Nee idd, das ook nog maar 2 maandjes... ach, ik zie het wel. Ik heb ook geen haast, tis alleen dat het lijkt of iedereen om me heen zwanger is, en ja, dat gaat kriebelen..! Hihi! Trouwens, tandje nummer 4 is zondag doorgekomen, Jamie had al 2 daagjes koorts, 40,2 en 39,6, en zondag zagen we het 4e tandje! Alleen niet waar we het verwachten; "Normaalgesproken" zijn dit de 1e 4 tandjes; bo middenin 34 on middenin 12 Dit heeft Jamie; bo middenin 34 on middenin 12 Maar nummer 5 komt ook snel denk ik hoor (naast 3 en 4)! Oh, haast vergeten... Iman, van harte met je 2e zwangerschap! Leuk hoor!
dank je wel allemaal! Firdaous heeft alleen nog twee onder.. maar het duurt bij haar bij elkaar wel een maand voor de eerste ''verschijnselen'' en een tandje dus ik wacht af vind het ook nog zooo schattig dat bovenbekkie zonder tandjes! hihi
Rick zijn 6e tandje is inmiddels ook door! Onder heeft hij nu 2 tandjes en boven heeft hij de 4 snijtandjes. Wonderbaarlijk genoeg heeft hij van de laatste snijtand boven helemaal geen last gehad \/ =D> , ja een dikke bult in de kaak maar niet pijnlijk of zo (of koortsig of de billen stuk). Hij heeft iets nieuws gevonden. Hij geeft al een tijdje als ik zeg: "krijgt mama een kusje" een kusje, dan komt hij met zijn mondje open naar mijn gezicht toe (en soms steekt hij zijn tongetje erbij =P~ , dan geeft hij een tongzoen, hihi). Nu heb ik hem vandaag erop betrapt dat iedere keer als ik op hem mopper (nee, dat mag niet! [-X ) hij gauw naar me toe komt en een kusje komt geven *smelt* Dan kun je toch niet boos blijven/blijven mopperen. (hij was vanmiddag zelf boos en zat stevig te brullen op schoot, toen ik zei: "nu hou maar op met huilen, er is niets aan de hand" gaf hij me ook gauw een kusje met zijn armpjes om mijn nek )
Rick heeft nu danwel 4 boventanden, maar die zie je ook nog niet. 't Bovenlipje zit er echt prominent voor! Alleen als hij ligt en dan moet lachen, zie je 4 dikke witte strepen zitten.
ahhhh wat lief! ja slim zijn ze wel! zo mevrouwtje kan me zou uitproberen! mama kus kent ze ook in 2 talen haha! alleen baba kus dat wil ze niet.. mijn man heeft een baardje en die prikt!
Rick doet het over het algemeen bij iedereen die hij kent wel (papa prikt ook door zijn snor/baardje - lees stoppels - maar die is zelf niet zo van het kussen!), zoals opa, oma enzo. Maar mensen die hij niet vaak ziet (maar dus wel kent) en die erom vragen die krijgen het dus echt niet! Ik heb ook gemerkt dat hij een beetje verlegen begint te worden. Hij lacht dan wel tegen iemand maar als hij op de arm zit, wil hij nog wel eens zijn hoofdje een beetje in mijn nek leggen dan. Zo lief! En hij hoeft ook niet tegen iedereen te lachen!
Firdaous lacht en dan draait ze haar hoofdje weg als ze verlegen wordy haha en dan als ze ff gewend is dan roept ze ey zo van wat moet je nou van me hahahha
Haha, ja dat heb je goed gezien! Ik heb 2 gezonde kindjes.. een zoon en een dochter.. wat willen we nog meer?! Meer soorten heb je niet.
Ik begrijp het wel hoe je het bekijkt... ik droom van een groot gezin alleen daar spelen natuurlijk ook meerdere factoren een rol.. mijn gezondheid die van de kinderen die ik al heb en de gezinssituatie.. Ik wil in ieder geval na deze ff goed ontzwangeren een maand of minstens 9 dan kijken we wel verder!
