Vind het wel grappig om te zien dat ik niet de enige ben met kriebels ! Maar zoals Saona het al heel mooi verwoordde, lijkt het me best 'moeilijk' om liefde en aandacht te delen voor 2 kindjes, juist omdat je al zo heel veel liefde hebt voor 1. Maar ook gezien het feit dat ik een keizersnee gehad heb, denk ik dat het beter is dat ik mn lichaam nog even wat rust gun zeg maar. Maarja, wat Ramoontje zegt kan ik me ook wel weer in vinden. Je bent dan natuurlijk minstens 9 maanden verder en dan is je 1e natuurlijk ook 9 maanden ouder... Ik zal er nog wel even flink over nadenken. Stoppen met pil kan elk moment, dat scheelt.. Trouwens spannend hoor Ramoontje, klussen maar weer dus!
Nog een paar dagen wachten (ik maak de strip maar netjes af) . Bij ons speelt ook mee dat Patrick "al" 50 is..... :-$
Ik heb dus een "gewone" (vaginale) bevalling gehad, maar moet zeggen dat ik er wel tegen opzie hoor om weer een bevalling te doorstaan. Niet vanwege de weeën (alhoewel ik wel een weeënstorm heb gehad die een aantal uren duurde), maar vanwege het feit dat ik ondanks 2 flinke knippen een subtotaalruptuur heb gehad en na een thuisbevalling alsnog in het ziekenhuis gehecht moest worden..... Oh en niet te vergeten het "over tijd lopen"; dat vond ik ook verschrikkelijk!
Vanmiddag met Nikki op de fiets weg geweest en madam vond dat ze in slaap moest vallen Fietst toch niet echt handig met 1 hand dat hummeltje ondersteunend En heel even de prenatal binnen voor een zomerhoes voor de maxicosi (ja ze zit nog in de cosi....) werkt ook niet echt, meteen nog maar een zomerslaapzak gekocht en nog een nieuw polootje...Geld moet rollen toch?
Tandje nr 5 in aantocht hier; ik voel een ieniemienie randje (maar dat telt ook toch?!) Nu is het de 2e voortand boven die doorkomt dus is het wachten geblazen op de 2e snijtand.......
hoi meiden, Sem kan ook al even iets heel kleins pakken van de grond, bv een gridje van de katttenbak tussen duim en wijsvinger, maar dat deed hij al toen hij net op zijn buik kon rollen op de grond. Hij sinds een week nu zelf zijn brood en wat was dat een kliederboel, maar nu gaat het goed en nog met korstjes ook. en dames Sem loopt nu langs de tafel hihi en 3 voortanden die nog door moeten komen zijn nu zo goed als door Goh Joey gaat echt hard zeg hihihi, maar Sem volgt hem nu een beetje op de voet hhihihi Over kriebels gesproken, ik zou ook zoooooooo graag een 2e willen maar net wat jij zegt Queenbee ik heb ook een keizersnede gehad en nog een depressie en ik denk dat het best nog even goed is om te wachten. Maar er komt zeker een 2e en mijn man zei, eerst jouw gezondheid, een ander huis en dat mijn werk goed gaat Dan een 2e, ik kijk er nu al naar uit Ben soms gewoon jarloers op vrouwen met bolle buikjes zo ik ga opschieten zie dat het bijna 7 uur is en ik moet half 8 op het werk zijn. doei doei meisjes
O nog even over die tandjes Ramoontje, bij Sem is het precies zoals bij Rick. Sem heeft nu al even zijn 2 ondertanden en van boven de linker snijtandje en 2 voortandjes, wel een kleinstukje hoor nog. Maar ik zie idd niet de rechter snijtand Nu wordt het wel onderin weer zo dik naast die ander tandjes, dus ik ben bang dat het niet zo lang opzich laat wachten Die stinkbroeken zijn over gelukkig
Idd, en vaak wordt het wachten ook beloond! Op mn werk lopen nu ook 4 zwangere vrouwen rond en mn schoonzusje is ook zwanger, dus ik zie ook veel bolle buikjes... Ach, blijft wel een mooi gezicht. Mijn tijd komt wel weer..
