Hey allemaal, ik ben niet zoveel aanwezig dus ik moet me elke keer een ongeluk bijlezen... Morgen gaat Joey voor zijn tweede prikronde alweer... zielig Hoe gaat het met alle augustusmama's en baby's?
Met deze Augustus mama hier gaat het helemaal toppie... damien doet het harstikke goed.... hij word al zo snel zo groot hij heeft zun prikjes gehad... en heeft zun ritme al weer helemaal opgepakt... hij slaapt weer lekker... en hij maakt me zo blij echt een lieverd... ook krijgt hij steeds meer zun hoofdje overeind... zie mijn laatste 2 foto's in mijn album.... hij slaapt nu lekker in zun slaapzak ipv bakerzak... en hij poept nu om de 3 dagen ipv elke dag tot aan zun nek toe.. als hij het doet is het wel tot aan zun oksels.. maar jah liever 1 x per 3 dgn dan elke dag verder met de BV gaat het nog steeds toppie... hij slaapt nu ook al 4 dgn door... ten minste van half 7 savonds tot 2 a 3 uur en dan van 2 a 3 tot 8 a 9 uur hij word steeds leuker en leuker en ben harstikke trots op me kleine vent....
Ik ben met 31 weken opgenomen in het ziekenhuis met een te hoge bloeddruk. Toen telkens echo's en CTG's gehad, en daaruit bleek dat ons mannetje niet goed groeide. Uit de eerste echo bleek dat hij 2 á 3 weken achter liep op groei. Toen een week later bleek dat hij niet meer gegroeid was, mijn vruchtwater steeds minder werd en mijn bloeddruk bleef stijgen, hebben ze besloten hem te halen. Ik ben dus bevallen met een keizersnee na 32 weken en 4 dagen zwangerschap. Het was wel heel spannend hoe alles zou gaan. Maar gelukkig kon hij gelijk zelfstandig ademen (dankzij de longrijpingskuur...). Hij woog 1395 gram bij de geboorte. Hij is in totaal afgezakt na 1350 gram en vanaf dat moment is het groeien, groeien en groeien geblazen! Hij weegt nu al zo'n 3300 gram! We blijven ons erover verbazen hoe goed hij het doet. Hij heeft geen enkele terugslag gehad. Het is gewoon een heel tevreden en sterk jongetje. Groetjes Minke en Jibbe Jens
Jeetje mina , wat een verhaal! Nou is ie natuurlijk wel te vroeg geboren, maar wat groeien ze dan nog die laatste weken van de zwangerschap! Blij dat het goed met hem gaat! Haha, het gewicht wat jouw ventje nu heeft is nog niet eens het gewicht waar de mijne mee geboren is!
Vind ik nou ook! Ze worden steeds leuker, je komt lekker in je ritme en ze worden wat bijdehand! Maar aan de andere kant is het een beetje moeilijk te zien hoe snel dat allemaal gaat, ze worden zo snel groot! Wat een lieve foto's van je mannetje! Ik heb ook soortgelijke, ik zal mijn album eens verversen met wat nieuwe foto's!
zohee.. 1395 gram.. hihi Tim was 4080 gram.. wat een verschil dan he?! Gelukkig heeft hij geen terugval meer gehad fijn joh! Ik moet morgen weer werken dus ga me nu even mentaal voorbereiden.. heb totaaaal geen zin. Zal vandaag niet veel online meer zijn denk ik.. tot snel allemaal!
@ Saona, met ons is alles goed. Hoe is het met jou. Hebben jullie een leuk weekend gehad? Ik had samen met Carlos bij me ouders gelogeerdt. Was wel weer even gezellig. Verder vandaag weer schoon gemaakt.
