Hoi allemaal Zo vanavond lekker gegeten ben net wezen paardrijden en zeg tegen mijn mannetje zou wel een pizza lusten dus hij al van nou dan bestel je er toch een en waarom niet dus dat heb ik lekker gedaan. Ik blijf ook gewoon paardrijden rij 3/4 keer in de week heb nergens last van en wil het gewoon blijven doen tot het niet meer gaat.Mijn vriendin heeft tot 36 en 38 weken gereden dus ik zie het wel. Verder nog steeds oke en heb nergens last van vande week twijvelde ik zo erg of het wel waar is omdat ik echt nergens last van heb dat ik nog een test heb gedaan deze had binnen een paar seconden 2 donkere strepen dus het zit wel goed woensdag naar de vk en dan zien we het allemaal wel. Leuk dat je je echo al heb gehad je bent een van de eerste denk ik de meesten krijgen hem later. Ik heb hem 28 dec (termijn). Groetjes Sonja
ik ben vandaag psies 5 weken hihihi ben zo blij alweer een week verder maar eer die 12 weken om zijn pfff dat lijkt nog zo ver weg heb 20 december pas eerste afspraak met vk en de echo zal wel pas in februarie zijn denk ik als ik een 12 weken ben
Hi lieve allemaal, Ben de laatste paar dagen echt de hele dag misselijk, ik word er gek van, hoef niet te spugen, maar van 's morgens (als ik opsta) tot 's avonds als ik naar bed ga (zometeen) de hele dag een wee en misselijk gevoel, ik gaap en zucht de hele dag, ben bekaf, moe en slaap echt veel. Ik moet zeggen dat ik me nu ook niet zo happy voel, voel me zo'n niksnut die maar wat beroerd op de bank hangt, kan er op dit moment niet echt van genieten....ik weet wel dak nie mag klagen want ik ben natuurlijk superblij dak zwanger ben, maar heb nu mijn dag even niet of zo (hormonen?) ](*,) Vanochtend werd ik wakker met hoofdpijn, keelpijn, de hele dag heb ik het koud en dus dat misselijke gevoel (heb geen zin in eten etc.) dus misschien ook wel een beetje grieperig. Maar ik durf geen aspirientje in te nemen want dan ben ik bang dat het schadelijk is...zucht...Maar ik lees dat meer van jullie misselijk en moe zijn, dus het zal er echt wel bij horen (pffff wat duren die drie maanden dan lang he?) En sporten wil ik ook zo graag weer doen (ik deed het voorheen 2 a 3 x in de week) maar nu ik zo moe en beroerd ben kan me ik me daar niet toe zetten... Misschien dat ik me na maandag (na de echo) weer wat beter (happy) voel? @ Marit: jij hebt dus ook een inwendige echo gehad? Viel dat mee? En wat heb je kunnen zien op de echo (en hoe lang duurde dat?) Sorry hoor maar ben erg benieuwd wat me te wachten staat omdat ik maandag ga... Iedereen verder goed weekend en tot gauw! PS Let niet te veel op mijn gezeur, zoals gezegd, heb mijn dag ff niet, wil me graag weer wat fitter voelen... Liefs, Borsatofan
Meiden, ik mag me bij jullie komen aansluiten! Ik ben zoooo waanzinnig blij! Ik had afgelopen week al stiekem een beetje in jullie topic gelezen, want mijn gevoel riep zo hard dat ik zwanger was... Ik zag zo gauw al een borsato fan en iemand met Colitis Ulcerosa... Dat zijn ook twee dingen die in mijn leven een rol spelen! @Borsatofan, ik ben wel errug benieuwd wie je bent en of ik je ken hoor! Ik was ook op de fanclubdag, toen hielp ik als vrijwilliger in de kinderhoek. De fanclubdag is achteraf de dag dat ik net zwanger was Leuke herinnering. Kom jij ook weleens op het prikbord van zijn site? @degene met CU, ik weet je naam nog niet, sorry! Ik heb CU gehad en ben daaraan geopereerd. Gelukkig ben ik niet voor de gek gehouden door mijn gevoel. Het is raak, ik word ook een augustus mama! Test staat in mijn album! Ik zal me ook nog even netjes voorstellen. Ik ben Nienke, 30 jaar en moeder van dochter Mila die 25-11 alweer twee jaar is geworden. In mei dit jaar heb ik een mk gehad. Doordat ik een zware buikoperatie heb