Augustus 2006 mama's

Discussie in 'De mama's' gestart door Sjarrel, 23 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen1973

Ellen1973 Actief lid

22 sep 2005
    253
    0
    0
    reclasseringswerker
    Bergschenhoek
    Hier gaat alles ook met ups en downs. Soms scheelt het dat dit onze derde uk is, maar ook ik ben wel eens dingen vergeten of heb behoefte aan steun.... maar goed, ben weer aan het werk, is lekker druk. Het klinkt gek, maar geeft mij een gevoel van ontspanning! En Marjolein heeft erg naar haar zin op de creche, dat scheelt natuurlijk wel!

Ben vorige week naar de film Zwartboek gegaan. Erg indrukwekkend zeg. Ben nooit zo weg van Ned Films, maar deze heeft wel een oscar verdiend!

gisteren naar schoonouders om daar Sint te zien komen. En vandaag naar vrienden die een dochter hebben die 3 weken ouder is. Zij slaapt door vanaf 6 weken. Nou hier is het nog gewoon in mijn bed liggen vanwege de 2 of 3 voedingen! Hoop dat dit eens stopt. Heb namelijk het nog nooit zo lang volgehouden om bv te geven..... Af en toe maakt me dat ontzettend onzeker: heb ik wel genoeg melk bijvoorbeeld. Op mijn werk kolf ik en uit mijn ene borst komt echt veel meer dan uit mijn andere borst. Het is ook nog steeds geen giga hoeveelheid bij elkaar helaas. Hooguit 1 fles. Tja, werk toch echt bijna 8 uur per dag!

gaan jullie aan Sinterklaas doen? Gisteren schoentjes gezet. heb het gefilmd, zo schattig met liedjes zingen erbij ;)

oke, weltrusten!

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee dit jaar gaan we niet aan sinterklaas doen. Lisa is 27 nov. jarig en dan wordt ze 2 jaar. We gaan dat vieren op 3 dec. dus dan krijgt ze gewoon een extra kadootje.
    We gaan 5 dec. wel even op mijn werk naar sinterklaas kijken.. ben benieuwt wat Lisa ervan gaat vinden. Is nl de eerste keer dat ze hem dan in het echt ziet!

3. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Jeetje ben al een tijdje niet op het forum geweest, moest weer even helemaal bij lezen.

@ Patricia2404777 en sweetangel, heel veel sterkte en beterschap toe gewenst.

Even een vraagje om de hoe veel uur krijgt jullie baby van 3 maanden z'n/haar fv? Carlos krijgt als hij wakker is om de 3 uur fv en als hij slaapt om de 4uur. Doe ik dit wel goed?

Was vanavond met me vriend naar koopavond geweest. We hebben z'n buikdrager van Chicco gekocht. Echt heel handig dan hoeven we Carlos niet altijd mee te nemen in z'n kinderwagen. Voor mij is het makkelijker als ik met me beste vriendin afspreek. Ze woont in een flat en anders moet ik eerst Carlos naar boven tillen en daarna de kinderwagen. Ook als ik met de trein weg ga is de buikdrager toch makkelijker, ben er echt heel erg blij mee :D

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja hoor Chanel.. is goed zo die voedingen.
    Tim krijgt dan wel om de 4 uur want dat wil hij graag zelf. Ik voedt dan ook op verzoek zeg maar.

5. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik ben er ook weer eens was het topic helemaal uit het oog verloren

ik voed tycho ook op verzoek maar suzanne hoelaat krijgt tim dan zijn laatste voeding en hoeveel krijgt hij? ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik heb moet afbouwen zodat hij langer doorslaapt

6. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Tim heeft inmiddels zijn eigen ritme en hij krijgt om 7-11-15-19 en 23 uur een fles. Hij krijgt 180 cc met 6 schepjes voeding erbij. Soms kan het wat afwijken maar meestal is het deze tijden. (behalve vanmorgen toen kwam hij opeens om 5 uur al. Daarna pas weer om 11.00 uur!

