Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    Haaaai,

t gaat nog steeds heeeel slecht :cry:

wel redelijk geslapen maar drinken? :( nee hoor!

gister heeft ze inie minie slokjes op en ieder beetje is weer iets maar je voelt de pondjes onder dr vandaan glippen :cry: ze had de laatste tijd al niet zoveel baby vet maar nu? :confused:
    we moeten om 11:00 weer naar de dokter, ze had wel een beetje plas in haar luier denk 1 klein plasje en net heeft ze 1 klein mini stukje brood in haar mond gedaan maar die ging er ook weer uit :(
    ik weet het niet meer hoor meiden! maak me echt heel veel zorgen! dr mondje ziet er ook echt slecht uit, uitgedroogd en dan nog al die blaasjes!
    wat kan ik nog aanbieden? ze heeft nu; melk roosvicee ontbijtkoek, brood krentjes, en wat koekjes in haar box, hopende dat ze het opeet! maar ja eten is niet zo belangrijk.... maar ze drinkt niet :cry:

sorry voor m geklaag!

doeiiiii

2. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Mad, misschien een beetje lauw water of een beetje lauwe thee? Misschien dat de warmte wat verzachtend kan werken.....
    Wel sneu hoor, je kleine meis met zoveel pijn in haar mondje :( :(

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Wauw, mooi banner Patricia!

Rick heeft het trouwens ook steeds voorzien op de hond! Oh en de cd-toren vindt hij ook reuze interessant, en de krantenbak....hmmmm wat eigenlijk niet?

4. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Mad ik hoop dat je nu wat beter nieuws heb met Evi.

Wat vervelend dat ze niet wil drinken, begrijp wel dat het pijn doet maar als moeder wordt je gek van dat ze niet drinkt :( En water op een lepeltje of in een pipetje, misschien dat het zo wel gaat :cry:

Ik heb ORS thuis en dat is voor diaree en uitdroging, maar met zo mond infectie doe je daar ook niet veel mee :( goh wat moeilijk zeg.

Hoe komt ze er toch aan :confused:

5. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Arme Evi, ik hoop dat het snel goedkomt hoor... en dat ze niet uitgedroogd raakt ofzo :(

6. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    De betere vraag is: hoe komt ze er vanaf ;)
    ORS lijkt me ook niet prettig, is toch zoutoplossing? Als ze d'r mondje vanbinnen ook een beetje kapot heeft, dan bijt dat volgens mijn erg......
    Een pipetje is idd ook een idee!

Maar goed, ik hoop ook dat er beter nieuws is......Mad nog niet gesignaleerd?

7. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Joehoe, Rick zijn fietsje was binnen. Hij heeft net al heerlijk een rondje gemaakt met mama door de straat. Hij glundert van oor tot oor en kijkt rond alsof hij de koning is!

Had ik al geschreven dat hij ook stapt nu, als ik hem 2 vingers geef?! (hoezo trotse mama)

O o, het is weer verdacht stil; moet geloof ik even iemand gaan vangen voordat papa's lectuur eraan gaat...........

8. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Owwwwwwww wat leuk dat hij zijn fietsje zo geweldig vind! Dan ben je ook blij dat je het perfecte kado gekocht hebt, ik wel tenminste... als Joey iets heeft waar hij meteen helemaal blij van is :D

Jaaaaaaaaa hij heeft gestapt! Beware Ramoon, nu gaat ie hard!

9. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Joey is vanmorgen heel hard gevallen, hij struikelde over de hond. Hij wil nu alleen nog maar loslopen natuurlijk, maar hij voorziet nog niet dat hij niet dwars door de hond heen kan lopen :( Hij viel keihard met zijn gezicht tegen de tafelrand, heeft dus twee flinke plekken. Bij zijn slaap en bovenop zijn hoofd :( . Hij was er zo van geschrokken dat hij wel 3 uur geslapen heeft daarna.

Vanmiddag heb ik meegewerkt aan een onderzoek naar de mening van mama's over babyvoeding. Welke nieuwe smaken je wel ziet zitten en wat je dus wel voor je kindje zou kopen. Was best leuk, en na afloop kreeg ik nog een envelopje met 15 euro ook :D

10. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Och arme Joey.....nou heeft 'ie zeker 2 flinke blauwe plekken? Volgende keer een beetje boter op de plekken smeren.....dan wordt het niet dik en blauw!

