Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Meiden, wat doen jullie als de kids niet willen eten?

Ik heb nu al 2 dagen dat Rick eigenlijk geen brood wil eten..... Vervolgens drinkt hij dan ook zijn fles nog eens NIET leeg..... Ik kan hem toch niet dwingen, maar vind het wel lastig.
    Het avondeten (potje) gaat wel goed.

Hoe doen jullie dat?

2. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    NIks aan de hand hoor ramoontje, ik zou het niet aan Rick opdringen om te eten.

Als ze nu maar goed drinken, dat is het belangrijkste!
    Wel moet je bij je huisarts aan de bel trekken als hij een week niet heeft gegeten, en daar bedoel ik mee echt niets!

Als het avondeten wel goed gaat, zou ik me niet druk maken hoor en het is warm buiten hoor zelf heb je dan ook veel minder trek!

Sem eet al een paar dagen geen pap smorgens en drinkt totaal zijn melk niet, het enige wat hij wel eet is zijn warmeprak en zijn brood :( :)

Ze zitten ook in een fase hoor, dat kan ik ook goed merken met eten en drinken :D

3. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar drinken doet hij dus ook niet zoals anders.....en waar er voorheen zo een fles diksap inging, drinkt hij die nu ook maar voor de helft of nog minder...... Rick eet dus geen brood/pap, maar weer wel warm eten..... Een potje gaat overigens heel goed, eigen gemaakt eten een stuk minder.
    Opdringen doe ik ook echt niet, het enige risico wat je daarmee loopt is dat hij een aversie gaat krijgen tegen eten!

Maak me er ook niet echt druk over hoor, maar vroeg het me eigenlijk af hoe jullie dat dan doen.

Volgens mij zit Rick idd ook in een sprong/fase (11 mnd oei ik groei).....

4. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Eten jullie kids trouwens met de pot mee?

Dat is hier dus echt wel een gedoe! Ten eerste duur het heel lang eer zijn bord leeg is, ten 2e krijgt hij zijn vlees bijna niet gekauwd (en dat duurt dus heel lang eer zijn mondje dan leeg is) en ten 3e trekt hij dan vaak ook een raar gezicht. Terwijl een enkel hapje zo van mijn bord (meestal) wel goed is......

Soms vraag ik me wel eens af hoe ik hem ooit aan het normale eten krijg? (ik kan me niet altijd achter zijn leeftijd - ja maar hij pas ... maanden - blijven verschuilen natuurlijk).

5. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    O ik had die topic al een tijdje terug gelezen, wist al trouwens dat je sowieso zo moest schrijven.

Ik vind wel dat ze zo doorhameren op foutjes in teksten van andere, het kan best zijn dat je een tikfout maakt en daar kan je niks aan doen.

Ook kan het zijn dat mensen dyslectisch zijn en gewoonweg niiet zien wat ze fout doen en soms komt het daar in die topic zooooooooo bot over!

Ik heb ook een lichte vorm van dyslexie, meer een vorm van woordblindheid!

Dus ik heb daar geeneens gereageerd, het idee al dat ze kritiek op je hebben :(

6. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    hihi hier is het dus net zo ramoontje, Sem drinkt ook bijna niks maar ik geef het hem wel steeds en soms drinkt hij uiteindelijk wat :D

Als Sem niet wil eten dan zet ik het eten ook weg en ik ga zelf verder met eten en soms heeeeeeeeeeeel soms wil hij toch zijn eten weer :D

Denk ook dat nu de warmte meespeelt en Sem heeft zijn prikken dinsdag gehad, daarvoor at en dronk hij alles wat los en vast zat :p

7. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Sem eet met de pot mee, maar het lig er wel aan wat wij eten!

Maar ook hij doet er heel langzaam over en eet zijn vlees in slakkegang :( Meestal geef ik hem iets van kip of vis, iig zacht vlees.
    Vlees zoals als varkensvlees en gehakt, tartaar, is zo droog voor ze en kauwen zich het heen en weer.

