augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    @ Woepie -> vanavond eerst een goede warme maaltijd gehad, smaakte heerlijk.
    Toen ben ik met mijn zusje een BOX gaan halen voor mijn ouders ( ja die willen ook een box etc;))
    EN sinds ik terug ben, heb ik weer enorme trek.
    Dus heb ik nu 2 hamburgers in de grill zitten, en dat straks op brood.. jammie..

OWja, de baby voel ik nu al ruim een uur, mag van mij wel even gaan slapen..

2. daantje78

daantje78 Fanatiek lid

23 aug 2006
    1.714
    0
    0
    zuid holland
    Oke, ben 't even allemaal kwijt wat ik net heb gelezen, :oops: , heb vandaag echt m;n dagje niet...

Ehm, Poeizie, welkom hier... Beter mamma's die erbij komen dan mamma's die weg moeten toch? ;) Gefeliciteerd!

Enne de namen zijn we hier ook nog niet uit. Maar dat komt wel goed. Hebben nog even daarvoor toch?

Voor de rest, ik geef het op dames, :oops:
    M'n geheugen is echt op een diepte punt aangekomen nu..
    Fijne avond nog

3. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Jeetje, wat zijn jullie allemaal al lekker ver met dingen regelen. Was al heel trots dat ik m'n kraamzorg en yoga heb geregeld, maar kamertje, namen en zelfs de creche zijn we nog helemaal niet aan toegekomen. Pffff, zou willen dat ik minder dan 40 uur werkte, dan zou ik door de week ook eens wat meer tijd hebben om dingetjes voor te bereiden. Maar goed, komt vast wel goed. Na onze wintersport (begin maart) gaan we lekker tijd maken om naar kamertjes te kijken, dan hebben we nog tijd genoeg gelukkig. Alleen de creche moeten we nu snel achteraan!

4. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Heb toen ik net 8 weken zwanger was al het kinderdagverblijf aangevraagd (dit vanwege de enorme wachtlijsten). Ik wilde graag dat tegen die tijd mijn beide kinderen op dezelfde dag naar respectievelijk de BSO en het KDV kunnen, dat is natuurlijk wel zo handig voor mijn werk. Weet iedereen al hoe zij het na het verlof gaat doen qua werk? Ik heb al aangekaart dat ik graag 20 uur wil gaan werken (werk thans 40 uur), verdeeld over 2x 8 uur en 1x 4 uur (op ma/di/do). Dan hoef ik maar voor 2 hele dagen KDV en een halve dag nog iets regelen en ook maar voor 2 (korte) middagen BSO, ik kan dan drie dagen in de week zelf mijn oudste uit school halen.

Wel een heel gepuzzel hoor, maar ik kijk er nu al naar uit, zoveel meer tijd voor mijn kinderen. Voor ons was het voorheen bittere noodzaak beiden te werken, maar gelukkig is dat allemaal achter de rug en kan ik een stap terug doen. Heerlijk! Ik vind mijn werk echt geweldig hoor, maar meer tijd voor mijn kinderen helemaal!

5. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    Dat is trouwens wel leuk: had het voorheen altijd over mijn zoon of kind, maar kan straks lekker zeggen "mijn oudste" of "mijn jongste" :)

6. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    Kuki: ik heb nog geen idee voor na de zwangerschap (qua uren werk), dat telt ook mee in het feit dat we nog niks geregeld hebben met een creche. Heb nu nl een jaarcontract voor 40 uur. Ik weet dat ik terugkan naar 32, maar dat vind ik eigenlijk nog teveel. Zou zelf graag voor 24 gaan. Maar heb heel sterk het gevoel dat dat niet gaat lukken.... Heb het nog steeds niet kunnen bespreken op m'n werk: m'n manager is volgende week terug van een maand vakantie. Dus dan kunnen we er eindelijk over gaan praten. Durf niet eens te zeggen wat ik zou willen.......

7. Mmm

Mmm Actief lid

21 okt 2006
    374
    0
    0
    O en nog even antwoord op een andere vraag: ik heb op 27 maart m'n 20-weken-echo. Ben dan 20,5 week zwanger. Spannend! We willen trouwens niet weten wat het geslacht van de kleine is, alleen kijken of alles goed gaat. En vooral heeeerlijk lang van onze kleine genieten ;)!

8. Wolvin

Wolvin Actief lid

2 jan 2007
    144
    0
    0
    Limburg
    Hallo Allemaal.

Ten eerste wil ik Poeizie van Harte welkom bij de Augustus mama's en klets lekker mee.
    Ik heb ook weer even bij moeten lezen heb gisteren er nog op gezeten en diende alweer drie pagina's te lezen.
    Sorry als ik niet op alle toppiken reageer maar kan het af en toe ook niet meer bijhouden.

