Augustus 2006 mama's

Discussion in 'De mama's' started by Sjarrel, Oct 23, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    @patricia: Ik geef hem kleine stukjes brood. Leg dat op zijn bord en dan peuzelt hij het zelf op!
    Vandaag weer geprobeerd en het ging deze keer goed! Hij pakte ze 1 voor 1 en at eerst zijn mondje leeg voor hij een nieuw stukje erin duwde..hihi

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    @Susanne:
    En hij laat zijn bordje staan? Nou volgens mij leert Rick dat dus nooit......die veegt gelijk alles van zijn stoelblad af......Net met een stukje brood geprobeerd en ik heb het 3 x moeten "redden" (itt ontelbare keren normaal), dus als hij het zelf mag doen, komt er van eten niks terecht (ja, door de hond, maar da's niet de bedoeling natuurlijk)....

Heb je nog tips?

3. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Hij laat zijn bordje in het begin staan...dat komt natuurlijk omdat hij honger heeft en hij snel wat wil pakken om op te eten. Maar als er nog maar een paar stukjes op het bord liggen , pakt hij idd ook het bordje op en valt het op de grond.
    Een tip?
    Heb ergens een bordje gezien met een zuignap.. die wil ik ook zelf gaan aanschaffen.. alleen weet even niet meer waar.. zodra ik het weet, hoor je het van me!

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Gevonden!

Zoek maar op Nuby.. daar heb je een diep bordje met een zuignap.
    Maar ik heb van het merk "Tommy Tippee" een tafelmat met zuignap gevonden.. (7,99) daar kan je een bord op de zuignap zetten .

5. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ik zag dat ze bij de prenatal te koop waren. Ik zal er vandeweek eens naar kijken.

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Oh en allerlaatste nieuws: Rick kan KRUIPEN! =D> \:D/ :whistle:

Het gaat nog niet zo vlug en soepel, maar hij doet het toch. Vanmiddag ging hij ineens achter zijn trein aan (hij heeft een dierentrein van Fisher Price die kan rijden)....zo leuk om te zien. Gelijk een filmpje gemaakt om het vast te leggen voor papa. (en als hij nu op mama lijkt, dan duurt het nog een week en dan loopt hij, maar daar ga ik maar even niet vanuit 8) )

Oh en het filmpje dient natuurlijk als bewijs voor opa en oma en alle ooms en tantes die morgen komen als hij gedoopt wordt, stel je voor dat hij het morgen niet wil laten zien. ;)

7. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    :({|= :) :({|= :) \:D/ :thumup: :whistle: =D> :thumup:

Goed zo Rick, nu heeft mamma helemaal geen rust meer :D

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

Feb 20, 2006
    1,232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem laat ook zijn bordje niet staan en ik had toevallig een kommetje ooit besteld bij baby walz van tommy tippee! Ideaal ding joh, nu zag ik dat ze inderdaad ook een bordje hadden met zo zuignap, dus ik moet toch het een en ander daaruit bestellen en dan kan ik die mee bestellen.

Anders betaal je weer te veel aan bezorgkosten :)

Ik heb vandaag wel even weer geprobeerd met een stukje brood en weer niet he, hij kneep het helemaal fijn :( Het 2e stukje ging al richting zijn mond en toen viel het op zijn schoot, pakte het op en kneep het weer tot puree :p Dus toen had ik zoiets van ja nu gaat mamma weer verder met voeren hihi

Weet je wat hij nu ook doet! :( als hij een stukje brood in zijn mond heeft dan sabbelt hij het beleg eraf en spuugt het brood eraf!
    En dat niet 1x neeeeeeeeeeeeee elk stukje brood :confused: hebben jullie dat ook of is Sem zo uniek hierin? :oops:

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ehmm ik denk dat Sem uniek is, hihihih

Tim kan wel stukjes brood pakken, maar dat komt denk ik omdat hij al een aardige fijne motoriek heeft. Hij kan nl ook een kruimeltje oppakken met duim en wijsvinger!

Ramoontje.. wat is bij prenatal te koop? Het matje of het bordje?
    Fijne dag morgen met de doop van Rick!