gehad (vanwege mijn colitis) was het voor mij niet vanzelfsprekend om zwanger te raken. Over mijn eerste kindje heb ik een jaar gedaan. Deze zwangerschap is een kadootje dat ontstaan is op de verjaardag van mijn dochter. En wat zo bijzonder is, mijn dochter was verwekt op de verjaardag van mijn man. Echt supertoevallig! Angst voor een tweede mk heb ik op dit moment (nog) niet, want mijn hormonen beleven hoogtij en bij de keer dat het misging voelde het heel anders. Zolang ik geen bloed zie, voel ik me veilig! Het lijkt me leuk om samen met jullie naar de bevalling toe te leven! x Nienke
Hey Marit, Wat een lekkere bevestiging moet dat zijn geweest! Ik ben ongeveer net zover als jij en vind het nu een heerlijk gevoel dat er nu een hartje in mij klopt ( als alles goed is). Nienke ook van harte proficiat en welkom! Nou, ik ben tot nog toe een van die gezegende vrouwen die nog nergens last van heeft ( ff afkloppen). Alleen later in de week een beetje moe, maar zou me daar ook wel overheen kunnen zetten. Meiden een prettig weekend allemaal! Veel liefs
borsatofan:viel heeeel erg mee, pies of keek,zou het zo weer doen,je gaat op de banl liggen, met je hakken in de op de steuntjes, zodat je benen iets wijd zijn, ze ging er maar een heel klein stukje in met een smalle kijkstaaf(weet niet hoe dat noemen ) en je zag ook direct het vruchtzakje zitten, zwart en aan het randje zag ik hem/haar zitten, het is heel klein nog, het vruchtzakje is16.0mm ze kon het kindje zelf nog niet meten, zo klein..maar we zagen ineens ook geknipper..dat was dus het hartje, geweldig om te zien, wij hebben daar zelf 15 minuten gezeten, maar gekeken hebben we denk ik een minuut of 5, veeeeel te kort natuurlijk het viel echt reuze mee, want ik zag er ook tegenop.. ik hoop voor je dat alles goed is en wens je maandag ook heel veel plezier bij het kijken, dat je het hartje ook mag zien kloppen, hou me op de hoogte he liefs, marit
wanneer mag jij een echo laten maken? spannend he, het is zoooo leuk..hihi jij bent dan al verder, ik mag over 6weken voor een 2e echo, dan kun je ook weer meer zien liefs, marit
hey wat leuk ja, net zo ver, heb jij al een echo gehad, of wanneeer krijg je die? volhouden, dat die kwaaltjes wegblijven, ik ben de hele week al de hele dag door misselijk, ben al een maand snotverkouden, en moemoe en moe.. hebben jjij al dingen die je eerst lekker vond en nu ineens van walg?ik net andersom, luste geen kiwi..nu vind ik ze heerlijk..raar he.haha
ik hoor hier veel vrouwen die vroeg ind e zwangerschap al een echo krijgen is dat door een medische oorzaak of hebben jullie zulke schappelijke vk´s ik heb volgens mij pas een echo met 12 weken voel me zo langzamerhand de enige die dat heeft hihihihi
Hoi meiden, Alle nieuwe meiden van harte welkom! Ik heb net alles bijgelezen. Ik kan het helaas allemaal niet zo goed bijbenen, jullie schrijven ook zoveel en ik heb niet elke dag tijd en puf om te internetten .... probeer vanavond of morgen weer op iedereen te reageren. Ik hoop dat jullie het neit erg vinden dat ik er niet zo vaak ben, want ik vind het wel heel leuk om mee te blijven schrijven! Hier gaat het wel goed. Sinds een paar dagen ben ik ook misselijk en ik ben vreselijk moe! Ik lees dat een hoop van jullie dat hebben. Ik ben nu iets verder dan met mijn miskraam in augustus en dat geeft een goed gevoel. Nog 10 dagen tot mijn echo.... pffff. Verder hebben we gehoord dat het nieuwbouwhuis waarop we hebben ingeschreven aan ons in toegewezen, nu gaan we de gesprekken in. Heel spannend dus! Ik kom vandaag of morgen zeker even uitgebreid reageren! Liefs, Suus
