Ze kunnen het soms vanaf de 16-18 weken al zien, maar verheug je daar niet te veel op, meestal is het toch echt rond de 20 weken dat ze het met zekerheid kunnen zeggen. Met jongetjes zien ze het vaak wat eerder dan met meisjes (gek he ) Onze babykameris nog een logeerkamer en we moeten eerst de zolderkamer in orde maken zodat dat weer logeerkamer kan worden Daarna laten we het kamertje stucen en de kleurtjes heb ik al aardig in mijn hoofd, maar dat ga ik nog niet vertellen De namen heb ik denk ik ook al, meisjesnaam zeker weten, jongensnaam denk ik ook wel.. maar dat horen jullie eind augustus begin september werl
Hier zijn echobureau's die het vanaf 18 weken doen en waar ze garantie geven.. Ik ga vanavond naar de beurs en hoop een gratis echo te kunnen doen en dat ze het dan al zien, maar denk dat het er niet inzit aangezien ik vandaag pas 16 weken doen.. Ken wel mensen die het toch al met 15 weken wisten maar dat waren idd jongens..
Nou, dat zou ik nou ook wel eens willen weten. Iemand een idee? Verder zijn wij al heel lang uit de namen, voor zowel een jongen als een meisje. Ik riep eerst dat ik alleen maar zonen wilde, maar ik moet zeggen dat een meisje nu ook wel leuk lijkt. Iedereen roept nu dat het een meisje wordt, en dan ben ik weer eigenwijs en dan wil ik weer dat het een jongen wordt. Pffffff, ik word moe van mezelf Ik denk dat een broertje voor mij zoon wel beter is, hij trekt heel veel op met zijn twee nichtjes en vindt dus alles voor meiden heel leuk, dus een beetje mannelijke hormoontjes in ons gezin zou geen kwaad kunnen. Maar we hebben wel een hele leuke meisjesnaam, dus alleen al om de naam zou ik wel een meisje willen Ach, we zien het wel, alles is welkom en we hebben beide namen al, nu nog een paar weken wachten en dan weten we het!
Ik ga zondag naar de beurs, maar dan ben ik net 14 weken dus ik denk dan nog echt niet dat ze iets kunnen zien qua geslacht.
Ik ga morgen naar de hhbeurs. Denk dat ik niet eens in de rij ga staan voor die gratis echo.. (tenzij het een kleine rij is ) Over de namen worden we het maar niet eens. Bij Yoran hebben we een avondje gezeten met een namenboek, allebei 5 jongens en 5 meiden namen, en dan bij mekaar wegstrepen. En we hadden allebei Yoran staan. Dus ik denk dat we dat nu maar weer moeten gaan doen. Al heb ik al een hele lijst met meidennamen, en nog geen enkele jongensnaam! Ik vind veel namen die beginnen met een M leuk, maar ja, mijn vriends naam begint met een M en das niet handig (we willen maar 1 naam)
Ik probeer al een uur een afspraak te maken voor de 20- weekse echo.. Nog steeds geen gehoor. Heb nu maar hun voicemail ingesproken, en hoop zo snel mogelijk terug gebeld te worden.. Vannacht zo'n stomme droom gehad, dat ik was bevallen, en mijn ex-vriend nam het kind mee, en ik mocht het kind niet zien. Heb het kind toen maar weer 'ontvoerd'. In mijn dromen komt er nu duidelijk een jongen, en ik roep ook steeds zijn naam. Terwijl er ook een aantal zeggen, t wordt een meid ( wat ik ook heeel leuk zou vinden!) Op mij afsprakenkaart voor de 20-weekse echo bureau staat dat ik 1 augustus ben uiterekend.. Maar volgens de eerste 2 echo's was dat 9 augustus (mijn berekening) De VK heeft toen ook gezegd, inderdaad 9 augustus, maar overal schrijft ze wel 1 augustus op. Zelf vind ik dit niet erg, want dan zou ik voor mijn gevoel 1 week overtijd zijn, ipv. 2 weken zoals hun het zeggen. Wat moet ik nu aanhouden dan?