Hmm even bij babywalz kijken.. heb toch wat meer dingen nodig, dus dan valt de verzendkosten nog wat mee.

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Volgens mij is beide bij de Prenatal te koop (bakjes, bekertjes, matje, etc.) Ik zal van de week eens kijken.

Gisteren is Rick dus gedoopt. Hij vond het allemaal prachtig in de kerk en had pret en praatjes voor tien hihi! De pastoor was alleen erg scheutig met het doopwater. Hij kreeg me toch 3 x een plens over zijn hoord (zijn ene rompermouw was echt tot aan zijn lijfje nat!), het is maar goed dat hij op zwemles zit, hihi.

Rick heeft trouwens gisteren de cd van Pippeloentje gekregen (van Annie MG Schmidt). Die is leuk zeg!

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Rick zijn fijne motoriek is trouwens ook best al ontwikkeld. Hij kan met duim en wijsvinger haartjes trekken bij papa op de arm of op zijn borst hihi.... Volgens mij wil hij gewoon geen vieze handen krijgen (heeft hij van geen vreemde schijnbaar, want ik moest vroeger ook alles met een vorkje eten en owee als er een vlek in mijn kleren zat....)

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Heeft Jamie ook. Als hij een pluisje ziet liggen moet en zal hij deze te pakken krijgen, hoe klein het pluisje ook is! Best grappig om te zien, hihi!

Jamie heeft net vrijdag zn 3e tandje erdoor gekregen, bovenin zn mondje. Hij had er gelukkig alleen zaterdag maar last van, veel huilen en zure luiers...

Ook begint hij volgens mij eindelijk het nut in te zien van kruipen. Tot nu toe rolde hij overal naartoe, maar hij doet sinds een dikke week verwoedde pogingen om vooruit te kruipen.. Helaas lukt het hem alleen nog om achteruit te kruipen.. Naja, geduld is een schone zaak, komt vanzelf.

13. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Leuk hé? Ik kan er zo van genieten te zien wat voor die kleintjes nog bijzonder en verwonderlijk is... zij bestuderen dingen die voor ons zo gewoon zijn dat we niet eens meer beseffen dat ze om ons heen zijn. Joey kan zo gefascineerd zijn van dingen, echt geweldig!

Joey heeft 6 tanden... al heel lang, en zo te zien komt er niet op hele korte termijn een nieuwe aan. Hij staat zoals jullie weten al sinds hij 7 maanden is, hij loopt al weken alle meubelstukken langs, maar nu... nu loopt hij ook los. 3 pasjes ongeveer voor hij op de grond valt, maar toch :D

14. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    whaaa jeetje.. Joey gaat goed zeg!

Ik heb Tim nu al een paar keer in de loopstoel gedaan. Hij weet nu hoe hij het moet doen en sjeest de hele kamer door! Leuk om te zien joh!

Ik geniet ervan als Tim zo vertederend naar Lisa lacht. Hij herkent haar natuurlijk nu al een poosje maar om dan die mooie glimlach van hem te zien *zucht*

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Wow die Joey die loopt al, ik ben al blij dat Rick kruipt (nou ja, hij doet het nu 3 dagen en voel me nu al een cassetterecorder....*zucht* [-X [-( :-k ](*,) ) ;) . Als hij gaat staan zet hij wel pasjes (zijwaarts in de box) maar meer nog op zijn plaats dan om te lopen.

Rick zijn 4e tand is ook door. Boven heeft hij nu een doorgekomen voortand en een "zijtand" (die naast de voortanden zitten) maar dan met een gat ertussen (snappen jullie het nog? :D )......hij heeft dus een zijtand, dan niets, dan een voortand en dan weer niets.....rare volgorde maar goed! Oh en natuulijk zijn 2 ondertanden.

Als Rick iets aan het bestuderen is wat hij in zijn handen heeft en hij zit, dan buigt hij vaak helemaal voorover om het beter te kunnen zien.....grappig gezicht. Hij heeft ook ontdekt dat er draadjes aan het boxkleed zitten....die zijn zo leuk om aan te trekken, maar als je dan plakhandjes hebt is het wel moeilijk om ze weer los te laten..... :D

Mooi hoor als die ontwikkelingen ineens weer!