Hoi allemaal Allereerst: welkom Nienke, van harte gefeliciteerd Borsatofan, wat balen dat je grieperig bent, had ik vorige week vrijdag. Daar wordt je inderdaad niet vrolijk van. Je mag trouwens een gewone paracetamol nemen tijdens de zwangerschap. Wel iets minder tabletten dan normaal, voor precieze aantal moet je de bijsluiter even checken. Marit wat heerlijk dat je de echo al hebt gehad! Vandaag ben ik ook precies 6 weken, op de helft van de magische 12. Zal vast wel snel gaan meiden, met de kerst en oud&nieuw er tussen. Voor je het weet zijn we door de grens heen ! Woepie jij bent niet de enige die geen echo krijgt hoor. Ik heb 20 december de intake bij de vk en verwacht ook pas de echo bij de 12 weken. Komt omdat ik redelijk exact weet wanneer het is gebeurd denk ik Oh en Marit wat dat eten betreft: ik hou echt helemaal niet van fruit. Das echt een manco van mij, voor de rest eet ik aardig gezond maar fruit.... ho maar. Een verdwaalde meloen in de zomer, maar dan heb je het wel gehad... Toen ik dus vóór de positieve test ineens ontzettend trek had in appels en mandarijnen..... hadden we al zo'n vaag vermoeden . Voor de rest nog weinig veranderd, ook koffie smaakt me nog prima. Gelukkig dronk ik al nooit veel koffie, dat scheelt. Sporten blijf ik gewoon doen zolang het kan. Ik heb 1 keer per week fysio, daar train ik mee, het programma hebben we nu iets aangepast. En ik ga 1 keer per week naar aquarobic, daar ga ik ook gewoon mee door Sporten is juist goed toch? Voorzover je de puf hebt om je erheen te slepen natuurlijk Nou meiden fijn weekend allemaal Groetjes Kirsten
Ik eet eigenlijk nog hetzelfde als voor die tijd (behalve de lekkere dingen die natuurlijk niet meer zijn toegestaan) heb alleen wel minder trek in lekkere dingen, dus dat komt wel goed uit! Heb ook sneller het gevoel dat ik vol zit. Marit als jij 1 aug. ben uitgerekend, moet jouw banner dan niet een paar dagen verder staan? Die van mijn staat nu op 4 aug. Of zou dat komen omdat ik een lange cyclus had van 31 dagen? Ach maakt ook niet zoveel uit. Wordt toch bijna nooit op dezelfde datum geboren. Kreeg net een tel. van een goed vriendin. Vanacht bevallen van haar eerste: een zoon! Leuk leuk, hopelijk wij over 8 maandjes ook allemaal.... Ik ben gymdocent en sport ook nog gewoon mee met alle dingen, als mijn lichaam aangeeft dat het niet lukt, dan doen we gewoon een stapje terug. Beweging is altijd goed en zeker als je zwanger bent. Blijft alles lekker doorstromen... Maar als je nooit veel hebt gedaan ,moet je dat nu ook niet 1x gaan doen. HCG verslapt je banden om je gewrichten en kan nare blessures veroorzaken. Dat is ook 1 van de hoofredenen dat je niet meer te zwaar mag tillen. Groetjes
Oja, onze verloskundige doet gewoon standaard bij 9 a 10 weken een echo. Zij gaat gewoon uit van de laaste ongesteldheid+ aantal weken. Mijn laatste was 25 oktober, vandaar dat ik 28 dec. eerste echo heb. Niets medisch, gewoon lekker vroeg!
@marit, ik had ook al het idee dat je banner verder moest staan. mijn laaste menstruati was namelijk 28 oktober cyclus van 35 dagen, kom ik uit op 11 augustus en ben nu 5 weken precies. jij zou dus 7 dagen verder zijn, maar je geeft op 1 augustus dus dat zou betekenen dat je 11 dagen verder bent dan ik, maar goed kan ook aan mij liggen en maakt allemaal niet uit. hier verder alles nog ok. Ben alleen zo moe, mijn collga's zie je af en toe echt denken: die meid is niet goed hoor loopt zo veel te gapen. haha. maar ja ik weet wel beter. heb aan het einde van de dag echt wel een opgeblazen buik, maar gelukkig kan niemand het nog zien. volgende week de verloskundige maar eens bellen om te vragen wanneer ik terecht kan. heel fijn weekend allemaal liefs Deb
jullie hadden helemaal gelijk meiden, ik had een cyclus van 25 dagen en mn laatste ongie was 28 october, ben ik lekker verder als zijn het maar 3dagen..hihihi