leuk dat ik hier welkom heb zal vanavond even wat meer over mij en Anne vertellen moet nu zo weg dus heb weinig tijd groetjes gerdien
Zo stelletje klepkippen hihi moet weer 2 pagina's bijlezen zeg hihi Welkom Gerdien, leuk dat je met ons mee komt kletsen Ramoontje: dat gaat goed he met die banners maken, ga zooooooooo door want dat wil ik ook wel van jou leren dan tegen die tijd Iman, had je dan aangemeld als er nieuws was over deze topic dat je dan een emailtje zou krijgen? Bij mij werkt dat ook niet goed hoor, weet niet wat dat is Leuk he dat nee schudden, Sem doet dat al heel lang en ik krijg maar dat ja knikken niet voor elkaar. Soms stinkt hij er even in en dan ineens bedenkt hij zich en schud dan heel snel van neeeeeeeeeeeeeee! Mad, hoe gaat het nu met Evi heb er misschien overheen gelezen Saona, aaaaaaaaaaaaah dus Joey heeft geen krullen meer ik vind het nog wel moeilijk hoor om ze eraf te knippen, maar ik denk toch dat het moet Straks gaat die helm af en dan groeit het nog harder dan kool en het is zo raar geworden Ja na zijn verjaardag gaat de schaar erin
Sem zijn schema is nu dit: 8:00/8:30 200 cc bambix papje uit een bordje 10:00 fruit met sap 12:00 2 bruine boterhamen, 1 hartig en ander met zoet beleg + korstjes. 12:30 150 cc half volle melk uit een beker 13:00 t/m 14:30 slaapje doen 15:00 liga of een rijstewafel, koekje en sap. 17:30 warme prak, soms eet hij mee. 18:00 150 cc toetje (biogarde) Daarna 5 druppeltjes vit D. 19:30 bedje en slaapt door tot de volgende morgen Over de hele dag krijg hij 2 flessen roosvicee van ongeveer 150 cc per stuk misschien meer
Oja Sem loopt nu achter zijn walker, helemaal alleen echt schattig joh. En nu zijn alle 4 zijn tanden door boven, nu even wachten op de volgende paar van onder hihi Hij heeft nu dus 6 tandjes hihi Nog even en dan mag zijn helm af joooooooooooooepie hihi 3 augustus gaan wij naar het ziekenhuis voor controle en dan misschien is hij voor altijd af en anders alleen nog de nachten hihi MAMA BLIJ
Bedoel je die foto dat ie in de draagdoek zit ? Ik vindt het eigenlijk wel meevallen.. (ben nu trouwens weer blond van haarkleur.... ) Kan niet zeggen dat ie op mij lijkt.. Ben daarstraks met Tim nog even naar de HA geweest. Hij had al een paar dagen wat spikkels op zijn knieen en hij hoest flink. Ook heeft hij 1 of 2 "blaartjes" op zijn tong zitten. Toen ik de assistente belde wat ik ermee moest.. afwachten of toch langskomen.... zei ze dat ik meteen mocht komen. Ze vertrouwde de spikkels niet zo. Gelukkig was het geen ernstig virus, maar het was wel een of ander virus wat die spikkels veroorzaakt. De "blaren" op zijn tong zijn kleine aften.. agossie... geen wonder dat hij huilde als hij fruit te eten kreeg. Tim zijn schema is ongeveer zo: 8.00/8.30: pap in fles (als ik moet werken) anders in bord 10.00/10.30: sapje en koekje/rozijntjes/melkliga 12.00/12.30: 1 boterham zonder korst met leverpastei, pindakaas of iets anders. 13.00: slapen 15.30 uur: (potje) fruit met wat te drinken 17.30 uur: warme maaltijd zonder toetje 19.30 uur: 200 ml vanille vla of vruchtenjoghurt (zonder stukjes) in een fles met een iets groter gat in de speen Daarna in bad (2x per week) en naar bed. Zoals jullie zien slaapt Tim maar 1x per dag. Tegelijk met zijn zus Lisa die gelukkig ook nog een middagtukkie doet!