16. QueenBee

QueenBee VIP lid

Dec 9, 2005
    11,098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Woh Joey gaat hard zeg! Super! Net als Ramoontje ben ik al blij als Jamie een beetje kruipt... hihi! Nou moet ik er wel bij zeggen dat Jamie ook sinds anderhalf maand steeds wil staan in plaats van zitten, bijvoorbeeld op schoot staan of bij tafel, dan moeten we hem in zn zij vasthouden en blijft hij gewoon staan, zo lief...

Wat ik me eigenlijk wel afvraag, zijn er al dames die kriebels hebben om nu weer zwanger te worden? Ik aan de ene kant wel, om me heen zie ik weer genoeg bolle buikjes en ik wil wel een 2e en dan het liefst met maximaal 2 jaar verschil tussen Jamie en de 2e, maar aan de andere kant wil ik ook van Jamie genieten en alle aandacht aan hem besteden..

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

May 13, 2006
    3,799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee wij niet meer omdat we het bij 2 kindjes laten.
    Maar ik had dat dus ook toen Lisa 10 maanden was en 2 dagen voor haar 1ste verjaardag heb ik positief getest van Tim.
    Was gelijk de eerste ronde raak!

18. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    Ja hoor hier kriebelt het op zijn best! Hihi, heb in overleg met mijn man besloten dat we na deze pilronde de pil weer even laten voor wat het is..... Vind het heel erg spannend, de vorige keer was het namelijk ook in 1 keer raak! Wij willen idd ook max 2 jaar ertussen (ook gezien de leeftijd van mijn man), maar ik wil idd ook van Rick genieten en alle aandacht aan hem besteden.....moeilijk, moeilijk, moeilijk Aan de andere kant is de baby er dan natuurlijk niet van vandaag op morgen en dan zijn we weer negen maanden verder en is Rick dus ook weer negen maanden ouder........

19. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Ow ja, kriebels voor nog een zijn er wel... maar daar blijft het voorlopig ook bij. Ik heb veel argumenten voor mezelf... Ik wil me helemaal richten op Joey en nog niet op een nieuw kleintje erbij. Ik wil niet twee kindjes tegelijk in de luiers hebben, en heb liever dat Joey iets zelfstandiger is mocht er een brusje komen. Ik denk aan iig al naar de peuterspeelzaal gaan. Verder ben ik enigsinds teleurgesteld in de hulp die ik van mijn wederhelft krijg bij de verzorging... en wéét ik dus bij voorbaat dat het voornamelijk op mijn schouders zal rusten en ik ben er nog niet uit of ik dat wel aankan, en of ik dat wel wil ;) En ALS ik voor een brusje voor Joey ga, dan wil ik ook van die zwangerschap en baby en alles wat volgt zo veel als ik kan genieten, en omdat ik weet dat het meest waarschijnlijk dan ook de laatste keer zal zijn dat ik een kindje krijg... durf ik het nog niet zo snel. Ik weet niet hoe ik het uit moet leggen, maar ik hou het graag als iets speciaals in het 'vooruitzicht'. Niet zo kort op elkaar...
    Omdat ik weet dat mijn vriend een (voor hem) 4e kind als het er al komt ECHT de laatste wil laten zijn ;)

Maar kriebels heb ik ZEKER. Mijn mannetje is mijn alles, ik zou hem voor geen goud in de wereld inruilen, ik kan me soms niet voorstellen dat ik van nog een kindje net zoveel kan houden als van deze... hoe kan je nou zoveel liefde voor meer dan een wezen op de wereld voelen?

;)

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

Oct 28, 2005
    32,963
    0
    36
    En ondanks ons besluit om er dus al wel snel voor te gaan, sluit ik me bij het verhaal van Saona helemaal aan! (ook hier komt alle zorg op mijn schouders, maar ik ben dan ook volledig thuis, en ook voor mijn man zou het het 4e kind worden en waarschijnlijk ook de laatste!) ;)

Share This Page