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ja gaaf he, als ze ergens zo blij mee zijn! Echt super. Hij is nu ook zo ver dat hij zelf met dingen rijdt.....ipv ze rond te smijten en om te duwen, kan hij nu gaan zitten en de wielen gebruiken. Hij heeft bijv. de dierentrein van FP en die rijdt hij nu zelf rond wanneer hij niet op automatisch staat. Als hij op automatisch rijden staat, dan trekt hij 'm iedere keer terug en begrijpt niet dat dat ding dan toch weer weg rijdt als hij 'm loslaat :D

Hij stapt nog niet los hoor. En ik moet hem laten staan om met hem te gaan stappen....dus het is nog niet op eigen initiatief. Maar goed, hij doet het toch maar mooi (alleen uit enthousiasme vergeet hij soms te stappen en dan gaat hij alleen maar springen) ;)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ben nu met het kruipen trouwens zo ver, dat ik de cd-toren maar heb omgedraaid, zodat hij alleen de zwarte kant ziet, en de bakjes van de hond (eten en drinken) heb ik maar aan de andere kant van de bench gezet. Mijn man ze gelijk weer teruggezet gister :rolleyes: :( .....dus ik zeg: dat had ik niet voor niets aan de andere kant gezet. Ja zegt Patrick, maar dan kan ik er niet meer bij :) . Dus ik zeg: dan blijf je er maar vanaf! Ik heb geen zin om de hele dag op hondenbrokjes te trappen (lucky is niet zo dol op zijn eten!) of in het nat te staan! ](*,) :D *zucht* mannen!?!

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Zo, ik ben lekker aan het l*llen in m'n eentje.... Waar is iedereen?

Mad, hoe is het nu met Evi?

14. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Shit, heb ik wat gemist?

Ik las net bij de juli 2006 mama's, dat Evi is opgenomen in het ziekenhuis, omdat het zo slecht ging...... :(

Sterkte Mad en een hele dikke knuffel van Rick en mij voor jullie!

15. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ja ze heeft een mondslijmvliesontsteking. Normaal gesproken moet dat met een weekje overgaan had de dokter tegen Mad gezegd, maar Evi had zo'n pijn in haar mondje dat ze helemaal niet meer wilde eten, en ook niet wilde drinken. Ze raakte dus uitgedroogd :(

Ik hoop dat ze er snel bovenop is en Mad haar weer lekker mee naar huis mag nemen!

16. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Owja irritant he?! Wij hebben haakjes op de keukenkastjes gemaakt, want Joey trekt de hele dag alles eruit. En ik zet het er weer in, en hij trekt het er meteen weer uit :( Ik zet de bakken van de hond steeds buiten, maar nu is het steeds zulk slecht weer, dus zet ik ze maar op tafel, en als Joey in bed ligt geef ik hem zijn water. Joey gebruikt dvd's als frisbee, die vliegen je hier om je oren...haha, en zo nog veel meer. Gisteren moest Rem overwerken en ik zat dus alleen te eten aan de salontafel. Ik dacht dat ik de mayonaise veilig gezet had, waar hij er niet bijkon...

Nou wel dus. Ik had die pot net opengemaakt, maar hij gooide hem van de bank en er zat overal mayonaise... ook tussen de verwarming :(

Dus dat komt me bekend voor ;)

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Haakjes op de keukenkastjes had ik, tenminste op die onder de gootsteen. Van de rest heb ik zoiets: daar moet hij maar afblijven, dat moet hij toch leren. Wat ik veel enger/erger vind is de oven. Die zit dus lekker op kinderhoogte (fijn als je een bestaand huis koopt) en nu hij zover is dat hij steeds gaat staan, legt hij dus zijn handjes tegen de oven en als hij dan staat houdt hij zich vast aan de "hendel" om 'm open te maken. Heeft al een paar keer in een open oven geresulteerd......is niet zo erg als deze niet aan staat, maar anders.......ik krijg het hem niet aan zijn verstand gebracht *zucht* De lade eronder is ook leuk (voorraad), maar daar schrok hij net toch wel van toen die open ging; was de eerste keer....