Hoeveel heeft Tycho nu?

7. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    tycho krijgt nu 5 flessen van 180 en vaakom 23uur de laatste maar wilde dat eigenlijk iets eerder doen

hij slaapt door tot 6uur smorgens

8. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Hoi daar ben ik weer!

Hier is iedereen ziek geweest, ikzelf griep, verkouden en koorts ruim 39 graden en maar 3 dagen.

Sem was ook zo snotverkouden, dus die heb ik zo VSM keurtje gegeven en het helpt het is bijna weg :)

En mijn man was wel een week ziek, griep, koorts ook ruim 39 graden.
    Wat zijn mannen toch zielig als ze ziek zijn zeg, heb hem echt vandaag de deur uitgezet "van zo nu ga je werken, je ben lang genoeg ziek geweest" :D

Ben vorige week donderdag op geprek geweest en er is veel meer naar boven gekomen. Ook van mijn jeugd en dat was niet zo leuk omdat weer mee te maken, ik had het zo goed weggestopt, dat alles er nu bijna uitkomt!

Maar ik ben er nog lang niet, ik krijg nog meer gesprekken, zodat ik alles kan verwerken en een plekje kan geven.

Doordat ik moeder ben geworden, zie ik nu mijn jeugd terug en dat is niet zoals je zou verwachten van een goede jeugd. Heb niks gemist hoor als kind, maar mijn beide ouders zijn toch wel het probleem.

Kan er nog niet zo goed overpraten, heb het er erg moeilijk mee!

Hoe is het hier met jullie en jullie beebs?

Sem is nu 6325 kg zwaar en 64 cm lang, hij zit nu in de maat 68, sommige maat 62 past hij nog wel maar veel ook weer niet!
    Hij drinkt nu 190 cc, dat 5x op een dag. Op verzoek van het CB doen wij in de laatste fles 2 eetlepels nutrix in sem is nogal hongerig :confused:

We beginnen volgende week met een groente potje(dit in overleg met het CB), even kijken hoe hij er op reageerd. Mocht hij het lekker vinden, dan ga ik zelf allemaal hapjes klaarmaken, heb zo kookboek gekocht!

Gaan meer van jullie op vaste voeding binnenkort?

Ben zo benieuwd hoe hij reageerd op zijn eerste hapje :D

9. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik ben dinsdag bij het CB geweest. Tim is nu 6250 gram en 62,7 cm groot. Ik heb het nog niet over het fruit-groentehapje gehad omdat ik daar nog even mee wil wachten. Tim heeft nl lang last van darmkrampjes gehad van de melk dus ik wil wat langer wachten. Van de week heb ik hem wel 1 lepeltje peer gegeven.. lisa hoefde niet meer en ik wilde hem even laten proeven.. volgens mij vond hij het wel lekker.

Jee sterkte Patricia.. vervelend dat je hele jeugd nu ook weer naar boven komt. Maar het is echt nodig om weer "beter" te worden.

@Wendy: Hoelaat wil je dan de fles gaan geven (de laatste) Waarschijnlijk komt hij dan s ochtends wel eerder als je dat doet. Eventueel kan je NUTRITON in de laatste voeding doen (johannesbroodpitmeel)Dan wordt de voeding wat zwaarder en dan slaapt hij misschien wel wat langer.

10. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    een uur of 9 half 10 zou het mooist zijn maar dat gaat nog niet hij was vanacht om 4uur..

ik heb johannesbroodpitmeel geprobeerd maar daar kan hij niet tegen, ik moet woensdag met hem naar de kinderarts.. ben zo bang dat ze wat vinden.

Hij spuugt echt ontzettend veel en niets helpt hij had ook ontzettend veel krampjes nu gebruik ik op advies van de huisarts pepti en dat helpt wel maar het spugen gaat gewoon door..

11. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Waarschijnlijk is hij ergens allergisch voor.. daar kan hij dan meestal nog wel overheen groeien..

12. wendyfardo

wendyfardo Bekend lid

6 jul 2006
    737
    0
    16
    dedemsvaart
    ik weet het niet ik moet morgen gelukkig naar de KA, ben benieuwd wat daar uitkomt aan de ene kant hoop ik dat ze iets kunnen vinden maar andere kant ben ik ook ontzettend bang :(

13. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    Hey mensen,

ben al een hele tijd niet meer on line geweest zeg!
    was lekker in de weer in huis...
    en helaas helaas is mijn oom overleden spontaan aan een hartaanval op zun 50ste... dus ik was daar erg mee bezig...
    vooral met zijn twee kinderen zoon van 14 en dochter van 11....

ik kon het maar niet begrijpen..
    maar daarintegen gaat het zo goed met damien....

hij pakt al echt zijn eigen speelgoed... haha en draait complete rondjes in de box... :D
    leg ik het met zun hoofd naar boven nog geen kwartier later ligt hij met zun hoofd onder.....
    verder doet hij nu ook goed zijn middag dutjes in zun eigen bed...
    ik doe hem in bed als hij gaapt of in zun oogjes wrijft en het werkt eindelijk perfect....

hij groeit nu ook bijna zijn maatje 62 uit :| het gaat zo snel joh....

en hij krijgt nog steeds BV om de 3 uur ong... hij geeft zelf aan wanneer hij wilt.....
    ik vraag me af met 4 mnd mogen ze toch wat hapjes eten...
    maar wanneer doe je dit....?
    hoelaat en hoeveel?

14. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Hoi Sjarrel,

Allereerst gecondoleerd :cry: Vreselijk zeg....

Als er allergieen in de familie voorkomen dan raden ze aan om tot 6 maanden alleen BV te geven.
    Vanaf 4 maanden mag je beginnen met fruit, maar niet als vervanging van. Een baby heeft eigenlijk alleen melk nodig. Het is eigenlijk alleen om hem aan de smaak van fruit te laten wennen.
    In het groeiboekje van het CB staat precies hoe en wat!

Groetjes

15. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    ow want ik heb zo'n boekje van die potjes en daar staat ook op dat ze doperwten enzo mogen vanaf 4 mnd.... :| raar

16. sweetangel100

Ja dat klopt, maar ze raden om met fruit te starten. Het CB hier in elk geval... En dan langzaam opbouwen naar 2 lepeltjes per dag... Dus weinig eigenlijk maar... En dan vanaf 5 maanden groenten erbij... En vanaf 6 maanden is het ter vervanging van melk.

17. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Nee is niet helemaal waar. Bij Lisa adviseerde het CB me om met groente te beginnen omdat Lisa eczeem had. Fruit schijnt dan niet altijd goed verdragen te worden.

Ik heb Tim nu al wat van een fruithapje gegeven.. (peer) dat vind hij wel lekker. Heb hem dit nu 1x gegeven ,maar ik wacht er nu mee tot hij 5 maanden is.

18. sweetangel100

Ohh dat wist ik dus niet... Heeft CB bij mij niks van gezegd... Maar ja, ik moet toch wachten tot 6 maanden :)

19. Niet meer actief

ff inbreken hihi..
    Bij ons vertelde het CB ook dat je beter eerst met groente kan beginnen..ook omdat fruit zoet is en ze dat altijd wel lusten en het dan moeilijker is om ze aan groenten te laten wennen en ook ivm evt. allergiën..

20. minke

minke Actief lid

Het CB raadde ons ook aan om als we met bijvoeding wilden beginnen, dan met groente te starten. Dit omdat er bij ons in de familie allergieën voorkomen. Dan is groente beter dan fruit. Beter zou het zijn om gewoon tot 6 maanden te wachten, zeiden ze...

Minke

Deel Deze Pagina