augustus 2007 mama's

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Silly43, 19 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Oeh Wannabe, dat klinkt inderdaad niet goed.
    Ik heb net bij de prenatal twee jurkjes gekocht in de uitverkoop, beide 15 euro het stuk, en wat bleek... ik zag er echt zwanger uit in die jurkjes! In mijn gewone kleren zie ik er nu meer te dik uit dan zwanger, wat een wereld van verschil zeg. Jurkjes zitten ook mooi rond mijn borsten, dus ik vond het al top! Ze zijn alleen iets te lang, maar moeders kan ze vast wel inkorten :)

2. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

kennis van me had tijdens de hele zwangerschap last van blaasontsteking. Niets hielp, is bij de uroloog en alles geweest.

Na maanden zo gelopen te hebben de moed opgegeven en de arts gezegt dat het na de bvalling ws weg zou zijn en jawel 2 dagen na de bevalling was ze er vanaf. En heeft er geenlast meer van gehad.

Ik hoop echt dat je dit bespaart blijft wannabe!

3. Ien

Ien Bekend lid

11 aug 2006
    935
    0
    0
    He dames,

Ik wil het ook zo graag voelen, maar denk dat ik nog even geduld moet hebben.
    Kan niet wachten tot ik volgende week weer naar de VK mag en eindelijk het hartje kan horen. Heb eigenlijk wel weer een bevestiging nodig dat ik echt zwanger ben, dan toch liever nog de kwaaltjes dan nu zo onzeker. Ben ook zwaar aan het twijfelen om toch een angelsound te kopen. Ben alleen bang dat ik dan helemaal in de stress schiet als het niet lukt om de hartslag te vinden.

4. jumde

jumde Actief lid

5 okt 2006
    466
    0
    0
    Ien ik voel ook nog helemaal niks hoor. Lig soms 's avonds wel eens heel geconcentreerd, maar voel echt noppes. Ik heb maandag afspraak met de verloskundige en dan hopelijk ook eindelijk het geluid van een kloppend hartje!

5. Niet meer actief

ik voel mijn kleintjes al heel goed bewegen en vandaag bij de gyn heb ik ze ook weer zien bewegen blijft gaaf om te zien en vreemd nog wel hoor 2 koppies kan er nog niet ehct over uit
    maar goed hetgaat geod met de kleintjes hartjes kloppen als een tierelier

oh effe een vraagje nog aan jullie
    als ik sávonds mijn hand op mijn buik leg voel ik daar een hartslag tis niet de mijne want die gaat anders erg vreemd is dat zeg ik wist niet dat je de hartslag van je kindje ook kan voelen

6. Springboon

Springboon VIP lid

9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    Vandaag even snel bijlezen en een berichtje plaatsen, vrij weinig tijd.

Hier ook last van pukkels, het blijft maar komen, en straalt nu ook richting de rug..

Ben druk bezig met mijn huis.

Heb nog zo'n troep liggen van mijn ex!
    Weet gewoon niet waar ik moet beginnen met opruimen:)

Maar wel weer een goede reden om veel dingen van jezelf weg te gooien, en alles een andere plek te geven..

7. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Heb net een echo gehad! Krijg een meisje 100% zeker! Ben helemaal super blij! Ik had het toch stiekem wel gehoopt ;)

8. Niet meer actief

gefeliciteerd amanchel
    mijn gyn zei me vandaag dat ie nog niks kon zien want ze waren nog te klein
    goed man dat het bij jou al te zien was

9. Manou25

Manou25 Actief lid

14 dec 2006
    176
    0
    0
    Eindhoven
    Amanchel, Gefeliciteerd!

toch nog een echo laten maken vandaag? Was je te nieuwsgierig? Hi hi. Ik las toen straks nog dat je ook wel een echo zou willen maar bang was dat ze het niet goed zouden zien. Is dus toch helemaal goedgekomen!.
    Superleuk.

Ik heb op 22 maart pas m'n 20 weken echo, ik hoop dat ik het nog zolang volhoudt, maar ik moet zeggen het wordt nu al erg moeilijk, zeker als ik al deze berichtjes zie.

Iedereen denkt dat het weer een jongen wordt. Paar keer gependeld en daaruit komt telkens een jongen, chinese maandkalender zegt jongen en zelfs een collega dacht dat het een jongen zou worden omdat ik wederom een puntige buik heb. Dus ik ben erg nieuwsgierig!

Groetjes Manou

10. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Nou idd.. Me vriend begon te zeuren.. en lees echt overal dat ze het al wisten en toen begon het te kriebelen.. denk bel gewoon en dan zie ik het wel..
    En ja hoor!

En woepie, de apparatuur is in het ziekenhuis ook slechter zei ze.. Vorige week had ik natuurlijk ook een echo en daar was het ook niet op te zien..

11. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    Ik wil ook graag weten wat het is. (niet wordt want het geslacht is al bepaald) --> wijsneus lintje ben ik tegenwoordig.

Ik was ook vergeten te vertellen dat ik last heb van dementie, niet qua namen maar qua handelingen --> de eieren in de vriezer stoppen, een flesje drinken zonder dop in mijn tas doen.. en de rest ben ik vergeten, maar het gebeurt me meer dan eens op een dag dat ik denk; "jee, wat is er met me aan de hand, ik functioneer niet meer normaal".

Ik zal donderdag even bellen voor de 20-weken echo. Het duurt nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang voordat het 20 weken is en eigenlijk ben ik veel te nieuwsgierig van aard om het zolang vol te houden maar ik ga het wel proberen. :(

Maar dan... mijn man wil het dan aan iedereen vertellen. Terwijl ik het gewoon voor mezelf wil houden. Het lijkt me juist leuk dat andere mensen slechts kunnen gissen. Wat gaan jullie doen en waarom?

xxxxxxxxxx

12. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Ik vertel het zoiezo wel aan iedereen.. ten eerste omdat ik het toch niet voor mij kan houden, en voor die mensen is het ook makkelijker als ze wat willen kopen.. Ik heb nu een stuk of 8 GROENE pakjes gehad, hartstikke leuk maar wil straks ook gewoon roze..

13. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Vandaag bij de vk geweest, die wil dat ik na de 20 weken echo een afspraak maak bij de gyn, voor het geval dat mijn darmen of bekken erg moeilijk gaan doen. Even naar het hartje geluisterd en alles was verder goed, tot over 4 weken dus.

Daarna naar de fysio, die gaat niet meer op de schaambenen duwen om mijn schaambeenderen recht tegenover elkaar te krijgen, te pijnlijk en te weinig effect, de laatste keer 1,5 dag en dat is veelste kort te veel pijn voor te weinig resultaat. Einde oefening voor de fysio..... balen.
    Nu naar de collega van de fysio voor wat handige oefeningen, bukken tillen en draaien met veel pijn en bekkenprobs, we zullen zien. Ze bellen me voor een afspraak, volgende afsprakenkaartje is dus in de maak, de zoveelste al.
    Na mijn wederom pijnlijke bezoekje aan de fysio, jaja ze deed de achterkant dus wel... au! Mijn baas gebelt, ik kom vandaag nog niet, kreeg de reactie: zo werkt het niet hé .... (naja ik was gisteren ook ziek wilde hem alleen informeren dat vervanging echt snel geregeld moet gaan worden, want de behandelingen stoppen) Ik heb weinig gezegd en morgen praten we wel verder, het ene oor in het andere oor uit.
    De vk en fysio hebben me op een blaadje meegegeven dat het nu de tijd is voor mij en de kleine spruit te kiezen en ik ga dat ook doen ook!
    Dit keer ga ik niet voor een ander pijn lijden, sorry baas maar je maakt mijn zeik niet meer lauw!

Sorry dames moest ff mn frustraties kwijt, hoe kan het dat zo'n man een lieve vrouw heeft die bij ons de pz doet en niet moeilijk doet en hij is zo'n ongelikte eikel!
    Naja duidelijk ik kies dus deze ronde voor mezelf, als ik vind dat het niet gaat, gaat het niet ik heb het nu al weer aangekaart, vind het wel welletjes, wie niet luisteren wil moet maar voelen, dat gaat dan nu op voor mijn baas.

pfff lucht wel op je gevoelens uittypen!

14. mamalieske

mamalieske Fanatiek lid

14 sep 2006
    2.356
    0
    0
    Ooh ja nog meer lastige mensen vandaag, het medische centrum waar ik de 20 weken echo laat doen, ben je dan 20 weken....ja nou ja 19 weken en 5 dagen volgens eerste berekening.
    Ooh nee dan moet je echt een dag later .... duh vorige keer hebben jullie me 5 dagen vooruit gezet, dus eigenlijk 20 weken en 3 dagen maar ja dat hebben we toen niet in de papieren verwerkt.
    Na 10 minuten gezeur toch een afspraak voor de 19de maart kunnen krijgen of 1 dagje wel zo veel verschil maakt dat kind geeft nog niets om tijd, tja 2 echo's en 1 vk bezoekje op 20 mrt vond ik iets te veel van het goede.

15. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Pff raar dat ze zo moeilijk doen.. Bij die brief van de vk staat dat het tussen de 18 en 22 weken moet dus..

16. Kuki

Kuki Fanatiek lid

12 dec 2006
    3.195
    225
    63
    Gelderland
    @Ien: ik heb mijn angelsound thans even voor een tijdje in de kast liggen. Ik kon het hartje een paar dagen niet vinden, kreeg het helemaal op mijn heupen. Datzelfde weekend kwam het bericht van SheDevil en toen had ik het echt niet meer. Gelukkig heb ik bij een VK op de 9 maandenbeurs het hartje kunnen horen, dus helemaal opgelucht. Voor mij even geen stress meer, ik hoor het over 3 weken wel weer bij de VK.

17. Teddie

Teddie Bekend lid

3 aug 2006
    771
    0
    0
    Ik heb een berichtje geplaatst maar het is fout gegaan.
    Het was voor hier bedoeld en nu staat er een kopje hallo met mijn verhaal.
    Slim van mij he.

Teddy.

18. AmanChel

AmanChel Bekend lid

6 nov 2006
    818
    0
    0
    Mama
    Papendrecht
    Whahaha ik zag het haha ;)

19. Lintje

Lintje VIP lid

9 okt 2006
    6.218
    1.423
    113
    Nederland
    och... zijn de hormonen.. toch? haha

20. missgroovy

missgroovy Niet meer actief

Ja Teddy, je bent gewoon de slimste van de augustus mama's dat wisten we toch al hihi

Wat raar dat ze zo moeilijk doen over die 20 weken echo. Ik heb ook een brief van t zh gehad dat die echo gemaakt word tussen 18 en 22 weken. Dit omdat je dan nog 2 weken daarna de tijd hebt om voor abortus te kiezen als t niet goed zou zijn (erg fijn als je die folder leest, je kind hebt gezien enz maar goed)

Dus dan is 19 wkn en 5 dagen toch zeker goed? Rare mensen daar hoor haha

Lintje: ik wil ook graag weten wat t word en dan mag ook iedereen t weten. De naam niet maar t geslacht wel, dan krijg ik tenminste geen roze dingen of haarspeldjes als t een jongen wordt ;)
    nee maar vind t wel leuk en ik las ergens de opmerking "tis geen verrassingsei" hihi daar ben ik t wel mee eens

Deel Deze Pagina