Gaan staan tegen de tv is ook leuk.....dan zie je een ander kindje wat je nog niet kende ;)
    Oh en papa zijn leesvoer (literatuur voor zijn werk) is ook reuze interessant.... :)

Getverderrie, mayo overal....... zelfs tussen de verwarming; hoe krijg je dat er nou weer tussen uit? Wil je mijn stoomreiniger lenen (hihi)? ;)

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    agossie.... Evi toch opgenomen. Gelukkig krijgt ze daar de behandeling die ze nodig heeft en knapt ze hopelijk snel op, zodat ze weer mee naar huis kan.

Hier gebeurd nog niet veel. Tim kan nog steeds niet zelf gaan zitten. Hij is nu ook erg verkouden. Heeft zijn neusje dichtzitten en hoest ook wat. Heb vanmorgen wat neusspray en babyluuf gehaald.

Owja.. we gaan verhuizen!
    Nouja.. we moeten eerst ons eigen huis verkopen en dan pas kunnen we een nieuwe woning kopen.
    MAAAAR... we wonen nu in Limburg en we gaan naar brabant!
    Mijn man heeft nl een nieuwe baan en daarom gaan we verhuizen. Hij gaat voor een bedrijf in Baarn werken. Maar omdat ik niet verder dan brabant wil verhuizen doen we dat. Mijn vader en moeder wonen in brabant en we gaan daar in de buurt wonen , zodat we straks de oppas voor de kids al geregeld hebben.
    Mijn man gaat daar straks werken en door de week slaapt hij dan bij mijn ouders. In de weekenden komt hij gewoon thuis... jakkie... maarja.. voor een goed doel!

19. mad

mad Fanatiek lid

31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai meiden,

Evi is opgenomen in t ziekenhuis gister, we zijn gelijk vanaf de dokter doorgegaan, ze vertrouwden het niet omdat ze al te lang niets had gedronken...
    ze krijgt een sonde en pijnstilling en speciale gel in haar mondje 2 soorten, 1 voor de pijn en 1 schimmelbestrijder want dat is er ook bijgekomen! het gaat nu zo; we bieden de melk en drinken aan in een fles; wil ze niet dan gaat het door de sonde. vanmorgen was ik helemaal blij omdat ze een flesje melk had gedronken voor het eerst en de arts zei vanmiddag dat wanneer ze weer eet en drinkt we naar huis mogen, maar het was van korte duur, vanavond lag ze alweer aan de sonde
    ze ligt in een isoleerbox, dit omdat het een virus is. met een sluisdeur etc. waar iedereen zn handen moet wassen, en er is ook een badkamertje met een badje.
    ze heeft op haar hele lichaam ook blaasjes, zo zielig, ook op haar billen, hier krijgt ze ook zalf voor.
    ze zorgen goed hoor voor m meissie daar! ik doe eigenlijk bijna alles zelf, is wel t prettigst haar zelf in bad te doen een schone luier etc. maar ik ben natuurlijk al wat daagjes onderweg zo en storte vanmiddag ook in van moeheid en kreeg keelpijn, dus Hans heeft het overgenomen eind van de middag zodat ik kan bijslapen.
    ik ga nu naar m bedje toe, neem ook maar een imbruprofen en hoop dan wel een beetje te kunnen slapen zo zonder m meissie
    nogmaals ze is nu in goede handen en papa slaapt bij haar, t ' voordeel' van zo`n iso box is dat het vrij ruim is en we genoeg ruimte hebben om te spelen te slapen etc. het nadeel is dat we niet eens de gang op mogen met Evi je bent dus echt geisoleerd! zelfs als ik moest plassen moest ik een zuster bellen.
    Evi heeft veel pijn, dit vind ik nog t ergste om te zien! ze krijgt 240 mg paracetamol per keer maar hier red ze het geen 3x op een dag dus moet het gerekt worden omdat ze niet meer mag en dat is echt zielig.
    geen idee wanneer ze naar huis mag ze moet eerst zelf weer gaan eten en drinken want anders zijn we thuis en kunnen we er weer heen!
    meiden het gaat jullie goed en ik hoop snel met ander nieuws te komen, dat m meissie weer thuis is!

20. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Jeetje Mad!
    Beterschap voor je meisje en sterkte voor jullie zelf... Hopelijk mag ze snel naar huis!

Deel Deze Pagina