij steeds minder ervan dronk en we moesten hem er wakker voor maken. Ik heb ook ineens gedacht van laat maar liggen en kijken wat hij doet en hij werd idd om 6 uur wakker de volgende morgen. Dus wat ik nu doe hij krijgt om 17:30 warme prak, dan pyjama aan tandjes poetsen en 18:00 150 gram toetje en dan mag hij nog even spelen en dan lekker naar bedje en dat gaat goed hier nu volgende week dinsdag naar het CB, ben benieuwd wat hij is aangekomen want hij zit weer in een groeispurt. Alles van maat 74 wordt zelfs te krap in 4 weken tijd, dat is toch best snel hihi Saona: ik dacht dat onze beebs rond de 9 maanden zo 200cc tot 400cc mogen hebben, maar dacht zelfs minder hoor! Sem wil zijn flesvoeding ook niet meer, dus ik ga denk ik over op dreumesmelk of koemelk, maar ik ga het maar eerst even informeren wat ze bij het cb zeggen Ja ik ga zo werken. doei doei.
Onze kindjes moeten nog ongeveer 300 cc melk hebben. Komen ze eronder, dan moet je vit. D bij gaan geven..(druppels of tabletjes) Tim krijgt hier nog pap van 180 cc water, 6 schepjes voeding en dan de brinta erdoor... en bij zijn boterham s'middags krijgt hij 150 melk. Dit hou ik nog een tijdje zo, omdat je vanaf 1 jaar pas (officieel) de vit. D moet gaan geven. (omdat ze dan overgaan op gewone halfvolle melk)
@Saona: Idd zoals Susanne schrijft: ong. 300 cc melk. Het CB zei mij: 's ochtends en 's middags bij de boterham zo'n 150 cc melk is voldoende. En dan natuurlijk wat sap/water/etc tussendoor. Moet wel zeggen dat de plasluiers nu ook aanmerkelijk minder worden. Is natuurlijk normaal, doordat hij minder vocht binnen krijgt....vooral de nachtluier zit nu meestal maar een klein plasje in, terwijl die voorheen nog wel eens op springen stond.
@Patricia, Och, arme Sem zijn tandje door zijn lip....zielig hoor! Dat is dus inderdaad ook mijn grote angst....heeft 'ie 2 mooie tandjes en dan op zijn mondje vallen....Rick is ook al een paar keer zo voorover geklapt in de box (lekker springen en dan vergeten dat je je handjes aan de spijlen moeten houden...), ik hou iedere keer mijn hart vast. Mijn broertje heeft vroeger, toen was hij wel al een jaar of 3, eens een smak gemaakt voorover met zijn voortanden op een houten bijzettafeltje. Ik zeg je: de afdrukken stonden in het tafeltje en meneer heeft heel lang met 2 zwarte tandjes rondgelopen. Maar ja, je kunt ook niet iedere buil en blauwe plek voorkomen en helaas zullen ze nog vast veel vallen.... Wauw hee, maatje 74 ineens te krap....Sem groeit dan hard inene. Rick heeft veel in "dubbelmaat", dus 74/80, dat gaat nog goed, maat 74 wordt nu ook krapjes aan, 80 zit beter (beetje afhankelijk ook wel van het merk). Oh en alvast gefeliciteerd Sem met je 9-maanden en dat op Rick zijn papa's 50e verjaardag (morgen dus)!
Arme Sem, tandje door zijn lipje Joey heeft een hele grote lelijke blauwe plek op zijn dijbeentje. Hij zat met papa in bad, in het zitje... en toen papa hem eruit wilde halen ging dat een beetje op z'n papa's , hij bleef hangen met zijn beentje in het zitje, heel zielig. Ik zag het meteen blauw worden Wat weinig zeg 2 flesjes van 150cc ... Hoe kan het nou dat hij ineens zijn flessen niet meer wil, hij was er altijd zo dol op . En als ik hem nou een heleboel andere dingen zou geven op een dag... maar dat is ook niet het geval, hij eet nog steeds maar 1 fruithapje, 1 broodje, 1 tussendoortje en een half potje met een toetje verder . Ik weet nu even niet hoe ik dat moet doen hoor, omdat hij in alledrie de flessen niet geinteresseerd is, weet ik niet zo goed wanneer ik het hem dan moet geven om ervoor te zorgen dat hij het toch nog opdrinkt. Vanmorgen weer een Pyjama papje gegeten, jaaaaaaaa dat gaat er wil in ja ... Ben benieuwd als hij straks wakker is, of hij dan zijn 100cc melk nog wil bij zijn broodje, we wachten het af. Bedankt iig
Nikki krijgt al een hele poos geen fles meer voor het slapen gaan, de dag begint voor ons (afhankelijk van mama of die thuis is of moet werken om 6.30 uur of om een uurtje of 8.30 uur) met een flink bord pap (250 cc), daarna 2 stukken fruit geprakt om +/- 11.30 uur waarna ze een uurtje of wat haar bedje ingaat. Na het wakker woden krijgt madam een boterhammetje met een klein flesje melk of sap, tussendoor rijstwafeltjes en sap/water en ' s avonds rond 18 uur de warme hap met yoghurt met fruit toe. En daar doet ze het prima op
Gisteren was Marjolein zooo moe. ze had 's middags niet geslapen omdat ze de visite veel te leuk vond. Dus met een ochtendslaap van 2,5 uur tolde ze echt aan het eind van de dag om... En daarom geen melk met pap gegeven. Ze heeft van 19 tot 7.15 uur geslapen! Heerlijk zeg. Helaas waren de andere 2 kinderen om 6 uur al wakker. Grrrr! Wat zielig dat Sem een tand door zijn lip had. Gelukkig heeft hij zijn tanden nog! Vorig jaar viel Jelmer zo hard dat zijn tand eruit gehaald moest worden. We weten niet hoe zijn nieuwe tand eruit gaat zien. Die kan namelijk beschadigd zijn. Hij is nu 3,5 jaar oud, dus een nieuwe tand duurt nog even. Wel praat hij sinds die tijd enorm slecht. Kan de R en de L niet (meer) zeggen! Doei!