Heb het nog niet met mijn vriend over gehad welke kleuren maar denk dat ik het mag zeggen hij houd zich meestal een beetje buiten.
    Gordijnen heb ik nog van de andere kamer.
    Moet alleen voor mijn zoons nieuwe kamer een paar nieuwe gordijnen halen en die krijgen we dan van Bert zijn moeder.

Moet wel nog een box halen en een daagzak en nieuwe verzorgings tas en nog een paar kleine dingen.
    Ligt er ook aan wat het wordt. Rompertjes krijgt moppie gewoon aan van haar/hem broer.
    Had wel al twee leuke pyama's gekocht en toen kreeg ik van mijn moeder te horen wel aan denken aan de tijd dat de baby dit aan dient te doen eind augustus ben ik uitgeteld dus moet niet te veel zomer kleding kopen.

Had nu alleen nog maar meisjesnamen nog geen jongensnamen moet nog kijken.
    Dan doe we het weer zo als bij onze zoon ieder de leukste namen opschrijven en dan bij elkaar afstrepen. De beste manier.
    Ik snap ook als jullie de namen nog niet willen zeggen doe ik ook niet maar wilde alleen weten of ik al achter lag met voorbereidingen voor de komst van ons moppie.

Wij willen het echt weten wat het wordt maar ik ga natuurlijk van mijn gevoel af.
    Beide zijn natuurlijk welkom.

Moet binnekort ook nog eens gaan kijken voor nieuwe broeken want aan twee broeken heb ik niks en een is bijna door. Het is een probleem dat ik zo erg dik ben kan bijna niks krijgen en ja dan is het zo dat ik er niks aan vindt te ouderwets.
    heb wel al een buikband gekocht maar vindt ze wel extreem duur voor een band bijna 20€ dat is meer dan 44 gulden niet normaal.
    Helaas ik reken nog veel om.

Voor de rest degene die de test heeft gedaan proficiat dat het zo hoog heeft gescoord ben even je naam kwijt.

Voor de rest wens ik iedereeen een fijne nacht en dag verder tot de volgende keer.

Groetjes Wolvin

9. Niet meer actief

hey wolvin ik heb buikbanden besteld bij wehkamp en daar waren er bij die maar 5,99 koste niet zo heel duur dus en kei mooi

ik ben wel blij dat ik een thuismoeder ben en zal blijven hoor als ik dat zo hoor met dat geregel allemaal moet er truwens ook niet aan denken mijn kleintjes inclusief mijn oudste naar andere mensen te moeten brengen dat heeft me altijd een beetje tegen gestaan waarom weet ik eigenlijk niet maar zo ieder zijn ding hor mijn respect heb je als je wrkt en je kids gewoon op kunt voeden ik zou het niet kunnen joggelen

10. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Hoi meiden,

Ik heb de operatie achter de rug. Gisteren is er een vreemd plekje uit mijn schaamstreek verwijderd. Er was wat verwarring op het ziekenhuis omdat ik ingelicht was, om onder algehele narcose te worden geopereerd, maar dat is nu natuurlijk helemaal niet goed. Dus uiteindelijk is het een ruggenprik geworden. Het is me 100% meegevallen. Was met 10 minuten al weer van de ok af. Ik mocht gistermiddag om 4 uur weer naar huis. Het lopen gaat een beetje klungelig, maar voor de rest heb ik er weinig last van.

Vanmiddag staat er weer een bezoekje bij de vk gepland, maar dat is voorlopig de laatste, omdat ik ook onder controle van de gyn sta en dat voorlopig wel zo zal blijven.

11. Niet meer actief

mooi miza dat de operatie goed is verlopen '
    en idd narcose zou niet goed geweest zijn nu je zwanger bent
    ik heb de 20ste eerste afspraak bij de gyn ben benieuwd hoe dat gaat allemaal is toch allemaal heel anders dan de vk

12. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Goedemorgen dames,

Welkom nieuwe augustus mama's (ben de naam kwijt sorry)

Miza wat fijn dat het in het ziekenhuis allemaal goed verlopen is, hopelijk kan je binnenkort toch weer naar de vk toe, als het straks mee blijkt te vallen.

Ik wil straks 18 uur gaan werken 2 dagen van 9 uur en anders 20uur 2 1/2 dag van 8 uur.
    Meer zit er ook niet in, mijn man werkt van 5.00 tot vaak na 18.00 uur en dan draai ik voor alle zorg op, samen met meer werken word me dat toch te heftig.
    We zullen wel zien hoe het loopt, het is ook nog niet besproken op het werk hoe we het allemaal gaan doen, hun zullen ook accoord moeten gaan lijkt me.