Dus hier alleen maar kip en vis en soms iets van een zacht kalflapje of draadjesvlees :D

Sem lust mijn macaroni, spinazie met aardapel en ei en verder veel groente zoals peentjes en boontjes, andijvie en bietjes :D

8. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Hier wil het nog wel eens helpen om heel omslachtig/opzichtig de hond iets van Rick zijn bord te geven........ ;) (Patrick heeft zoiets van: als dat bij de honden onderling zo werkt, misschien helpt het bij die kleine ook wel)
    Ik bied Rick dus ook idd maar gewoon steeds iets aan en dan zie ik het wel.
    Rick heeft zijn prikken nog niet gehad (begin aug. pas)....dus daar kan het bij hem niet aan liggen, de warmte idd wel, och hij zweet ook zo erg.... (zelfs onder zijn okseltjes :confused: )

9. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    :cry: Zielig he die warmte, Sem zit nog steeds met dat helmpje en dat is zo warm. Ik heb hem net voor zijn slaapje even afgedaan en zijn haartjes waren helemaal nat en zijn bolletje rood :(

Straks als hij wakker is dan haal ik die helm er gelijk af, de rest van de dag zonder helmpje pas met slapen weer op.

mmmmm dan zijn het bij rick de prikken niet, hij is net ietsjes jonger maar Sem zit al 2 weken in die sprong :D Gelukkig slaapt hij goed en kan hij lekker eten en drinken, maar nu 2 dagen drinkt en eet hij ook niet zoals het moet :D

Ach komt wel weer goed hihi

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Nikki heeft gisteren ook de prikken gehad en ze is niet te genieten, moppert (wat ze normaal echt NOOIT doet) doet moeilijk met haar eten en zit duidelijk niet lekker in haar vel... Geven we oei ik groei de schuld of toch de prikken? :)

11. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Ik "Oei, ik groei" want Rick heeft zijn prikken nog niet gehad! ;)

12. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Mijn macaroni eet Rick ook :D En mihoen! :D
    En groenten eet hij ook verschillende hoor. Maar laatst had ik bloemkool en broccoli en hij trok me toch een gezicht :confused:
    Maar dat langzame eten ligt er dan dus niet aan dat hij het niet lekker vindt?!

Maar Patricia, kook jij dan apart voor Sem? Dat wil ik dus eigenlijk, dan sta ik nog ik weet niet hoe lang in de keuken :oops: 8)

Oh weet je wat lekker wegeet? Een kalfsoester.......ja Rick is er dol op! Maar mama zegt: doe maar duur! ;) :) (maar ja, hij heeft wel smaak zullen we maar zeggen, hihi).

13. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Oh en gisteravond hadden wij rijst en kip met wokgroenten en sweet en sour saus......nou daar lustte meneer ook wel wat hapjes van!

Het is dus ook niet zo dat hij het niet eet.....maar toch *zucht*

14. patricia240477

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik kook niet apart hoor, ik maak alles gewoon klaar zonder zout en kruiden en dan kruid ik het apart voor mijn man en mij.
    Soms maak ik het wel apart of hij krijgt een potje voor een keer, we eten niet altijd wat hij lekker vind of kan eten :D

Sem lust geen patat, hij smijt het zo op de grond :confused: heb al 4x geprobeerd en nee hoor lust het echt niet :D
    Ben benieuwd wanneer hij het wel lekker gaat vinden, want elk kind is verslingerd aan patat hihi (gek kind)

15. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Maar wij eten dus vaak iets waarvan ik dan denk: dat kan Rick niet eten...
    Ach, zal wel loslopen allemaal ook.

Gisteravond aten wij dus soep, en ik had brood met kaas uit de oven gemaakt. Rick kreeg dus een potje en tussendoor een paar lepeltjes tomatensoep......Grist hij toch op een gegeven moment het brood uit mijn handen :confused: ! Wilde zijn eigen eten niet meer, hij wilde de toast van mama! ;) :rolleyes:

16. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim is gek op patat. Hij krijgt iets van 5 a 6 stukjes. Gisteren heeft hij zelfs een hele frikandel op!

Het gaat hier verder zijn gangetje. Moet nog 4 dagen werken (achter elkaar) dus ik zal niet zo vaak online zijn nu.

17. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Vandaag aten wij frietjes. Rick eet dan ook zo'n 5 a 6 pijltjes friet en bijna een heel knakworstje. Daarnaast nog een beetje appelmoes en nog hier en daar een hapje van de snack van papa en/of mama.

18. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Wij hebben vanavond boontjes met gebakken aardappeltjes en een knakworst gegeten.
    Bij iedereen was het zo op behalve bij mij.
    Na een paar happen werd ik al weer misselijk.
    Toen ben ik maar weer gestopt voor het er weer uit komt.
    Ben al 4 kilo afgevallen.

Maar ja hoort erbij he.

Groetjes,
    Claudia

19. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja helaas hoort het misselijk zijn bij een zwangerschap!

20. Ramoontje

Ramoontje VIP lid

28 okt 2005
    32.963
    0
    36
    Helaas wel, maar leuk is natuurlijk anders ;)

Deel Deze Pagina