Ik zie de linkersnijtand dus wel zitten + een dikke bult.....ik denk dus dat het niet zo heel lang meer zal duren. Afijn ook ik heb gemerkt dat de (zure) stinkbroeken er alleen zijn als er tandjes aankomen, dus zodra de eerste zich weer aankondigt..... Hopelijk blijft het dan eventjes rustig..... Of zouden dan de 2 snijtandjes onder ook nog komen (1tje is al een beetje zichtbaar in de kaak), zodat ze er 4 boven en 4 onder hebben? Dan is het wachten op de kiesjes toch? Heb eigenlijk geen idee wat de volgorde normaal gesproken is?
Ramoontje: dan nog 4 hoektandjes en als het goed is daarna de kiezen! Warm weer he bah, zo klam zeg Bij Sem op zijn kamer is het nu 27 graden en dan heb ik nog de raam nog open gehad ook, hij zit ook aan de koelste kant. Hij slaapt nu alleen in zijn romper met een pyjama hempje aan, geen broek dat is veel te warm. En je ziet gewoon dat zijn haartjes in die helm nat zijn, echt zielig, maar nog 2 maanden en dan mag hij eraf joooooooooooeeeepie! Ik heb trouwens weer last van mijn aambeien had al zo last na mijn bevalling, maar het is vanzelf weg gegaan. Maar nu is het al een paar keer terug gekomen en tot bloedens toe ik ga dinsdag toch maar een de dokter bellen. Ik eet genoeg vezels en drink ruim 2 liter water op een dag en genoeg fruit, dus daar kan het toch niet aan liggen en ik ga bijna daagelijks dus! Wie van jullie heeft er ook zo last van of gehad en hebben misschien wat tips voor verlichting! Ik heb al een tip van kastanjes, maar die zijn er nu niet Heb sperti maar dat helpt voor geen moer
Sperti hielp bij mij toch wel goed moet ik zeggen. Roosvicee Laxo kun je nog proberen om te zorgen dat je ontlasting wat minder hard is...... Verder zou ik het eigenlijk niet weten...... Zo he ik was net bij de Prenatal ivm de vroege vogels korting.....daar hingen ze met de benen buiten zeg. De rij voor de kassa eindigde bijna bij de deur om binnen te gaan.....die paar kleine dingetjes die ik wilde halen heb ik dus maar mooi laten liggen, ik ga echt geen 1,5 uur in de rij staan (voor een kinderwagen of zo loont zich dat natuurlijk wel maar ja da's niet aan de orde). Effe een vraagje: stel dat er een 2e zou komen bij jullie nu de 1e nog redelijk klein is wat zou je dan doen een draagzak voor de nieuwe baby aanschaffen en je huidige kinderwagen gebruiken voor de oudste of toch een duowagen aanschaffen? Ik heb eens zitten kijken, maar die dingen zijn zo duur .....
Omdat tussen Lisa en Tim 20 maanden zit heb ik toen een 2de hands duowagen gekocht. Ik kan het je echt aanraden! Het is soms erg lastig met een nog niet zo goed lopende peuter die nergens af kan blijven..(van de snoepbakken in de winkel b.v). Inmiddels heb ik die weer verkocht. Lisa kan nu langer lopen en luistert nu ook beter. Ik heb trouwens ook een draagdoek (de combi-cotti) en die gebruik ik nu bijna niet meer. Tim weegt nu 8655 gram en heb begint nu toch echt te zwaar te worden. Wel een ideaal ding hoor.. die combi-cotti! Heb hem tot nu toe vaak gebruikt! wbt de aambeien, kan je ook curanal kopen (even intikken bij google) Je hebt er een receptje van je HA voor nodig en dan kan je die bestellen bij een apotheek in hilversum. Ik heb na de bevalling de hele kuur (tabletten, zetpillen en zalf) gekocht en binnen 1 wk waren ze weg. Zowel de inwendige als de uitwendige...misschien een tip?!
