Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Oja Sem zit al even op zijn tanden te knarsen en ik las dat Tim dat ook deed susanne! Maar bij Sem voel ik nog niks, wel een paar dikke bultjes waar ze moeten doorkomen, maar nog geen tandjes. Zijn de tandjes van Tim wel door dan? Ook omdat hij zo zat te knarsen, wat een rot geluid he :( :(

Sem zit tegenwoordig in de eetstoel telletubbies te kijken, hij vind het echt geweldig en gilt erbij en slaat dan heel hard met zijn handjes op het blad. Hihihi echt geweldig omdat te zien hoor, hij zit dan echt goed te kijken wat de tubbies aan het doen zijn en lacht erbij met die 2 leuke tandjes onderin!

Sem is nu al een paar keer flink gevallen, want meneer vind dat hij groot genoeg is om via de bank zich op te trekken en dan te gaan staan :confused: alleen dan zakt hij toch steeds door zijn benen heen en zet het op het brullen dat hij het niet voor elkaar krijgt :p

Trouwens Sem krijgt weer zijn avond fles voor de nacht, hij wil niet meer gaan slapen om 19 uur en dan blijf hij maar rommelen in bed en op een gegeven moment gaat hij gillen! Dus nu geven wij hem maar weer een pap flesje van 200 cc om 19:30 en dan direct naar bed en dat gaat weer goed :) Maar wat is dat toch ineens, hij huilt ook veel sneller en is vaker moe overdag!

We hebben ook een paar nachten gehad dat hij meer als 3x kwam, wij waren gewoon gebroken............. :cry: :x dat ben je echt niet meer gewend!

Nu al 4 nachten aan een stuk doorgeslapen, wel met een flesje pap!

Ik heb ook het idee dat hij die fase van 6 maanden heeft overgeslagen en die van 8,5 maand nu last van heeft!

Hoe is dat bij jullie verlopen die fases van de afgelopen 2 sprongen? (oei ik groei)

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier blijft het redelijk rustig 's nachts, hier zijn het met name de vroege ochtenden (alhoewel, vanochtend was het 07.00 uur, dus dat valt mee).

Rick is gek op Samson en Gert....hoe krijgt ie het verzonnen....teletubbies kijkt hij niet naar, vindt er niets aan. Nickelodeon Junior doet het hier wel goed (backyardigans, dora, etc.), bij die tv deuntjes kijkt hij ook echt om, maakt niet uit waar hij is....hihi

Rick heeft uitgevonden dat het erg leuk is om lawaai te maken, vooral wanneer mama ook lawaai maakt zoals stofzuigen. Dan zet hij het toch op een gillen en schreeuwen....alles om er bovenuit te komen! :confused: ;)

Ga hem nu maar even zijn fruithap geven. Oh en een schone broek - alweer - pfff hij stinkt een uur in de wind, zal blij zijn als zijn 4e tandje door is, dat scheelt weer een hoop stankoverlast (hihi) ;) :)

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Oh en je vraag over de sprongetjes....eigenlijk merk ik er weinig van bij Rick....soms is hij wat huileriger dan anders, maar om nou te zeggen dat dat dan op het moment van een sprongetje is....ik weet het niet hoor (misschien maar goed ook, hihi)

4. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    nou ik merk ook weinig aan die sprongentjes van Sem, ik weet dat 1e 5 spongentjes wel heb opgemerkt. Hij volgende toen precies die dingen wat in het boek oei ik groei stond.
    Maar nu de afgelopen sprong van 6 maanden niet opgemerkt hij was gewoon een lieve baby, weinig op aan te merken. En nu met die 8,5 maand sprongentje had ik het idee dat hij deze over sloeg, maar vorige week was hij niet te harde :evil: :x hij bleef maar komen snachts en overdag maar huilen en niks willen, ook geeneens bij mij................ik wilde hem soms wel achter het behang plakken :D

Maar nu is het weer de oude sem, lekker vrolijk en goed zichzelf bezig kunnen houden en af en toe lekker knuffelen met mamma zonder enige gemopper hihi

Maar wat ook kan dat het zijn tandjes zijn, hij kwijlde wat af, ik moest soms 5 x zijn shirtje verschonen omdat deze zo nat was geworden :(
    Alleen het gekke is dat ik nog niks van wit zie en ik voel ook nog niet iets!
    Wel is het dik en zijn tandvlees is een stuk bleeker dan de rest, maar hij laat het ook niet toe om even in zijn mond goed te kijken :x En als het even lukt, dan bijt hij met die kleine ondertandjes hard in je vinger :cry: :rolleyes:

Heeey ramoontje wanneer komt dat programma junior van nickelodeon op de tv? Ik kijk soms ook tv naar nickelodeon, maar het is vaak voor wat oudere kinderen en ik heb het idee dat Sem er niks nog aan vind!

