Ja de gedachte is heel anders... ik zal het even opzoeken in de quraan en een goede vertaling geven.. kijk wij geloven dat Allah nieuw leven schaapt via de ouders.. hij geeft leven aan wie hij wil mannelijk of vrouwelijk en laat kinderloos wie hij wilt (Quraan) hij geeft dus aan wie hij wilt en er staat in dat de armoede niet komt door het aantal kinderen want het is Allah die hen voedt en mochten zij overlijden is het zijn wil dat hij hun leven neemt. Dit is een moeilijk onderwerp hoor kijk het betekend niet dat je niks te zeggen hebt over het aantal kinderen wat je wilt/neemt als je een aantal kinderen hebt en je vind dat je gezin compleet is dan mag je stoppen maar dan vooral gekeken naar de gezondheid van de moeder en geestelijke toestand! Je voedt je kinderen samen op in de Islam maar in het dagelijks leven is het toch de vrouw die de meeste zorg heeft over haar gezin omdat zij vaak thuis is en haar man werkt het is niet de bedoeling dat zij maar kinderen blijft nemen en geestelijk het niet aan kan met alle gevolgen van dien! Wij hebben ook een hele andere manier van denken en tevreden zijn met dit leven.. ik denk omdat ik het best goed heb vaker geneigd ben om met materiele dingen bezig te zijn! Kijk dan kan je denken wat is nodig een eetstoel van 150 euro of een van 25 snap je. Als je leeft volgens de soenna zijn er ook veel dingen overbodig materiele zaken die je nafs (ego) strelen tot op zekere hoogte is dat niet erg maar ons hoofddoel van dit leven is niet onze nafs tevreden houden maar onze god Allah. Ik zeg altijd ik leef niet voor dit leven ik leef voor het hiernamaals en hoe meer ik er aan denk en doe des te minder materiele zaken heb ik nodig en als je dan gaat kijken wat je kan bezuinigen daarop kan je ook meer kinderen hebben! Natuurlijk moeten we ook onze nafs tevreden houden we willen allemaal leuke dingen doen en mooie dingen kopen en dat mag ook en moet ook tot op zekere hoogte!
Hoi meiden, alles goed hier Gefeliciteerd met je zwangerschap Iman, ik wacht nog even ivm een keizersnede maar ik zou heel graag willen hoor! Ik ben gisteren door een schoef gereden met mijn auto, dus een lekke band en ik moest de anwb en Sem zat nog acherin. Ik had het helemaal gehad toen ik thuis kwam zeg, had nog tril benen hihi Sem heeft net een klein stukje los gelopen denk dat hij het zelf niet door had want hij wilde van de tafel naar de bank en dat is ongeveer 2 kleine pasjes voor hem. Dus dat stukje heeft hij zonder dat hij het weet los gelopen hihi ik schok me het heen en weer. Bij Sem zijn eindelijk 2 boven tanden door en er zitten nog 2 andere alleen van 1 kan ik het zien en de andere voel ik en wat een STINKBROEKEN ZEG :x Zo ik ga even brood uit de vriezer halen, Sem moet zo eten hihi doei doei.
Zo wat een hitte vandaag! normaal hou ik er wel van maar om nu weg te gaan.. liever maar morgen dan is het ietsje minder! Vraagje zijn er nog mensen die naar het buitenland gaan op vakantie? Als wij normaal gesproken gaan gaan we naar Egypte ook voor de familie maar ook omdat we daar een eigen huis hebben (super!) We gaan dan niet in het hoogseizoen is harstikke heet kan wel 40 graden worden en ook is het vreselijk duur om te vliegen en heb je ook alle Egyptische toeristen dus veel te druk! We gaan liever in het voorjaar. En dit jaar had mn mannetje het erg druk en vond ik Firdaous ook wel erg klein nog dus waarschijnlijk volgens jaar... ook met mijn zwangerschap zit ik nu liever even hier Ahhh gossie ben Firdaous een boterham aan het geven dus ik doe een stukje brood in dr mondje haalt ze de helft eruit en steekt dr hand uit die moet ik opeten en een grijns op de gezicht haha wat een lieverd!
Wij gaan komend weekend naar de ardennen (belgisch/franse grens).....voor 14 dagen. Ik vond nu dat het moest kunnen, maar als ik me bedenk wat we allemaal mee moeten nemen, dan denk ik gelijk: we kunnen beter gewoon thuisblijven....hihi (mama wil gewoon het hele huis meenemen ) Eten (potjes) en luiers neem ik mee. Verder zien we het wel; we hebben daar een wasmachine dus qua kleding hoef ik niet zo heel veel mee te nemen (ahum!).