Good morning! Gerdien, welkom en heeel veel suc6 bij het zwanger worden Iman; ik heb ook bv gegeven maar niet zo heel lang, 6 weken ongeveer en had ook een voorraad in de vriezer en heb toen een combi gegeven. Bij een tweede beeb zou ik het zo weer doen en zo lang mogelijk vol willen houden.... nu huilde Evi best veel en ook aan de borst nee Evi heeft zich nog nooit verslikt of iets met het flesje in bed, heb wel altijd de baby foon ook aan! He dan heeft Tim ook stomatitus! hij heeft echt PRECIES dezelfde verschijnselen als evi toen had! ook spikkels op haar lijf en die blaasjes op haar tong... alleen werd het bij evi steeds erger en erger tot ze niets meer at! het schijnt te heersen, t is een virus idd! maar zoals de ha al zei; t is onschuldig en bij de meeste kindjes is het ook zo weer weg! Go sem go sem! gaaf hoor waggelen achter de walker Met Evi alles oke! alleen was ze om 06:00 al wakker en ik wil om 09:00 gaan baby zwemmen, dus t is de vraag of ze dat vol gaat houden! Anita; Joey gaat ook als een trein hoor! en tja de vakantie.... ik ben ook nog steeds heeel hard op zoek! hi hi ben nu bij die links van Mallorca aan t kijken, ziet er ook leuk uit! wij willen iets wat heeel kort vliegen is o, en als je bij Neckerman gaat zoeken, heb je vaak veel foto`s waar je naar kunt kijken! zo ik ga opschieten... tas pakken voor t zwemmen! oooo moet alleen ongi worden volgens mij heb iedere keer krampjes maar t zet nog niet door! doeiiii
ik zal ons dan even voorstellen Anne is geboren op 19 juli(bijna weer een jaar geleden) Met een keizersnee. De eerste maanden heeft ze heel veel gehuild(het langst was 36uur achterelkaar) Nu gaat het heel goed ze is een heel vrolijk en druk meisje. Ze kruipt en gaat nog steeds niet zelf zitten ik denk dat ze gewoon een beetje makkelijk is op het cb maken ze zich er ook echt niet druk om Ze loopt wel aan een handje en als ze zit trekt ze zich zelf wel op. Nu was ik vorige week bij het cb en daar zeiden ze dat Anne eigenlijk nog niet in het fietsstoeltje mog omdat ze nog niet zelf gaat zitten. Maar ze zit de hele dag en ze valt nooit ze zit heel stevig en schruift de hele kamer rond op haar kont. Nou ik zet haar wel gewoon in het fiets stoeltje volgens mij moet dit makkelijk kunnen. ik zal ook anne haar schema even op schrijven 6.00 fles melk met 2 lepels pap hierna gaat ze gelijk weer naar bed 8 en wordt ze weer wakker dan krijgt ze een boeterham ongeveer half 11 weer naar bed tot 12 uur dan weer een boterham tussen door krijgt ze een stukje koek of fruit Om half3 weer naar bed tot 4 uur half 5 warm eten (een potje of gewoon met de pot mee) 6 uur gaat ze in bad Tussen half 7 en 7 uur een pyama papje en dan naar bed Je ziet wel een echte slaap kop maar ik denk dat ik wel binnen overga op 1 slaapje. groetjes gerdien
Firdaous kan ook lekker veel huilen in het begin maar ik legde haar meteen aan de borst dan wat me wel heel moe heeft gemaakt hoor! Ht probleem was oom dat ze bijna altijd ook sliep aan de borst en ik haar daarna moest overleggen.. dat wil ik echt met de tweede anders gaan doen... ff huilen kan echt zo erg niet zijn. van de week naar de verloskundige geweest.. weet niet heb ik dat hier al verteld.. heb zoveel mensen gesproken deze week haha alles gaat goed alleen had ik een joggingbaby.. dus een hele aktieve en een hoge hartslag bij de baby moest 10 min later weer even terugkomen.. het is hartstikke goed hoor maar de norm is zo dat ze het kindje ook onder ''normale'' rustige toestand willen voelen en horen. Ondertussen zijn we even wezen mijn paspoort verlengen is vlakbij heb Firdaous meteen bij mij erin geschreven. Oh een vraagje he misschien heeft iemand hier ervaring daarmee. Mijn man en ik zijn niet volgens de Nederlandse wet getrouwe alleen volgens de islamitische wet dus volgens de moskee. Nu hebben we toen ik zwanger was van Firdaous op het gemeentehuis de baby erkent en hebben besloten het zijn naam