Net de uitslag binnen van de NT-meting. Onze kans op een kindje met het Down syndroom is 1 op 100.000. Best netjes dacht ik zo (toch wel een klein beetje opgelucht)
Hi ladies, Gesprek gister met mijn baas ging vrij goed en relaxt, volgende week ga ik voor het eerst weer naar mijn werk om een kop koffie te drinken, bij te kletsen met collega's en kennis te maken met het nieuwe afdelingshoofd. Ben wel blij dak weer wat kan doen, ben nu 3,5 maand thuis en verveel me te pletter inmiddels.. Namen hebben wij nog niet, wij gaan waarschijnlijk ook ieder afzonderlijk 5 jongens- en 5 meisjesnamen opschrijven en dan samen kijken of er een gelijke bijzit...ach ja, we hebben nog even de tijd... Babykamertje is voor ons helaas niet van toepassing, we wonen in een appartement met 1 slaapkamer, beebje komt in wiegje (later bedje) bij ons op de kamer en onze slaapkamer is pas vernieuwd In de loop van volgend jaar gaan we op zoek naar een mooie eensgezinswoning. Ik wilde mij nu niet meer een verhuizing (+ verkoop van ons appartement)binnen een half jaar op de hals halen, veel te veel stress. Ik moet immers eerst nog reïntegreren op mijn werk, niet alles tegelijk...alles op zn tijd. Ik ga ook zondag naar de 9 maanden beurs met mijn mama. Als de rij niet te lang is zou ik ook wel een echo willen, kan mijn mama ook eens zien hoe het met de kleine daarbinnen is Morgen weer zwemmen met mam (ja ik hou het aardig vol om elke week te gaan ) verder beetje rustig aan. Nou lieve meiden, tot gauw. Liefs, Borsatofan
Kiki, dat is inderdaad heel netjes. Erg kleine kans ook. Mooie uitslag! Wij hebben ervoor gekozen om geen testen te doen, ook al is mijn nichtje aan een erfelijke afwijking overleden. Ik zou er niet voor kunnen kiezen om het weg te laten halen mocht blijken dat er een verhoogde kans is. Ik hou nu al zoveel van het kleine mensje. Namen? pfoeh.. volgens mij komen mijn man en ik daar nooooooooooit uit!
In principe 9 augustus, mij is gezegd scheelt de berekende datum meer dan een week met de uitslag van de echo dan word die van de echo aangehouden.. Volgens de echo zou ik 29 juli uitgerekend zijn, maar aangezien dit niet de berekende datum is want dat is 2 augustus en dit dus geen week scheelt moet ik gewoon 2 augustus aanhouden
hallo dames. ik heb het dinsdag gevraagt vanaf wanneer ze het geslacht kunnen zien,zij zei in principe al vanaf 15 weken,maar het is dan nog wel goed kijken.met 20 weken is het voor hun ook makkelijker om te zien.maar het kan wel eerder. onze babykamer is al klaar,moet alleen de meubels nog in elkaar zetten. mijn muren zijn lichtblauw,de plinten zijn lichtgroen,de deur,en het schuine houten gedeelte ik witblauw,de vloer is beuken kleur.dit is op de meubels afgestemd,deze zijn dus ook groen met blauw en beuken. voor mijn 20weken echo moet ik nog bellen.dat ga ik na mijn 2de afspraak bij vk doen. mijn vriend toch ook graag een pretecho laten maken.dus ik ga mijn 20 weken echo in het zh doen en mijn pretecho bij het echoburo waar ik dinsdag was.
hallo meiden het is echt een hele tijd geleden dat ik hier op het forum was link kwijd enzo, maar gelukkig weer terug gevonden toen was ik bezig met zwanger worden en 6 dec hadden wij dan eindelijk een positieve test ben nu 14 weken en 5 dagen zwanger en hoop dat ik nog met jullie mee mag kletsen groetjes renate
De VK blijft zelf steeds uitkomen op 1 augustus.. Terwijl de echo anders aangeeft ( 9 augustus). Net ook met de echobureau gebeld, en die zeiden dat ik 1 Augustus aan moet houden, omdat dit op papier staat bij, wat de VK geschreven heeft. Dus vandaar de dillema hier OWja, 13 maart om 09.45u. heb ik mijn 20- weekse echo. Ben benieuwd.. En zonet lekker geshopt met mams, 2 postitebroeken rijker, en 2 positieblouses..