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick heeft 2 weken geleden (met precies 8,5 maand) voor het eerst "straf" gehad, hihi. Hij was idd wat je zegt Patricia niet te harden, brullen krijsen en schreeuwen dat hij deed, er was geen land mee te bezijlen(?). Toen heb ik hem "voor straf" even brullend en wel boven in zijn bedje gezet (wel deur open en babyfoon aan hoor). Vijf minuten later ben ik weer naar boven gegaan, hij snikte nog, heb hem er weer uitgehaald en even geknuffeld. Toen hebben we fijn samen geschommeld en de boze bui was over!

Ik zal eens even kijken welke zender dat is Patricia. Het is overigens alleen 's ochtends volgens mij. Het leuke hiervan is dat de programma's bijna allemaal veel felle kleuren bevatten en dus erg aantrekkelijk zijn voor die kleintjes.

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    De TV geeft aan "BOX" als zender. Deze staat overigens niet in de tv-gids.

Op woensdagmiddag hebben ze een "Nickelodeon Special middag"; deze is wel voor oudere kinderen.

7. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    ooow vandaar dat ik het al niet kon vinden in de gids.
    Woensdag middag dan zit ik op mijn werk normaal gesproken, maar ik zit nu even thuis heb last van spit!

Dan hou ik de maandag en donderdag ochtend nickelodeon in de gaten, dan heeft hij weer eens wat anders om naar te kijken.
    Wij branden best veel voor hem hoor, maar voor de meeste dingen is hij nog best te klein.

Wij nemen wel sesamstraat op voor hem, zeker op de dagen dat die niet kan zien! altijd handig voor in het weekend ;)

Ik heb sem ook straf gegeven toen hoor, soms was hij zo vervelend en dan pakte ik hem op en dan kneep hij mij of heel baldadig even een bijtje in mijn wang :confused: Dus ik had ook zoiets van wat is er met mijn lieve kleine sem gebeurd en dan werd ik boos en moest hij voor straf in de box blijven van mij. Ja daar was hij niet meeeens en zetten het op brullen en dan liet ik hem maar en negeerde hem even hoor.

Maar na 10 minuten toen hij rustig weer aan het spelen was, heb ik hem opgepakt en lekker geknuffeld.

Nu gaat alles weer zoals daarvoor, soms even weer een klein buitje maar dat hebben we allemaal wel een keer :)

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier dus precies zo, af ent toe een buitje hier en daar (meer hier dan daar, hihi).

Sesamstraat: kijkt Sem daar naar? Ik moet de gids weer eens naspeuren naar kinderprogramma's en tijden, want soms is het best leuk (lees: gemakkelijk :-# ) voor de TV.

Vannochtend heb ik ook gemopperd op Rick: hij draait, rolt en zit op de grond met de hond te spelen en uiteindelijk belandde hij bij de vitrages....en vond dat hij er maar eens even flink aan moest trekken. Daar was ik dus niet van gediend, en toch steeds weer opnieuw doen :rolleyes: , de ondeugd. Zelfs een tikje (maar een heel kleintje :-# :-$ ) na vele waarschuwingen hielp niet....toen heb ik hem maar ergens anders neergezet. Tot hij weer gedraaid, gerold en gezeten had en bij de salontafel uitkwam (vol notenhout) en vond dat hij daar maar zijn 3 tanden in moest zetten....toen hij ook hier weer niet luisterde naar "nee niet doen" [-( en zelf aan het huilen was geslagen omdat mama mopperde, heb ik hem maar in de box gezet en idd wat je zegt, na uitgeraasd te zijn zat hij weer lief te spelen in de box.....

Tot hij daar genoeg van had en weer begon te brullen. Ik keek met een schuin ook en wat zie ik: hij staat te brullen in de box en met zijn rechter beentje te stampen....nou toen had ik het echt niet meer en heb hem nog net niet recht in zijn gezichtje uitgelachen, de kleine draak :D

En nu? Nu ligt hij te slapen als een roosje O:)

9. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ja Sem kijkt erna, niet alles hoor maar wel naar Elmo, die vind hij fantastisch :D Soms is het gewoon even makkelijk dat je ze voor de tv kan zetten, dan kan mamma even iets voor haar zelf doen.