Jaah... Ons prulleke is nu van de onderste lijn (-2.5) af in de curve van het CB! Ze weegt 7 kilo en is 68 cm, voor ons reusachtig voor jullie waarschijnlijk nog maar een kleintje Dus eindelijk een mama die zonder stress en tranen het CB verlaten heeft! En ik denk dat de tandjes heft even voor gezien houden want het is rustig op het stinkluierfront, ze heeft er nu 4, 2 boven en 2 beneden die goed door zijn. Laat ze goed merken ook want ze bijt hard
Iman, kan dat ook aan je geloof liggen dat je een groot gezin wil? Ik bedoel.. je hoort dat nl wel vaker. Wij bekijken het nl puur financieel. En dat we dus van alles al 1 hebben... Maar wel leuk hoor een groot gezin!
zo ben er ook weer even @iman van harte gefeliciteerd met de tweede @de rest, heb niet alles onthouden tycho heeft nu ook 4 tanden 2boven en 2 onder, tycho is erg ziek geweest 2 weken hij had flinke koorts en diarree flink verkouden, gelukkig is ie nu weer de oude en flink ondeugend Zit er zelf ff helemaal doorheen vandaar dat ik niet eerder gepost heb heb nog steeds last van me bekken en heupen wat doorstraalt naar me benen vanochtend weer naar de HA geweest en ze gaan me nu eindelijk eens doorsturen naar het ziekenhuis... zou ook graag een tweede willen maar vanwege mijn bekken durf ik het nog niet aan
ahja.. ik vergeet ook helemaal te vertellen dat Tim ookal een hele tijd 4 boventandjes heeft en onder 2. Jee wendy.. Sterkte.. hopelijk kunnen ze erachter komen waarom je nog steeds zoveel last hebt!
Ja het heeft idd ook te maken met geloof. In de islam mag je nooit om een financiele reden geen kinderen meer nemen.. de reden dat ik er meer wil is ook omdat dat volgens de soenna is (volgens overleveringen van de levenswijze van de profeet Mohamed saws). Maar ook omdat ik gek ben op kinderen! Gelukkig hebben we het goed en is het voor ons ook mogelijk qua gezondheid en financieel! ben vandaag weer op controle geweest en alles gaat alhamdulilah goed! ook geef ik nog steeds borstvoeding en dat gaat ook prima ik wil het zo lang geven als firdaous er om vraagt!
Fijn dat alles zo goed gaat Iman! Wendy, ik hoop dat ze in het ziekenhuis uit zullen vinden waarom je nog steeds zo'n last hebt. In ieder geval veel sterkte!
Iman.. als je van je geloof veel kinderen "moet" hoe gaat dat dan als je het eigenlijk financieel niet kan dragen? Nu snap ik dat jullie dat wel kunnen, maar wat als dat niet het geval was? Fijn dat je nog steeds bv geeft. Knap hoor!
Ja de gedachte is heel anders... ik zal het even opzoeken in de quraan en een goede vertaling geven.. kijk wij geloven dat Allah nieuw leven schaapt via de ouders.. hij geeft leven aan wie hij wil mannelijk of vrouwelijk en laat kinderloos wie hij wilt (Quraan) hij geeft dus aan wie hij wilt en er staat in dat de armoede niet komt door het aantal kinderen want het is Allah die hen voedt en mochten zij overlijden is het zijn wil dat hij hun leven neemt. Dit is een moeilijk onderwerp hoor kijk het betekend niet dat je niks te zeggen hebt over het aantal kinderen wat je wilt/neemt als je een aantal kinderen hebt en je vind dat je gezin compleet is dan mag je stoppen maar dan vooral gekeken naar de gezondheid van de moeder en geestelijke toestand! Je voedt je kinderen samen op in de Islam maar in het dagelijks leven is het toch de vrouw die de meeste zorg heeft over haar gezin omdat zij vaak thuis is en haar man werkt het is niet de bedoeling dat zij maar kinderen blijft nemen en geestelijk het niet aan kan met alle gevolgen van dien! Wij hebben ook een hele andere manier van denken en tevreden zijn met dit leven.. ik denk omdat ik het best goed heb vaker geneigd ben om met materiele dingen bezig te zijn! Kijk dan kan je denken wat is nodig een eetstoel van 150 euro of een van 25 snap je. Als je leeft volgens de soenna zijn er ook veel dingen overbodig materiele zaken die je nafs (ego) strelen tot op zekere hoogte is dat niet erg maar ons hoofddoel van dit leven is niet onze nafs tevreden houden maar onze god Allah. Ik zeg altijd ik leef niet voor dit leven ik leef voor het hiernamaals en hoe meer ik er aan denk en doe des te minder materiele zaken heb ik nodig en als je dan gaat kijken wat je kan bezuinigen daarop kan je ook meer kinderen hebben! Natuurlijk moeten we ook onze nafs tevreden houden we willen allemaal leuke dingen doen en mooie dingen kopen en dat mag ook en moet ook tot op zekere hoogte!