Hallo hier zijn we weer, beetje druk gehad de afgelopen dagen vandaar dat ik er niet was. Heb net een beetje bij gelezen. Sem gefeliciteerd met je 9 maanden, maandag is Süreyya 9 maanden. En Rick gefeliciteerd met met je pappa. Verder de nieuwtjes: Süreyya haar linker boven tand begint langzaam door te komen, en de rechter ook maar die loopt iets achter vergeleken met links. Heb haar trouwens gisteren zelf even gemeten, omdat ik vond dat ze wel erg snel uit maatje 68 begon te groeien, nou het klopt, mevrouw is nu 74,8 cm. Ze draagt al maatje 74/80 en van sommige maatje 80, ligt er een beetje aan welke winkel. Op het moment word ze een beetje verlegen of eenkennig als er teveel mensen ineens in haar buurt komen. Dinsdag zijn we een stukje wezen fietsen, heb namelijk een fietsstoeltje gekocht voor haar. Ben van Rotterdam naar Heenvliet gefietst waar mijn oma woont, Heb jaren niet gefietst en had behoorlijk zadel pijn toen ik thuis kwam. Maar ja gaat ook wel weer over. Ga nu even naar die klein ze heeft dorst denk ik, is een beetje aan het jengelen. Tot later. Groetjes, Claudia[/u]
Hallo hier zijn we weer, beetje druk gehad de afgelopen dagen vandaar dat ik er niet was. Heb net een beetje bij gelezen. Sem gefeliciteerd met je 9 maanden, maandag is Süreyya 9 maanden. En Rick gefeliciteerd met met je pappa. Verder de nieuwtjes: Süreyya haar linker boven tand begint langzaam door te komen, en de rechter ook maar die loopt iets achter vergeleken met links. Heb haar trouwens gisteren zelf even gemeten, omdat ik vond dat ze wel erg snel uit maatje 68 begon te groeien, nou het klopt, mevrouw is nu 74,8 cm. Ze draagt al maatje 74/80 en van sommige maatje 80, ligt er een beetje aan welke winkel. Op het moment word ze een beetje verlegen of eenkennig als er teveel mensen ineens in haar buurt komen. Dinsdag zijn we een stukje wezen fietsen, heb namelijk een fietsstoeltje gekocht voor haar. Ben van Rotterdam naar Heenvliet gefietst waar mijn oma woont, Heb jaren niet gefietst en had behoorlijk zadel pijn toen ik thuis kwam. Maar ja gaat ook wel weer over. Ga nu even naar die klein ze heeft dorst denk ik, is een beetje aan het jengelen. Tot later. Groetjes, Claudia
hey hier ben ik weer. het gaat super goed met esmee ze heeft nu bijna 4 tandjes de 2 boven komen ook. =D> 28 maart ben ik geopereerd omdat k na de bevalling iedere dag hoofdpijn had,ben geopereerd aan mn neus en sindsdien geen hoofdpijn meer heerlijk geniet nu veel meer vanalles vooral van esmee en mannetje ,kzag het op plaatst nix meer zitten werd steeds stiller en chagie van hoofdpijn. maandag moet ik weer naar cb ben benieuwd gelukkig geen prikje deze maand \/
Hier gaat het ook goed. Tim krijgt om 19.30 uur zijn toetje (ongeveer 200 cc vruchtenjoghurt) En gaat dan naar bed. Hij slaapt dan tot 8.00 uur. Hij heeft gelukkig ook geen last van zijn 4 doorkomende tandjes... Ahhhhhh hij ligt nu trouwens te knarsentanden......*iekssss haren staan overeind op mijn armen* Ik ben wel met hem aan het oefenen om te leren zitten. Dan leg ik een voedingskussen achter hem op de grond zodat hij niet hard kan vallen. Hij vind het best leuk en doet ook goed zijn best.. je ziet hem nl corrigeren als hij bijna omvalt.
marjolein zit te rommelen met slaaptijden. In bed leggen is sowieso lastig met een dame die zich meteen optrekt in bed en rond gaat lopen..... Maar 's middags vertikt ze het om te slapen. Misschien moet ik proberen om haar zo laat mogelijk naar bed te brengen, totdat het na lunch is of zo.... De 2 boventandjes zijn wel zichtbaar, maar breken nog niet door. Wel gek. Ze was snel met 4 maanden en 2 tanden, maar daarna dus 5 maanden niets. Huh? Hadden de andere 2 kinderen al 4 tanden (net gelezen). Leuk he, fietsen?! Ik wil meer bewegen, dus ik ben blij dat het lekker weer is/was! groetjes, Ellen
Heyyy wat gezellig dat er weer wat meer meiden van zich laten horen! Ik heb nieuwe foto's van mijn mannetje in mijn album gezet
@Saona: Wat een mooie foto's weer van Joey! Vooral die met een mond vol andijvie en die met die bierfles, echt geweldig. Over tandjes gesproken, sinds een week of zo zijn er 4 boventanden zichtbaar bij Rick! Eentje begint nu door te komen (voel al een klein scherp randje)....als die alle vier tegelijk doorkomen kunnen wij onze lol op, want soms huilt hij zomaar ineens en dan loeihard....zo zielig en ontroostbaar (vast pijnscheutjes of zo) :-#