Luiers hoeven nu juist niet mee want die verkopen ze overal Wij zijn nog aan de twijfel, willen mogelijk naar Griekenland eind september.
Ja ach, plek genoeg in de auto, of beter gezegd in de aanhanger nu de grote hond niet mee gaat......hebben we een hok extra voor spullen! (kan mama nog meer meenemen, hihi)
Nou de vooravond van de vakantie kent een slechte start. Patrick wil net boven op zijn kantoor de kiepramen sluiten, tilt hij er toch eentje kompleet uit zijn sponning.......*zucht* mannen kunnen ook nooit eens iets met beleid doen..... Nou maar weer zien hoe we dat oplossen (op zaterdagmiddag om 16.00 uur)....
Hier een mama dsie blij isdat ze niet met vakantie hoeft met een gammewl, koortsig verkouden kindje Ze is dan ZOOOOO zielig
Nee, dan zou ik ook niet graag op vakantie gaan hoor, met een ziek kindje. Er gaat niets boven je eigen bedje en je eigen spulletjes als je ziek bent! Beterschap voor Nikki! Gelukkig is het raam weer gemaakt, dankzij een behulpzame buurman van een paar deuren verder (met een eigen klusbedrijf). Het was iets van niks natuurlijk(!), maar het raam hing er toch maar raar bij hoor alleen rechtsonderin vast....
Ramoontje in ieder geval fijne vakantie Ben even kwijt wanneer jullie nu ook alweer echt weg gaan....
Hey Ramoontje, fijn dat het raam nog gemaakt is voor je op vakantie gaat! HEEEEEEEEEEEL veel plezier en lekker weer toegewenst!
Hoi allemaal! Was ik even weer! Wou jullie even vertellen dat ik gisteren een echte 'mama-fiets' heb gekocht! Een hele mooie grote met een fietsstoeltje voorop, en een buggydrager achter. Ik had zelf nog geen fiets en aangezien Jamie nu wel stevig kan zitten, en het zo mooi weer is, werd het echt wel tijd voor een goeie fiets. Met een week of 2 kan ik hem ongeveer ophalen! Mn hubby koopt straks ook zelf een nieuwe fiets, eentje die bij mijne past. Maar hij hoeft niet zo'n dure, als hij met Jamie wil fietsen kan hij mijn fiets wel pakken en dan neem ik de zijne gewoon. Ohja, Jamie had van de week voor het eerst zn tandje door de lip gekregen... We hebben in de kamer namelijk een deur met glas, en daar zit Jamie graag met zijn mond tegenaan. Maar van de week gleed hij uit ofzo, ging heel snel, en knalde met zn kinnetje tegen het hout aan onder het glas, waardoor zn tandje tegen zn lip aan kwam. Zit nu nog een klein rood plekje, valt gelukkig heel erg mee...
Hallo, Hier zijn weer weer. Dat is even eenn tijdje geleden. zijn op vakantie geweest en toen weer aan het werk, nu zijn we ziekjes. Süreyya heeft al 5 dagen koorts en ik heb een longaontsteking voor de 2de keer in 2 maanden tijd, dus het schiet weer lekker op. Zijn zondag nog op de HA post geweest en Süreyya heeft neus en oordruppels gekregen en ik een prednison kuur. Süreyya staat inmiddels soms heel even los in de box, maar als ze het in de gaten heeft pakt ze zich gauw weer vast. tandje nummer 5 en 6 zitten er nog steeds aan te komen maar willen nog niet doorbreken, hoop wel voor haar dat het snel is want ze heeft last van haar oortje. Verder gaat het prima hier en ga ik straks of morgen even wat pagina's terug lezen, heb het op het moment zo druk met van alles. En ik zie ook dat jullie niet hebben stil gezeten met schrijven. Nou dit was even een kort berichtje, probeer morgen even wat meer te schijven want dan ben ik vrij van mijn werk, Groetjes, Claudia
Ja zeker gaan wij nog op vakantie. Naar Turkije. Wij hebben ook ons huis daar en familie. Zij hebben Süreyya nog helemaal niet gezien ( in het eggie dan) Ben benieuwd. Wij gaan 9 augustus weg dat is 2 dagen na haar eerste verjaardag. Dit jaar vieren wij haar verjaardag 2 keer, hier en in Turkije.
Ik had al een tijdje het idee om Nikki's kamertje weer een "boost" te geven met een ander kleurtje... Vandaag dus een oranje dekentje, hoesalakentjes, waskussenhoes etc gekocht. Ze had eerst alles in het lime en aqua maar in haar nieuwe kamer met het bloemenbehang vond ik het aqua toch te jongensachtig dus nu oranje Als alles gewassen is dan maak ik wel een foto!