Want de hele dag ben je politie agentje aan het spelen: niet doen, nee dat mag niet, blijf daar nou eens vanaf, pas op, kijk uit straks val je enz enz En dan loop ik ook echt naar hem toe, pak hem op zeg tegen hem NEE dat mag niet en zet hem weer ergens waar hij gewoon lekker kan kruipen en ravotten. Maar dan gaat hij weer naar de katten of naar hun drinkbakjes, lekker kliederen of pesten van de katten.

Ach als je vanaf het begin consequent ben met nee zeggen en steeds maar herhalen wat ze wel of niet mogen, dan zouden ze dat goed moeten oppakken op een geven moment :rolleyes: ;)

ja ze zijn bijna baby af, las ergens dat ze nu al dreumes waren :confused: :( maar ik dacht dat ze dat met 1 jaar en ouder waren?

Ja ik ga even stofzuigen, straks komt sem van de creche kan hij even lekker kruipen op de grond :) Er lig nu overal kattenharen en grid van de kattenbak bleeeeeeeeeeeeeeeh, ik heb van die vieze harige katten ook jakkie :(

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Dat doe ik dus ook, NEE zeggen en hem dan ergens anders neerzetten....en op de een of andere manier komt hij toch altijd weer daar waar hij kattekwaad uit kan halen ;) :confused:
    Ik had niet van mezelf verwacht dat ik mijn kindje een "tik" op de vingertjes zou kunnen geven, maar heb me er dus toch op betrapt :-# :-k . Gelijk daarna voel ik me een slechte moeder, want het is toch een teken van je eigen onmacht *zucht* :pale: :thumbdown:

Rick heeft wel heel veel afleiding van onze kleine hond (Cairn Terriër)....ze spelen echt heel leuk samen met een speelgoedje van de CT (een ringetje of zo) De hond gaat deze ook echt naar Rick brengen als hij wil spelen en legt zijn speeltje dan daar waar Rick er goed bij kan, tussen zijn benen of op zijn schootje....ze zoeken elkaar ook steeds met de ogen, zo leuk! (Mijn man zei het gisteren nog: we mogen blij zijn dat hij zich zo goed met Lucky kan vermaken, anders hadden we er de handen aan vol....terwijl ik vindt dat Rick zich ook wel goed alleen kan vermaken, oké de ene keer beter als de andere keer, maar toch.)
    Speelt Sem ook met de katten? Of de katten natuurlijk met hem?

Oh je, hij is de boel weer aan het slopen met zijn houten blokken....ga effe m'n muren beschermen! ;)

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik heb Tim nog geen straf hoeven geven.. maarja hij doet dan ook niets anders dan in de box liggen spelen..hihi

Ehmm ik weet niet meer wie het nu vroeg.. patricia geloof ik? Tim heeft idd boven al tandjes .. 4 stuks! vandaar dat hij kan tandenknarsen. Gelukkig is hij alweer vergeten dat hij dat kon geloof ik.. heb het nu niet meer gemerkt!
    Onder heeft hij overigens 2 tandjes.

Ik heb gisteren alvast voor zijn verjaardag een traktor met aanhangwagen gekocht waar hij op kan zitten.
    Leuk joh.. bij Toys 'R Us..

Verder eigenlijk niet veel te melden eigenlijk...

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik heb een boekje van een speciaal zaak in houten speelgoed. Die hebben ook zo'n leuke wagen met aanhanger, ben er helemaal weg van. Zij hebben trouwens ook leuke keukentjes met toebehoren (dus allemaal van hout).

Wij hebben voor de doop van onze Rick (as. zondag) een babyschommel gekocht bij Toys 'R Us.....ik heb jaren geleden zo'n ding voor mijn neefje gekocht en nu worden ze niet meer gemaakt. Ik had al stad en land afgezocht; dit was de laatste en dus een showroommodel....ach afgeprijsd van 80 voor 30 euro....dat was dus een koopje. Het is zo'n metalen met een gegoten kuipje en hij kan ook zonder problemen buiten staan. Hij heeft de afgelopen 2,5 week al veel schommelplezier gehad.....ssssstttt niet verder vertellen hoor, want officieel heeft hij hem dus nog niet gekregen, hihi ;)

Zucht, ik zou iedere keer wel iets willen kopen, maar ja dat kan natuurlijk niet....

13. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee pcies.. anders zouden de hele winkel wel leeg willen kopen.

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Gelijk maar effe besteld!

15. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Joh dank je Linda ;)

Ga hem ook direct bestellen hihi

Susanne: Dat was ik ja over die tandjes, Sem knarst zich het heen en weer en ik kan er niet tegen brrrrrrrrrrrrr kippevel hier!

Ramoontje: Sem probeerd de staarten van de katten te pakken, maar meestal lukt dat niet :) Als wij zeggen waar is de poes, hij zoekt ze gelijk! Als wij hem uit bed halen 's ochtens dan zoekt hij ze ook gelijk!

Maar verder is het wel vervelend als ze zo verharen, ben er zelf een beetje allergies voor en dan weet je het wel hihi hahahaha tjooooeeee

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hoi Hoi,

Tim heeft vandaag zelf een boterham gegeten. Alleen had hij niet door dat je even moet wachten voor je een nieuw stukje brood in je mondje stopt... hij bleef maar proppen.. uiteindelijk begon hij te kokhalzen en kwam het weer terug..

Was wel een leuk gezicht om hem zelf te zien peuzelen!

17. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik geef Sem weleens een stukje brood met beleg erop, maar hij knijpt het fijn hoor! Of hij gooit het over zijn eetstoel naar beneden en wijs erna van uuuuuuh of ik het wil pakken :( :x

Susanne geef jij Tim dan een hele boterham of kleine stukje op een bordje en dan pak hij het eraf?

Sem maakt er gewoon een kliederboel van en echt alles zit onder als hij zelf zijn brood eet :oops: :(

Wel eet hij nu brood met korstjes, maar dat gaat niet altijd even goed hier ook dus met kokhalzen hihi :rolleyes: ;)

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Rick doet dat dus ook, hij probeert het stukje dan met zijn hele handje te pakken ipv met duim en wijsvinger (terwijl hij wel heel goed met duim en wijsvinger haartjes op papa's arm kan trekken, hihi) en dan plakt het natuurlijk aan zijn handje... Dan schudt hij met zijn handje, probeert het nog een keer en dan vervolgens "veegt" hij er tegenaan en belandt het dus op de grond.
    Een bordje hoef ik hem niet te geven, want dat belandt direct op de grond (hoe ik hem dat ooit moet leren *zucht*)

Brood met korstjes eet hij wel gewoon, heel soms moet hij een beetje kokhalzen, maar hij "hoest" het dan zelf terug en peuzelt het lekker verder op.
    Verder eet hij vanalles op zijn boterham, zelfs komijnenkaas en komijnensmeerkaas vindt hij heerlijk :confused:

Vandaag heb ik gezien dat Rick de hond ook wil "besluipen" min of meer dan. Hij stond in de box en de hond was er voor aan het spelen met een speeltje. Rick zakte heel voorzichtig door zijn knietjes en probeerde met 1 handje de hond aan zijn haartjes te trekken.... Toen Lucky (de hond) dat in de gaten had, deed hij gauw een pas opzij zodra hij Rick's grijpgrage handjes meende te zien in zijn ooghoeken. Was wel een komisch gezicht. Gisteren probeerde hij ook via het raam van de tuindeur onze grote hond (Dobermann genaamd Ylco) te aaien...dat was ook grappig, Ylco deed vervolgens op de plek waar Rick zijn handje had zijn neus tegen de raam (ach en mama was de ramen wel weer hoor!).

19. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Zodra Rick wakker is (hij ligt dan nog in bed!) kijkt hij naar de deur om te zien of de hond ook naar boven is gekomen....helemaal geweldig is het als hij de hond hoort lopen op het laminaat, maar hem niet ziet...dan zoekt hij echt net zo lang tot de hond dan op zijn slaapkamer verschijnt.

Leuke extra afleiding hoor zo'n speelkameraadje voor onze Rick! Ze delen ook speelgoedjes, van de hond... Ik hang een ringetje aan de box, Rick trekt het eraf, kijkt waar de hond is, steekt het ringetje door de box, de hond begint er aan te trekken - dikke pret bij Rick natuurlijk - en uiteindelijk laat Rick dan los. Dan is het de bedoeling dat mama dat nog weer doet, want de hond brengt het bij mij met een blik van "nog eens"! Of als Rick op de grond ligt, brengt de hond het dus naar hem toe en deponeert het tussen zijn beentjes zo van: "ik wil met je spelen!"

Deel Deze Pagina