Da's dus het punt: hoe lang gebruik je zo'n duowagen dan weer, want de oudste gaat idd na verloop van tijd langer lopen...... Dan twijfel ik toch wel weer hoor, heb nu een fijne wagen (Quinny Buzz) maar daar kan dan bijv. weer geen voetenplankje aan..... @Susanne: heb jij een tandemwagen of een duowagen? *************************** Even weer iets totaal anders. Mijn man had het gisteren over vakantie, hij wilde wel naar de Franse Ardennen. Allemaal leuk en aardig maar hoe moeten we in vredesnaam alles meenemen? Als we de kinderwagen achterin de kofferbak doen is die vol; nou ja er kunnen nog wat kleine dingetjes bij maar daar heb je het echt wel meegehad (en de Fiat Stilo is toch niet echt een kleine wagen)......hoe moeten alle andere spullen dan nog mee? Als we de honden meenemen dan nemen we de aanhanger ook mee, daarin ligt dan de dobermann en de andere zijde is dan vrij voor bagage.... Maar de cairn terrier moet dan ook mee en die moet dan weer in zo'n reisbench en die neemt ook weer veel plek in beslag..... En om nou voor de vakantie een andere auto aan te schaffen, da's natuurlijk ook niet de bedoeling (bovendien hebben we net allebei een nieuwe).... Toen was het al van: we kunnen ook met 2 auto's gaan?! Ja daaaaggggg, ga toch niet met 2 auto's naar Frankrijk rijden?! Of zie ik dat nou verkeerd? Hoe doen jullie dat?
Ik had de tandemwagen van Topmark.. (achter elkaar dus) Heb hem 6 maanden gebruikt! Wij hebben een dakkoffer voor op onze peugeot 307 gekocht. Daar nemen wij dus onze extra vakantiespullen in.
Zo ben ik weer, vadaag de dokter bellen voor die aambeien Is al wel wat beter maar het doet nog steeds zeer al ik moet! Bedankt voor die tip van curanal, ik zal het even met de HA over hebben. Mijn man en ik gaan pas volgend jaar rond deze tijd weer klussen dan is Sem al ruim 2 jaar of bijna 3 als de kleine geboren wordt Ik hoop dat hij achter de wagen kan staan op zo rolplankje Maar zoniet dan wil ik zo wagen hebben waar ze achter elkaar zitten, denk alleen dat deze nieuw erg duur zijn. Dus ik denk dat ik tegen die tijd wel 2e hands ga kopen, want net wat susanne zegt een peuter/kleuter die nog niet goed loopt (of niet luisterd) is het wel handig dat je hem in de wagen kan zetten en met een kinderwagen kan dat niet. En wat betrefd de vakantie, wij hebben een skoda combi een kleine station wagen. Er kan best veel in en we hebben zo schoonmoeder box boven op het dak en daar gaat ook best veel in. Maar ik zorg dat ik niet al te veel meeneem zelf en dat op de vakantie locatie alles aanwezig is zoals een box, eetstoel e.d. De buggy nemen we sowieso mee en een eigen campingbedje en lekker veeeeeeeel speelgoed en knuffels voor sem. Wij gaan dit jaar een weekendje weg naar de eemhof, dus dat is niet zoveel zooi wat je meeneemt, maar ik weet niet als naar frankrijk gaat voor een week of meer Wordt best moeilijk lijk mij
Nou de vakantie is geboekt Veertien dagen in de Ardennen in zuid-België (tegen de Franse grens aan)......wasmachine in het huis aanwezig dus dat is ideaal. Kinderbedje is ook geregeld (campingbedje gaat mee als box en voor buiten); in het huis is zelfs een aparte speelkamer Vervoer dat zien we nog wel. De honden gaan in ieder geval mee dus we hebben wat extra ruimte voor bagage in de aanhanger! In geval van nood rijden we met 2 auto's ('t is "maar" 225 km) heeft Patrick gezegd Nog tips van dingen waar we aan moeten denken?
Hoi ben ik weer even snel! Ik heb een kuur besteld via die site in hilversum, moest idd een recept halen bij de ha. Die had er wel eens meer van gehoord en had het niet zo op homeopatische dingen en stelde ook voor om eventueel operatief weg te laten halen Of ik daar op zit te wachten zeg, maar ik heb gezegt ik probeer het eerst zo en als het niet werkt dan kan ik altijd alsnog. Ben nu 2 dagen met die kuur begonnen en ik heb nu al het idee dat het werkt, dus hopelijk heb ik daarna geen last meer van. Ik heb zalf, tabletjes en zetpillen en dat moet ik een aantal dagen gebruiken net zolang het over is. Ja ik ga zo vandoor moet Sem wegbrengen naar de opas zo, want ik moet helaas werken vandaag! doei doei