@ Chanel; Leuk zeg, even een weekendje logeren . @ Susanne; Veel succes met werken vandaag. Zal wel weer even wennen zijn. Als ik nu met hem aan het wandelen ben, dan krijg ik ook iedere keer te horen: "Och wat lief, een pasgeboren baby...." Verbaasde gezichten die je ziet, als je dan zegt "Nee hoor, hij is al twee en een halve maand". Maar soms is dat ook wel vermoeiend hoor en dan laat ik ze maar in de waan en zeg ik "Lief hé?". Hihihi. Een prettig meevallertje is wel dat ik na de bevalling nog 16 weken verlof heb. Ook heb ik met de baas afgesproken dat ik nog mijn vrije dagen opneem. Dus hoef ik pas januari weer te beginnen met werken. Als ik dan van sommigen lees dat ze alweer aan het werk moeten.... Ik moet er nog niet aan denken. Voorlopig dus nog maar lekker genieten van mijn verlof. Heb ik ook nog wel nodig, want doorslapen doet Jibbe Jens helaas nog niet .... Wel slaapt hij steeds langer. Zo nu en dan zit er zelfs 5 uur tussen de voedingen! Ben dus nog wel erg moe. Maar dat komt denk ik ook door de hele gebeurtenis. Eerst al die spanning rondom de laatste week zwangerschap, dan het heen en weer gesjees naar het ziekenhuis, nu de onderbroken nachten en daarnaast heb ik nog steeds een te hoge bloeddruk.... Nou, een heel verhaal... Groetjes Minke
Hoi meiden ik ben er ook weer hoor, sem is nu weer beter Goh wat een bevalling minke, maar je ventje heeft echt een inhaalslag gemaakt met zijn groei. Ach lekker klein en fijn en trouwens het wil nog niet zeggen dat als hij ouder is, straks de kleinste van de klas is Ik moet morgen weer voor het eerst werken bleh echt geen zin Oja over onze beebs, Sem rolt nu op zijn buik en pakt speeltjes helemaal zelf en als het hem niet lukt wordt hij heeeeeeeeeeeeel boos en barst hij in huilen uit En als hij op zijn buik lig, dan probeerd hij zelfs een kruipbeweging te maken, maar dat lukt nog niet hihi Wat hij nu ook doet is aan mijn gezicht voelen, zelfs mijn mond wordt volledig gecontroleerd van binnen en buiten En hij frunnikt aan die knisperboekjes en doekjes, daar is hij helemaal gek op! Oja stopt jullie babys nu bijna alles in hun mond, sem stopt alles, zelfs stukken van zijn kleding stopt hij in zijn mond. Laatst was zijn sok van z'n voet afgezakt en daar kon hij dus bij en dat stopte hij in zijn mondje Schok mij het heen en weer, dat kan zo zijn mond helemaal in! Verder heb ik zijn box opnieuw ingedeeld, zijn spulletjes bijna allemaal vervangen door rammelaars, tuimelaars, zachte blokjes, knisperboekjes en doekjes en ik zet af en toe ook de baby gym in zijn box en dan begint hij er toch tegenaan te slaan O ik ga meneertje is wakker.
@ minke, het was zeker leuk. Me moeder vond het hartstikke leuk dat Carlos bleef slapen. @ patrcia240777, wat leuk zeg dat Sem steeds meer dingen gaat doen. Dat vd sok vond ik echt grappig om te lezen.