13. Miza

Miza Fanatiek lid

24 jun 2006
    1.801
    1
    0
    Ik werk nu 5 ochtenden en 1 middag. Het is de bedoeling dat de middag er af gaat. Dan ben ik 1 keer in de twee weken oppas nodig, omdat mijn man in twee ploegen werkt dus die is om en om een week 's ochtends thuis. Die andere week gaat in ieder geval mijn moeder een aantal dagen oppassen en waarschijnlijk de andere paar dagen mijn tante. Dus het is bijna in kannen en kruiken.

Wat betreft de kinderkamer, deze stond al vanaf augustus leeg. Behang en verf is er ook al allemaal, dus we kunnen zo beginnen. De kleuren worden creme met limegroen en aquablauw.

En over meiden en jongensnamen zijn we het ook al eens, maar dat houden we nog lekker even voor ons.

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Hallo allemaal,

Nou, ik ben mijn koffertje aan het inpakken hoor, en over een paar uurtjes vertrek ik met het vliegtuig hopelijk de zon tegemoet :)

Ik wens jullie dan ook heel veel plezier, sterkte en succes voor de komende anderhalve week, daarna houd ik het wel weer gewoon bij ;)
    Voor degene met problemen in de familie, vriendengroep en/of werk, trek je er niet te veel van aan. Steek al je energie lekker in de kleine en vooral ook jezelf. We zijn allemaal iets meer bijzonder nu :) en that's the way it is!

Voor degene met vervelende kwaaltjes, laat die kwaaltjes maar even de kop in het zand steken, want we moeten nog best wel wat maandjes. Hoop voor jullie dat het allemaal een beetje mee gaat vallen.

Voor nu wens ik iedereen heel veel plezier, sterkte en succes en vooral veel tijd om van het kleine wonder (en bij een paar wondertjes) te genieten!

Niet te druk maken nog over kleuren en namen, gewoon doen wat je leuk lijkt (en ik zou zeggen, maak vooral misbruik van je emoties richting je partner :))

Liefs Kiki

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Kiki, fijne vakantie! Geniet er lekker van!

Miza, fijn dat je die operatie achter de rug hebt!

Ik werk niet, dus dat is straks verder ook geen geregel ;)

Gister naar de 9maandenbeurs geweest en de gratis echo laten doen, ze kon helaas nog niet zien wat het werd maar heb er wel mooi 2 leuke foto's bij! En wat een verschil alweer met 8 weken geleden.. Ook gisteravond in bed de hele tijd de kleine weer gevoeld.. Het word nu toch wel echi allemaal... Gaaf!

16. Niet meer actief

fijne vakantie kikki

17. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Hoihoi

nou Miza gelukkig dat alles goed gegaan is. Heb je dat ook weer gehad en nu maar hopen dat je lekker kunt gaan genieten van je zwangerschap en geen rare dingen meer op je pad komen.

kiki: hele fijne vakantie meid!

Nieuwe augustus mama, wees welkom bij dit gezellige clubje!

ja die datums, echo's en verloskundigen, ik snap er ook niks meer van haha. die banner moet steeds aangepast worden. eerst was ik nog niet zover, nu ben ik volgens de echo 12 weken (afgelopen maandag dan) en 26 aug uitgerekend, kom ik bij de verlos dus zeg ikdat. beginnen ze te rekenen. Iets van menstruatie enz en komen ze uit dat de echo dan moet kloppen. En zeggen ze je bent 26ste uitgerekend dus houden we de 27ste aan?
    wat daar de logica dan van is?

Gisteren op jacht geweest voor een kinderwagen. We wilde gewoon gaan kijken, maar nu zeiden ze in een winkel dat t wel eens 16 weken kon gaan duren dus kreeg ik stress. :D eerst bij prenatal gaan kijken omdat ik m daar als eerste gezien had. Maar daar zou de combi die ik zou willen meer dan 700 euro kosten zonder voetenzak.

Dus naar de babyplanet, daar kon de wagen met luchtbandjes niet met lederen handvat om de duwstang en zat er geen voetenzak bij.

Dus vervolgens naar de babydump (jaja in heerlen zit bijna alles haha) daar hadden ze alle keuze, ik kon hem precies samenstellen zoals ik wilde en er zat een voetenzak en een maxi cosi bij!

Dus geslaagd bij de babydump voor 629 euro (gesponserd door oma lief) + gratis maxi cosi. Ik vond dat we goed bezig waren, want als we hem ergens anders hadden gehaald moesten we ook nog weet ik hoeveel betalen voor de maxi cosi.

het is trouwens de mutsy 4 rider geworden in het groen. En waarom met leren handvat,,,,,normaal zit er een handvat van foam omheen en hij past maar net in de kofferbak dus zal altijd ergens langs schuren dus dan leek me leer duurzamer dan foam.