Tuurlijk, je bent altijd welkom Zo wordt ons groepje augustus-mamma's weer uitgebreidt Nog gefeleliciteerd met je zwangerschap!
geweldig bedankt voor je felicitatie Loran ga nu maar eens snel een beetje hier en daar bijlezen want jullie hebben een aardig lang toppic groetjes renate
@ Loran, ja dan moet je het eventjes aan je vk vragen maar dan moet je denk ik gewoon die 1 aug aanhouden en dan 9 augustus in je achterhoofd houden.. Dus met overtijd lopen dan.. Vooral omdat ze natuurlijk 2x op 9 aug uitkomen.. Maar goed die paar daagies.. Bij allen van ons kan het eerder over later komen.. Maar 1 augustus is toch weer lekker net iets dichterbij.. Bij mijn dochter zei de eerste echo 14 juni, de 2de 12 juni en ze kwam 8 juni
Hoi poeizie, welkom hier ! Ik schrijf terwijl ik me ernstig zit te vergijpen aan de chocolade paaseitjes, oef lekker zeg... Nou moet ik zeggen dat dit mijn eerste ernstige vergrijp is sinds de kruidnootjes met Sinterklaas.... Dusse ik ga mooi nog ff door LOL Hier was daarnet ff beetje paniek. Nou niet echt paniek eigenlijk, ik panikeer niet zo snel. Maar ik zag dat het echobureau waar ik mijn 20 weken echo krijg niet in de lijst met zorgverleners van mijn verzekeraar stond. Dat was flippen, want dat zou betekenen dat ik die echo zelf moest betalen. Zou me dan onnodig 93 eur kosten... Maar na wat telefoontjes blijkt het allemaal mee te vallen. De site van de verzekeraar is nog niet bijgewerkt maar de echo word ook bij dit bureau gewoon vergoed... Pfiew, toch fijn want ik baalde er al van. We willen wel een pretecho laten maken, maar dat is toch wel anders dan betalen voor een echo die gewoon vergoed hoort te worden. Ik had het ook niet gedaan dan natuurlijk, dan had ik de afspraak afgezegd en een afspraak gemaakt op een plek waar het wél vergoed word. Ben natuurlijk niet gek Wat die datum betreft. Bij mij scheelt het maar 5 dagen, dus ik ging er ook van uit dat de verloskundige 4 augustus vast zou houden. Maar ze heeft mij dus mooi teruggezet naar 9 augustus... Snap er niks van, maar goed. Op zich maakt die datum natuurlijk geen snars uit. Ware het niet dat alle dames om mij heen die tot nu toe zijn bevallen, allemaal 2 weken te laat waren en moesten worden ingeleid. Dan zou het wel balen zijn, want dan zijn die 5 dagen extra echt geen grap Het vervelende bij mij is dat ik 100% zeker weet dat die stomme berekening nav die echo niet klopt, misschien dat beeb iets te klein was, ik weet niet. Maar 5 dagen later is in mijn geval onmogelijk. Omdat ik namelijk drie dagen na mijn vermoedelijke eisprong al voor het eerst kots- en kotsmisselijk was. De bevruchting kán dus niet 5 dagen later zijn geweest. Nou ja maar duimen dat mijn kleintje gewoon op tijd komt Kiki gefelicteerd met de goede uitslag! hartstikke mooi toch Borsatofan, fijn dat je een goed gesprek hebt gehad op je werk. Hopelijk dat je binnenkort weer voorzichtig kan gaan beginnen, arbeidstherapie. Zou fijn zijn als afleiding Mammalies, je hebt groot gelijk met die vriendin hoor. Kost allemaal negatieve energie terwijl je genoeg aan je hoofd hebt op dit moment. Laat zij eigenlijk maar eens informeren hoe het met jouw bekken is nu tijdens zwangerschap! Ik neem aan dat ze wel weet dat dat je zwakke punt is. Denk dat je op dit moment inderdaad je energie maar moet sparen voor je eigen gezinnetje (leuk klinkt dat hé: gezinnetje ) Sorry voor iedereen die ik vergeet, maar er word zo veel geschreven, is lastig bij te houden. Ik lees wel alles hoor en leef met iedereen mee Groetjes Kirsten
hey meiden wilde effe melden dat er hier wat veranderingen aan de babykamer zitten hihihi ik had vanmiddag nog gezegd witte muren en 1 oranje muur maar toen ik voor de kleurstalen stond had ik toch zoiets van neuhhh doe maar nie en toen stond ik ineens weer bij mijn eigen favoritie kleur blauw te kijken 1 bedje is blauw terwijl de rest vand e kamer geel is dus ik dacht babyblauw 1 muur houd het wel in evenwicht en wat denk je ik vind het prachtig mijn ventje heeft de kleur al op de muur in de vorm van voorstrijk en gaat hem morgen spagtelputzen en dan ga ik nu een lekker broodje kroket eten iedereen die nofg moet eten eet smakelijk en iedereen die nog moet eten was het lekker?