Toen ik het zag moest ik echt niet lachen, ik schok me wild, straks was hij er in gestikt Maar een paar minuten later barste ik uit van het lachen Het idee dat hij zijn sokje heeft gepakt en dat nog even lekker in zijn mondje stopt en er vervolgens op gaat kauwen hahaha Gelukkig voor hem dat hij geen zweetkakkers heeft jummie
goedenmiddag allemaal Kylian wil zich wel heel graag omdraaien maar weet nog niet hoe, voorals nog gaan zijn boven en zijn onder lichaam twee verschillende kanten op Hij is dol op doekjes, spuugdoekjes en hydrofiel luiers die hij te pakken kan krijgen krijg je echt niet zomaar terug. Zijn favo is wel zijn aap (kop met doekje zat in het kraampakket). Ook de rammelaar is steeds meer in trek alleen snapt hij nog niet waarom dat nu dan weer zeer doet als hij ermee tegen zijn hoofd aan komt. Zijn gym speelt hij al heel lang mee (vanaf week 6 zo ongeveer) wel heel mooi om te zien dat het perongeluk raken van iets nu is veranderd in het bewust pakken en slingeren. Hij wil ook graag rechtop zitten, zo graag zelfs dat zijn benen en hoofd + schouderbladen van de bodem van de box afkomen. En als je hem rechtop laat zitten (op schoot) dan kwijlt hij me daar toch . Groetjes Anita
Rick kan sinds vandaag geheel zelfstandig van zijn buik op zijn rug draaien (oef, wat ben ik trots op mijn mannetje) . Van zijn rug naar de buik moet ik hem nog bij helpen, maar ja je kunt ook niet alles in een keer, toch!? Bij zijn babygym is het met opzet raken van de figuurtjes om muziek te krijgen nu echt wel favoriet! Ook geluid maken met de voeten (er zit een voetdeel aan de babygym met 2 voetjes waar verschillende geluidjes uit komen) is heel leuk en dat had hij binnen 10 minuten door! Maar, kletsen tegen de muziekmobile is toch ook nog steeds wel heel erg leuk! Hij leert in ieder geval steeds meer, dat is zo mooi om te zien! Eigenlijk gaat het veel te snel .... (voor mama dan, want voor Rick kan het niet snel genoeg gaan )
Jeetje.. tim doet dat allemaal nog niet.. hij grijpt alleen naar zijn speeltjes aan de mobiel boven zijn bedje.
Jamie vindt zn rammelaar van stof errug lekker, en als we hem de fles geven propt hij zn slab ook in zn mond, gelijk met de speen van de fles. En dan is hij nog verbaasd dat er geen melk uitkomt... We hebben Jamie een Teigetje speelkleed gegeven, die met zn staart zo omhoog. Daar hangen allerlei speeltjes aan, vindt-ie super! Laatst wou ik hem de fles geven, hield hij zich gewoon vast aan zo'n speeltje! Hij vond het veels te leuk, hihi! Nu ligt Jamie in bed te teuten tegen zn mobile, gekke boef is het. Maar het gaat idd wel allemaal erg snel, hij is al weer 3 maanden! Yeah, berichtje nr 600!
@ patrcia240477, gelukkig kon je er later om lachen dat sem op z'n sokje zat te sabbelen. Je hebt wel gelijk hij had zich er idd in kunnen verslikken. Vanaf hoeveel maanden hadden jullie je baby onder de baby gym gelegd? Carlos heeft er 2 een die een tijdje geleden in een blokker folder had gestaan en 1 van baby teigetje. Vraag me namelijk af wanneer Carlos er eventueel mee kan spelen. Of is dat per baby verschillend?
Ja dat is verschillend.. ja kan hem er al wel eens onderleggen en hem gewoon naar de dingen laten kijken. De kleuren stimuleren hem ook om het te proberen te pakken.
Volgens de verpakking kan baby teigetje vanaf 3 maanden, maar het is natuurlijk per baby verschillend wanneer ze eronder kunnen. Ik heb Jamie er ook pas net een weekje onder, net sinds dat hij vanalles vast pakt enzo.
kan niet wachten totdat damien iets vastpakt of uberhaupt iets anders doet dan alleen kijken en lachen...
zaterdag hoop ik (insha allah) een box te gaan kope vond dr eerste veel te klein ervoor maar nu wordt het wel tijd! ik wil graag een nijntjebabygym maar bestaat die eigenlijk wel? heb wel zo'n mobiel met een muziekje boven het ledikantje maar wil denk ik ook zon babygym om vast te pakken enzo.. heb nog nergens zo een van nijntje gezien... iemand een idee?