te geven. Nu is het zo dat de volgende kinderen samen automatisch zijn naam krijgen en dat is prima wel moeten we weer erkennen.. liever dat toen tijdens de zwangerschap want anders moet ik dus mee in die 3 dagen na de bevalling dat je het kindje moet aangeven. Nu komt dus de vraag.. het ouderlijk gezag moet je regelen bij de rechter.. omdat wij niet getrouwd zijn krijg ik automatisch de voogdij, ik zou graag gezamelijk de voogdij willen over de kinderen. Helemaal om de reden dat mogt er wat met mij gebeuren (allahumma fasna moge Allah het behoeden) en ik kom te overlijden worden de kinderen toegewezen aan mijn familie dus mijn vader. Nu heb ik een aardige vader en best een goede band met hem maar dat is niet de bedoeling, ik vind dat de kinderen gewoon naar mijn man zouden moeten gaan en die ze verder opvoedt. Mijn man heeft een kennis met precies dezelfde situatie gehad en de vrouw is omgekomen bij een auto-ongeluk de schoonvader wilde de kinderen opeisen wat hem ook bijna is gelukt. En dat alleen omdat ze het ouderlijk gezag niet geregeld hebben. Nu ga ik er niet vanuit dat mijn vader zoiets zou doen maar ik heb wel een heel verleden met een hoop problemen met hem, hij kon eerst de Islam niet accepteren nu gelukkig wel en gaat alles goed... ik wil niemand wantrouwen en ik ga er nogmaals niet vanuit.. maar ja als je er niet meer bent kan je ook niets meer regelen. Dus heeft iemand ervaring met deze kwestie? En is het moeilijk lange procedure bij de rechter om zoiets te regelen? Ik heb nog helemaal geen navraag gedaan hoor maar was benieuwd naar jullie mening advies. Leuk om te zien hoe ieders schema anders is! En hoe onze kindjes zich toch op hun eigen manier ontwikkelen. Firdaous is hartstikke druk met dr loopwagen en ook om de tafel gaat ze als een speer ook al aan de hand.. en ze blijft vaak best lang los staan.. de eerste stapjes komen eraan! Eergisteren helemaal geen poepbroek vandaag drie en helemaal doorgelekt twas zooo veel ik dr helemaal gedoucht.. gatsie maja.. doe ik dr vlak voor het badje ff een onderbroekje aan kom terug om haar in dr bad te zetten probeert ze het broekje uit te trekken en zegt heel hard kgggg dat geluid zeg ik ook vaak als ze iets niet mag of iets vies is.. en dan schudt ze met dr hoofd kgggg of neee haha had ze dus een klein plasje gedaan ja dat zit niet lekker in dat katoenenbroekje Vind het wel weer gezellig zo met iedereen hier probeer het bij te houden! Ga nu even snel wat betalingen doen met internetbankieren.. pff heb een beetje last van mn buik... beetje beurs zeg maar de baby is zooo druk snachts dat ik geregeld met flinke krampen wakker wordt mijn man helemaal bezorgd! ik ga nu ff verder... probeer ook om jullie berichtjes te reageren maar ff snel betalingen doen nu
volgens mij is het zo Iman, als je dat tijdens de zwangerschap allemaal hebt geregeld met die papieren bij t gemeentehuis etc. en na de bavalling moest je volgens mij ook nog iets opsturen?! klopt dat? dan heb je volgens mij gezamelijke voogdij.... tenminste, wij zijn niet getrouwd en hebben het dus ook zo met die papieren gedaan! maar helemaal zeker weten doe ik het niet, vraag het vanavond wel eens aan m vriend die heeft dat toen ook allemaal uitgezocht etc. meiden ik ben net wezen baby zwemmen, zal ik jullie ff spammen?! komt ie;
ik kreeg te horen tijdens het erkennen dat je daarvoor naar de rechter toe moet... maar als je iets kan opsturen is dat wel zo makkelijk
tnx Iman, t was ook erg leuk! ja dat klopt alleen wij hebben papieren meegekregen vanaf t gemeentehuis, die hebben we ingevuld en opgestuurd, ook naar de rechtbank.... volgens mij hoef je er niet zelf heen alleen papieren invullen en opsturen.
ik moet volgende week onze nieuwe paspoorten ophalen en ga vragen of ik dan meteen die papieren ook kan meekrijgen
als je met evi gaat zwemmen ben je dan niet bang dat ze gaat poepen haha dat zou namelijk echt iets voor Firdaous zijn!