Nu nog een huis hahah, we zijn gisteren gaan kijken bij een huis. het stond al leeg en op de foto's zag het er netjes uit. Maar eenmaal binnen was t een grote tegenvaller. tegels scheef, behang los, behang op t plafond, badrand helemaal stuk, tuin helemaal onderkomen en rotte schuttingen enz. En nog veel meer dingen. Voor die prijs 159000 was t echt helemaal niks. dus onze zoektocht gaat weer verder.

Werken na de bevalling uhmmmm is nog maar de vraag of ik werk vind voor de bevalling. Mijn contract word niet verlengd eind deze maand en dus moet ik op zoek. Tot nu toe loopt alles op niks uit, dus mss heb ik straks een heel lang zwangerschapsverlof :S

18. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Pfff daar koop je hier totaal niets voor, hier begint het rond de 200.000 euro en dan heb je n klein huisje.

19. Niet meer actief

Aaaah, pagina 139... :( em... wat heeft iedereen ook alweer allemaal verteld? Ik hou het niet meer bij hoor :(
    En ik begin nu ook al vreemde dingen op mn werk te doen. Vorig jaar was mn collega zwanger en we lagen constant dubbel als ze weer iets omdraaide, of gewoon vergat. Maar nu doe ik het zelf :p

Ben wel erg blij dat ik een dagje minder werk, 40 uur was me echt teveel. En als ukkie er is dan ga ik stoppen. Ben daar zo blij mee, lekker huismammie zijn.

Ons kinderkamertje is em... nou, laten we zo zeggen, de vloer zit er in... :oops:
    We zijn begin vorig jaar verhuisd en hebben expres nog niks behalve de vloer aan dat kamertje gedaan, dat zou wel komen op het moment dat we een ukkie zouden krijgen. Nu dus, dus nu moeten we. Maar we weten al wel aardig wat we erin willen. Gewoon wit (kleine blokjes) vinyl behang en dan ga ik wel blokken en strepen verven, het liefst een mooie muurtekening. Moet nog even uitzoeken wat. En dan hadden we de kleur appeltjesgroen al vastgezet, maar er moest natuurlijk nog een kleur bij.
    Gisteren op de 9-maandenbeurs een mooie rode babytas gekocht, dus tja, dan wordt het rood, niet fel, maar iets donkerder.

En dan verder witte meubeltjes, hebben al een ledikantje van marktplaats en een commode van mn schoonvader, moet alleen nog geschilderd worden. Pff, kan beter binnenkort maar een week vakantie nemen ofzo, dan kan ik tenminste wat doen.

Weet iemand of het verven nog steeds kwaad kan in deze periode?

We hebben ook al een nieuwe auto :D mooi met 4 deuren ipv 2, dus geen gezeur met stoel naar voren, klimmen, achterstevoren, noem maar op. En de kinderwagen krijgen we van stiefschoonmoeder.

Volgens mij schieten we dan al aardig op :)

Nou mensen, tot over een pagina of 100 :( en welkom/ fijne vakantie/ gefeliciteerd/ heel fijn/ mooi zo en succes (kies maar uit wat van toepassing is)

Groetjes

20. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

hihi raccon, tis idd weer iedere keer schrikken en ff goed onthouden op welke pagina je gestopt bent met lezen. Veel kwebbelstof.

Ja idd 159 is hier al veel en ik moet zeggen dat als we de vraagprijs zouden betalen + kosten koper dat we het niet rond zouden krijgen.
    Ik heb 7 jaar in Tilburg gewoond en daar was deze prijs ook een schijntje. We hebben hier ons appartement verkocht voor 72500. Grote woonkamer, grote slaapkamer, badkamer, 2 berghokken, kelder, keuken en balkon.

Man in Tilburg zou je daar al 130000 voor moeten geven en dan was je t binnen een week kwijt. Ons appartement heeft bijna een jaar te koop gestaan. :D hahah lang leve limboland ;)

vanmiddag naar een huisje kijken van 137 dus mss is dat wat voor ons.

Nog ff langs mn paps geweest. Hij had t er laatst over dat hij zo'n draagzak wilde voor als ons ukkie bij mn ouders zou zijn en hij wilde gaan wandelen. Hier in limburg vooral bij mn ouders is dat niette doen met een kinderwagen. Ik vond t wel schattig, zie mn paps al helemaal lopen.
    Maar ja welke draagzak willen we, je hebt best veel verschillende dus heb maar gezegt dta hij een keer meemoet omdat hij m toch t meest zal gaan gebruiken denk ik.
    Hij vond het wel leuk om mee te gaan naar zo'n winkel, hij is nu al trotse opa erg leuk om te zien

Deel Deze Pagina